نظرات برگزیده مخاطبین الف: کارنامه دولت روحانی با هیچ دولتی قابل مقایسه نیست/سید حسن خمینی تجربه مدیریتی و سیاسی ندارد/یکی از راه‌های نفوذ انقلابی‌گری است

سیاسی،   3991102013 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: کارنامه دولت روحانی با هیچ دولتی قابل مقایسه نیست/سید حسن خمینی تجربه مدیریتی و سیاسی ندارد/یکی از راه‌های نفوذ انقلابی‌گری است

یادداشتی با عنوان«چند نکته درباره دولت جوان حزب‌اللهی» از مطالب پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*احمدی نژاد هم خودش را دولت جوان میدانست دیدیم که چه بر سر ملت اورد.

*{پاسخ به کامنت بالا}کارنامه دولت روحانی با هیچ دولتی قابل مقایسه نیست 3 سال پی در پی تورم بالای 50 درصد و رشد اقتصادی منفی داریم که از اول انقلاب تاکنون سابقه نداشته است حداکثر نرخ تورم در دولت قبل 40 درصد بود.

*دشمن راضی نیست در انتخابات ۱۴۰۰ دولتی از جنس مجلس داشته باشیم.

*اینکه گذشتگان چه کردند امیدوارم یک روزی رسیدگی بشه و متوجه بشیم. نگرانی من آینده است کی میخواد سکان را دست بگیره؟ با چه برنامه ای. ما باید به برنامه رای بدهیم و نه به تیپ کاندیدا.

*دولتی که رییسش نقش مامور خرید دارد کاری از پیش نمی برد.

*{پاسخ به کامنت بالا} اگه رییس دولت نقش مامور خرید داره چرا تمامی روسای جمهور برای 4سال دوم کاندیدا میشند،اونها که بهتر از هرکسی نقش خودشون را میدونند پس چرا باز بار مسئولیت را به دوش میکشند.

*جوان  یا  پیر  بودنش  مهم  نیست. مهم  این  است   که   گشنه  نباشد   و  همش  به  فکر  پر کردن   جیب  خودش  و  اطرافیانش   نباشد. شکمش   باید   سیر   باشد   و  مسئولیت   را   لقمه  چرب   نبین.

*متاسفانه عده ای دچار توهم می شوند. خود عمار پنداری و آتش به اختیار و و و و و آسیبهایی هستند که با تندروی عده ای که یا نمی دانند و یا دانسته دنبال منافع خود هستند باعث تفرقه بین مردم ایران می شوند. اگر حزب اللهی بودن را عده ای بخواهند به نفع خود و جناحشان مصادره کنند باعث دوری و رنجاندن بسیاری از مردم خواهند شد و این خطری است که شیرینی نظام اسلامی را در کام مردم تلخ می کند.

*گر چه جوانی یک مزیت است اما تجربه مهمتر است بقولی بیرحم‌ترین معلم تجربه است که اول امتحان می‌گیرد وبعد درس میدهد

*کشور به نیروی جوان متخصص و متعهد به کشور نیاز دارد نه نیروی متظاهر و ریاکار، متعصب و هزار چهره و قدرت طلب و منفعت اندیش

*ساختار مدیریتی سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کشور مشکل دارد. افراد تفاوتی را رقم نمیزنند. تغییر ساختارها هم نیاز به همفکری نخبگان و طرح در سطح افکار عمومی دارد.

*هرچی بگین باز هم این دولت جوان حزب الهی هیچ ربطی به افسادطلبان و نفوذی های رسوخ کرده در بدنه حکومت نداره. دیگه نمیذاریم با خیمه شب بازی سرکار بیان بعد گند بزنن و بعد بگن هیچکاره ایم و نذاشتن و از این حرفها... .

*لطفا سخن رهبری را مصادره به مطلوب نکنید. ایشان فرمودند دولت جوان انقلابی نه جوان حزب اللهی.

***

مخاطبین الف درباره گزارشی با عنوان «سید حسن خمینی و مشت خالی اصلاح طلبان در ۱۴۰۰» نظرات متعددی ارسال کردند که برخی از آنها را می خوانید:

*کشور در شرایط فعلی مختار زمان بیشتر نیاز دارد تا رییس جمهور

*سید حسن قبل از کاندیدا شدن درباره قصری که روی مزار امام مستضعفان ساخته باید توضیح بده.

*همیشه اول که میخواهند رای بگیرند رییس جمهور میشود ناجی کشور . وقتی 8 سالش تمام میشه میگه اگر نتونستم کاری بکنم واسه اینه که اختیار نداشتم . اگر اختیار نداشتی چرا اومدی و چرا موندی.

*خوشبحال اصولگراها که دستشان پر است. اصولگرا و اصلاح طلب دو روی یک سکه هستند. مردم مدت ها است متوجه این بازی ها شده اند.

*کسی به اسم حسن خمینی نداریم نام او حسن مصطفوی است.

*تجربه نشون داده که هر وقت دوره اصلاح طلبها تموم میشه جامعه در یک افسردگی و ناامیدی عمیق به سر میبره!

*حسن اول برای هفت پشت مملکت کافی بود حسن دوم بهتر است که حرمت امام خمینی را حفظ کند

*ایشان نه کار مدیریتی ونه کار سیاسی کردند سخنانش نیز برگرفته از کپی های سخنان دیگران است حرم امام خمینی را به تعبیر خیلی ها تبدیل به کاخ کرده آیا امام در زمان حیات آزاده میکردن نمی توانستند در چنین کاخی منزل کنند ولی ایشان همواره از کاخ نشینی می‌نالیدند رهبر فرزانه هم‌همینطور

*از حالا مشخصه انتخابات ریاست جمهوری هم شبیه انتخابات مجلس با حضور حداقلی مردم برگزار خواهدشد و قالیباف به آرزوی دیرینه اش خواهد رسید و بعد از 8 سال کویری سوخته تر از آنچه اکنون شاهدش هستیم تحویل خواهد داد.

*دوستانی که میگن هم مشت اصلاح طلبان خالی است و هم مشت اصولگرایان ، باید به این نکته توجه کنند که مشت اصولگرایان اگرچه از رجال برجسته خالی است اما همیشه ظرف رای آنها تضمینی است . کشور در هر شرایطی باشد حتی اگر از نظر اقتصادی  بد تر از امروز باشد حدود شانزده میلیون رای به لحاظ شرعی و اعتقادی وجود دارد. و از آنجا که  کسانی که به اصلاحات رای داده اند ماهیتاً خواهان تغییر مثبت در تمام زمینه ها هستند پس رای نخواهند داد و انتخابات با حضور کم مردم و به نفع اصولگرایان تمام میشود . این تلاشهای رسانه ای هم بیشتر از طرف اصولگرایان صورت میگیرد که تنور انتخابات کمی داغ شود و نه داغ داغ داغ. امیدوارم سید حسن خمینی فریب نخورد و نیاید.

*سید حسن خمینی نباید کاندیدای ریاست جمهوری شود چون ملت بادیدی دیگر به این خانواده می نگرند فرزندان حضرت امام در بین مردم بسیار محبوبند اگر کاندید شوند مطمئنا از چشم مردم زده میشن.

*دوستان اصلاح طلب روی ساده لوحی مردم و نادانی سلبریتی ها هم این دوره حساب ویژه ای باز کردن.باشد که رستگار شوند.اصولگراها هم که اینقدر درون خودشون سر رسیدن به قدرت باهم تعارض و مشکل دارن که ادم بیزار میشه از فکر کردن بهشون.کاش یکی پیدا بشه که هیچ جوره به هیچ کدومشون وصل نباشه.واسمش یاداور هیچ جناحی نباشه.

*بایدیک نفرریس جمهورشود که دستش بازباشدپای حرف هاش بماندنه که مثل حسن روحانی وقت ری گیری امدگفت که کلید دست من هست.ویامثل کسانی که همه مردم را باگرانی ازپادراورن.

***

خبر «ادعای کریمی‌قدوسی: ظریف قبل از شهادت سردار سلیمانی با یک افسر رژیم صهیونیستی دیدار کرد/ بوی گند برجام مردم را آزرده کرده است» و گزارش «چند نکته درباره سخنان کریمی قدوسی و کارت زرد مجلس به ظریف» از مطالب پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطالب را می‌خوانید:

*صحبت کردن بدون دلیل و منطق و مدرک روال ثابت آقای قدوسی است.

*یعنی اتهام زنی بدون سند و مدرک جرم نیست؟ پیگیرد قانونی نداره؟ یا چون حرفی که می زنه مورد پسند عده ای خاصه کاریش ندارن؟

*اقای کریمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی هستن و مطمئنن حرف بی سند نمیزنن.

* ظریف با افسر صهیونیست‌ ملاقات کرد و دستگاهای امنیتی متوجه نشدند.شمااااا‌ تو متوجه شدی؟

*یک مثال ساده . روحانی و ظریف گفتن همه تحریمها برداشته شده . و همه میدونن این حرف چقدر دروغ و مضحک بود . حالا به نظرت کی دروغگوه ؟

*این بنده خدا چجور میخواد در روز قیامت جواب تهمتهایی که به افراد گوناگون میزنه را بده؟ جالبه که آزاده و هر چی دلش میخواد میگه هیچ کی هم بهش هیچی نمیگه.

*اقای ظریف فردی سیاستمدار و اگاه و دلسوز وطن است و اگر در انتخابات شرکت کند با رای بالا انتخاب خواهد شد و این دسیسه ها برای خراب  کردن وجهه اوست اما خدا و مردم ایران حقیقت را بهتر از نماینده مجلس،می دانند

*فکر کن این آقا رئیس جمهور شود دیگر باید نان خوردن را هم بگذاریم کنار و منتظر آمریکا جان باشیم

*این بیانات عین حقیقت وبا سند ومدارک  است .اگر چنین نیست .روحانی وظایف که ید طولانی در شکایت از این دلسوزان دارد .می توانند شکایت کنند .آنموقع در دادگاه همه چیز معلوم می شود

*هنوز نزدیک یکساله هیچی از مجلس انقلابی ندیدیم.فقط از نام و نظرات رهبری به نفع خود استفاده کرده همه را میکوبند.البته طرح خودرو برای خودشان بد نبود.

*ما هرچه بدبختی داریم از ادمهایی مثل کریم قدوسی و امثال ان هستند تا کی خود را ادم مومن و انقلابی حساب میکنید و با این رفتار میخواهید مردم را فریب دهید وبه نظام ضربه میزنید عوض تخریب طرح و نظربدید و فکر معیشت مردم باشید اینها چه درد از مردم دوا میکند مردم خودشون تشخیص میدهند که اقای قدوسی خودش یه فتنه است.

*انتساب الفاظ افترا آمیز جرم هست، روحانی عملکرد قابل دفاعی ندارد، برجام متاسفانه بدون ضمانت اجرا بود و از عقل جمعی اساتید حقوق دانشکده های تهران، بهشتی، علامه و ...استفاده نشد.

*جریان خروج 36 میلیارد دلار و 80 تن طلا را لطفا یک مسئول توضیح دهد، بدیهی است این اتهام کمی نیست، چنانچه واقعیت نداشته باشد ایشان باید به دلیل تهمت و جعل خبر محاکمه شوند و در صورت اثبات....

*یکی از راه های نفوذ انقلابی گری هست انقلابی نماها بسیار پرحرارت و حتی جلوتر از رهبر حرکت میکنن و کشور را دقیقا به جریانهایی سوق میدن که در نهایت به نفع غرب و دشمن و به ضرر مردم و یکپارچگی کشوره به نظرم باید حواسمون خیلی جمع باشه تا نفوذ از طریق دوست نادان لطمات جبران ناپذیری بر کشورمون وارد نکنه

*اقای کریمی قدوسی اتقوالله اگر حقیقتا اقای ظریف یک هفته قبل از شهادت سردار سلیمانی اگاهانه با افسر اسرائیلی دیدار داشته پس چرا مقامات عالیه نظام با وی برخورد نکرده اند وهنوز در منصب وزارت حضور دارد اقای کریمی قیامتی هم هست و ادم باید پاسخگو باشد اقای کریمی یادتان رفته در زمان احمدی نژاد وزیر علوم ان زمان در اردن با وزیر علوم اسرائیلی عکس یادگاری گرفت پس چرا به وی ایراد نگرفتید و عذرش را مبنی بر نشناختن وی پذیرفتید.