نظرات برگزیده مخاطبین الف: همه مشکلات کشور به روحانی ربط ندارد/ مشکل برجام همین بود که آمریکا بدون هیچ هزینه‌ای توانست از آن خارج شود/ چرا وزیر اطلاعات آب به آسیاب دشمن می‌ریزد؟

گروه سیاسی الف،   3991129020 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: همه مشکلات کشور به روحانی ربط ندارد/ مشکل برجام همین بود که آمریکا بدون هیچ هزینه‌ای توانست از آن خارج شود/ چرا وزیر اطلاعات آب به آسیاب دشمن می‌ریزد؟

یادداشتی با عنوان «توهین چند نفر اقدام علیه امنیت ملی است؟» از مطالب پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*حواشی این اتفاق نشاندهنده این است که برعکس باور برخی از مردم ، این گروه عمدا اقدام به این کار کردند تا مسائل اصلی روز جامعه به حاشیه کشیده شود و پیراهن عثمان شود برای کسانی که باید امروز پاسخگوی ناکارآمدی دولت محترم و برجام و مذاکره و غیره باشند خودشان را مظلوم جلوه داده و همه ارکان نظام را برای محکوم کردن این اعمال مورد فشار قرار دهند بنابراین بهتر است کسانی که اظهارنظر می کنند ساده اندیش نباشند و بدانند این افراد که اقدام به این کار کردند آگاهانه یا ناآگاه از سوی همین طایفه باصطلاح اصلاح طلب تحریک شده بودند یعنی همان کاری که در روزهای انقلاب برخی با نفوذ به داخل انقلابیون اقدام به تخریب اماکن مردم و یا اهانت و ضرب و شتم مردم می کردند تا انقلاب را در اذهان مردم به انحراف بکشند . بهترین کار دستگیری این افراد و محاکمه آنهاست تا معلوم شود از کجا خط گرفته اند و پشت اهداف آنها چه بوده است . قطعا همین افراد خودشان هم به رئیس جمهور فعلی رای داده اند ! شک نکنید !!!!

*روحاني به تنهايي نه مي تواند كشور را اباد كند ونه مي تواند خراب كند ارتباط دادن مشكلات كشور فقط به روحاني وقوه مجريه ادرس غلط دادن است وغافل كردن مردم ازتأثير دوقوه ديگر در ايجاد مشكلات كشوراست

*روحانی با مردم کاری کرده که مردم در روز پیروزی انقلاب شعار مرگ بر روحانی سر می دهند. اما اگر در گوشه ای چند جوان چنین شعاری دادند لازم نیست دولت و رسانه هایش که با پول بیت المال مردم فقیر ارتزاق می کنند این گونه گریبان چاک دهند. دست خالی دولت و این همه فجایع اقتصادی که در کشور به وجود آمده باعث شده دنبال چنین مسائلی باشد. دنبال جنال و هوچی گری باشد. شعار چند جوان در یک گوشه را ریشه مشکلات بخواند . این همه یاوه گویی از دولتی که مملکت را به سمت نابودی پیش برده و هر چه توانسته به انقلاب و نظام و مستضعفان و صنعت کشور ضربه زده به علت همین درماندگی و منفور شدن است. دولت به جای این که به فکر بازداشت و گرفتن گازانبری 10 جوان باشد به فکر معیشت میلیون ها کارگر و معلم و مردم باشد. به فکر مشکل ازدواج و کار و مسکن میلیون ها جوان باشد. راستی چه خبر از برجام و تحریم و آشتی با جهان عزت پاسپورت و قیمت بنزین و دلار و گوشت و برنج. راستی می دانید در مغازه ها روغن پیدا نمی شود و اگر پیدا شود به هر قیمتی می فروشند؟

*جا داشت رئیس دولت با کرامت از این قضیه میگذشت و به وزرایش و دیگران میگفت اینقدر سرعت در پاسخ بر هم نگیرند و به قول اقای اشنا سخنگوی دولت میرفت اصفهان و کار را جمع میکرد . اساسا همیشه عده ای هستند که این حرف ها را میزنند و یک کسی هم پیدا میشه از اونور کشور تو یک خیابون کوچک از یک جمع کوچکی فیلمی میسازه پخش میکنه و اینقدر بزرگشه میکنند همونطور که تصویر بر دار میخواست اتفاق بیفته و از کاهی کوهی بسازند بی تدبیری دولت را از همین کوچک حدس بزنید ای کاش ای کاش اسم دولتش تدبیر و امید نبود قاتل تدبیر و امید است . و اگر دعای مرگ بر فلان گفتن گویندگان اجابت شود که مسجاب الدعوه اند و الا دولت ناراحت نباشد تا اخر خرداد روی کار است ولی کارنامه خط خطی جا میگذارد

*سالها است که عده ای در توهین کردن به دیگران حاشیه امن دارند. چه کسانی از این ها حمایت می کنند؟ کجای اسلام گفته شده که برای حب قدرت و ثروت دیگران را تخریب کنند؟

***

مخاطبین الف درباره یادداشتی با عنوان «دبه درآوردن های تمام نشدنی!» نظرات متعددی ارسال کردند که برخی از آنها را می خوانید:

*هسته ای شدن هزینه دارد و هزینه آن فقط بدوش مردم است الباقی قضایا دورچین این سیاست است

*(پاسخ به کامنت بالا)هسته‌ای نبود الان موشکی بود موشکی نبود حقوق بشر آمریکایی بود و وقتی حقوق بشر آمریکایی بیاد وسط و دستان هم خالی از دفاع می شوید مانند خیلی جاهایی که آمریکا حمله کرد زیاد فهم آن سخت نیست!

*در دنیایی که قانون جنگل حاکم است چرا ما هم سلاح هسته ای خود را نداشته باشیم؟

*اتفاقا مشکل برجام همین بود که ترامپ بدون هیچ هزینه ای و تنها با یک خط خط از اون خارج شد!؟!؟ واقعا چرا زیر بار همچین قراردادی رفتیم!؟!؟

*واقعا کسی هست که فکر کنه میشه با غربی ها مخصوصا امریکا به یه توافقی رسید که طرف مقابل زیرش نزند؟بابا به خدا مشکل امریکا با ایران هسته ای و حتی بمب اتم نیست اگر هسته ای بود قبل از ما پاکستان که اسمش کاملا شبیه ما است(جمهوری اسلامی پاکستان) بمب اتم هم دارد اسرائیل رو هم به رسمیت نمیشناسد مشکل امریکا با ایران نفوذ ایران در منطقه است پس هسته ای که هیچ اگر سرکارخونه های فولاد و مس و ... هم مذاکره کنید و ببخشید تحریمی لغو نخواهد شد و بیشتر نیز میشود

*وقتی توی یه کشوری کودتا کنی مردم اون کشور برعلیه ت شعار میدن. وقتی توی یه کشوری حق توحش ازشون بگیری مردم اون کشور برعلیه ت شعار میدن. وقتی منابع یه کشور رو به بهانه های مختلف غارت کنی مردم اون کشور برعلیه ت شعار میدن. وقتی سفارتخونه ت توی یه کشور رو لانه جاسوسی کنی و مکالمات نخست وزیر رو شنود کنی مردم اون کشور از دیوار سفارتت بالا میرن. وقتی کشورهای دیگه رو به جنگ علیه یه کشور تحریک کنی و خودت مستقیم وارد جنگ با اون کشور بشی مردم اون کشور باهات دشمن میشن. وقتی هواپیمای مسافربری یه کشور رو بزنی مردم اون کشور باهات دشمن میشن. وقتی بعد چندسال مذاکره یهو بزنی زیر قراردادی که با یه کشور بستی و بگی من از این قرارداد خوشم نمیاد و اون کشور رو تحریم کنی مردم اون کشور هم بر علیه ت شعار میدن هم برای خروجت از منطقه تلاش میکنن هم باهات دشمن میشن.

*همه دنیا فهمیدن اوباما، ترامپ و بایدن همه یک هدف را دنبال میکنند، بجز غربگراها و دولت که از ۶ ماه قبل از انتخاب بایدن، به رییس جمهور انتخاب نشد التماس برگذشت به برجام میکردند. طبیعیه: هر چی بیشتر التماس‌کنی طرف مقابل بیشتر بازی درمیاره. اینو خیلی تو دولت میدونن اما بازهم تکرار میکنند!

***

«کمک به ایران هراسی ممنوع!» یکی از مطالب پربحث الف در هفته گذشته بود که به بررسی سخنان وزیر اطلاعات در تلویزیون پرداخته بود. تعدادی از نظرات کاربران الف درباره این مطلب را می خوانید:

*چرا خرده می گیرید بگذار آبی به سوراخ دشمنان ریخته شود و فکر نکنن که به هیچ وجه ما دنبال سلاح اتمی نمیریم در اینضورت هی به ما فشار بیارن بگذار بفهمن کسانی هستند که اعتقاد به سلاح هم دارند

*ادبیات علوی و سخنانش نشان از آن دارد که قبای وزارت برایشان زیادی گشاد است

*اولا ایران گربه نیست بلکه شیر است. ثانیا ایران تحت فشار نیست و رژیم صهیونیستی و آمریکا دور خودشان حصار کشیدند و دارند از داخل متلاشی می‌شوند. ثالثا اگر سلاح هسته‌ای موثر بود رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه التماس به آتش‌بس نمی‌کرد. رابعا آنقدر موشک و پهباد پیشرفته داریم که نیازی به سلاح هسته‌ای یا کشتارجمعی نباشه و هدفمند دشمنان انسانیت را نابود می‌کنیم.

*این آقا که سر خود این حرف را نزده! بهش گفتند بگو اینم گفته! این تهدید برای این بوده که آمریکا قبل از ضرب الاجل سوم اسفند به برجام برگرده! مگر نمیبینید ظریف و حسن هم دائم میگن آمریکا زودتر برگردد و پنجره دارد بسته میشود و...!

*حرف های وزیر اطلاعات در راستای مصوبات مجلس در جهت افزایش و گسترش غنی سازی در صنایع هسته ایست که لاجرم به تولید بمب هسته ای منجر خواهد شد.

*بنده خدا هنگام درخواست روحانی مبنی بر پذیرش وزارت اطلاعات گفته بود من کار اطلاعاتی بلد نیستم حسن روحانی گوش نکرد و گفت به جدت حضرت فاطمه تکیه کن درست میشه!

*رهبر گفته اند کاربرد و استفاده از بمب اتمی حرام است. در جایی دیگر اشاره کرده اند چون استفاده از ان حرام است ساخت و نگهداری ان غلط است چون هزینه باید کرد برای چیزی که استفاده نمی کنیم‌. با این توضیحات هیچ جای سخن رهبر نمی گوید ساخت و نگهداری بمب حرام است صرفا حرام بودن ان استفاده از ان است. حال اگر ساخت ان یا تلاش برای ساخت ان ابزار فشار بر غرب باشد به نظر می رسد منافاتی با فتوای رهبر نداشته باشد.

*براساس فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن تولید سلاح هسته ای دشمن مدتهاست تقریباً خاطرش از بابت ساخت سلاح هسته ای توسط ایران راحت شده است برای همین است که عجله ای برای برگشت به برجام ندارند. پس لازم بود این خاطر جمعی شان مشوش شود