حال‌و‌هوای دیدارهای سردار سلیمانی با رهبر انقلاب/دلیل جنجال در جلسه امروز مجلس/ واکنش زاکانی به دریافت خودروی دناپلاس توسط نمایندگان/ زیباکلام از تیر خلاص به شقیقه اصلاحات می‌گوید

گروه سیاسی الف،   3990706123 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

حال‌و‌هوای دیدارهای سردار سلیمانی با رهبر انقلاب/دلیل جنجال در جلسه امروز مجلس/ واکنش زاکانی به دریافت خودروی دناپلاس توسط نمایندگان/ زیباکلام از تیر خلاص به شقیقه اصلاحات می‌گوید

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۳ هزار و ۳۶۲ مورد جدید کرونا در کشور گفت: آمار بیماران به ۴۴۶ هزار و ۴۴۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: یک هزار و ۳۷۷ فرد مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته بستری شده‌اند.

لاری به ۱۹۵ مورد فوتی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۵ هزار و ۵۸۹ نفر از بیماران کرونایی جان خود را از دست داده‌اند.

لاری گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی گفت: استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

دکتر پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری به ایسنا گفت: بر اساس تجربیات کسب شده طی چند ماه گذشته، زمانی که یک پیک جدید شروع می‌شود بین ۴ تا ۸ هفته طول می‌کشد و در مورد پیک جدید معلوم نیست که به قله رسیده‌ایم یا هنوز آمار در حال افزایش است. البته به نظر می‌رسد که آمارها افزایشی است؛ چراکه هنوز تعداد بستری‌ها بیشتر از ترخیصی‌هاست و کماکان تعدادی بیمار در لیست انتظار هستند.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۳۳۶۲ بیمار کرونایی و ثبت ۱۹۵ فوتی جدید/ ۳۰ استان در وضعیت قرمز و هشدار

شیب تند شیوع کرونا در تهران/ بیشترین آلودگی در کدام مناطق است؟!

هشدار حریرچی؛ موج سوم کرونا رکورد شکست/تعطیلی مدارس و دانشگاه ها

***

یاد گرفتم آلوده فتنه‌های سیاسی نشوم و اشتباهی وزیر شدم

سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: چه کسی گفته سردار سلیمانی شهید شده است او در وجود ما زنده است. بنده وزیری هستیم که نه سیاسی هستم و نه تیم دارم بنده با ورود به وزارت بهداشت لشکر نداشتم و معاونان را عوض نکردم. وزیر شدن داشته‌های دیگر می خواست که من نداشتم. بنده یاد گرفتم که آلوده فتنه‌های سیاسی نشوم و اشتباهی وزیر شدم. رسانه من بسیجیان هستم. چند هجمه به من وارد شد که هیچ کسی از بنده دفاع نکرد و اگر به قاسم سلیمانی نوشتم چون همدلی بهتر از او ندیدم.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت: در مبارزه با کرونا از اروپا عقب نمی‌مانیم/ در بهترین شرایط ۱.۶ تخت به ازای هزار نفر داریم

***

 جای تأسف دارد که مردم با واژه «مسئول» به یاد دزدی و اختلاس می‌افتند 

ایلنا: حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق، معاون حقوقی قوه قضاییه روز یکشنبه ششم مهرماه در همایش «قانونمداری و آرمان‌های دفاع مقدس» که در سالن جلسات دادگستری البرز برگزار شد، ضمن محکوم کردن اقداماتی همچون سو استفاده برخی از جایگاه مدیریتی خود و اختلاس و دزدی‌ها، اظهار کرد: جای تاسف دارد که وقتی واژه مسئولیت در خانواده‌ها مطرح می شود اعضای خانواده یاد دزدی ها و اختلاس های برخی آقایان می افتند، اما این ها دلیل بر این نیست که ما هم می توانیم دزدی و اختلاس داشته باشیم.

***

 فتنه سبز به زادگاه خود بازگشته است! 

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: سخن ترامپ که بارها بر آن تاکید ورزیده و همه روزه نیز آن را تکرار می‌کند، این است که اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری رای نیاورد و پیروز نشود، حتماً تقلب صورت گرفته است و او برای مقابله با آن -بخوانید مقابله با رأی مردم- ارتش را به میدان آورده و جنگ داخلی به راه می‌اندازد!.

این سخن ترامپ و راهی که در پیش گرفته است برای شما آشنا نیست؟! دقیقاً همان مسیری است که رهبران و اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ در پیش گرفته و دنبال کرده بودند...حالا فتنه سبز به زادگاه خود بازگشته و می‌رود تا آتش فتنه‌ای را که برای ایران اسلامی تدارک دیده و ناکام مانده بود، به جان طراحان اصلی آن بیندازد... و چه حکیمانه و امید‌آفرین است کلام خداوند تبارک و تعالی «وَمَکَروا وَمَکَرَ اللهُ وَاللهُ خَیرُ الماکِرینَ».

***

آدرس مشکلات کاخ سفید نیست، خیابان پاستور است 

اردشیر مطهری،نماینده مردم گرمسار در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: حرف آخر را همین اول می‌زنم. آدرس مشکلات کشور کاخ سفید نیست. بلکه خیابان پاستور و دفتر کار کسانی است که ۷ سال کشور را معطل مذاکره با کاخ سفید کرده‌اند. امروز با گذشت تقریبا ۴ ماه از فعالیت‌های مجلس یازدهم همه مشکلات را می‌دانیم و دیگر اظهار دوباره مشکلات برای مردم خسته کننده شده است.

بیشتر بخوانید:

نماینده مجلس: آقای روحانی دیگر حرف نزنید؛ حرف‌تان مردم را عصبانی و بازار را به هم می‌‎ریزد/ هر روز یک سلطان جدید سبز می‌شود

***

احتمال تغییر شهردار تهران

محمدی سالاری، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره درآمد و هزینه‌های شهرداری اظهار داشت: مدیریت شهری علی‌رغم همه چالش‌ها و مشکلات کشور می‌تواند بیش از 30 هزار میلیارد تومان بودجه سال 99 را محقق کند، به شرط اینکه شورا با شهردار تهران عهد اخوت نبندد. 

وی افزود: همچنین شهردار تهران باید بداند که اگر به برنامه‌ها عمل نکند، ممکن است شورا هر لحظه نسبت به تغییر آن اقدام کند. 

***

رزم‌حسینی دو تابعیتی بودن و اقامتش در خارج از کشور را تکذیب کرد

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد به فارس گفت: صبح امروز پیش از آغاز جلسه علنی مجلس در محل کمیسیون تلفیق نشست مجمع فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی با علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت معدن تجارت برگزار شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت:‌ وزیر پیشنهادی صمت در پاسخ به این سؤالات نمایندگان دو تابعیتی بودن، اقامتش در خارج کشور و حضور فرزندانش در خارج از کشور را تکذیب کرد و گفت من نه تابعیت و نه اقامت کشور دیگری را دارم و فرزندانم در خارج از کشور نیستد.

***

مخالفت مجلس با سخنرانی ویدیوکنفرانسی روحانی در جلسه رأی اعتماد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نشست امروز هیأت رئیسه مجلس گفت: در جلسه امروز درخواست دولت که از طریق حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور به هیأت رئیسه واصل شده مبنی بر سخنرانی رئیس جمهور یا معاون اول وی به صورت ویدیو کنفرانس در جلسه رأی اعتماد به علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت،‌معدن و تجارت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه پس از بررسی درخواست دولت در این باره اعضای هیأت رئیسه با این درخواست مخالفت کردند و آن را مغایر با قانون دانستند و بر این نکته نیز تأکید شد که رئیس جمهور یا معاون اول برای دفاع از وزیر پیشنهادی باید در صحن مجلس حاضر شود.

***

هدف ما تنها گره‌گشایی از مشکلات مردم است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی توانمندی های راهبردی نیروی هوافضای سپاه گفت: ما مصمم هستیم تا در مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف خود و ضمن تعهد به فرهنگ جهاد و امید به خدا محکم بایستیم و هرگز به حاشیه هایی که به ناحق برای ما در مجلس درست می کنند، توجه نمی‌کنیم زیرا این افراد نشان دادند که اهل کار نبوده و گناه های گذشته خود را به جای دیگری حواله می کنند بنابراین ما به هیچ عنوان وارد حاشیه ها نمی شویم زیرا مردم از ما کار می خواهند و ما هم برای آن ها کار انجام می دهیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا جز کار، تلاش و حل مشکل مردم چیز دیگری نیست، گفت: ما لحظه ای فکر خود را غیر از این موضوع به جای دیگری نخواهیم برد و مطمئنیم با کمک مردم و همکاران در مجلس و تمام مجموعه های نظام اسلامی که در این مسیر گام برمی دارند بر مشکلات فائق شده و آینده روشنی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: با یک برنامه ۵ ساله می‌توان چرخ کارخانه‌ها را به راه انداخت/ مردم از ما کار می‌خواهند

***

واکنش زاکانی به حواشی اخیر پیرامون دریافت خودروی دناپلاس توسط نمایندگان مجلس

علیرضا زاکانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در واکنش به حواشی اخیر پیرامون دریافت خودروی دناپلاس توسط نمایندگان مجلس یازدهم، گفت: من در چهار دوره مجلس یک پول سیاه نگرفتم. این دوره هم گفتند خودرو بگیرید، گفتم نمی‌خواهم و لازم ندارم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در تشریح جزییات تحویل خودروها به نمایندگان مجلس ادامه داد: در تقسیم خودرو، حدود ۲ هزار دستگاه به دستگاه‌های دولتی دادند و به مجلس حدود دویست و خرده‌ای تحویل داده شد، مجلس نیز با ارزیابی این موضوع به این نتیجه رسید که اگر به این شیوه، خودروی قسطی به نمایندگان تحویل بدهد، حدود ۱۰۷ میلیارد تومان به نفع مجلس و بیت‌المال خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجلس باید می‌گفت من خودروها را تحویل گرفته و در اختیارتان قرار می‌دهم، اما سند آنها به نام مجلس شورای اسلامی خواهد خورد چون کار نماینده نباید لَنگ بماند.

بیشتر بخوانید:

این حق مردم است 

واکنش زاکانی به دریافت خودروی دناپلاس توسط نمایندگان مجلس

***

روایت سردار نجات از حال و هوای دیدارهای متفاوت سردار سلیمانی با رهبر انقلاب
 
ایرنا نوشت: سردار حسین نجات، جانشین سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید: زمانی که در حفاظت بیت مقام معظم رهبری بودم احساس می‌کردم هر وقت حاج قاسم خدمت رهبر انقلاب اسلامی می‌آمد به حضرت ایشان شور و نشاط خاصی دست می‌داد. مانند کسی که فرزندش را بعد از سال‌ها دوری می‌بیند حضرت آقا دست بر گردن حاج قاسم می‌انداختند و سر و صورت او را می‌بوسیدند.

***

حمله تند و تیز زیباکلام به موسوی خوئینی‌ها

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی درباره نامه اخیر سید محمد موسوی خوئینی‌ها به نامه‌نیوز گفت: «آقای موسوی خوئینی‌ها به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند در جایگاه رهبری اصلاحات قرار بگیرد و اگر صدبار دیگر نامه بنویسید در این اصل تغییری ایجاد نمی‌شود و آقای خوئینی‌ها اگر قرار است با اطلاع آقای خاتمی یا بدون اطلاع او، سخنگو یا لیدر جنبش اصلاحات باشد، یک فاجعه برای اصلاحات رقم خورده است و عقبگردی بزرگ برای این جریان است و به نوعی لیدری موسوی خوئینی‌ها تیر خلاص به شقیقه جنبش اصلاحات است».

او ادامه داد: بزرگ‌ترین خاستگاه اصلاحات دموکراسی‌خواهی و آزادی خواهی است و این در حالی است که اساسا خوئینی‌ها در طول عمرش هیچگاه هیچ اعتقادی به چنین مفاهیمی نداشته است...

زیباکلام در پایان گفت: «آقای خوئینی‌ها با هر انگیزه‌ای مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کرده باشد، بی‌تردید به دنبال بازکردن فضای سیاسی و توسعه دموکراسی‌خواهی در ایران نیست زیرا او به طور کلی مقوله‌ای به نام آزادی و دموکراسی را درک نمی‌کند».

بیشتر بخوانید:

زیباکلام: لیدری خوئینی‌ها تیر خلاص به اصلاحات است/ او به آزادی و دموکراسی باور ندارد

***

 ۲۰ هزار قرص فایپیراویر وارد شده از چین، خرج درمان مسئولان شد 

محمود صادقی، نماینده تهران، ری و شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم به ایلنا گفت: در اواخر مجلس دهم ۲۰ هزارقرص فایپیراویر به صورت محرمانه از چین وارد شد و تعداد زیادی خرج درمان مقام‌ها شد؛ که این نشان می‌دهد برخلاف شعارهایی که ما می‌دهیم متأسفانه امتیازات حاکمان در قوای مختلف، با مردم نزدیک نیست.

وی افزود: قرار بود این قرص‌ها در اختیار بیمارستان‌ها برای کارآزمایی بالینی قرار بگیرد و مجوز ساخت داده شود اما متاسفانه مشخص نشد که سرنوشت آنها چه شد.

***

امروز جو مجلس برای دقایقی متشنج شد

تسنیم نوشت: ... یکباره تعدادی از نمایندگان با در دست داشتن آیین نامه داخلی با فریاد درخواست بیان تذکر می‌کردند که قاضی زاده رئیس جلسه از آن‌ها خواست تذکر را به بعد از این مراسم موکول کنند؛ تذکراتی که در انتقاد به خارج شدن دستور کار انتخاب سه نفر از اعضای کمیسیون شورا‌ها و دو نفر از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ برای عضویت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها بود.

بیان تذکرات و فریاد‌های تعدادی از نمایندگان مشخصا سیدنظام الدین موسوی و علی خضریان نمایندگان تهران و عضو کمیسیون اصل ۹۰ برای دقایقی جو مجلس را متشنج کرد. موسوی توضیح داد که هیات رییسه اختیاری برای خارج کردن موضوعی از دستور کار مجلس ندارد و نباید به خاطر برگزاری انتخاباتی و حاصل شدن نتیجه‌ای بر خلاف میل شخص خاصی موضوع را از دستور خارج کرد. با این بدعت، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. خضریان هم گفت که انگار اعضای هیات رییسه اختیاری درباره خارج شدن موضوعی از دستور کار مجلس ندارند. نشستن در جایگاه هیات رئیسه که یک و نیم متر از صندلی‌های نمایندگان فاصله دارد و بالاتر است، ارزش این را ندارد که آزادگی خود را از دست بدهید.

توضیح قاضی زاده هاشمی، نایب رییس مجلس این بود که رییس مجلس این کار را به خاطر صحبت جوکار رئیس کمیسیون شورا‌ها انجام داده، چون به طرح در حال بررسی در این کمیسیون استناد کرده که به موجب آن تعداد ناظران در هیات مرکزی انتخابات شورا‌ها افزایش پیدا می‌کند؛ البته ما این موضوع را از دستور خارج نکردیم و بعدازظهر در جلسه هیات رئیسه تصمیم گیری می‌شود.

به رغم این توضیحات، باز هم نمایندگان معترض در جایگاه هیات رییسه حاضر شده و خواستار در دستور قرار گرفتن موضوع انتخاب ناظران در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها شدند.

***

هیچ تضمینی برای پیروزی اصولگرایان در انتخابات 1400 وجود ندارد

علی تاجرنیا، چهره سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 1400 به برنا گفت: بخش عمده‌ای از طبقه فرودست که در انتخابات گذشته به صورت تکلیفی حتی در انتخابات شرکت می‌کردند در حال حاضر، انگیزه لازم را برای این حضور ندارند؛ بنابراین ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود، مشارکت در انتخابات پیش رو به نسبت کمتر از انتخابات گذشته باشد اما در عین حال، هیچ تضمینی برای جناح اصولگرا برای پیروزی در انتخابات وجود ندارد ضمن اینکه اصلاح طلبان، همواره نشان دادند که توانایی‌های زیادی برای بر هم زدن بازی‌هایی که معمولا از پیش تعیین شده، دارند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: در مجموع پیش بینی بنده این است که انتخابات سال آینده، دو قطبی خواهد بود و هر چند تعداد کاندیدایی که وجود داشته باشد باز هم از نظر من، اکثریت قریب به اتفاق آراء، به سبد دو کاندیدای اصلی ریخته خواهد شد که مهم این است، این دو کاندیدای اصلی چه شرایطی را داشته باشند و چقدر محدودیت ایجاد کنند.

***

بررسی شایعات درباره ۱۵ شخصیت سیاسی کشور

تسنیم نوشت: در شرایطی که کمتر از 9 ماه به موعد انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 زمان باقی مانده است، گمانه‌ها درباره گزینه‌های بالقوه صندلی ریاست پاستور فزونی گرفته و پرداختن به  آمدن یا نیامدن چهره‌های سیاسی به کارزار انتخاباتی 1400 به یکی از سوژه‌های روتین رسانه‌های کشور بدل شده است. در این میان نام برخی چهره‌ها با بسامد بیشتری در رسانه‌ها تکرار می‌شود، از جمله این افراد می‌توان به علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی اشاره کرد...

اما فارغ از گمانه‌زنی‌ها، برخی چهره‌ها که تاکنون بعضاً نامشان از سوی رسانه‌ها به‌عنوان گزینه‌های احتمالی انتخابات 1400 مطرح شده است، به‌فراخور شرایط به این گمانه‌زنی‌ها واکنش نشان داده‌اند...

بیشتر بخوانید:

وضعیت ۱۵ کاندیدای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ / از «ضرغامی» و «جلیلی» تا «لاریجانی» و «ظریف»