نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

یوسف مشفق، گروه اجتماعی الف،   4030224125 ۶۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

محکومیت یاسین رامین طی فرآیند طولانی دادرسی در عالی‌ترین مرجع قضایی به سه‌سال حبس و پرداخت مبلغی حدود ۹۰۰ هزار یورو به‌دلیل اختلاس از سازمان هلال احمر، یک وجه ماجرای رسیدگی به تخلفات فردی است که به‌دلیل ازدواج با مهناز افشار در سال‌های گذشته، رابطه خویشاوندی با معاون مطبوعاتی دولت نهم و تخلفات اقتصادی مرتکب‌شده، افکار عمومی حساسیت زیادی روی او داشت.

این ماجرا وجه دیگری هم دارد . یاسین رامین در سال ۹۸ و در دادگاه بدوی به ۱۷ سال حبس و رد مال به میزان ۲ میلیون یورو محکوم شد که پس از تجدیدنظرخواهی، حکم صادره نقض و رامین از اتهامات وارده تبرئه شد و پس از مبرا‌ شدن از اتهامات بود که او تصمیم به خروج از کشور گرفت. اما با فرجام‌خواهی سازمان هلال‌احمر، پرونده به دیوان‌عالی کشور ارجاع و حکم محکومیت اخیر صادر شد؛ در واقع برای فردی این حکم محکومیت صادر شده که در کشور نیست و ضمانت اجرایی خاصی هم برای اجرای حکم وجود ندارد؛ نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب! چون نه فرد محکوم‌شده در کشور حضور دارد و نه ظاهرا اموالی برای مصادره و دریافت جزای نقدی! بر اساس گزارش‌های رسمی، یاسین رامین پیش از خروج و عزیمت به خارج از ایران، دارایی‌های خود را فروخته و بنابراین اجرای حکم حالت عادی ممکن نیست و شاید تنها راهش استرداد او از طریق اینترپل باشد.

این پرونده دو نکته مهم را به ذهن متبادر می‌کند. اولین آن تفاوتی است که از زمین تا آسمان در احکام بدوی و تجدیدنظر وجود دارد. چگونه ممکن است در دادگاه بدوی یاسین رامین به ۱۷ سال حبس و رد مال ۲ میلیون یورویی محکوم شده اما با تجدید‌نظرخواهی از تمامی اتهامات وارده مبرا شود؟ به‌طور معمول و در مراحل تجدیدنظرخواهی، تخفیف احکام صادره به‌چشم می‌خورد اما اینکه کلیت حکم صادره نقض شده و متهم از تمامی اتهامات تبرئه شود، و سپس در دادگاه عالی مجددا مجکوم شود، عجیب به‌نظر می‌رسد. در واقع می‌توان ارتباطی منطقی بین احکام صادره از دادگاه بدوی و دیوان‌عالی‌ کشور پیدا کرد اما روندی که در مرحله تجدید‌نظر طی شد و بی‌گناهی یاسین رامین را رقم زد، محل سوال و ابهامات زیادی است.

نکته بعدی این پرونده، خلا و ضعفی است که فرصت را برای گریز افراد از چنگال قانون فراهم می‌کند. هر چند که از لحاظ قانونی، احکام دادگاه تجدید‌نظر قطعی است و به‌معنای پایان‌یافتن پرونده تلقی می‌شود اما همین مورد یاسین رامین ثابت کرد در حالی که هنوز امکان تغییر احکام در مراجع بالاتر وجود دارد، افراد فرصتی برای گریز خواهند یافت.

این پرونده و حتی بسیاری از مواردی که به خروج متهمین و محکومین از کشور منجر می‌شود، نشان از یک نقص نظام قضایی کشور دارد که فرصت را برای بهره‌برداری افراد از خلاها و ایرادات ساختاری فراهم می‌کند . شاید بتوان در قالب اصلاحیه‌هایی در قوانین موجود و علی‌الخصوص آیین دادرسی کیفری، قطعیت حکم را در مواردی که امکان فرجام‌خواهی وجود دارد، به خصوص درباره پرونده های حساس از نظر افکار عمومی، منوط به حکم دیوان‌عالی کشور قلمداد کرد تا بدین ترتیب مجرایی برای فرار محکومین وجود نداشته باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۸۸۸۲۰۰۹:۲۲:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۲۵
ایکاش میشد کامنت سفید ارسال کرد .
ناشناس۳۴۸۸۸۲۶۰۹:۲۸:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۲۵
وقتی پول و رابطه داشته باشی هر کاری ممکنه
ناشناس۳۴۸۸۹۰۹۱۰:۲۴:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲۵
با این احکام به نظر میاد قوه قضاییه باید یک تجدید نظر اساسی برای ساختارهای خودش بکنه چطور ممکنه 17 سال در دادگاه تجدید نظر صفر بشه قضات از روی چی 17 سال زندان حکم دادن مگه احکام قضایی و حکم دادن حساب و کتاب نداره چه جوری میشه اینجوری .
محسن۳۴۸۹۱۰۱۱۲:۴۳:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۲۵
دوست عزیز اگه کارت به دادگاه ها بیفته با تمام وجود خواهی چشید که احکام بدوی بدون مطالعه پرونده در دادگاهای بدوی صادر میشه خصوصا وقتی طرف حسابت یکی از ارگانهای دولتی باشه و قاضی صرفا براساس نظر ضابط رای صادر میکنه
ناشناس۳۴۸۹۲۴۱۱۴:۰۳:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۲۵
ولی تفاوت رای دو دادگاه خیلی فاحشه و این نشون میده که احکام غیر قابل اعتمادند و باید فکری به این معضل کرد.
ناشناس۳۴۸۸۹۴۲۱۰:۵۸:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۲۵
یکی از مشکلات مصونیت قضائی قضات است.
ناشناس۳۴۸۹۱۴۴۱۳:۰۸:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۲۵
احسنت ، این مورد نه اولین است و نه آخرین ، خاوری و داماد نعمت زاده و ......... و بی شمار موردی که ملت حتی خبردار هم نشدند !
ناشناس۳۴۸۹۳۰۳۱۴:۴۶:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۲۵
این احکام نشان از مشکل عمیق در قوه قضاییه دارد که با تعویض رئیس قوه نیز همچنان پا برجاست!!!
ناشناس۳۴۸۹۱۵۸۱۳:۱۷:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۲۵
حال ملت بده . خیلی هم بده . ظلم و بی عدالتی بیداد می‌کنه .
ناشناس۳۴۸۹۳۳۲۱۵:۰۸:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲۵
و به ویژه وجود افرادی که به هر قیمتی که باشد پیرو ایدئولوژی افرادی همچون اکبر طبری هستند !
ناشناس۳۴۸۹۴۵۱۱۶:۱۸:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
اگر در كشوری قوه قضاييه سالم و عادل و شجاع و قاطع و قانونمند وجود داشته باشد ان ملتها و كشورها روى سعادت را ميبينند و بر عكس اگر قوه قضاييه كشورها ناسالم و غير مستقل و فاسد باشد ملت ها و كشورها روزبروز اوضاعشون سياه و فلاكت بار خواهد شد
ناشناس۳۴۸۸۸۳۱۰۹:۳۲:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۲۵
آقای اژه ای حق اختلاسگران اشد مجازات است نه 3 سال حبس ابد. با پرداخت جریمه.
ناشناس۳۴۸۸۸۳۶۰۹:۳۷:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۲۵
جناب رامین اموال را فروختی و به خیالت از چنگ قانون فرار کردی اما دادگاه قیامت هست و انسانی که شست پایش به مبل می خورد طاقتش را ندارد باید از عذاب های آن دنیا بترسد
ناشناس۳۴۸۸۹۵۶۱۱:۰۴:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۲۵
دلت خوشه طرف پول ملت رو بالا کشیده و فرار کرده شما منتظری در قیامت جبران بشه.
ناشناس۳۴۸۹۱۵۹۱۳:۱۷:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
در کدام دین و مذهب و آیین و مسلک و ..... گفته شده که حکومت ها می توانند ظالمان را رها کنند تا در دادگاه قیامت به حساب آنها رسیدگی شود ،
ناشناس۳۴۸۹۱۷۷۱۳:۲۶:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۲۵
آیا خداپسندانه است که عملکردهای حکومت به گونه ای باشد که ملت برای مجازات خطاکار که اسباب فقر و فلاکت مردم را فراهم کرده اند صرفاً باید امیدشان به دادگاه قیامت باشد .
ناشناس۳۴۸۹۳۱۹۱۴:۵۹:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
اگر قرار است رسیدگی به تخلفات خطاکاران به دادگاه قیامت موکول شود اصلاً داشتن سیستم قضایی چه توجیحی دارد ؟
ناشناس۳۴۸۸۸۴۴۰۹:۴۰:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۲۵
تاسف برای قوه قضاییه ایا حالا کسی به سراغ قاضی که رای برائت صادر کرده میره
ناشناس۳۴۸۸۹۶۶۱۱:۰۹:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۲۵
قاضی مربوطه باید محاکمه و مجازات بشه
ناشناس۳۴۸۹۳۴۷۱۵:۱۷:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۲۵
اگر قاضی مورد نظر هنوز از ایران خارج نشده باید آنقدر به او سخت گرفته شود تا دلایل واقعی صدور چنین حکمی را بیان کند .
ناشناس۳۴۸۸۸۵۵۰۹:۴۵:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۲۵
کاشکی جرم های آشکار دیگر مانند کشف حجاب که دستگیر باید کنند هم اقدام می کردن!!!
ناشناس۳۴۸۸۹۱۵۱۰:۳۲:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۲۵
فکر نکن مردم متوجه نیستند با این حرفها میخواهی جرمهای بزرگتر را پوشش دهی.
ناشناس۳۴۸۸۹۶۹۱۱:۱۲:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۲۵
این فقط کنایه بود برای امثال شماها که در خبر حجاب دم به دم از دزدان و فاسدان می گویید تا حواس ها از بی حیایی پرت شود آن هم این جرم آشکار و علنی در خیابان و نه در خفا مانند این خبر!!!
ناشناس۳۴۸۹۴۶۷۱۶:۳۱:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۲۵
آیا بی حیایی فقط در پوشش خانم ها است و در گفتار و کردار دیگران نیست ، آیا اوضاع و احوال اقتصادی اجتماعی آموزشی بهداشتی معیشتی ...... مملکت و ملت را به اینجا رساندن یک بی حیایی عظیمی نیست .
ناشناس۳۴۸۹۵۵۷۱۸:۱۳:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۲۵
یعنی در آیین شما بی حجابی جرمش بزرگتر از اختلاس و دزدی است؟!
ناشناس۳۴۸۹۸۱۲۲۲:۳۸:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۲۵
با دقت بخوان
ناشناس۳۴۸۹۲۷۳۱۴:۲۳:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۲۵
اگر به جاي اينكه انقدر حواستون به روسري و حجاب باشه يه مقدار مراقب مسئولانتون بوديد انقدر فساد رخ نميداد
ناشناس۳۴۸۹۸۱۰۲۲:۳۸:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۲۵
فساد همیشه بوده
ناشناس۳۴۸۹۸۸۵۰۰:۵۸:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۲۶
فساد همیشه بوده اما بی حیایی خیر
ناشناس۳۴۸۹۹۳۸۰۴:۱۶:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۲۶
اتفاقا محرک این اختلاس یه بی حجاب بی حیا بوده به اسم مهناز افشار .
مصطفی۳۴۸۸۸۶۶۰۹:۵۱:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۲۵
ظاهرا نویسنده خواسته ملاحظه کنه !! وقتی حکم از 17 سال حبس به تبرئه تبدیل میشه آیا چیزی جز احتمال اعمال نفوذ می تونه باشه ؟
ناشناس۳۴۸۸۹۵۵۱۱:۰۳:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۲۵
احتمال نفوذ هست احتمال اینکه با مستنداتی تبرئه شده باشد و بعد دوباره هلال احمر مستندات جدید داده باشد هم هست
ناشناس۳۴۸۹۰۳۴۱۱:۴۹:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
و عجیب اینکه بزرگان قوه متوجه این موضوع نشده اند.
ناشناس۳۴۸۸۸۷۵۰۹:۵۸:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۲۵
ایراد اصلی از ذات قوانین قضایی است که قضات را قدرت بی حدو حصری داده است.قوانین باید به تبعیت از نظام های قضایی مدرن دنیا یا با استفاده از هیات منصفه منتخب مردم یا با استفاده از قوانین بسیار دقیق نوشته و تبیین شوند.
ناشناس۳۴۸۸۸۷۶۰۹:۵۸:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۲۵
متاسفانه فقط اعتبار نظام ضربه میخوره
ناشناس۳۴۸۸۸۸۶۱۰:۰۴:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۲۵
نميدانم چرا با خواندن اين مقاله يك دفعه اين ضرب المثل زبان شيرين فارسي به يادم آمد كه : « حسني به مكتب نمي رفت ، وقتي مي رفت جمعه مي رفت » ! ... ممكنه برخي بگويند -- البته اگر اين نظر چاپ بشه ! -- چه ربطي داشت گفتار بالا با اين مَثَل ؟ ... عرض كردم ، يك دفعه به ذهنم خطور كرد ! ... البته در اينجا مي توانيم يك ضرب المثل ديگر از گنجينه ضرب المثل هاي زبان فارسي بياوريم كه مناسبت داشته باشد با مقاله بالا كه زماني نويسنده شهير ايراني گفت : « فارسي شكر است » ...و آن اين كه مَثَل « مرغ از قفس پريدن » را بياوريم كه يك ربطي باشه بين مقوله بالا با عرايض بنده !!
ناشناس۳۴۸۸۸۸۷۱۰:۰۵:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
این ابهامات و تخلفات در زمان ریاست آقای رئیسی در قوه قضاییه رخ داده است و بهتر است که خودشان پاسخگو باشند.
ناشناس۳۴۸۹۲۳۷۱۴:۰۱:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۲۵
حتما وقتی از سفرهای استانی و خارجی فراغت پیدا کرد و دستور دادنها تمام شد حاضر میشه و پاسخگو هست .
ناشناس۳۴۸۸۸۸۹۱۰:۰۷:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۲۵
الان جرم ايشون اختلال در نظم كشور و نظام اقتصادي محسوب نميشده؟
ناشناس۳۴۸۸۹۲۱۱۰:۳۹:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲۵
نگارنده مطلب از احتمال وجود (یک نقص در نظام قضایی) یاد کرده!!! آیا به نظر شما فرصت اینهمه اختلاس و کلاهبرداری برای برخی افراد، چیزی جز نقایص متعدد در نظام قضایی و نظارتی هست؟
ناشناس۳۴۸۸۹۳۲۱۰:۴۸:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۲۵
وقتی آقازاده ای و هر کاری دلت بخواد با جان و مال مردم میتوتی بکنی ....
ناشناس۳۴۸۸۹۵۲۱۱:۰۲:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۲۵
دکتر زیبا کلام که یک نویسنده و محقق شناخته شده و یک استاد دانشگاه مودب و متین بوده بخاطر نظراتش به چندین سال زندان محکوم شده انوقت باامثال این اقازاده که با جان مردم بازی کرده و میزان زیادی از بیت المال اختلاس نموده انقدر مماشات میکنن و فرصت میدهند تا اموال اش را از کشور خارج نموده و با اسودگی در بهشت امن اختلاس گران و دزدان وطنی در اروپا و امریکا و کانادا رحل اقامت برگزیند .
ناشناس۳۴۸۹۸۹۷۰۱:۱۵:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۲۶
همین مودب و متینی ک فرمودید اگر نظرات درستی داشت و جامعه را ملتهب نمی‌کرد امثال آقای رامین فرصت اختلاس را پیدا نمی‌کردند.. در نظر بگیرید یک جمعی همیشه در آشوب و دعوا باشد و حواسش از دزدی در کنارشان پرت شود خوب همین می‌شود که می‌بینید..
ناشناس۳۴۸۹۹۳۷۰۴:۱۵:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۲۶
زیباکلام ها سرمایه های رسانه ای همینا هستن چی میگی تو
حمید۳۴۸۸۹۸۶۱۱:۲۴:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۲۵
الان با اون قاضی تجدید نظر چه برخوردی میشه ؟ به احتمال زیاد ، اشتباه اون قاضی سهوی نبوده . درستش اینه که با اون قاضی هم برخورد شود.
ناشناس۳۴۸۸۹۸۸۱۱:۲۵:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۲۵
حکم سیاسی بوده
ناشناس۳۴۸۹۰۸۰۱۲:۲۹:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۲۵
خاوری را سوار هواپیما می کنند و بعد از مطمئن شدن در اینکه در کشور مقصد جا افتاد برایش اعلام قرمز می کنند.
ناشناس۳۴۸۹۱۳۴۱۳:۰۴:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
این اتفاقات اصلا عجیب نیست ، یک حکم عادی در این کشور !!..
ناشناس۳۴۸۹۱۴۸۱۳:۱۰:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۲۵
کاملا روشن است متهم شرایطی را ایجاد کرده تا فرصت فروش اموال و خروج از کشور را محیا کند
ناشناس۳۴۸۹۲۴۰۱۴:۰۳:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۲۵
قاضی که حکم تبرئه صادر کرده الان کجاست ؟
صمصام۳۴۸۹۲۵۳۱۴:۱۰:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
در کشور ما افرادی چون آقای زیبا کلام به دلیل اظهار نظر حبس میشوند اما افرادی مثل یاسین رامین به جرم اختلاس و خوردن حق بیت المال اول تبرئه میشوند و بعد فرصت فرار بهشان میدهند و بعد از فرار طرف ،حکم جدید حبس براشون صادر میکنند !! خنده دار نیست ایا؟
حسام۳۴۸۹۲۸۱۱۴:۲۸:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۲۵
این اتفاقات در جمهوری اسلامی البته اولین نیست اخرین هم نخواهد بود ...اما جز بی اعتمادی مردم عایدی نخواهد داشت
ناشناس۳۴۸۹۴۳۲۱۶:۱۰:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۲۵
طرف رو فراری دان رفته بعد حکم‌میبرن .
ناشناس۳۴۸۹۴۸۴۱۶:۴۷:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲۵
ووزیر جهاد و کشاورزی معزول دولت رئیسی هم به سه سال زندان محکوم شده
ناشناس۳۴۸۹۷۸۷۲۲:۱۶:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۲۵
چرا هلال احمر بعد رفتن اين آقا به خارج كشور فرجام خواسته
ناشناس۳۴۸۹۹۳۶۰۴:۱۴:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۲۶
خوب الان اون باندی که این رو تبرئه کرده رو چرا همشون رو مجازات نمی کنید؟
ناشناس۳۴۸۹۹۴۰۰۴:۱۹:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۲۶
از وقتی با اون بازیگر ازدواج کرد زد تو کار اختلاس این نشون میده همون بازیگر عامل متحرک این اختلاس بوده و تشویقش میکرده تا زن نخواد مردش امکان نداره این کارهارو انجام بده
ناشناس۳۴۹۱۶۷۱۰۰:۲۲:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۲۸
اسمش اختلاس نیست چون کارمند دولت نیست. اسمش دزدیه.
علی۳۴۹۰۰۷۵۰۸:۵۴:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۲۶
معلوم میشود هنوز سلطان خواههای زیادی در کشور وجود دارند ضمن اینکه از پدرش انتظار میرود که برای آوردن او به کشور برای رد مال غیر مشروع فکری بکند فقط نصیحت کفایت نمی کند
علی۳۴۹۰۰۸۱۰۹:۰۰:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۲۶
اگر پله های ترقی برای همه جوانان این کشور یکسان در نظر گرفته شود و فرقی بین جوانان این کشور با فرزندان مسئولین نباشد و معیار ترقی شایسته سالاری و سلامت نفس باشد این اتفاقات یقینا کمتر خواهد شد امروز مسئولینی که فرزندان و اقوامشان در معرض این اتهامات هستند باید تکلیفشان توسط قوه مقننه و قضائیه و دولت مشخص شود این یکی از راههای ایجاد فساد هست که باید ورودی آن بسته شود اینکه فرزندان واقوام مسئولین و حتی نمایندگان مجلس و یا مسئولین دولتی که بازنشسته و یا رای نیاوردند بصورت سفارشی در دستگاهها پذیرش و مسئولیت به آنها واگذار شوند زیبنده نظام اسلامی نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  2. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  3. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  4. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  5. واکنش وزارت خارجه به شایعه سپردن پرونده هسته‌ای به شمخانی/ پاسخ لاریجانی به احتمال نامزدی در انتخابات/ جبهه پایداری از فتاح حمایت می‌کند؟

  6. وقتی مربی مطرح فوتبال جهان نماینده رژیم صهیونیستی را تحویل نمی گیرد !

  7. رهبر انقلاب: مجلس باید آرامش‌بخش و دعوت‌کننده به همدلی در محیط عمومی کشور باشد

  8. پاسخ لاریجانی به احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری

  9. صادق زیباکلام و مدیرمسئول روزنامه جهان‌صنعت مجرم شناخته شدند/ تبعات ادعایی واهی درباره ماجرای کشته‌شدن «کیان پیرفلک»

  10. رمزگشایی از یک پیروزی جدید در سیاست خارجی ایران

  11. اظهارات «آذری‌جهرمی» درباره ورود خود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری

  12. فرزین: نقدینگی در فروردین ماه به ۲۴.۱درصد کاهش یافت

  13. بادامچیان: اگر لاریجانی ثبت نام کند با او مذاکره خواهیم کرد

  14. چرا سرمایه از ترکیه می گریزد؟!

  15. درخواست زلنسکی از رهبران آمریکا و چین

  16. تکلیف «محسن رضایی» برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص شد/ «بذرپاش» و «سعید محمد» می‌آیند؟

  17. «صادق محصولی» کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری‌ می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. بی‌بی‌سی: پهپاد ترکیه در شناسایی محل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران اشتباه کرد

  2. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  3. شهادت رئیسی و خودفرهیخته پنداری برخی از ما !

  4. پاسخی که شهید رئیسی به امانوئل مکرون داد

  5. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  6. ۶ نکته کلیدی درباره سقوط بالگرد رئیس جمهور/ یک کارشناس خبره صنعت هوایی توضیح می‌دهد

  7. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  8. گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری/ انتقاد رسانه اصولگرا از سوءاستفاده انتخاباتی از شهادت رئیسی

  9. انتخاباتی حساس، حیاتی و سرنوشت‌ساز

  10. چرخش راهبردی یک کشور عربی در مقابل ایران

  11. بازخوانی یک جنجال قابل‌تامل در ماجرای یافتن بالگرد رئیس جمهور

  12. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها باید پاسخگو باشد/ قدرت نظامی بالا باعث نتیجه‌دادن مذاکرات می‌شود

  14. اطلاعیه ستاد کل درباره حضور ناموفق پهپاد ترکیه در ایران 

  15. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  16. او این چنین جاودانه شد

  17. لنگرگاه جمهوری اسلامی در بحران‌ها کجا است؟!

  18. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  19. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  20. سانحه بالگرد شهید رئیسی و احتمالات/ «موج کوهستان» یعنی چه؟

  21. جنایتکاری که حتی ظاهرسازی هم نمی کند!

  22. حماس با دمپایی، اسیر اسرائیلی می‌گیرد

  23. خاری در چشم دشمنان

  24. "محسن هاشمی" کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  25. تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی با حضور تمام اعضا

آخرین عناوین