راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  4030217109 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟

فرهیختگان نوشت: «حسن روحانی، رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم و نماینده مجلس خبرگان دوره‌های سوم، چهارم و پنجم که حالا از راهیابی به دوره ششم این مجلس جامانده بود، روز چهارم بهمن‌ماه 1402 با انتشار نامه‌ای از رد صلاحیت خود برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد. روحانی طی این نامه، اعتراض خود را نسبت به حکمی که شورای نگهبان هنوز آن را منتشر نکرده بود اعلام و این شورا را به «رعایت نکردن بی‌طرفی سیاسی» متهم کرد. همچنین روحانی از شورای نگهبان درخواست کرد که دلایل رد صلاحیتش را اعلام کند...

 هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در اولین واکنش خود نسبت به نامه روحانی اعلام کرد که «اولویت شورای نگهبان با بررسی صلاحیت کسانی است که شکایت داشتند، نسبت به کسانی که شکایت نداشتند.» طحان‌نظیف پیش‌تر در دی‌‌ماه همان سال با اشاره به اینکه برای انتشار عمومی دلایل ردصلاحیت‌ها به مجوز قانونی نیاز است، گفته بود: «اگر روزی قانون اصلاح شود و مجوزی به ما داده شود، پایبند به قانون هستیم و دلایل را منتشر خواهیم کرد.»

البته در دوره‌های سابق هم شورای نگهبان اعلام کرده بود که دلایل رد صلاحیت را به خود کاندیداها اعلام می‌کند اما درخصوص اعلام عمومی این دلایل معذوریت قانونی دارد...

تقریبا چهار ماه است که مردم شاهد عدم شفافیت این کنش و واکنش‌ها میان روحانی و شورای نگهبان هستند و ظاهرا بازنده این بازی هیچ‌کس جز افکار عمومی نخواهد بود.

در یک سمت، شورای نگهبان مدعی است که دلایل رد صلاحیت را به شخص کاندیداها اعلام می‌کند و آنها مختارند که در صورت صلاح‌دیدشان، ادله را به‌صورت عمومی منتشر کنند. در سمت دیگر اما کاندیدای ردصلاحیت‌شده تا مدتی ضمن عدم اعلام دلایل رد صلاحیتش به مردم، از این موقعیت استفاده می‌کند تا افکار عمومی را تحت فشار قرار داده و آن را به سمت خود بکشد.

در ادامه هم مجددا شورای نگهبان مجبور به پاسخگویی و «شفافیت حداقلی» شده و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

 اینجا یک علامت سوال بزرگی در کنار «افکار عمومی» ایجاد می‌شود که با توجه به تشدید اهمیت این موضوع در سال‌های اخیر، باید پاسخ مناسبی به آن داده شود. «شفافیت» یک راهبرد مهم در پاسخ به این مساله است.

اصلاح قانون و اعطای مجوز به شورای نگهبان می‌تواند از شکل‌گیری این مسائل جلوگیری کند. از طرف دیگر حسن روحانی هم به‌عنوان شخصی که سابقه دو دوره ریاست‌جمهوری و سه دوره نمایندگی مجلس خبرگان را در کارنامه خود دارد، می‌تواند به‌صورت شفاف از «موارد متعددی که محدود به موارد گفته‌شده نیست» پرده‌برداری کند. به هرحال باید توجه داشت که دود این تنش‌های سیاسی نه‌تنها جاده توسعه کشور را سیاه می‌کند بلکه به‌سرعت در لایه‌های اجتماع نیز نفوذ خواهد کرد.»

عصرایران در این زمینه نوشت: «سخن‌گوی شورای نگهبان در واکنش به نامه‌ها و نظرات رییس جمهوری پیشین ایران درباره رد صلاحیت خود در انتخابات مجلس خبرگان رهبری سه جمله گفته: اول این که بررسی صلاحیت خبرگان رهبری با فقهای شورای نگهبان است ( یعنی به من که عضو حقوق‌دان هستم ربطی ندارد) اما تأکید فقها همواره بر اجرای قانون بوده است. دوم این که این حرف‌ها تازگی ندارد و سوم هم ( به طعنه) این که وقتی تایید می‌شوند سطح درک شورای نگهبان بالاست اما وقتی رد می‌شوند حرف دیگری دارند...

سخن‌گوی شورای نگهبان سخن‎گوی نهاد شورای نگهبان است. درست است که ایشان عضو حقوق‌دان است و عضو فقها نیست و طبعا در جلسات مربوطه نبوده اما قرار نیست سخن‌گو تنها درباره موضوعاتی توضیح و پاسخ دهد که خود در آنها نقش داشته باشد و از ایشان انتظار می‌رفت توضیح بدهد یا توضیح فقها را منعکس کند یا بخواند...

معلوم است که افراد به تایید صلاحیت خود ایراد نمی‌گیرند بلکه به رد خود انتقاد وارد می‌کنند. از آقای روحانی قطعا می‌توان انتقاد کرد که چرا همین حساسیت را در مقام رییس جمهوری در قبال رد نامزدهای دیگر نشان ندادید ولی نمی‌توان گفت چطور وقتی تأیید شد خوب بود و حالا بد شد؟!»

***

توضیح سردار رادان درباره علت برخورد انتظامی با بی‌حجابی

به گزارش خبرگزاری پلیس، سردار احمدرضا رادان در نشست هم اندیشی معاونین و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه ها با بیان اینکه یکی از کارویژه های هر نظام امنیت اجتماعی و امنیت است و این مبنای سنجش و کارآمدی هر نظامی محسوب می شود اظهار داشت: دشمن امروز به همین سبب به دنبال کارزار خیابانی است و از این طریق می خواهد اذهان را تسخیر و جامعه را نا امن جلوه دهد‌.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که موضوع عفاف و حجاب را امنیتی و انتظامی جلوه دهند و جامعه را ناامن کنند، افزود: بارها اعلام کرده ایم که این موضوع کاملا اجتماعی و فرهنگی است ولی هنگامی که سرریز می‌شود باید با اقدام انتظامی از آسیب بیشتر آن جلوگیری کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه امنیت محصول جمعی  است و به هیچ عنوان نباید آن را کار ویژه یک دستگاه دانست افزود: برآیند همه فعالیت ها در همه حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نقش تاثیر گذار همه این ها می شود امنیت که باید آن را حفظ و ارتقا بخشیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور افزود: در موضوع عفاف و حجاب همگان شاهدند که دشمن تا پشت درب خانه های ما آمده و به دنبال گرفتن چادر از بانوان است که امروز به عنوان پرچم کشورمان محسوب می شوند و در اینجا ما باید پای کار باشیم و این اجازه را به دشمن ندهیم.

وی ادامه داد: امروز فراجا ۴۰ ماموریت و وظیفه مشخص شده در قانون دارد که هرکدام از این ماموریت ها ۱۰ الی ۱۵ پیش نیاز دارد یعنی باید این ها باشد تا بتوان آن ۴۰ ماموریت را به درستی انجام داد و یکی از این ها برخورد با بی حجابی است.

***

نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

عزت‌الله ضرغامی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره انتقادها به اتفاقاتی که برای فستیوال کوچه افتاد و اینکه برخی آن را با جشن هنر شیراز در پیش از انقلاب مقایسه می‌کنند و به برخی کج سلیقگی‌ها نسبت به رویدادهای فرهنگی کشور، گفت: جشن فرهنگ و هنر شیراز یک موضوع دیگری است و یک طراحی فساد عمیق شکل گرفت برای این‌که کلاً به نام هنر یک چیز دیگر را به خورد ملت بدهند و مشاهده کردید این اتفاق هم از ریشه‌هایی بود که انقلاب ایجاد شد، مردم ما آن رفتاری که در جشن و هنر شیراز صورت گرفت را نمی‌پذیرند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: رویدادهای هنری که در کشور انجام می‌شود همه ارزشمند هستند و باید تقویت شوند و دستگاه‌های کشور باید کمک کنند، حال هرکدام ممکن است حاشیه و اشکالی داشته باشد که باید رفع شود. کما این‌که همین الان بسیاری از اتفاقات فرهنگی و هنری در کشور رخ می‌دهد. مثلاً ۵۰ هزار نفر به روستای پالانگان رفتند و مراسم «هزار دف» در یک روستا برگزار شد، یک گزارش منفی نیامد و همه گزارش‌ها مثبت و نشاندهنده شادی مردم است و این رفتار فرهنگی است که مردم از خودشان بروز می‌دهند. 

ضرغامی تاکید کرد: اگر اشکالی پیش می‌آید، ما قبل از این که جنجال و هیاهو راه بیندازیم باید بررسی کرده و متولیان را متوجه کنیم. 

ضرغامی با بیان این‌که همه باید همدل باشیم، یادآور شد: آن چیزی که مردم نیاز دارند شادی است و تمام تلاش دولت و حاکمیت باید این باشد که مردم را شاد کنند. این همه درباره بودجه یا قانون و مصوبات بحث می‌شود باید برای این باشد که یک لبخند به لب مردم بیاورد.

وی اظهار داشت: آن وقت کسانی که با من هم عقیده هستند به جای این که روشنگری کنند، روی حقایق را می‌پوشانند و من یک اشکالی به بعضی از جریان‌های سیاسی منتقد مانند اصلاح‌طلبان دارم، اصلاح‌طلبان خیلی سعی می‌کنند اتفاقا روی خیلی از حقایق را بپوشانند، خب شما می‌بینید این رفتار، رفتاری است که شما ادعایش را می‌کنید، زمانی که شما ادعایی می‌کنید باید مسئله را تبیین و حمایت کنید. هرچند که الان اصلاح‌طلب و اصولگرا کلا  ماجرایشان  شده و اصلا مردم به این چیزها کاری ندارند.

***

انتقاد اژه‌ای از تکمیل نشدن سامانه تجارت

غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، با عنایت به سفر اخیر هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان و بازدید مجدد خود از بندر شهید رجایی، ضمن آسیب‌شناسی مقوله‌ی ساماندهی وضعیت بنادر، گمرکات و انبار‌های اموال «تملیکی» و «توقیفی»، دستورات ویژه‌ای را در این حوزه صادر کرد و گفت:: وضعیت بنادر، گمرکات و انبار‌های اموال «تملیکی» و «توقیفی» در سراسر کشور، بویژه استان هرمزگان، با گذشته قابل مقایسه نیست و وضع این مراکز بسیار بهتر شده است؛ البته هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به برخی نقاط ضعف مشهود در بنادر و گمرکات، بیان داشت: در جریان سفر به هرمزگان و بازدید میدانی از بندر شهید رجایی، بعنوان یکی از مهمترین کریدور‌های ترانزیتی بین‌المللی و از قطب‌های واردات کالا به کشور، علی‌رغم مشاهده پیشرفت‌های محسوس و چشمگیر، نقاط ضعفی را نیز مشاهده و احصاء کردم که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم تکمیل سامانه‌های برخط و عدم اتصال آن‌ها به یکدیگر و همچنین عدم اتصال آن‌ها به سامانه جامع تجارت اشاره کرد؛ بدون‌تردید با ایجاد سامانه واحد میان گمرکات، بنادر و سازمان اموال تملیکی و اتصال این سامانه به سامانه جامع تجارت از بسیاری از نواقص و ناهماهنگی‌ها که سبب عدم ترخیص کالا‌ها می‌شود، جلوگیری به عمل می‌آید؛ لذا در همین راستا به سازمان بازرسی دستور می‌دهم که این موضوع را تا تحقق کامل از دستگاه‌های مسئول پیگیری کند.

***

کیهان: 165 کاندیدای اصلاح طلب و اعتدالی در انتخابات مجلس تایید شده بودند

کیهان نوشت: «شمار زیادی از مدعیان اصلاحات پیش از انتخابات مجلس به دروغ می‌گفتند نامزد نداریم و لیست نمی‌دهیم؛ حتی با گستاخی به نظام تهمت خالص‌سازی زدند؛ این فریبکاری با نشانه‌های متعدد، همان زمان آشکار بود، حتی پیش از انتخابات رسانه‌های این طیف فهرستی از نامزد‌های اصلاح‌طلب شامل ۱۶۵ نفر را منتشر کردند و همچنین پس از انتخابات اعتراف کردند که مجلس یکدست نیست که ثابت کرد خالص‌سازی یک تهمت و نامزد نداشتن در انتخابات دروغ است....

باید از مدعیان اصلاحات پرسید؛ این چه خالص سازی و نداشتن نامزد بود که به اعتراف خودتان در مرحله اول انتخابات حدود 80 نفر از این طیف منتخب شده و امیدوار هستید پس از مرحله دوم تعداد آنها به 100 نفر برسد؟ با نامزدهایی که نداشتید چگونه می‌خواهید فراکسیون تشکیل دهید؟!...

بار دیگر باید از امتداد داخلی دشمن و مدعیان اصلاحات پرسید؛ اگر انتخابات مهندسی شده و غیر رقابتی بود، چگونه آن ۱۶۵ نفر تایید شدند و این عده به مجلس راه یافتند؟»

در این زمینه باید یادآور شد تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی 290 است و طبیعتا عدد 165 با 290 اختلاف فاحشی دارد.

***

واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری

علی مطهری در کانال تلگرام خود نوشت: «در برنامه بزرگداشت سالگرد شهادت آيت‌الله مطهری در خانه موزه آن شهيد، مديريت اين خانه‌موزه برای خواندن شعری از حافظ كه مورد توجه استاد شهيد بوده يك برنامه دف و نی‌زنی تدارك ديده بود كه دف‌زن يك خانم و نی‌زن يك آقا بود.

وقتی اين دو در جاي خود قرار گرفتند چند تن از خانمها نسبت به لاك غليظ ناخنهای كاشته آن خانم اعتراض داشتند. مدير خانه‌موزه بدون آن كه با من مشورت كند، آقايی را كه همكار و استاد خانم دف‌زن بود جايگزين وي كرد و طبعاً خوشايند آن خانم نبود.

سپس آن خانمهای معترض از او دلجويی و عذرخواهی كردند. من هم در پايان برنامه از وی عذرخواهی كردم و رفع كدورت شد و با لبخند و مزاح خداحافظی كرديم و احساس من اين بود كه ديگر دلگير نيست. 

معلوم نيست افرادی كه از واقعيت ماجرا خبر ندارند چرا قضاوتهای نادرست مي‌كنند و به اين بهانه به اسلام و انقلاب و روحانيت می‌تازند. قرآن می‌فرمايد: «لاتقف ما ليس لك به علم» درباره چيزی كه به آن علم نداری قضاوت نكن. »

***

روایت تسنیم از 4گزینه ریاست مجلس

اگرچه حدود 10 نماینده از نمایندگان منتخب برای ریاست مجلس آتی، در حال تلاش و رایزنی‌ هستند اما طبق بررسی‌ها و پیگیری‌های خبرنگاران تسنیم از گروه‌های مختلف سیاسی، 4 نامزد بالقوه برای ریاست آتی مجلس شورای اسلامی مطرح هستند و تلاش برخی دیگر از نمایندگان منتخب برای این مهم، ممکن است حتی به کاندیداتوری هم نکشد.

بنا بر این گزارش، محمدباقر قالیباف با سابقه ریاست مجلس در 4 سال گذشته، علی نیکزاد با سابقه دودوره‌ای وزارت و نائب‌رئیسی مجلس، منوچهر متکی با سابقه یک دوره سکانداری وزارت امور خارجه و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با سابقه نائب‌رئیسی مجلس یازدهم، 4 گزینه اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم هستند که ممکن است بر اثر رایزنی‌هایی که اکنون در حال انجام است، در نهایت 2 گزینه برای رأی‌گیری در صحن علنی باقی بمانند.

این افراد هم‌اکنون در حال رایزنی‌ با منتخبان مجلس دوازدهم برای جلب نظر آنها هستند و یک منبع آگاه و مطلع نیز به خبرنگار تسنیم گفته است که این 4 گزینه علاوه بر رایزنی‌ با نمایندگان منتخب، همزمان با یکدیگر نیز در حال رایزنی‌ هستند تا شاید بتوانند یکی از گزینه‌ها را به‌نفع خود از صحنه رقابت کنار بزنند.

همچنین برخی نمایندگان تصور می‌‌کنند که ممکن است سید محمود نبویان نماینده فعلی و منتخب اول تهران، گزینه پیش‌بینی‌نشده و غافلگیرکننده انتخابات ریاست مجلس باشد اما پیگیری‌های خبرنگار تسنیم حاکی از این است که آقای نبویان در گفت‌وگوهایی که با چند نماینده منتخب مجلس داشته تصریح کرده است که تمایلی برای ریاست مجلس ندارد.

البته در این میان، برخی منتخبان مجلس دوازدهم هم هستند که  می‌گویند یک نماینده منتخب دیگر، تمایل وافری برای برای ریاست مجلس دارد اما تاکنون نتوانسته است حتی به‌تعداد انگشتان 2 دست، نظر نمایندگان منتخب را جلب کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۸۰۷۱۰۲۰:۵۸:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۱۷
روحانی باید محاکمه می شد و نه فقط رد صلاحیت
ناشناس۳۴۸۱۲۹۹۱۲:۰۲:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۸
اگر بنا به محاکمه باشد خیلی از اقایان باید محاکمه شوند ولی کسی که در مقام رییس جمهور و یا رییس مجلس و نماینده قرار میگیرد یک سری سیاست و برنامه ای مد نظر دارد وبابت ان از مردم رای اعتماد گرفته که شاید به مذاق عده ای خوش نیاید
ناشناس۳۴۸۱۴۹۴۱۴:۱۹:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۱۸
روحانی پاسخگو باشد چرا هیچکدام از وعده های انتخاباتی و برنامه های خود را عملی نکرد ؟!
ناشناس۳۴۸۰۷۱۳۲۱:۰۰:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
دف زن خانم در مراسم یک روحانی!!!!
ناشناس۳۴۸۱۲۸۵۱۱:۵۴:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۱۸
دف زدن خانم در مراسم يك روحاني ! ------------------------ برادر جان دف و ني كه در آن مراسم بود دو ساز عرفاني در موسيقي ما محسوب مي شود ! و انگهي مقام خانم ها و بانوان اين قدر بالاست كه فرموده اند : « از دامن زن هست كه مرد به معراج مي رود » !!
ناشناس۳۴۸۰۷۱۴۲۱:۰۲:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۱۷
قانون حجاب به صراحت گفته که متخلف باید به دستگاه قضا معرفی شود و از جریمه تا 2 ماه حبس مجازات شود آن وقت شماها چی کار می کنید الان یا از سال های قبل؟!!!
ناشناس۳۴۸۰۹۸۸۰۷:۱۴:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
کی گفته چادر پرچم کشور ماست پرچم یک نماد ملی فارغ از قومیت وقبیله ودین است
ناشناس۳۴۸۱۰۷۷۰۹:۰۷:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
در کدام کشور مسلمان چنین بساطی برای نگهداشتن روسری بر سر زنان پهن شده ؟
ناشناس۳۴۸۱۱۵۲۱۰:۲۷:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
در کدام کشوری به غیر عربستان با شمشیر اعدام می کنند؟!!
ناشناس۳۴۸۱۶۴۲۱۶:۵۱:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۸
قانون حجاب مورد حمایت ملت نیست
ناشناس۳۴۸۱۸۰۳۲۰:۵۳:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۱۸
حالا چطور میشه این قانون و تغییر داد .. قانون باید برخوا سته از رای اکثریت باشه که نیست از جنبه شرعی هم که جای بحث زیاد است اولا حکومت هیچ دلیل شرعی برای بر خورد و جریمه ندارد دوماه سر بند در صدر اسلام جزیی از پو شش سنتی مردم بوده که به واسطه جلو گیری از تبرج ثروتمندان اسلام گفته روسری خود را بر سینه ها بیفکنید تا زیور آلات پیدا نشود .
جواد۳۴۸۰۷۳۱۲۱:۱۷:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۷
شادی ؟؟؟
ناشناس۳۴۸۰۷۷۵۲۲:۳۰:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۱۷
تنها راه حل مشکل شورای نگهبان با روحانی و تمام داوطلبان تمکین شورای نگهبان به تشخیص و رأی مردم است مگر آنکه داوطلب مجرم محکوم دستگاه قضایی باشد آنهم به جرایم علیه ملت
ناشناس۳۴۸۰۹۵۹۰۵:۵۲:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۱۸
جرایم روحانی به ملت کم است؟ خط قرمز بودن برادرشان را که جرم‌های متعدد داشت و بیدار شدنهای صبح جمعه شان و اعلام عدم اطلاعشان از افزایش قیمت بنزین و اجرایی کردن ۲۰۳۰ در اموزش و پرورش بدون مطرح کردن در مجلس،.‌.‌.فراموش نخواهیم کرد.
ناشناس۳۴۸۰۷۷۶۲۲:۳۲:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
شورای نگهبان افرادی را که باعث نارضایتی گسترده مردمی بشوند مجدد تایید صلاحیت نمی کند همانطور که هاشمی و احمدی نژاد به همین دلیل رد صلاحیت شدند روحانی هم رد صلاحیت شد.
ناشناس۳۴۸۱۰۸۹۰۹:۲۳:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
اونوقت این نارضایتی را از کجا تشخیص داده
ناشناس۳۴۸۱۳۱۹۱۲:۲۰:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۸
لابد نظر سنجی کرده!
ناشناس۳۴۸۱۳۲۳۱۲:۲۲:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۸
حدود یک میلیون نفر از روحانی به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کردند مشت نمونه خروار است.
ناشناس۳۴۸۰۷۷۹۲۲:۳۵:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۱۷
فرمانده محترم نیروی انتظامی کل کشور از آنجا که در مقوله عفاف و حجاب با شبیخون دشمنان روبرو هستیم که بسیار بدتر از جنگ نظامی می باشد شرایط ایجاب می کند سازمان مردمی بسیج هم به عنوان ضابط قضایی به کمک شما بیاید تا مبارزه با بی حجابی اثر گذار باشد
ناشناس۳۴۸۱۲۶۴۱۱:۴۲:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۱۸
آره بیایند یه داستان دیگه مثل دو سال پیش درست کنند.
ناشناس۳۴۸۰۷۸۰۲۲:۳۵:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۷
روحانی قیمت دلار را 10 برابر کرد و اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کرد و باید از مردم ایران عذرخواهی نماید و از خداوند متعال بخاطر صدماتی که به کشور و مردم وارد کرد طلب مغفرت کند.
ناشناس۳۴۸۱۰۳۸۰۸:۲۵:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۸
روحانی 4 سال اولش دلار را ثابت نگه داشت رئیسی تو دو سال دلار را 3 برابر قیمت روغن را 5 برابر قیمت گوشت و مرغ را 5 برابر بالا برده
ناشناس۳۴۸۱۱۵۷۱۰:۳۱:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۱۸
آن وقت ارز4200 هم کشک که دوستانت به ارث گذاشتند؟!! در ضمن همین که اول کار سرکوب نمی شود بهتر هست که یکجا در عرض یکی دو سال آخر 10 برابر شود!!!
ناشناس۳۴۸۱۲۹۷۱۲:۰۱:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۸
رئیسی هم دلار 28500 را به ارث گذاشت تاکی میخواهید اتهام بزنید که خودتون هم دارید انجام میدید!
ناشناس۳۴۸۱۴۶۸۱۴:۰۳:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۱۸
حیف و میل رانت ارز ترجیحی 4200 تومانی 25 برابر کل یارانه نقدی بود.
ناشناس۳۴۸۱۵۳۵۱۵:۰۱:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۸
فرار روبه جلو نفرمایید در اصل جواب دادن، اولا هنوز به دولت بعد ارث نگذاشته دوم هم این ارز ادامه دهنده 4200 هست و کاری بسیار غلط
ناشناس۳۴۸۱۳۳۰۱۲:۲۴:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۸
روحانی دلار 2700 تحویل گرفت و 28000 تحویل داد یعنی بیش از 10 برابر کرد حالا خیلی مونده تا رئیسی به رکورد روحانی برسد.
ناشناس۳۴۸۱۳۳۵۱۲:۲۹:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۸
در دولت روحانی قیمت ارز و طلا و خانه و ماشین 10 برابر شد و اقتصاد مملکت ویران شد در هیچ دولت دیگری این تراژدی غمناک اتفاق نیفتاد.
ناشناس۳۴۸۱۳۶۵۱۲:۵۳:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۱۸
در دوران روحانی در قرن بیست و یکم در خاموشی فرو رفتیم.
ناشناس۳۴۸۱۴۲۷۱۳:۳۴:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۱۸
اکنون یارانه ها 10 برابر شده و افزایش قیمت روغن و مرغ را جبران کرده است.
ناشناس۳۴۸۱۰۳۹۰۸:۲۶:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۱۸
بله البته 80درصد مشکل از داخل هست که قبلا بود!!!
ناشناس۳۴۸۰۷۸۳۲۲:۳۹:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۷
افراد دو تابعیتی نباید احراز صلاحیت شوند روحانی در سال 92 هم نباید احراز صلاحیت می شد.
ناشناس۳۴۸۱۰۰۷۰۷:۴۴:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۱۸
همین مماشاتها باعث طلبکاری شده در واقع تایید صلاحیت دو تابعیتیها غیر قانونیه
ناشناس۳۴۸۰۷۹۴۲۲:۵۸:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۱۷
رییس جمهور سابق و تیمش را محاکمه کنید تا معلوم شود چه اتفاقاتی در آن هشت سال صورت داده اند
ناشناس۳۴۸۰۹۳۵۰۴:۲۳:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۱۸
این که کجا محاکمه شود هم مهمه
ناشناس۳۴۸۰۷۹۶۲۲:۵۹:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار افزایش نرخ ارز و شاخص فلاکت و ضریب جینی در تمام دولت ها بودند این دو نفر اگر دوباره تایید صلاحیت می شدند جفای در حق مردم بود.
ناشناس۳۴۸۰۸۴۵۰۰:۰۷:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۱۸
اینا وقتی تایید صلاحیت میشن میگن شورای نگهبان مجبور شد تایید کنه! وقتی رد صلاحیت یا عدم احراز میشن دلایل یا بخش عمده‌ی دلایل رد صلاحیت خودشونو اعلام نمیکنن لاریجانی‌ها هم همینطور هستن شیخ حسن روحانی اگه راس میگه اعلام کنه
ناشناس۳۴۸۱۰۳۵۰۸:۲۱:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۸
شیخ حسن دلایل رو اعلام کرد ! شورای نگهبان چرا نمیگه طرف همه دوره ها مهم ترین مناصب داشته ولی الان نمی تونه حتی کاندید بشه !
ناشناس۳۴۸۱۱۹۰۱۰:۵۴:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
چون صلاحیتش رو از دست داده . همانطور که هاشمی و احمدی نژاد رد صلاحیت شدن.
عمران۳۴۸۰۹۴۶۰۵:۱۶:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۱۸
جملات آقای رادان بیانگر همه چیز هست و توضیح لازم ندارد خودتان بینی و بین الله ببینید چقدر با حقیقت مطابقت دارد: « دشمن تا پشت درب خانه های ما آمده و به دنبال گرفتن چادر از بانوان است که امروز به عنوان پرچم کشورمان محسوب می شوند»!!!
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۸۱۱۹۵۱۰:۵۶:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۱۸
با عرض پوزش ایشان گویا الان را با حدود نود سال قبل اشتباه گرفته اند که در کشف حجاب به زور می خواستند چادرها را از سر خانم ها بردارند که البته به طور کامل هم موفق نشدند ولی اینکه امروزه شرایط روز و انتخاب و سلیقه خود خانم ها در نحوه داشتن نوع حجاب شان را این چنین به دشمن نسبت دهیم و به عبارتی ساده تر همه و همه را گوش به امر و فرمان دشمن فرض کنیم کاملا در اشتباه ایم. ضمن آرزوی موفقیت روزافزون در انجام ماموریت های محوله به مجموعه انتظامی و پلیس کشور امید است جناب رادان حداقل این بخش از سخن شان را هر چه زودتر اصلاح کنند. با سپاس
ناشناس۳۴۸۰۹۹۲۰۷:۱۹:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
برجام اجرایی شده بود دلار همین امروز زیر ۵ تومن بود قدری آگاهی از امور جلو شعارزدگی را می گیرد
ناشناس۳۴۸۱۳۳۴۱۲:۲۷:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
برجام از سال 94 اجرایی شد اما تحریمها بیش از دو برابر و قیمت دلار 10 برابر شد.
ناشناس۳۴۸۱۰۲۷۰۸:۱۲:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۱۸
آقای مطهری آن خانمها نمی دانند از دنیا و آخرت چه می خواهند ! برای چه اعتراض کردند و اگر اعتراضشان الکی بود چرا دلجویی کردند و در ضمن شما که توان مدیریت یک مکان کوچک را ندارید چرا برای کل ایران تصمیم می گیرید
علی۳۴۸۱۰۴۴۰۸:۳۰:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۱۸
اگر شرایط کشور ایجاب میکرد روحانی باید محاکمه میشد چون خواسته بخش زیادی از مردم جامعه هست البته باید روزی این اتفاق بیافتد
یک معلم۳۴۸۱۰۴۷۰۸:۳۲:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
جناب سردار رادان بهتر نبود شما از برقراری امنیت مردم در کوچه و خیابان شروع می کردین!!! آیا اطلاع دارید با کیف و موبایل نمی شود در خیابان ها پیاده تردد کرد؟ آیا اطلاع دارید آمار شکایت مردم از سرقت چقدر زیاد شده است؟؟؟
ناشناس۳۴۸۱۰۵۸۰۸:۴۴:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۸
اساسا رای گیری برای آن است که مردم کسی را که عملکردش را قبول دارند انتخاب کنند. مطمئنا مردم به کسی که از عملکردش راضی نیستند رای نمی دهند و صد البته این در حوزه وظائف شورای نگهبان نیست.
ناشناس۳۴۸۱۰۷۵۰۹:۰۶:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۱۸
چرا شورای نگهبان روی نامه به روحانی مهر محرمانه زده؟
ناشناس۳۴۸۱۳۶۹۱۲:۵۵:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۸
روحانی چکار مثبتی برای کشور کرد ؟! 8 سال فرصت داشت کلی به کشور خسارت زد.
ناشناس۳۴۸۱۴۰۰۱۳:۱۲:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
آقای رادان پرچم ایران سه رنگ است سبز سفید سرخ ،همین .
ناشناس۳۴۸۱۵۴۸۱۵:۰۹:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۸
در سرزمین دلاور خیز ایران جایی برای بی حجابی و ولنگاری و بی غیرتی وجود ندارد.
ناشناس۳۴۸۱۴۱۶۱۳:۲۶:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۱۸
جناب روحانی هم در حال بازیابی پشتوانه مردمی است و دولت رئیسی با عملکرد فاجعه بارش کمک بزرگی به روحانی می کند.
ناشناس۳۴۸۱۴۶۳۱۴:۰۰:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۱۸
رئیسی از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کرد اگر دولت روحانی و صادرات روزانه 100 هزار بشکه نفت تداوم داشت الان قیمت دلار 300 هزار تومان شده بود.
ناشناس۳۴۸۱۴۹۶۱۴:۲۲:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۸
با توجه به عملکرد فاجعه بار دولت روحانی حالا همه میگن صد رحمت به احمدی نژاد.
ناشناس۳۴۸۱۶۳۸۱۶:۴۸:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۸
رئیسی با عملکردش در 3 سال اخیر لقب خدابیامرز رو برای حسن روحانی تثبیت کرده. روحانی در دوره اول قیمت دلار را ثابت نگه داشت. رئیسی تا همین حالا 2ونیم برابر کرده.
ناشناس۳۴۸۱۸۱۶۲۱:۲۰:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
صد رحمت به روحانی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. حالا زمان مذاکره است

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  11. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  13. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  21. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. حالا زمان مذاکره است

  6. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  8. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  9. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  10. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  11. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  12. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  13. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  14. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  15. سفیدشویی جنایت!

  16. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  17. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  18. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  19. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  20. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  21. ترکیه ای که من دیدم! 

  22. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  23. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  24. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  25. حل يك ابرچالش نظام

آخرین عناوین