گلایه وزیر بهداشت از حضور یک سلبریتی در تلویزیون/ تهرانی‌ها به استقبال مرگ می روند/ انتقاد تند آیت الله خاتمی از هتاکان اماکن زیارتی

گروه سیاسی الف،   3981227081 ۹۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

گلایه وزیر بهداشت از حضور یک سلبریتی در تلویزیون/ تهرانی‌ها به استقبال مرگ می روند/ انتقاد تند آیت الله خاتمی از هتاکان اماکن زیارتی

شناسایی ۱۱۷۸مورد جدید کرونا در کشور/۱۳۵ تن جان باختند

دکتر کیانوش جهانپور - سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح جدیدترین وضعیت بیماری کروناویروس جدید گفت: بر اساس یافته های آزمایشگاهی از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز، ۱۱۷۸ مورد جدید و قطعی کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۶۱۶۹  رسید.

وی گفت: خوشبختانه ۵۳۸۹ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

به گفته جهانپور، طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۳۵ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند و تعداد درگذشتگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۹۸۸ مورد رسید.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین آمار ویروس کرونا در کشور

***

تراکم کرونا در محلات فقیرنشین برخی شهرها

ایرج حریرچی،نماینده ویژه وزیر بهداشت و ناظر بر اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا که عازم سفر به استان‌های شمال غربی کشور جهت بررسی وضعیت بیماری کووید-۱۹ در این استان‌ها است، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در برخی از شهرهای کشور، تراکم موارد ابتلا به کرونا در مناطقی است که از نظر اقتصادی عمدتا افراد فقیر و پایین‌تر از متوسط در آنجا ساکن هستند، همچنین عمدتا تعداد خانه‌ها نیز تراکم بالاتری در این مناطق داشته و در محیط اینگونه مناطق هم مردم در نانوایی‌ها و محل با تراکم بیشتری حضور دارند.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که اقدامات باید بر این نوع محلاتی که تراکم بیشتری دارند، متمرکز شود که اقداماتی در حال انجام است. از طرفی باید توجه کرد که این افراد و سطوح اجتماعی معمولا در خانه هم امکان ایزولاسیون و جداسازی ندارند و ممکن است خانواده خودشان را هم به کرونا مبتلا کنند.

حریرچی در خصوص تلفات و صدمات ناشی از مصرف خوراکی الکل صنعتی نیز در اردبیل گفت: متأسفانه در بعضی استان‌ها میزان مرگ و میر مصرف الکل تقلبی مشابه یا بیشتر از کرونا شده است.

***

سوالات یک سلبریتی و پیشنهادی به صدا و سیما

فارس نوشت: امیرحسین رستمی در برنامه شب گذشته شبکه یک سیما ادعاهائی مطرح کرد که در نهایت منجر به نیمه کاره ماندن برنامه شد و امروز نقل آن در میان شبکه های اجتماعی به صورت گسترده دست به دست می شود.

شبهات مطرح شده حرف جدیدی نبود. سیاهه ای از اتهاماتی که مدتهاست رسانه های سعودی و انگلیسی مطرح می کنند و احتمالا در ذهن برخی از هم وطنان نیز به صورت شبهه مطرح است.

البته این شبهات بارها پاسخ داده شده است تا جایی که برخی از آنها را ضدانقلاب نیز مدتی است تکرار نمی کند. با این حال جا دارد مجدد نیز طرح و توضیح داده شود. پیشنهاد می کنیم صدا و سیما از همین سلبریتی ها دعوت کند تا این شبهات را در مواجهه با یک کارشناس سیاسی مطرح کنند و مخاطبین محترم نیز قضاوت کنند. چه آنکه اگر همین دیشب نیز مجری برنامه مختصری به موضوعات روز مسلط بود نیازی به قطع سراسیمه برنامه وجود نداشت.

بیشتر بخوانید:

در استقبال از سوالات رستمی و پیشنهاد به صداوسیما

***

***

گلایه وزیر بهداشت از صداوسیما برای برنامه فرمول یک

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به رییس سازمان صداوسیما از حضور امیرحسین رستمی در برنامه فرمول یک و مطالب مطرح شده از طرف این بازیگر درباره ویروس کرونا گلایه کرد و هشدار داد. 

سعید نمکی روز سه شنبه در نامه‌ای خطاب به علی عسگری نوشت: ضمن قدردانی از همکاران ارجمند جناب عالی که در اطلاع رسانی و مساعدت به برنامه‌های ستاد ملی مدیریت کرونا شبانه روز تلاش فرموده‌اند، بعضا در برنامه‌های آن مجموعه اتفاقاتی رخ می‌دهد که علاوه بر لطمه حیثیتی به تلاش‌گران شبانه‌روزی این عرصه، همراهی سازمان صداوسیما را نیز زیر سوال می‌برد.

وی ادامه داد: برای مثال روز گذشته در برنامه فرمول یک، فردی به نام امیرحسین رستمی دعوت می‌شود که با بیان موارد خلاف واقع باعث تشویش اذهان عمومی و بد جلوه دادن زحمات شبانه روزی همه دست اندرکاران می‌شود که منجر به قطع برنامه می‌گردد.

وزیر بهداشت نوشت: تردید نفرمایید در صورت عدم کنترل جو موجود، رسما و مستقیما این گله‌مندی را به مقام معظم رهبری تقدیم خواهم کرد. 

بیشتر بخوانید: 
  
گلایه وزیر بهداشت از رئیس سازمان صدا و سیما؛ واکنش نمکی به برنامه فرمول یک

***

 اقدام هتاکان به حرمت حرم حضرت معصومه (س) انسان را یاد خوارج می‌اندازد
   
حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایلنا درباره هتک حرمت حرم حضرت معصومه گفت: این اقدامات را گروه‌های خشک‌سر که انسان را یاد خوارج می‌اندازند، انجام می‌دهند که به هیچ وجه زیبنده نیست. امکان متبرکه ما بسیار مقدس هستند مگر می‌شود با مطرح کردن حفظ قداست یک مکان مقدس، هتک حرمت این مکان را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: این افراد اقدام غیرقابل دفاعی را انجام دادند، امیدوارم  کسانی که از این اتفاقات پشتیبانی می‌کنند از نظر فکری به خود بیایند، چراکه این تندروی‌ها قابل دفاع نیست، نه مرجعیت شیعه و نه روحانیت برجسته شیعه هیچ‌کدام چنین مسائلی را هیچ گاه به هر کیفیت تایید نکرده و نمی‌کنند.

سلیمی درباره ضربات و لطماتی که چنین رفتارهایی می‌تواند به اسلام وارد کند، بیان کرد: این رفتارها مورد سوءاستفاده دشمنان ما  که شیعه را بر نمی‌تابند و  با منطقش آشنایی ندارند، قرار می‌گیرد. ما نباید کاری کنیم که افرادی که با تشیع و اصل اسلام مخالف هستند از این گونه امور سوءاستفاده کنند.

سید عطاءالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات نوشت: «‏مهمترین کتاب حدیث شیعه، اصول کافی است. این کتاب با کتاب العقل و الجهل شروع شده است. ٧٠ سال بعد از کلینی، فردوسی مقدمه شاهنامه را با حسن مطلع: به نام خداوند جان و خرد آغاز کرد.شیعه در بین مذاهب اسلامی پرچمدار حکمت و خرد بوده».

ابراهیم فیاض، جامعه شناس نیز در گفت و گو با جماران درباره اتفاقات دیشب که از سوی تعدادی از معترضان به بسته شدن درب های حرم در شهرهای قم و مشهد رخ داد، گفت: امروز با فراگیر شدن کرونا در جهان، جهانیان نیز به مذهب بازمی گردند اما نه مذهبی که فرقه ای باشد. معترضانی که در مقابل حرم های قم و مشهد جمع شدند مذهبی فرقه ای دارند. افرادی که در مقابل حرم امام رضا(ع) شعار دادند «ما انقلابی هستیم» عین همان شعارهایی سردادند که خوارج می دادند. باید پرسید آیا آنها انقلابی‌تر از ولی فقیه و مراجع هستند؟ خوارج هم می گفتند ما می دانیم و شما نمی دانید و به زعم خود علی(ع) را به خاطر کفرش کشتند.

بیشتر بخوانید:
دری را شکستند که تا دیروز بر آن بوسه می‌زدند !

***

نظام نباید مقابل حرکات خودسرانه کوتاه بیاید 
آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران درباره تجمع اعتراضی و هتک حرمت عده‌ای  به حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) در پی تعطیلی این اماکن متبرکه برای پیشگیری از شیوع کرونا به ایرناپلاس می‌گوید: به نظر من این حرکت، غیر شرعی و غیر عقلی است و مسئولان نظام، نباید در مقابل حرکات خودسرانه این گروه‌ها کوتاه بیایند. حقیقت آن است که این نظام اسلامی پرچمدار ولایت اهل‌بیت است؛ این نظام اسلامی به فضل خدا نام اهل بیت را در جهان پرآوازه کرده است و افتخار می‌کند که خدمت‌گزار این مکتب باشد.

وی ادامه می‌دهد: اینها می خواهند چه بگویند؟ می‌خواهند بگویند از نظام اسلامی و در رأس آن، مقام معظم رهبری ولایی‌تر هستنه؟ سخت در اشتباه‌اند. ولایت اینها به گرد پای ولایت مقام معظم رهبری، آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای هم نمی‌رسد. 

***

دستگیری ۱۱ نفر در پی هتک حرمت به حرم حضرت معصومه
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب امروز با اشاره به اقدام برخی افراد در هتک حرمت به حریم حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: عصر روز گذشته پس از اجرای تصمیم اتخاذ شده مبنی بر بسته شدن درب های حرم مطهر متاسفانه پس از اعلام این خبر شاهد تجمع عده ای افراد در مقابل درب حرم مطهر بودیم.

وی بیان کرد: در پی اقدام عده ای از افراد در راستای هتک حرمت به حرم حضرت معصومه(س) ۱۱ نفر دستگیر شدند و این افراد برای بررسی‌های بیشتر همچنان در بازداشت هستند.

بیشتر بخوانید:

دستگیری ۱۱ نفر درپی تجمع غیرقانونی در اطراف حرم حضرت معصومه (س)

***

اعتراف عجیب لیس‌زننده پنجره‌های حرم

پس از اعلام تعطیلی موقت حضور زائران در حرم مطهر رضوی، شب گذشته تجمعی پشت درهای خروجی این آستان مقدس شکل گرفت که منجر به حمله به گیت‌های ورودی باب‌الجواد (ع) و توهین به خادمان شد.

حالا ابعاد این تجمع در حال روشن شدن است و پیگیری‌ها از منابع آگاه، حاکی از آن است یکی از لیدرهای تجمع شب گذشته برادر مسئول دفتر سید صادق شیرازی (سرکرده یک جریان انحرافی) است.

پیش از نیز در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، برخی حامیان صادق شیرازی اقدام به انتشار فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی کردند که در آن، ضریح حرم مطهر را لیس می‌زدند که این اقدام با واکنش‌های انتقادی مردم مومن و مذهبی مواجه شد.

در همین خصوص برخی منابع آگاه، اطلاعات جالبی در اختیار خبرنگار فارس قرار دادند که نشان می‌دهد این افراد بعد از بازداشت در اعترافاتشان عنوان کرده‌اند: «پیش از اقدام به لیس زدن پنجره‌ها، آن را با پَد الکلی تمیز کرده‌اند».

***

تهرانی ها به استقبال مرگ می روند

دکتر علیرضا زالی،  فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با ابراز تاسف از اینکه تهرانی ها هنوز خطر ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند، از این رفتار آنها به عنوان «استقبال از مرگ» یاد کرد و در این زمینه به شدت هشدار داد. 

زالی با اشاره به صف‌های تشکیل شده برای خرید آجیل و دیگر مایحتاج از سوی مردم گفت: باید توجه کرد مردمی که در موارد غیر ضروری بیرون رفته و در صف‌های خرید آجیل و شیرینی قرار می گیرند، خودشان را در خطر مرگ قرار می دهند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران افزود: این شهامت نیست، بلکه به استقبال مرگ رفتن است. ما در جامعه با هر اشتباه می توانیم قربانی ویروس کرونا باشیم.

***

عمار صالحی به ۱۰ سال حبس محکوم شد

 غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشستی خبری گفت: اخرین رایی که دادگاه ویژه در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۸صادر کرد راجع به بخش دیگری از پرونده بانک سرمایه و صندوق تعاونی فرهنگیان است. آقای محمدرضا جهانبانی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال نامشروع محاکمه شد. این فرد به تنهایی و در قالب شرکت‌های متعدد بیش از ۱۰۰ فقره تسهیلات گرفته و تسهیلات را مسترد نمی کرد که به ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی و استرداد ۵ هزار و سه میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال در حق بانک سرمایه محکوم شد. محکوم شد. متهم دیگر عمار صالحی فرزند عطاءالله به اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۱۰ سال حبس و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

بیشتر بخوانید:

اعلام حکم «جهانبانی» و «عمار صالحی»/ دیه در سال بعد ۳۳۰ میلیون تومان شد/ تشکیل شعب ویژه برخورد با شایعه‌سازان کرونایی