درخواست رئیسی از مردم/ پیش بینی راغفر از آینده بورس/ پادرمیانی هاشمی برای حناچی/ دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند

گروه سیاسی الف،   3990603129 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

درخواست رئیسی از مردم/ پیش بینی راغفر از آینده بورس/ پادرمیانی هاشمی برای حناچی/ دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: از دیروز تا امروز ۳ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۳۲ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۱ هزار و ۱۵۰ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۷۷۶ نفر رسید.

وی هشدار داد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۲۲۴۵ مبتلا و ثبت ۱۳۳ فوتی کرونا در کشور/ ۲۶ استان در وضعیت قرمز و هشدار

وضعیت ‌کرونا در ایران: ۱۵ استان در وضعیت قرمز

اجرای تمام پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس

واکسن ایرانی کرونا در چه مرحله‌ای است؟

***

انهدام یک تیم تروریستی در منطقه عمومی ماکو
 روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه از درگیری رزمندگان این قرارگاه با یک تیم تروریستی ضد انقلاب در منطقه عمومی ماکو و انهدام این تیم تروریستی خبر داد.

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد : شامگاه گذشته (دوم شهریور ماه) یک تیم تروریستی ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی که قصد نفوذ به عمق خاک کشورمان را داشت، در منطقه عمومی ماکو  در تور اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) قرار گرفت. بنا بر این گزارش، در درگیری میان این تیم تروریستی با رزمندگان دلاور قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع)، هر 3 عضو این تیم تروریستی به هلاکت رسیدند.

بیشتر بخوانید:

نابودی یک تیم تروریستی ضدانقلاب

***

سقوط بورس ادامه خواهد داشت
حسین راغفر، اقتصاددان و استاد دانشگاه الزهرا گفتگویی با پیام نو انجام داده است که مهترین بخش‌های آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

- بورس آینه تمام‌نمای تولید در کشور است و وقتی که ما در رکود عمیق به سر می‌بریم، این منطق که قیمت سهام افزایش پیدا می‌کند، به جز فشارهای سیاسی و ایجاد انتظارات در جامعه و مردم، توضیح دیگری ندارد. این انتظارات با تبلیغات گسترده برای مردم به وجود می‌آید؛ اما این موضوع به‌دلیل اینکه به لحاظ بنیادی دارای اشکالاتی است، به زودی خود را نشان می‌هد، این اتفاقی بود که در مورد بازار بورس رخ داد و این سقوط بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.

- هر سقوط موجب می‌شود که عده‌ای نگران‌تر شوند و برای فروش بیشتر به بورس هجوم بیاورند، همین موضوع سبب می‌شود وعده‌هایی که دولت و حاکمیت راجع به چشم‌اندازهای مثبت بازار بورس به مردم می‌دادند، موجب بی‌اعتمادی بین عموم مردم به‌خصوص بازنده‌ها شود که جمعیت کثیری خواهند بود.

***

قرارداد ویلموتس باعث سرخوردگی مردم شد

نصرالله پژمانفر، در جلسه ویژه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به قرارداد ویلموتس و حکم صادر شده علیه فدراسیون فوتبال علیه این پرونده اظهار داشت: آنچه از دستگاه‌‌های مختلف گزارش شده بحث انتخاب ویلموتس بدون طی کردن مسیر در کمیته فنی پیش رفته و هیأت رئیسه هم 8 روز بعد از انعقاد قرارداد مفاد قرارداد ویلموتس را تائید کرده است.

وی افزود: امروز قرارداد ویلموتس در حالت خوشبیانه به یک سرخوردگی برای آحاد مردم تبدیل شده و نگرانی‌هایی را برای دستگاه‌های مختلف امنیتی و اطلاعاتی ایجاد کرده و هر یک از این دستگاه‌ها با نگاه خاصی به بحث قرارداد ویلموتس می‌پردازند.

پژمانفر در پاسخ به اظهارات مسعود سلطانی‌فر مبنی بر اینکه امیدواریم بحث رسیدگی به قرارداد ویلموتس به سمت تسویه حساب‌های سیاسی، ورزشی و جناحی نرود، گفت: باید بگویم قطعا این قرارداد مشکلاتی داشته که کار را به اینجا رسانده و در حال حاضر نباید بحث تسویه حساب‌های اینچنین را مطرح کنیم. ماموریت ذاتی و تکلیف قانونی کمیسیون رسیدگی به طرز کار دستگاه‌هاست و ما هم در قرارداد ویلموتس این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

حجت الاسلام درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در جلسه امروز شورای عالی قضایی به ارائه گزارشی از پیگیری پرونده مربوط به قرارداد ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال پرداخت و با بیان این که «برای حضور ۶۳ روزه آقای ویلموتس در جایگاه سرمربی گری تیم ملی فوتبال، مبلغ ۲/۲ میلیون یورو و ۱۱ هزار دلار از سوی فدراسیون فوتبال هزینه شده»، گفت: علاوه بر این هزینه، فدراسیون فوتبال زیربار تعهدات غیرقانونی از جمله پرداخت ۷ میلیارد تومان مالیات این قرارداد رفته و در نهایت هم فدراسیون فوتبال علاوه بر پرداخت این مبالغ، از سوی فیفا محکوم به پرداخت ۱/۶ میلیون یورو غرامت نیز شده است.

بیشتر بخوانید:

پاسخگویی مسئولین در تضییع اموال عمومی؛ آیا پرونده ویلموتس راه جدیدی باز می‌کند؟

جزئیات جلسه محرمانه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال؛ یک یورو از پول ویلموتس را هم نمی‌دهیم!

پژمانفر: قرارداد ویلموتس مسیر قانونی خود را طی نکرده است

رئیس سازمان بازرسی: فدراسیون فوتبال زیر بار تعهدات غیرقانونی رفته

***

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ خرداد برگزار می‌شود

 جمال عرفT معاون سیاسی وزیر کشور در نشست خبری خود با خبرنگاران در مورد تاریخ انتخاب ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: ما دو زمان را برای انتخابات ۱۴۰۰ به شورای نگهبان، ۲۱ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ دادیم که با ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ موافقت شد.

وی درباره استیضاح وزیر کشور، گفت: در مجلس دهم و یازدهم موضوع استیضاح مطرح است. وزیر و معاونان به مجلس رفته و توضیحات لازم را به نمایندگان داده اند. من نمی‌خواهم کسی را متهم کنم اما برخی موضوعات انگیزه های دیگری دارد و اگر وزارت کشور با درخواستی مثلا درباره فرمانداری کسی مخالفت کند، استیضاح مطرح می شود. به هر حال وزیر آمادگی پاسخگویی را دارد.

بیشتر بخوانید:

زمان انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد

***

ادامه جنجال غیبت شهردار تهران در هیئت دولت

محمود واعظی،رئیس دفتر رئیس‌جمهور در رابطه با اینکه علت غیبت پیروز حناچی، شهردار تهران در جلسات دولت چه ارتباطی با مسئله ساختمان ریاست جمهوری در جماران دارد؟، گفت: غیبت وی در جلسات دولت به این موضوع ارتباطی ندارد زیرا او هیچ وقت عضو دولت نبوده است.

مهر نوشت: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، منطقه جماران، منطقه واجد ارزش فرهنگی شناخته شده و ساخت و ساز بیش از ۲ طبقه در این منطقه ممنوع است اما از ۵ سال قبل در باغ عمارتی در منطقه جماران تهران که به نهاد ریاست جمهوری تعلق دارد، ساخت و ساز سنگینی انجام شده و اهالی این منطقه به دادستانی و شورای شهر شکایت کرده‌اند.

تخریب طبقه سوم این ساختمان توسط شهرداری تهران و غیبت پیروز حناچی شهردار تهران در جلسات هیئت دولت باعث تقویت این گمانه شده است که دولت، حناچی را از حضور در جلسات هیئت وزیران منع کرده است.

شرق نوشت: اختلاف روحانی با شهردار و شهرداری بر سر ماجرای تخریب ملک جماران همچنان ادامه دارد. روز گذشته رئیس شورای شهر تهران در سخنانی گفت: «از آقایان روحانی و جهانگیری درخواست می‌کنم این اجازه را بدهند که رابطه دولت و شهرداری ترمیم شود و کدورت‌ها را کنار بگذاریم». این صحبت محسن هاشمی و اشاره او به کدورت در همین زمینه بود؛ کدورتی که باعث شده پیروز حناچی به هیئت دولت دعوت نشود... 

ماجرایی که منجر به اختلاف دولت و شهرداری شد، اوایل تیر سال جاری و با خبر تخلف در ساخت‌وساز ملکی متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری در جماران آغاز شد. منتقدان می‌گفتند این نهاد از قدرت خود برای دورزدن قانون و مصوبات استفاده می‌کند و در سمت دیگر نیز روابط‌عمومی نهاد ریاست‌جمهوری از پایبندی به قانون و خبرسازی‌های غیرموثق می‌گفت...تخریب طبقات یا نیم‌طبقه غیرقانونی منجر به پایان این ماجرا نشد و در روزهای بعد خبر رسید به دلیل اخبار و حاشیه‌های این ماجرا، شهردار تهران دیگر به جلسات هیئت دولت فراخوانده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

واکنش واعظی به غیبت حناچی در جلسات هیئت دولت: او هیچ‌وقت عضو دولت نبوده/ بحث ساختمان جماران مطرح نیست

***

مردم فساد، رانت خواری و ناهنجاری‌ها را اعلام کنند

سید ابراهیم رئیسی، در جلسه شورای عالی قوه قضائیه گفت: احساس مسئولیت اجتماعی و امربه معروف و نهی از منکر ضامن اجرای عدالت و قانون در جامعه است.

وی با بیان اینکه راهبرد قوه قضائیه مشارکت جویی از مردم برای اجرای عدالت است، گفت: مردم وقتی فساد، رانت خواری و ناهنجاری های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را می بینند تذکر دهند و اعلام کنند.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: راهبرد دستگاه قضا استقرار عدالت با مشارکت مردم است

***

جریان اصلاحات باید فارغ از نتیجه در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور داشته باشد

اسماعیل گرامی‌مقدمT فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص آخرین وضعیت سیاسی کشور و اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: من به عنوان یک فعال سیاسی بر این باورم که حتماً اصلاح‌طلبان می‌بایستی در انتخابات ۱۴۰۰ فارغ از این‌که پیروز خواهند شد یا شکست خواهند خورد، حضور پیدا کنند. اصلاح‌طلبان اگر حضور پیدا کنند و شکست بخورند این یک فرآیند دموکراتیک خواهد بود که یعنی حکومت آن‌ها را تأیید کرده و وارد انتخابات شده‌اند و اساساً به عنوان یک جریان فعال در عرصه سیاسی ایران مطرح و باقی خواهند ماند. اما اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ حضور پیدا نکنند قاعدتاً از دایره جریانات سیاسی فعال خارج خواهند شد و به جز انفعال و انزوا چیزی حاصل نخواهد شد. بنابراین عقل حکم می‌کند که اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور پیدا کنند.

شرق نوشت: اسحاق جهانگیری شخصیتی اصلاح‌طلب و در عین حال عمل‌گرا شناخته می‌شود که در برهه‌های مختلف در دولت یازدهم و دوازدهم، سعی کرد از این دو خصیصه دور نشود و شاید به چنین دلایلی باشد که نام او هم در میان نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به چشم می‌خورد و حتی گمانه‌زنی روی او بیش از دیگران باشد؛ زیرا جهانگیری در سال ۹۶ وقتی به‌عنوان نامزد پوششی روحانی در انتخابات حاضر شد، نشان داد نه‌تنها پتانسیل ریاست‌جمهوری را دارد، بلکه می‌تواند سرمایه‌ اجتماعی درخورتوجهی را به سمت خود بکشاند و پر‌بیراه نیست اگر گفته شود او بهتر از خود روحانی در برابر نامزدهای اصولگرا سخن گفت و به دفاع از مواضع اعتدالی و حتی اصلاح‌طلبانه پرداخت.

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب نیز درباره احتمال حضور لاریجانی در صحنه انتخابات به نامه‌نیوز گفت: «آقای لاریجانی ویژگی‌هایی دارند که جز آقای جهانگیری هیچ یک از نامزدهایی که اکنون نامشان مطرح می‌شود، همسنگ او نیستند.

رجایی در پاسخ به این پرسش که رقابت اصلی در انتخابات1400 بین چه نامزدهایی خواهد بود، تصریح کرد: «اگر رقابت و دوقطبی‌شدن فضای انتخابات بین اصولگرایان با اصولگرایان باشد، شور انتخاباتی خاصی ایجاد نمی‌شود اما اگر دو قطبی‌شدن فضا بین اصولگرایان با نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان باشد مانند آنکه در یک طرف شخصیتی مانند آقایان رئیسی، جلیلی یا قالیباف و در سمت دیگر فردی مانند لاریجانی که از سمت اصلاح‌طلبان حمایت شود، قرار داشته باشند، فضای انتخاباتی بسیار داغ می‌شود. اکنون آقایان فتاح و دهقان فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند اما من خبری مبنی بر آغاز فعالیت انتخاباتی آقای لاریجانی نشینده‌ام؛ هرچند او نیاز به زمان و تبلیغات زیادی ندارد زیرا به اندازه کافی شناخته‌شده است».

***

الیاس نادران، نماینده تهران استعفا داده است؟

برنا نوشت: سیدناصر موسوی لارگانی، دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در واکنش به خبر مربوط به استعفای نادران از نمایندگی مردم تهران ضمن تکذیب خبر  گفت: خیر. اصلا و به هیچ وجه در این مورد صحبتی نشنیدم.

البته تنها موسوی لارگانی نبود که خبر استعفا نادران را تکذیب کرد، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو دیگر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، هم این خبر را تکذیب کرد.

علیرضا سلیمی، عضو ناظر هیئت رئیسه مجلس، هم می‌گوید: این خبر صحت ندارد و آن را شایعه قلمداد می‌کند.

همزمان با بالا گرفتن بحث استعفای نادران، خبر تشکیل کمیسیون جهش تولید در مجلس رسید. در واکنش به این خبر برخی گفتند مجلس برای دلجویی از نادران این کمیسیون را تشکیل داده که در نهایت با اعطای پست ریاست کمیسیون جهش تولید، او را از استعفا منصرف کند.

جعفر قادری، عضو کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در واکنش به اینکه برخی می‌گویند برای دلگرم کردن نادران و ماندن او در مجلس این کمیسیون تشکیل شده است، اظهار کرد: خیر، صحت ندارد. این کمیسیون در مجالس قبل هم بوده است. در حقیقت کمیسیون ویژه جهش تولید، برای اولین بار در مجلس هشتم شکل گرفت که در دوره‌های نهم و دهم سخنگو و رئیس کمیسیون، بودم.

***

پوپولیست ها هم در جریان اصولگرا هستند هم اصلاح طلب

مصطفی هاشمی طبا که سابقه حضور در بالاترین سطح از مناظره‌های سیاسی پس از انقلاب اسلامی را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ دارد به خبرآنلاین گفت: شورای نگهبان هنگامی که با پدیده تهمت در ایام تبلغات انتخاباتی روبرو می‌شود، وظیفه دارد روشنگری کرده و اصل ماجرا را برای مردم شرح دهد. اما متاسفانه آنچه در ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری رخ داده، سکوت این نهاد نظارتی در برابر این دست از رفتارهای خلاف قانون بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در مواجهه با این سوال که آیا بروز این دست از رفتارهای سیاسی مختص یک جریان سیاسی خاص است؟، اظهار داشت: رفتارهای عوام فریبانه مختص به یک جریان خاص نیست و از جانب برخی از سیاسیون اصلاح طلب و اصولگرا نیز رخ می‌دهد.

هاشمی طبا در پایان با نقد نگاه بخشی از جامعه به آوردگاه انتخابات، بیان داشت: متاسفانه به نظر می‌رسد صداقت دیگر خریدار ندارد و بخشی از جامعه ما جذب رفتارهای عوام فریبانه و فراکنی‌ها می‌شوند.

***

فراکسیون‌های‌ هیچ‌کاره

شرق نوشت: عملکرد فراکسیون‌های تخصصی مجلس در ادوار مختلف مجلس به نحوی بوده است که امروز می‌توان گفت فارغ از فراکسیون‌هایی که برچسب سیاسی همراه خود دارند، بقیه تنها یک برند تزیینی بوده‌اند تا تخصصی. این ادعا مبتنی‌بر عملکرد آنها در ادوار گذشته است. مثلا مجلس هشتم نزدیک به 30 فراكسیون داشت؛ مثل فراکسیون کریمه اهل‌ بیت، امید زندگی، توسعه فناوری‌های نوین، ‌حقوق بشر، ‌1404، ارتقای طب عمومی، ‌فرهنگی- اقتصادی ایرانیان خارج از كشور، شاهد، جوانان و... که تنها نمونه‌ای از ده‌ها فراکسیونی هستند که مثلا در مجلس نهم به ثبت رسیدند، اما در طول دوره چهارساله مجلس نهم حتی نام اکثر آنها به گوش رسانه‌ها نرسید. 

***

زجر مردم بی‌خبری مدیران

مجید ابهری در روزنامه آفتاب يزد نوشت: ... آن روز که آقای رئیس جمهور گران شدن بنزین را همان روز متوجه شده بودند مردم از یکدیگر می‌پرسیدند:مگر چنین موضوعی امکان دارد؟ این بار ریاست محترم سازمان برنامه وبودجه یعنی اصلی‌ترین ومهم‌ترین نهاد در زمینه قیمت‌ها و تغییرات اقتصادی، خود را بی‌خبر از قیمت‌ها نشان می‌دهد... تقریبا بخش قابل توجهی از مردم ... به این گونه جوابها از سوی برخی از مدیران ارشد عادت کرده اند، فاصله بین مسئولین ومردم را مورد تاکید قرارداده و آنها را بی‌خبر از سختی‌ها وفشارهای وارده براکثریت مردم ارزیابی می‌کنند.

دراینکه مدیران ارشد فرصت‌های مناسب برای خرید در اختیار نداشته و حل مشکلات کشور را مهمتر از قیمت عدس وگوجه فرنگی می‌دانند، تامین نیازمندی‌های خانه شان به عهده خانواده محترمشان و یا افراد خاصی می‌باشد وهیچکس توقع ندارد که مدیران هر بامداد در میادین تره بار یا مراکزخرید مشغول خرید و تامین مایحتاجشان باشند.

اما آیا نباید لیست قیمت‌ها مخصوصا اقلام ضروری برای مسئولین موثر تهیه وعرضه گردد. وهراز گاهی حتی بعنوان تفنن سری به مراکز فروش اقلام لازم بزنند و از نزدیک شاهد رشد ساعتی قیمت‌ها باشند؟

واقعا اگر مدیران ارشد کشور گاهی به ارزیابی قیمت اقلام ضروری بپردازند آنگاه متوجه فشارهای خرد‌کننده بر اقشار کم درآمد و بازنشستگان وبیکاران می‌گردند. هنگام رفت وآمد به محل کار اسکورت‌های مختلف مانع دسترسی مردم به مسئولین شده واگر در مراسم و اماکنی مردم به طور ناگهانی با این عزیزان مواجه گردند حصاری غیر قابل نفوذ بین آنها ومردم کشیده شده و دسترسی مقدور نمی‌گردد.

***

رئيس‌جمهور مشکلات را به مردم بگويد

صاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ق زیباکلام، تحليل گر مسائل سياسي در روزنامه آرمان ملي نوشت: در آستانه هفته دولت و به پايان رسيدن هفتمين سال رياست‌جمهوري آقاي روحاني هستيم و کمتر از يک سال به پايان دور دوم رياست جمهوري وي باقي مانده است. در اين راستا مي‌توان در خصوص مسائل اقتصادي، سياسي، اجتماعي، بين‌الملل، سياست خارجي و بسياري از مسائل مهم داوري کرد که آيا ظرف اين 7سال کارنامه دولت آقاي روحاني موفق بوده يا خير؟

اما يکي از مهم‌ترين و جدي‌ترين مسائلي که بدون ترديد بيشترين حجم انتقادات نسبت به دولت آقاي‌ روحاني در اين هفت‌ساله وارد است بي‌توجهي وي به مطالبات مردم است... آنچه باعث ريزش محبوبيت دولت و به دنبال اين اتفاق ريزش محبوبيت اصلاح‌طلبان و کساني که نقش فعالي در کشاندن مردم به پاي صندوق‌هاي راي شد و آنچه غير قابل‌قبول است کم‌توجهي به همه اين مطالبات بود... انتظار مي‌رفت ... که به مردم احترام بيشتري گذاشته شود و مشکلات و مسائل را با آنها صريح و شفاف در ميان بگذارند. نه اينکه به‌گونه‌اي عمل شود که گويي مشکل و مساله‌اي وجود ندارد.