چرا این همه بد اخلاقی؟

یوسف مشفق، گروه سیاسی الف،   4030216095 ۸۹ نظر، ۱ در صف انتشار و ۴۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا این همه بد اخلاقی؟

این حجم از هجمه‌ها و حملات پردامنه علیه شهرداری تهران که در روزهای اخیر شدت گرفته، نشان از پروژه‌ای سازمان‌یافته و هدفمند برای تخریب شهرداری و شخص علیرضا زاکانی دارد نه نقد. البته که شهردار تهران و دستگاه متبوعش مبرا از انتقاد و خطا نیستند و این نوشتار هم در مقام دفاع از او نیست اما به‌دلیل سویه‌های تخریبی جریان شکل‌گرفته اخیر باید به نگاه سیاسی و آفت‌زایی اشاره کرد مانع از مطرح‌شدن انتقادات مبنایی و واکاوی مسائل مورد مناقشه در اداره کشور می‌شود.

در روزهای اخیر آنچه که بیشتر زیر ذره‌بین رفته و کار را به تخریب شخصیتی و هتاکی کشانده، موضوع قرارداد شهرداری با شرکت‌های چینی برای واردات اتوبوس، تاکسی برقی و واگن‌های مترو است؛ قراردادی که بنا بر روایت منتقدین با یک شرکت ساختمانی منعقد شده و همین مسئله تفاسیری را در خصوص بهره‌مندی برخی از رانت‌ موجب شده است. هر چند که در این رابطه شهردار تهران توضیحاتی را ارائه و با رد ادعای مخالفین و بی‌مبنا خواندن آنان، قاطعانه از در جریان قرارگرفتن نهادهای نظارتی و امنیتی، وزارت‌خانه‌های مربوطه و بانک مرکزی سخن گفته و انتشار و شفاف‌سازی مفاد قرارداد را به‌دلیل موانعی چون تحریم‌ها ناممکن دانسته اما فارغ از این مباحث و جدل طرفین، آنچه که بیشتر خودنمایی می‌کند مناقشاتی سطحی و آلوده به هتاکی است که ریشه در نگاه سیاسی و سیاسی‌کاری افراد دارد.

در همین فقره مشاهده شد که پس از مطرح‌شدن شائبه‌ها پیرامون قرارداد منعقده و واکنش‌ها به آن، جریانی در شبکه‌های اجتماعی و علی‌الخصوص در توئیتر شکل گرفت که بر تخریب شخصیتی و فاسد جلوه‌دادن افراد متمرکز بود و به‌جای تلاش برای کشف حقیقت و حتی وادار کردن مسئولین مربوطه به پاسخ‌گویی، مباحث سیاسی و تخریب جناح رقیب ارجحیت یافت. عمده منتقدین که نزدیک به اصلاح‌طلبان و هواداران دولت گذشته بودند با زشت‌ترین تعابیر به نتیجه‌گیری و صدور حکم علیه اصولگرایان پرداخته و حتی وزیر ارتباطات دولت دوازدهم هم که نشان داده از افق دید بسیار محدودی برخوردار است، با صفات سخیفی به هجمه علیه برخی نمایندگان مجلس روی‌ آورد که صرفاً به ایراد توضیحات پیرامون شائبه‌های مطروحه پرداخته بودند.

این مسائل از یک بی‌اخلاقی نهادینه‌شده و سیاسی‌کاری‌های معیوبی حکایت می‌کند که مثل آفت بر پیکره عرصه سیاست در ایران افتاده و در حال انهدام پایه‌های آن است و محدود به اتفاقات اخیر و هجمه اصلاح طلبان و اعتدالی ها به اصولگرایان هم نمی شود . چه بسیار مواردی که از جناح اصول گرایی این بی اخلاقی ها علیه رقیب مشاهده شده، حال آنکه می‌توان در فضایی به دور از برچسب‌زنی و اتهام‌افکنی علیه رقبا و متصف‌کردن دیگران به صفات زشت، در جهت باز کردن گره‌های عرصه سیاست و تنویر افکار عمومی قدم برداشت.  این فقره اخیر و دیگر مواردی که در ایران به وفور یافت می‌شود، حاکی از فقدان انصاف، اخلاق و ارجحیت مطامع سیاسی به‌جای منافع ملی است و آنچه که مهم بوده، تخریب رقبا حتی به‌قیمت انحراف افکار و تخریب اذهان به‌منظور ماهیگیری از آب گل‌آلود است. چنین جریان‌سازی‌هایی بدون برخورداری از سویه‌های انتقادی، آن‌هم از سوی جریانی که کارنامه‌اش هنگامه زمامداری قدرت و اداره پایتخت چندان پربار نبوده نشانه‌ای است از مواجهه با پروژه‌ای تخریبی؛ آن‌هم با چشمانی بسته و با استدلال‌هایی سست در جهت تنگ‌کردن عرصه بر رقبای سیاسی خود و تخریب وجهه آن‌‌ها.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۷۹۸۳۴۱۰:۰۶:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۱۷
تخریب شهرداری ؟
ناشناس۳۴۸۰۵۳۰۱۷:۲۳:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
کسانی شهرداری تهران را به بهانه عدم شفافیت تخریب می کنند که خودشان حتی یک فکت شیت توافق ترکمنچای برجام را برای مردم منتشر نکردند.
ناشناس۳۴۸۰۵۶۹۱۸:۰۱:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۱۷
اصلاح طلبان بزرگترین مانع توسعه و پیشرفت کشور هستن در زمان تصدی احمدی نژاد و قالیباف و زاکانی در شهرداری تهران بیش از 350 کیلومتر خطوط مترو احداث شد اما در زمان کرباسچی و نجفی و حناچی حتی یک کیلومتر خط مترو ساخته نشد در قرن بیست و یکم در دوران روحانی در خاموشی فرو رفتیم.
مهدی۳۴۸۰۶۶۷۱۹:۳۵:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
کل توافق برجام به زبان انگلیسی و فارسی موجوده. یک گوگل کنید میبینید. فکت شیت میخای چیکار؟؟؟
رضا۳۴۸۰۷۸۲۲۲:۳۹:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۱۷
فقط تصور کنید روحانی رییس‌جمهور بود و نجفی شهردار تهران و با فرانسه برای خرید ماشین و اتوبوس قرارداد می‌بستند و با رمز تحریم و مسائل امنیتی قرارداد رو شفاف منتشر نمی‌کردند. حتی تصور کردنش سخته. خوبه مدعیان اخلاق هم شناختیم. شما بگو دلار چند؟
ناشناس۳۴۷۹۸۳۶۱۰:۰۷:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۱۷
قرار داد شهرداری با یک شرکت ساختمانی برای خرید اتوبوس ؟ شرکت ساختمانی مگر اتوبوس می سازد؟ خوب متن قرار داد رو منتشر کنید همه ببینند
ناشناس۳۴۸۰۰۹۳۱۲:۳۳:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۱۷
به نظر شما ۲۰۰۰ اتوبوس دوکابین و ۵۵۰۰ تاکسی واقعا در حدی نیست که مستقیم با کارخونه تولید کننده قرارداد رو بست؟
ناشناس۳۴۸۰۴۹۵۱۶:۵۹:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۷
اصلاح طلبان برجامو به کشور تحمیل کردند که هیچگونه ضمانت اجرایی نداشت قراردادهای خرید واگن مترو و اتوبوس برقی و تاکسی ضمانت نامه بین المللی بانکی معتبر دارد و هیچ مشکلی ندارد.
ناشناس۳۴۸۰۵۸۴۱۸:۱۴:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۱۷
فقط 447 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد غنی شده که با برجام اکسید کردند در بازارهای جهانی 50 میلیارد دلار ارزش داشت حالا نگران 2 میلیارد دلار هزینه خرید اتوبوس و تاکسی برای مردم شده اند !
ناشناس۳۴۸۰۶۰۳۱۸:۳۱:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۱۷
اصلاح طلبان صنعت هسته ای 30 میلیارد دلاری ایران را بتن ریزی و تخریب کردند اما فقط 1/7 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران ازاد شد حالا برای خرید 2 میلیارد دلار اتوبوس و تاکسی و واگن مترو که به نفع مردم است قشقرق راه می اندازند.
ناشناس۳۴۸۰۷۱۷۲۱:۰۴:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۱۷
کاش دوباره برجام تحمیل بشه برای اتوبوس و سواری گدایی چینیها را نکنیم. نفت را مفت بده اتوبوس چینی را هم قیمت بنز بخر
ناشناس۳۴۸۱۳۴۳۱۲:۳۴:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۱۸
در زمان برجام نفت را بشکه ای 30 دلار میفروختن حالا بشکه ای 90 دلار می فروشند و ارز حاصله به کشور میاد بعد از خروج امریکا از برجام دولت قبل برای اینستکس یا همان نفت در برابر غذا به اروپایی ها التماس می کرد اما اروپایی ها حتی نفت در برابر غذا را هم نپذیرفتن !
ناشناس۳۴۸۰۱۱۴۱۲:۴۸:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
گفته که برای دور زدن تحریم ها بوده و مفاد نباید منتشر شود به همین منظور و نهادهای نظارتی در جریان هستند
ناشناس۳۴۸۰۳۰۳۱۴:۴۶:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
مشکل اینجاست که به هر کسی می‌گوییم جریان کارت را بگو می‌گوید به خاطر تحریم‌ها نمی‌شود .
ناشناس۳۴۸۰۵۱۸۱۷:۱۳:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۳۴۸۰۵۶۲۱۷:۵۴:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
اصلاح طلبان بزرگترین مانع توسعه و پیشرفت کشورند خودشان کار نمی کنند یکی هم که داره کار میکنه تخریبش می کنند.
ناشناس۳۴۸۰۹۷۸۰۶:۵۶:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
تحريمها كه كاغذپاره بود
ناشناس۳۴۸۰۵۴۶۱۷:۴۱:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۷
رشت الکتریک ؛ هپکو و هفت تپه و کشت و صنعت مغان و کرسنت و استات اویل و توتال و صندوق فرهنگیان و پالایشگاه کرمانشاه و دانیال زاده و شهرام جزایری و مهدی هاشمی و فریدون و مهدی جهانگیری و شبنم نعمت زاده و مهدی اخوندی بخشی از کارنامه سیاه مدعیان اصلاحات در حوزه مفاسد اقتصادی است حالا اینها خواهان شفافیت شده اند !
ناشناس۳۴۷۹۸۳۹۱۰:۰۸:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۷
شهرداری خودش خودش رو تخریب کرده
ناشناس۳۴۸۰۴۹۰۱۶:۵۴:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۷
اصلاح طلبان 8 سال هواپیما و اتوبوس و واگن مترو نخریدند و ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده شده حالا در کار شهرداری تهران سنگ اندازی می کنند.
ناشناس۳۴۸۰۵۵۹۱۷:۵۱:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۱۷
7 فروند هواپیمای ATR ملخی بی کیفیت هم که در برجام به ایران قالب کردند در اثر کمبود قطعه در 6 سال گذشته زمینگیر و زیان ده شدند.
ناشناس۳۴۷۹۸۴۳۱۰:۰۹:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۱۷
اول از همه منابع درامدی شهرداری برای پروژه دو میلیارد دلاری کجاست؟ اگر از محلی خارج از شهرداری است چرا برای شهرداران اصلاحطلب از این بذل و بخشش ها انجام نمیشود؟ دوم اینکه چه موضوعی در این پروژه نهفته است که آنرا امنیتی کرده اید؟ از دو میلیارد دلار 500 میلیون دلار آن برای اتوبوس است بقیه ش کجا خرج می شود؟ یک قرارداد مالی چرا نباید با سازوکار شفاف واگذار شود؟ ایا در این قرارداد قاعده نفی سبیل رعایت شده است ؟ یا قرار است چینی ها قدرت امر و نهی به نهادهای ما را پیدا کنند؟در پایان ما داریم عملکرد شهرداری شما را در پله برقی ها و خیابان ها میبینیم نیازی به توضیحات بیشتر نداریم.
ناشناس۳۴۸۰۵۰۵۱۷:۰۳:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۷
تامین منابع خرید اتوبوس و تاکسی برقی و واگن مترو از محل فروش نفت ایران به چین با مساعدت دولت صورت گرفته است دولت یک میلیارد دلار برای خرید 1000 واگن مترو و یک 1/5 میلیارد دلار برای واردات تاکسی برقی و 2000 اتوبوس تخصیص ارز داده است.
ناشناس۳۴۷۹۸۵۰۱۰:۱۳:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۷
اقای مشفق شما بیلیورد های شهرداری را در تهران دیده اید؟در این بیلبوردها منتقدان را ضد انقلاب و پروژه بگیران مجازی و حسودان سیاسی خطاب کرده اند اگراین بد اخلاقی نیست پس چیه؟
ناشناس۳۴۸۰۴۹۲۱۶:۵۶:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۱۷
روحانی چرا بیش از 50 مرتبه منتقدان دلسوز کشور را با الفاظ زشت بیسواد و بی شناسنامه و افراطی و بزدل و غیره خطاب کرد ؟!
ناشناس۳۴۸۰۵۸۸۱۸:۱۷:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۷
منتقدین دلسوز منظورت شریعتمداریه؟
علی۳۴۷۹۸۵۲۱۰:۱۳:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۷
آقای زاکانی با مدرک و سابقه غیر مرتبط اونم بعد از انصراف از انتخابات ریاست جمهوری به نفع آقای رئیسی یک شبه شهردار تهران شدن اونم در زمان تصدی کوتاه پیروز حناچی که تحصیلات کاملا مرتبط داشت و اجرا پروژه محل تردد دوچرخه ها و باز سازی میدان امام خمینی و خیلی از پروژه های محسوس و ملموس کنار گذاشته شده من به عنوان یک شهروند تهرانی چه قضاوتی باید داشته باشم اینهمه تحصیل کرده چرا باید کار بدست غیر مرتبط ها بیافته ؟
ناشناس۳۴۸۰۳۱۶۱۴:۵۴:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۱۷
هر چی بیشتر تخریبش کنند بیشتر محبوب می شود. بعد از سه سال از انتخابات هنوز دوستان را می‌بینی می گویند دم‌زاکانی گرم... فرد کاری و مفیدی است...
ناشناس۳۴۸۰۵۰۶۱۷:۰۶:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۷
به گفته خود محسن هاشمی در 4 سال گذشته که اصلاح طلبان مدیریت کردند حتی یک کیلومتر خط مترو هم ساخته شد در 3 سال گذشته با مدیریت دکتر زاکانی خطوط مترو توسعه پیدا کرد و پروژه های معطل مانده قبلی به نتیجه رسید.
ناشناس۳۴۸۰۵۱۱۱۷:۱۰:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
مشکل حمل و نقل تهران با دوچرخه بازی حل نمی شود اقای زاکانی با خرید اتوبوس برقی و واگن مترو بفکر توسعه ناوگان حمل و نقل شهری است در حالیکه در دوره نجفی و حناچی تمام پروژه های شهری تعطیل شده بود و فقط به تغییر نام خیابان ها و معابر مشغول بودند.
علی۳۴۸۰۸۱۲۲۳:۰۹:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۷
حداقل ۶۰ درصد رفت آمد شهر های پیشرفته اروپا با دوچرخه هست بعد شما میگی دوچرخه بازی ؟ سلامتی داخل اتوبوس،و ماشین شخصی با بی تحرکی به وجود میاد ؟بابت مترو اتوبوس برق و هرچیزی مثبتی دستشو میبوسم ولی دلیل نمیشه که ندونیم چه اتوبوسی با چه قیمتی و چه مشخصاتی داره وارد کشور میشه مردم ما تحصیل کرده هستن یه نگاهی به ون های چین زمان آقای احمدی نژاد بندار که چه کیفت افتضاحی داشتن و انصفا حدر دادن منابع بودن
ناشناس۳۴۷۹۸۵۵۱۰:۱۵:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۱۷
قطعا فرایند انتصاب آقای زاکانی جدا از اصولگرا بودن ایشان، خلاف اصول قانونی و تخصص ایشان بوده و هست.
ناشناس۳۴۸۰۵۰۹۱۷:۰۸:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۱۷
تعلل دولت قبل در خرید خودروهای برقی و ساخت نیروگاههای اتمی دلایل اصلی الودگی هواست اصلاح طلبان بهتره سکوت کنند تا مردم کمی نفس بکشند.
ناشناس۳۴۸۱۰۹۳۰۹:۲۶:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۱۸
اطلاعات خود را بیشتر کن
ناشناس۳۴۷۹۸۶۰۱۰:۱۶:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۷
خود اقای زاکانی با نصب بیلبورد در خیابا ن های اصلی تهران منتقدان را ضد انقلاب خطاب کرده اند چرا .شما از کدام بد اخلاقی حرف می زنید؟؟
ناشناس۳۴۸۰۵۴۲۱۷:۳۶:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۷
روحانی چرا با الفاظ زشت به منتقدان توهین می کرد و اونها را به جهنم حواله می داد ؟!
ناشناس۳۴۷۹۸۶۸۱۰:۲۱:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۱۷
الان فهمیدی بیشتر دنبال تخریب علیه شهردار هستند؟
ناشناس۳۴۷۹۸۷۷۱۰:۲۴:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
اصلاح طلب همیشه دنبال تخریب کشور بوده و هست اما واردات خودرو اگر داخلی ها نتوانستند عمل کنند کاری درست بوده و اگر به دلایل دیگر وارد می خواهد شود خیر
علی۳۴۸۰۱۱۵۱۲:۴۹:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۱۷
برادر جان ما تفاوتی بین شما و اصلاح طلب ها قائل نیستیم
ناشناس۳۴۸۰۳۰۱۱۴:۴۵:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۷
اصلاح طلب یعنی آشوب و تحریم
علی۳۴۸۰۳۷۷۱۵:۳۵:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۱۷
اصلاح طلب و اصول گرا هر کدام یک بال از دوبال یک پرنده هستن
ناشناس۳۴۸۰۵۲۰۱۷:۱۴:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۷
تا اصلاح طلب هست فتنه و اشوب و تحریم هست.
ناشناس۳۴۷۹۸۸۳۱۰:۲۷:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
جالبه که هر کاری دوست دارید می کنید و اگر کسی مخالفتی کرد متهم به بداخلاقی و کینه می شود؟!
ناشناس۳۴۷۹۹۷۷۱۱:۲۴:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۱۷
وقتی است نگو نیست
میم صاد۳۴۷۹۸۸۷۱۰:۳۰:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۷
ای کاش به بلوغی برسیم که مدیرانی که قصد فعالیت سیاسی دارند، به سمت احزاب سیاسی بروند و از پوشش نهادهای خدماتی برای فعالیت سیاسی استفاده نکنند.
ناشناس۳۴۷۹۸۹۵۱۰:۳۶:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۱۷
زاکانی بیشتر مشغول سیاسی کاری و دخالت در اموری است که به او مربوط نیست
ناشناس۳۴۷۹۹۰۹۱۰:۴۸:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۱۷
گمشده امروز مملکت شفافیت هست از سایت الف هم انتظار مطالبه ی شفافیت امور را داریم .
ناشناس۳۴۸۰۵۹۸۱۸:۲۷:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۱۷
دولت قبل چرا از راه اندازی سامانه حقوق و مزایای مدیران امتناع می کرد ؟!
ناشناس۳۴۸۰۹۹۶۰۷:۲۳:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۱۸
ازقانون شفافيت ارا كه مجلس انقلابي شعار ميداد وازت راي گرفت چه خبر؟
ناشناس۳۴۷۹۹۱۰۱۰:۵۰:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۷
این دست حرفا وقتی خریدار داره که وقتی هم فکر خودتون شروع به بداخلاقی میکنه سفت جلوش بایستید و بگید که کارش اشتباهه.
ناشناس۳۴۷۹۹۲۵۱۰:۵۷:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۱۷
آقای مشفق عادت داره هرگاه انتقادی به دولت مطلوبش و یا مدیران همفکرش بشه ،یک سیخی به اصلاح طلبان بزنه !
ناشناس۳۴۸۰۵۴۹۱۷:۴۴:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۷
همه میدانند لیبرال ها در دنیا بی اخلاق ترین هستن لیبرال های ایرانی چرا دوست ندارند مردم از مواهب تکنولوژی روز دنیا بهره مند شوند ؟!
ناشناس۳۴۸۰۹۸۹۰۷:۱۴:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۱۸
بسیار عالی گفتی خب چرا مردم اجازه ندارن از تکنولوژی دنیا استفاده کنن ولی یک شرکت ساختمانی میتونه؟ من با پول پراید میتونم زن و بچه مو سوار تویوتا کنم کم‌مصرف برای کشور خوبه امنیت برای خانواده ام خوبه الان دولت دست لیبرال نیست چرا اجازه نمیده؟
ناشناس۳۴۷۹۹۷۶۱۱:۲۴:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۱۷
واقعاً تخریب میکنن ..
ناشناس۳۴۸۰۰۲۹۱۱:۴۶:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۷
خود شما با اين قلمتون سردمدار بي اخلاقي هستي آقاي مشفق
ناشناس۳۴۸۰۰۳۸۱۱:۵۳:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۷
نویسنده متن بنظر میرسه یکی از طرفدارای پر و پا قرص زاکانیه اساسا منافع مردم براش محلی از اعراب نیست
علی۳۴۸۰۰۵۳۱۲:۰۵:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۷
همین طیفی رو که شما ازشون دفاع میکنید که زاکانی هم عضو همین طیف بود، در زمان برجام مدعی بودن که روند مذاکرات، و نتایج مذاکرات برجام که مربوط به امنیت ملی بود باید منتشر و برای عموم بازگو شود. حالا سوال این است که برای انتشار قرارداد خرید چند واگن و اتوبوس کشور محدودیت تحریم دارد، اما آن‌زمان، دولت مستقر را محکوم به کم کاری و اطلاع رسانی نکردن عموم مردم از برجام می کردید.
ناشناس۳۴۸۰۲۴۹۱۴:۰۷:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۱۷
به نکته جالبی اشاره کردی
ناشناس۳۴۸۰۵۱۲۱۷:۱۲:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۷
حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
ناشناس۳۴۸۰۹۸۱۰۶:۵۹:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۱۸
قرارداد با چين چرانسخه فارسي نداره؟
ناشناس۳۴۸۰۴۲۰۱۵:۵۷:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۱۷
مهمترین اشکال برجام در عدم شفافیت عدم وجود نسخه ترجمه فارسی حتی برای نمایندگان مجلس بود، در حالی که زاکانی متن قرارداد را در اختیار مسئولین گذاشته. از دروغ گفتن به نتیجه نمی رسید
ناشناس۳۴۸۰۹۳۷۰۴:۳۹:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۸
سوادتون رو بالاتر ببرید
ناشناس۳۴۸۲۲۴۷۱۱:۲۸:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۱۹
جهت ارتقا سواد شما: متن فارسی برجام بعد از تصویب (خلاف قانون، چون قبل از تصویب باید متن فارسی باشد) آن هم بدون تایید تطبیق با نسخه اصلی در اختیار داده شد. اندکی مطالعه توقع زیادی از مدعیان سواد نیست...
محمد۳۴۸۰۰۸۳۱۲:۲۶:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۱۷
با سلام، به مصاحبه آقای شهردار در سیمای جمهوری اسلامی با دقت نظر توجه نمایید، ببینید که تخریب دیگران توسط شهردار فعلی صورت گرفته است یا خیر.
ایرج۳۴۸۰۱۲۴۱۲:۵۴:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۷
برادر ،راه برخورد با شایعه ،شفاف سازی است که باز به اسم نظام؟!میگید نمیشه،یعنی مقایسه اقای زاکانی با جهرمی به خدا توهین به علم است
ناشناس۳۴۸۰۱۲۸۱۲:۵۹:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۱۷
تحریم هارو دورمیزنن ، دیکته نانوشته غلط نداره ،بذارین زاکانی کارشو بکنه .
علیجانی۳۴۸۰۱۴۰۱۳:۰۸:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۷
اصل خرید اتوبوس برقی برای کاهش آلودگی خوبه ولی خرید خارج ار قاعده درست نیست این همون چیزی است که بهش میگوند فساد لزوما فساد فقط دزدین پول نیست کار نا بجا توسط افراد نابجا و خارج از قاعده هم فساد است . میتوانستید این خرید را مناقصه بین المللی بگذارید که تمام تولید کنند گان شرکت کنند و در شرایط مناقصه هم میگفتید که پول این را از طریق پولهای نفت در چین میدهیم
ناشناس۳۴۸۰۱۴۱۱۳:۰۸:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۱۷
آقای مشفق! اگه چیزی سر جای خودش نباشه، داستان بهتر از این نمیشه. شما طبق معمول بجای پرداختن به علت به معلول پرداخته ای البته بر خلاف نظر منتقدین شهردار. برای دستیابی به علت، پروسه شهردار شدن ایشون را بررسی و قلمی بفرما. البته منصفانه و بدون جناح بندی.
تحریم۳۴۸۰۱۶۳۱۳:۲۱:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۷
یکی از مواردی که باعث فساد شدید در مملکت شده همین هست که به بهانه تحریم نمیان قراداد ها را شفاف کنن و میگن بخاطر تحریم نباید شفاف متن قرارداد رو اعلام کرد....
ناشناس۳۴۸۰۵۲۲۱۷:۱۶:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۱۷
متن اصلی برجام چرا برای مردم منتشر نشد ؟! مفاسد عظیم پتروشیمی و فولاد مبارکه چرا رسیدگی نمی شود ؟!
ناشناس۳۴۸۲۶۶۶۲۲:۱۵:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۹
ازقوه قضاييه بپرس!خيلي پرونده ها هست كه بايد رسيدگي شود
sirvan۳۴۸۰۲۱۱۱۳:۴۸:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۱۷
با اين پول مي شد يك شركت اتوبوس سازي مختص شهرداري تهران راه اندازي كرد يا سهامدار اصلي همون شركتي كه خريد كردند ،مي شد .
فرحناد۳۴۸۰۲۷۳۱۴:۲۳:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۷
فقدان انصاف ،اخلاق و ارجحیت مطامع سیاسی به جای منافع ملی ،مدتهاست در این مملکت حاکم شده است .
ناشناس۳۴۸۰۲۹۰۱۴:۳۹:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۷
وقتی آقای مشفق در مقابل حملات به زاکانی به یاد اخلاق می افتد برخورد مومنانه را تداعی میکند ،بسیار نازیباست که در تقابل با مخالفانتان که اتفاقا اکثریت قاطع مردم را تشکیل میدهند هرچه بی اخلاقی و اتهام زنی مباح است حتی اگر ناروا باشد ولی در برخورد با بی اخلاقی ها و نادرستی های اثبات شده در جبهه خودی به یاد اخلاق و برخورد مومنانه می افتید !نکنید بیش از این با اعتماد و اعتقاد و باورهای مردم !!
حسين قلى خان۳۴۸۰۳۱۸۱۴:۵۴:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۷
با دو ميليارد دلار مى تونيد كارخانه اتوبوس سازى را بخريد تا همه اتوبوس ها رو داخل توليد كنيد
ناشناس۳۴۸۰۵۲۷۱۷:۱۹:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۱۷
در دولت قبل در اثر سوء مدیریت زنگنه در مناقشه گازی با ترکمنستان 2 میلیارد دلار متضرر شدیم حالا خوبه این دولت اتوبوس و تاکسی و موتور سیکت و واگن مترو خریده و به نفع مردم کار کرده است.
ناشناس۳۴۸۰۶۲۷۱۸:۵۹:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۱۷
قرارداد خرید واگن مترو و اتوبوس از چین همراه با انتقال تکنولوژی هست و به خودکفایی در تولید کمک می کند.
ناشناس۳۴۸۰۳۵۳۱۵:۲۰:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۷
تخریب چیه برادر من شورای شهر اصولگرای خودتان که قاعدتاً باید ناظر بر کار شهردار باشه ازش خبر ندارن و میناله بعد میگی تخریب؟ تازه این فقط یک مورد هست شما بگو یکی این کارها را بکنه چه باید کرد؟ - بیلبوردهای با متون وحشتناک - قطع درختان کهنسال - اعمال نظر و ورود در مسایل سیاسی و غیر مرتبط به امور شهری و ....
ناشناس۳۴۸۰۵۷۱۱۸:۰۵:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
هیچ درختی قطع نشده دروغ نگوئید و هوچی گری نکنید.
ناشناس۳۴۸۰۴۴۸۱۶:۱۴:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۱۷
پارک ها به مشابه ریه شهر عمل می کنند. در حال حاضر به نظر می رسد برنامه ای برای وسعت پارک ها در شورای شهر وجود ندارد. لااقل شما را به خدا قسم، دست از سر پارک های فعلی بردارید و آن ها را تخریب نکنید.
ناشناس۳۴۸۰۵۲۹۱۷:۲۳:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۷
اصلاح طلب بزرگترین مشکل این مملکته
لا۳۴۸۰۶۸۶۲۰:۱۶:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۷
بزرگترین مشکل مملکت نبود رسانه آزاد هست که متولیان امر را وادار به پاسخگویی بکنند
محمد۳۴۸۰۵۵۰۱۷:۴۴:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۱۷
اقدامات شائبه برانگیز شهرداری کم نبوده از دیوار کشی در پارکها و حتی محوطه ایستگاههای مترو و قرارداد یک شرکت ساختمانی برای واردات اتوبوس و تاکسی و موضوعات دیگر ..... به نظر شما قرارداد با یک شرکت ساختمانی برای واردات تاکسی و اتوبوس و...شائبه برانگیز نیست ؟؟؟ از اون گذشته در چنین قراردادی چه موضوعی باید وجود داشته باشد که از ترس تحریمها نتوان اعلام کرد؟؟؟؟؟ از اون گذشته مردم و جناب اصلاح طلب تخریب میکنند خود اعضای شورای اصولگرای شهر رو چی میگید که اونها هم حتی شاکی اند ؟؟؟؟ جناب مشفق کلاهتون رو بالا بگذارید و خوب نگاه کنید !
ناشناس۳۴۸۰۵۸۰۱۸:۱۲:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۱۷
مسئله روش انتقال ارز برای خرید اتوبوس ها و واگن هاست که از ترس تحریمها نمیتوان اون را رسانه ای کرد.
ناشناس۳۴۸۰۹۸۲۰۷:۰۱:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۱۸
تحريمها نعمت هستند!كاغذپاره هستن
فروغی۳۴۸۰۵۷۴۱۸:۰۷:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۱۷
زاکانی بیشتر کارهایی را برجسته میکند که مردم با اونها مخالفند نمونه اش حصار کشی و اعلان ساخت مسجد در پارکها
ناشناس۳۴۸۰۸۴۲۲۳:۵۹:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۱۷
فقط یک نمونه از اقدامات زاکانی اقدام به شروع ساخت ۲۲۸۰ واحد مسکونی در محل اسلحه سازی سابق در خیابان پیروزی است که سالهاست بنا بود کل این محدوده تبدیل به فضای سبز بشود.با توجه به فقر بسیار شدید این منطقه در فضای سبز و تراکم جمعیتی بسیار بالای این محدوده نام این اقدام شهردار را چه میتوان گذاشت؟؟؟
ناشناس۳۴۸۰۹۸۵۰۷:۰۷:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۸
همین اقا کاندید ریاست جمهوری بود قرار بود اقتصاد مملکت و درست کنه در بخشی از صحبت هاش میگه من رفتن چین ارزانتر خریدم از داخل حالا یکی نیست بهش بگه اقا شما که راه شو بلدی چرا مردم باید جای پول تویوتا به اجبارپراید بخرن؟
ناشناس۳۴۸۲۷۴۷۰۱:۲۷:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۲۰
این جریان تخریبی همان مردم تهران و ایران هستند. ازنظر شما دشمن هستند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  9. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  12. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  13. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  23. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  6. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  7. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  8. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  11. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  12. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  13. سفیدشویی جنایت!

  14. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  15. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  16. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  17. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  18. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  19. ترکیه ای که من دیدم! 

  20. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  21. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  22. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  23. حل يك ابرچالش نظام

  24. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  25. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

آخرین عناوین