سفیدشویی جنایت!

سامان مهراد، گروه سیاسی الف،   4030222111 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
 سفیدشویی جنایت!

اینکه در روزهای اخیر فردی از اعضای سازمان مجاهدین مقابل قاب دوربین قرار گرفته و با ارائه روایت‌های دروغ، به انکار خیانت‌های منافقین به ایران در زمان جنگ تحمیلی پرداخته، تاریخ را برساخته‌های جعلی دانسته و با افتخار فیلم سخنانش را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند، تابعی از آشوب‌های ۱۴۰۱ و برآوردی نسبت به شکل رفتار بخشی از جامعه ما  بعد از آن مقطع بود. ۱۴۰۱ نشان داد که چطور می‌توان با جعل تاریخ، حقایق را وارونه جلوه داد و با عملیات روانی و انحراف اذهان و کاشتن بذر کینه و نفرت،‌ پروژه کلان و خطرناکی را پیش برد. از آن برهه به بعد، ستیز با هر آنچه که روایت رسمی نظام سیاسی است به نقطه کانونی و محل اشتراک معارضین داخلی و خارجی بدل گشته که این مسئله ماحصل تبلیغات وسیع و جعل حقایقی است که امروز بی‌پرواتر صورت می‌گیرد؛ حتی ستیز با بدیهیات تاریخی.

آن عضو فرقه منافقین می‌داند که عرصه برای سفیدشویی جنایات گروهی فراهم است که مشابهی در جنایت‌پیشگی و خیانت  وجود نداشته اما علی‌رغم این سابقه سیاه و خونین، به خود جسارت ظاهر‌شدن مقابل دوربین را داده چون نتیجه جولان دادن گفتمان این فرقه را در وقایع ۱۴۰۱ به‌عینه دیده است. سویه‌های خشونت‌طلبانه «زن، زندگی، آزادی» ماحصل رویکرد منافقین و گفتمانی بود که در چهارچوب فکری اش خون‌ریزی و قتل و جنایت و آدم‌کشی مشروعیت یافت. از همین روست اخیراً آن خواننده‌ رپ (هیچکس) که سمپات مجاهدین است هم به تولید اثری روی می‌آورد که در آن کشتن بسیجی افتخار قلمداد شده و گرفتن جان دیگران نوعی ارزش شمرده شده است. هر قدر هم که هواخواهان این جریان سعی بر ترسیم خط و مرز با مجاهدین و گفتمان آن داشته باشند اما وقایع پاییز ۱۴۰۱ ثابت کرد که کلان‌پروژه فرقه منافقین در سطحی وسیع و تا عمق استخوان معارضین جمهوری‌اسلامی رسوخ کرده است. ادبیات استفاده‌شده توسط مخالفین نظام سیاسی که تکیه بر فحاشی داشته و همچنین عبور از خط قرمزهایی چون دفاع از حمله بیگانه به خاک ایران و ترویج ایده بی‌وطنی، گواهی است بر این موضوع.

نگریستن به تحولات پیرامونی از آینده خطرناکی حکایت می‌کند که بی‌توجهی به آن تبعات ناگواری خواهد داشت.. در سایه غفلت متولیان فرهنگی و بی‌ایده گی و روزمرگی نظام آموزشی و رسانه‌ای و شکاف‌های مختلفی که روز به روز خودنمایی بیشتری دارد، گفتمان منافقین با بسته‌بندی‌های فرهنگی جذاب و متنوعی در حال عرضه به افکار بخشی از مردم ایران است که نقطه‌ثقلش مشروعیت‌بخشی به قتل و جنایت و خونریزی و بی‌وطنی است. این گفتمان در لایه‌های دیگری هم در حال پیش‌بردن پروژه خطرناک خود بوده بدون اینکه بازیگران اجتماعی خبری از نقش‌آفرینی خود در نمایشی را داشته باشند که فرقه منافقین، صحنه‌گردان و کارگردان اصلی آن است. تروریست‌های مجاهد این روزها آرام‌آرام و با برنامه‌ای هدفمند تاریخ را به‌گونه‌ای روایت می‌کنند که از خود رفع اتهام کرده و بتوانند به‌جای ترویج گفتمانشان به‌شکلی مخفی، خود را در قامت اپوزیسیونی جدی و قدرتمند مطرح کرده و به یارگیری از داخل ایران بپردازند.

این تلاش‌ها و به موازات آن فعالیت‌های فرهنگی مخربی که با هدف اثرگذاری بر اذهان نوجوانان و جوانان ایران صورت می‌گیرد باید چشم متولیان فرهنگی کشور را به‌روی بسیاری از حقایق تلخ باز کند. غفلت کنیم، اطرافمان را جوانانی احاطه می‌کنند که بدون درک درستی از بدیهیات تاریخی و به‌دلیل شکاف‌های اقتصادی و اجتماعی، مجذوب گفتمان مخفی منافقینی خواهند شد که در جنایت مشابهی ندارند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۸۶۰۶۶۰۹:۴۰:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۲۳
لعنت خدا بر رسانه های خائن به ملت ایران
ناشناس۳۴۸۶۰۹۰۰۹:۵۹:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۲۳
زیبا کلام جعل تاریخ جنگ ایران و عراق می کند، اینها که منافق هستند و همکار صدام در ارتکاب جنایت علیه ملت ایران؟
ناشناس۳۴۸۶۱۰۵۱۰:۰۹:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۲۳
مردم علاقه ای به سازمان منافقین ندارند این خودتان هستید که می خواهید سوژه ای داشته باشید.
ناشناس۳۴۸۶۱۶۸۱۱:۰۶:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۲۳
من حدود پنجاه ساله هستم و در دبستان و راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه و محل های کار دولتی و خصوصی مختلف و دوست و اشنا و در و همسایه و فامیل و صف نان و سلمانی و تاکسی حتی یک نفر ندیده ام که حتی یک بار از این گروهک شاخ شکسته حرف بزند،این گروهک برای مردم مرده است.
ناشناس۳۴۸۶۳۴۳۱۳:۵۷:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۲۳
فرمایش شما کاملا درست است این گروهک منافقین بدنام تر و نزد مردم نجس تر از آن است که با این ترفندهای رسانه ای مردم را گول بزند
ناشناس۳۴۸۶۱۱۱۱۰:۱۲:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۲۳
شعرش اگر حالا اسم شعر روش بشه گذاشت سرشار از تشویق به ترور انسان گرفتن جان انسان و وحشی بازیه واقعا متاسفم
ناشناس۳۴۸۶۱۱۹۱۰:۱۸:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۲۳
مرد حسابی اینکه منافقین دشمن ملت ایران هستند شکی نیست. اینکه جان انسانها شریف است و ارزشمند چه بسیجی باشد چه غیربسیجی اظهر من الشمس است. اما اینکه بخواهی سوء استفاده منافقین و ارذل و اوباش رو بگذاری به پای طرفداران اعتراضات اخیر با شعار زن زندگی آزادی به نظر من بسیار غیرمنصفانه است.
ناشناس۳۴۸۶۳۸۳۱۴:۲۴:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۲۳
نظر این طرفداران ز ز آ درباره پهلوی چیه؟ یا درباره مصی علینژاد ؟ فکر میکنید اینها کمتر از منافقین خیانت و جنایت کردن؟ کسانی که علیه مصدق کودتا کردن یا تحریم های سنگین علیه مردم ایجاد کردن. همه خیانتکاران به ایران از یک قماشن.
ناشناس۳۴۸۶۳۹۴۱۴:۴۰:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۲۳
زن زندگی ازادی ! اشوب ترور ناامنی
ناشناس۳۴۸۶۴۹۹۱۶:۱۹:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۲۳
ما که ندیدیم و نشنیدیم وقتی حکم اعدام قاتلان همین بسیجی‌ها اعلام شد یکی از طرفداران این آشوب از این قاتلین اعلام برائت کنه و حساب خودش رو از اونا جدا کنه اما هم دیدیم هم شنیدیم که خیلی‌هاشون به حکم قاتلان اعتراض کردن، پس خیلی هم نتیجه گیری غیر منصفانه نبوده!!!
ناشناس۳۴۸۶۵۱۲۱۶:۲۸:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۲۳
اعتراضاتی که بر پایه دروغ پدر مهسا امینی که گفت بچه من برای سرماخوردگی هم بیمارستان نرفته، شکل گرفت و با توحش یه عده علیه پلیس و نیروهای امنیتی و آسیب به اموال مردم ادامه پیدا کرد، تکلیفش معلومه!! چه طرفداران این آشوب رو کنار منافقین بذاریم چه نذاریم این همون کاری بود که منافقین در دهه ۶۰ انجام دادن!
ناشناس۳۴۸۹۹۳۵۰۴:۰۹:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۲۶
غیر منصفانه؟ اتفاقا اون جنبش مستهجن خیلی کثیف تر از منافقین بودن
ناشناس۳۴۸۶۱۵۴۱۰:۵۳:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۲۳
این فرقه پیش مردم هیچ جایگاهی ندارند بیخود وقت مردم رو نگیرید به آبادانی و تقویت اقتصاد کشور فکر کنید
ناشناس۳۴۸۶۳۰۳۱۳:۱۵:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۲۳
آبادانی ، بهبود اقتصاد و وضعیت معیشتی هم هزینه بر و هم دارای زحمت فراوان. ولی حرف زدن خیلی آسونه!
ناشناس۳۴۸۶۱۶۷۱۱:۰۶:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۲۳
یک کمی هم از پولشویی رائفی پور بگید.
ناشناس۳۴۸۶۴۴۳۱۵:۳۹:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۲۳
پول شویی یعنی چی؟!! اول توصیح بده
ناشناس۳۴۸۶۹۰۹۲۲:۵۹:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۲۳
پول شویی یعنی از راه غیر قانونی از جمله قاچاق و دزدی درآمد کسب کردن و بعد سیستم کسب و کار درست وارد کردن و قاطی کردن و سفید شدن آن پول، حالا شما بفرمایید این مورد شامل این هست؟!!!!
ناشناس۳۴۸۶۱۶۹۱۱:۰۶:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۲۳
منافقین منفورترین و احمق ترین گروه در تاریخ هستند. حتی در دوره آشوب مهسا که قصد داشتند بر موج سوار شوند سعی نمودند که کادر خود را با حجاب نشان دهند و لذا حتی از سوی مخالفان حجاب هم مورد پذیرش قرار نگرفتند. البته هیچ تردیدی نیست که این گروهک واقعا دین را برای حفظ ظاهر می خواهد و در عمل به هیچ اصل دینی و اخلاقی پایبند نیست. مردم ایران هیچگاه به چنین گروهک فاسد و تروریستی روی خوش نشان نخواهد داد. جایگاه این ها زباله دان تاریخ است.
ناشناس۳۴۸۶۱۷۶۱۱:۱۰:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۲۳
ابن فرقه سال هاست که برای ایرانی ها نه جایگاهی دارد و نه پایگاهی .
ناشناس۳۴۸۶۱۹۷۱۱:۲۴:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۲۳
اندر حكايت تاريخ قديمي و سنتي و تاريخ مدرن ! ---------------------------- به نظر اين فقير در زمان ما بايد « تاريخ را به دو قسمت تقسيم كرد : » تاريخ سنتي » و « تاريخ مدرن » ناگفته پيداست كه تاريخ سنتي همان تاريخ مكتوب است كه مورخ فقط رويدادها را كتابت مي كرده و بعدها معلوم نبوده كه آن رويدادها چه انداره واقعيت داشته و چه اندازه واقعيت نداشته ، و چه بسا اتفاقات و رويدادها از نظر تاريخ سنتي و قديمي پنهان مي مانده ، و البته در تاريخ قديمي و سنتي مي توان برخي « نا خواسته ها » را حاشا كرد ! اما تاريخ مدرن ، تاريخ مستند است ، تاريخ مدرن همراه با عكس است ، همراه با صدا هست ، همراه با فيلم و تصوير است ! همراه با شاهد است ! تاريخ مدرن فقط ادعا نمي كند ، مدرك و سند هم نشان مي دهد ! ... نتيجه : تمام ممالك و تمام سياستمداران دنيا بايد حواس شان به « تاريخ مدرن » باشد كه البته هيچ رويدادي از چشم تاريخ مدرن هم پنهان نمي ماند ! حتي اين كه فلان سياستمدار معروف در دنيا چند تا ماشين دارد ! چه مدل ماشين دارد و فلان سياستمدار دنيا چه غذايي دوست دارد ؟ ... يادم مي آيد كه چند سال پيش يكي از سياستمداران -- اگر اشتباه نكنم امريكايي بود -- در يكي از ممالك براي بازديد از جايي بايد كفش هايش را بيرون مي آورد و بعد در رسانه ها منعكس شد و عالم و آدم فهميدند كه جورابش سوراخ دارد ! ... بله برادر ! از ديد تاريخ مدرن هيچ چيز پنهان نمي ماند ! تاريخ مدرن و مستند امروز ي سينه را حلو مي دهد و با غرور كبر مي گويد : « گر بر سر خاشاك يكي پشه بجنبد جنبيدن آن پشه عيان در نظر ماست » !! ... بله ؟
عبدالله۳۴۸۶۲۱۲۱۱:۳۹:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۲۳
استکبار جهانی و نیروهای خائن وابسته به آن نظیر منافقین و سلطنت طلبها وسایر ضد انقلاب مانند دو تیغه یک قیچی، به جان نظام اسلامی و مردم افتاده اند.
ناشناس۳۴۸۶۴۱۱۱۵:۰۷:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲۳
محاکمه روحانی و ظریف واجب تره
ناشناس۳۴۸۹۹۳۴۰۴:۰۸:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۲۶
این کسانی که منفی میدن باعث میشن سپر دفاعی برای عده ای ایجاد بشه که زیر اسم جناحی بتونن هرکاری میخوان بکنن و هر فسادی و نهایت یه مشت نادان بگن چون در فلان حزب بوده باید مصونیت قضایی داشته باشه!!!
ناشناس۳۴۸۶۶۶۱۱۹:۰۱:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۲۳
نابود کردن تفاله های مجاهدین و سلطنت طلبان برای نظام کار ده دقیقه س، اما چرا این اتفاق نمی افته؟؟؟
ناشناس۳۴۸۷۳۴۲۱۱:۳۹:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
گروه منافقین خلق بیشترین جنایت و حنقات را در تاریخ ایران نموئده است و به هیچ وجه جنایات انها فرامو نمی شود مردم را درگیر دو قطبی ها الکی نکنید !
ناشناس۳۴۸۹۹۳۳۰۴:۰۷:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۲۶
ما به اینا میگیم جنبش کسانی که برای آزادی های جنسی و فحشا استوری قتل و خونریزی ارسال میکردن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قالیباف: آمدم تا رکود دهه ۹۰ در کشور حاکم نشود

  2. ثبت نام تکراری احمدی‌نژاد/ نتایج یک نظرسنجی درباره میزان مشارکت در انتخابات

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  4. احساس تکلیف کافی نیست

  5. عصر تحریم نفت ایران به سر آمده است؟

  6. وقتی اپوزیسیون هم همان جمله امام خمینی را درباره «سپاه» تکرار می کند!

  7. رئیس جمهور «تهرانی»ها !

  8. دادستانی علیه "پاکدل؛ بازیگر هتاک" اعلام جرم کرد

  9. سخنی با این همه نامزد انتخابات

  10. علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرد

  11. مشاهده اوضاع اقتصادی تاب تحمل را از هر انسان مسوول سلب کرده است

  12. کیهان خطاب به لاریجانی: افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع

  13. علی لاریجانی شماره تماس منتشر کرد/با این شماره در اکثر پیام‌رسان‌ها، در دسترس شما هستم

  14. واکنش باقری به قطعنامه پیشنهادی اروپا علیه ایران/ جهانگیری نامزد نهایی اصلاح‌طلبان؟

  15. زاکانی: رای می‌آورم

  16. یک عکس و یک دنیا حرف!....

  17. علی لاریجانی: زمانی برای از دست دادن نداریم / مشکلات کشور حل‌ شدنی است

  18. تهران ۲۰۰۰ مسجد کم دارد

  19. عبدالحمید خیرخواه اسرائیل شد!

  20. توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز

  21. پرده هایی که ترامپ کنار می زند

  22. قطعنامه سیاسی آژانس علیه ایران تصویب شد

  23. سقف اجاره بها در تهران تعیین شد/ بخشنامه جدید در راه است؟

  24. در غرب مدعی دموکراسی هم از این خبرها نیست!

  25. اسحاق جهانگیری داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد  

پربحث‌های هفته

  1. قالیباف: آمدم تا رکود دهه ۹۰ در کشور حاکم نشود

  2. ثبت نام تکراری احمدی‌نژاد/ نتایج یک نظرسنجی درباره میزان مشارکت در انتخابات

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  4. رئیس جمهور «تهرانی»ها !

  5. دادستانی علیه "پاکدل؛ بازیگر هتاک" اعلام جرم کرد

  6. سخنی با این همه نامزد انتخابات

  7. علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرد

  8. مشاهده اوضاع اقتصادی تاب تحمل را از هر انسان مسوول سلب کرده است

  9. کیهان خطاب به لاریجانی: افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع

  10. علی لاریجانی شماره تماس منتشر کرد/با این شماره در اکثر پیام‌رسان‌ها، در دسترس شما هستم

  11. واکنش باقری به قطعنامه پیشنهادی اروپا علیه ایران/ جهانگیری نامزد نهایی اصلاح‌طلبان؟

  12. علی لاریجانی: زمانی برای از دست دادن نداریم / مشکلات کشور حل‌ شدنی است

  13. عبدالحمید خیرخواه اسرائیل شد!

  14. توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز

  15. قطعنامه سیاسی آژانس علیه ایران تصویب شد

  16. در غرب مدعی دموکراسی هم از این خبرها نیست!

  17. اسحاق جهانگیری داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد  

  18. تاریخ انقضای نتانیاهو تمام شد!؛ اولین کشور اروپایی به شکایت نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه پیوست

  19. علت ثبت‌نام نکردن مخبر در انتخابات چه بود؟

  20. لاریجانی: مهم شنیدن صدای مردم است/ فراخوان برای پرسش از او /صدای من میاد...

  21. احضار سفیر چین در تهران به وزارت خارجه

  22. قالیباف برای ثبت نام درانتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور می رود

  23. انتقاد عباس عبدی از راهبرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان/ نقش شورای نگهبان در مشارکت از نگاه ضرغامی

  24. رقابت در انتخابات ریاست جمهوری میان قالیباف و جلیلی خواهد بود

  25. منظور: کاندیداهای دولت با هم ائتلاف خواهند کرد

آخرین عناوین