نظرات برگزیده مخاطبین الف:‌ از خانه‌های متراژ بالا مالیات بگیرید/ فرایند تایید صلاحیت‌ها در شورای نگهبان باید شفاف شود/ چگونه طبری با این پرونده سنگین ۲۰سال در قوه قضائیه مشغول کار بود؟

گروه سیاسی الف،   3990327061 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف:‌ از خانه‌های متراژ بالا مالیات بگیرید/ فرایند تایید صلاحیت‌ها در شورای نگهبان باید شفاف شود/ چگونه طبری با این پرونده سنگین ۲۰سال در قوه قضائیه مشغول کار بود؟

«کمر اجاره‌بها با مالیات بر خانه‌های خالی نمی‌شکند» عنوان مطلبی بود که درباره مالیات بر خانه‌های خالی در الف منتشر شد. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*آن موقع که بهره بانکها را دستوری کم می کنید، باید هم انتظار افزایش قیمت سکه، دلار، اجاره خانه و.... را داشته باشید. اقتصاد علم است نه قصه حسن کرد!

*(در پاسخ به کامنت بالا)علم اقتصاد این است که سود بانکی باید کمتر از تورم اعلامی وضع شود. در ضمن وقتی هم مالیات از سوداگران بگیرند ان پول که از بانک هم بخواهد خارج شود نمی رود در بازار  برای دلالی چون مالیات بالای سرش است و برود باید مالیات سنگین بدهد و جرات ورود نمی کند برای دلالی

*باید کمپین عدم پرداخت اجاره بهای اضافی بر سال گذشته راه انداخت.

*نه تنها از خانه های خالی بلکه از خانه های متراژ بالای هزار وهمچنین ماشین های بالای ۱ میلیارد و ویلا ها وباغ های بزگتر از ۵۰۰۰متر شخصی و مغازه های خالی هم مالیات باید گرفته شود...

*راهکار موقت برای برون رفت از معضل امسال اجاره نشینان این است که قراردادهای اجاره برای یکسال دیگر با افزایش حد اکثر ۱۵ درصد با تصویب مجلس قانون شود و سپس راهکار زیر بنایی برای سال های اینده در نظر بگیرند

*بایستی کلیه قراردادهای اجاره دارای کد رهگیری باشند و طبق قانون همانطور که افزایش حقوق در اول سال مشخص میشه، مقدار درصد افزایش کرایه هم رسما اعلام و اجرا بشه

*۱-وقتی قدرت خرید اجاره نشین بیش از اندازه نرخ تورم کاهش مییابد آیا اجاره نباید کاهش یابد.آیا مگر درآمد مستاجر افزایش یافته؟ ۲- کسی که خانه دارد سرمایه اش افزایش هم پیدا میکند چون خانه قیمتش مرتبا افزایش می یابد و کسی که خانه ندارد دیگر نمیتواند خانه بخرد. ۳- انصاف هم از صفات خوب انسانی است. در غیر اینصورت همیشه دارا ها ثروتمند تر و ندارها فقیر تر میشوند و بیشتر در باطلاق فرو میروند.

* اقتصاد یک زنجیره پیوسته همه باید بدانند همه چیز  به همه ربطی دارد دلار به نفت نفت به لوازم خانگی و و و نمیشه دلار گران بشه ماشین و مرغ و مسکن ارزان بشه هر چیزی قیمت جهانی و منطقی دارد البته استثنا هست ولی دوام نداره

*دولت به بهانه کمک به مستاجران فقط بفکر پر کردن جیب خودشه واز اب گل الود ماهی میگیره اخه برادر اخذ مالیات از واحدهای بالای ۱۵۰ متر واکثرا لاکچری چه دردی از مستاجر فقیر ودرمانده دوا میکنه بغیر از افزایش بیشتر قیمت مسکن

*اخذ مالیات از خانه های خالی موجب عرضه آن به بازار و قطعا کاهش قیمت مسکن و اجاره بها خواهد شد طی چند روز آینده اقدام و نتیجه آنرا طرفریکماه آینده خواهیم دید کسانی که در دولت بر اجرای آن که البته از سال ۹۴ مقاومت کرده و می کنند ذینفعند ولاغیر..

*تنها راه کنترل تورم با عدم تولید و چاپ پول و جلوگیری از ریخت پاش و صرفه جویی در هزینه های عمومی است. باید بار هزینه ی بی جهت و بی اولویت از دوش همه برداشته شود. قیمت مسکن و اجاره خانه هم با حذف تورم کنترل می شود

*یکی از مهمترین اقدامات گرفتن مالیات سنگین به صورت پلکانی و سنگین از ملکهای دوم و سوم و بالاتر هست جوری که خونه سوم اصلا به صرفه نباشه طرف بخره،  اقا ملک را از حالت سرمایه گذاری خارج کنید مشکل حل میشه

*این قانون هیچیم نداشته باشه باعث میشه کنترل املاک دقیق تر بشه. مشکل تو این مملکت نبود بانک اطلاعاتی جامع اموال هست که کی چی داره. این اگر حل بشه خیلی چیزا حل میشه ولی افسوس که صاحبان مکنت و قدرت نمیذارن!

***

یادداشتی با عنوان «عیار مجلس انقلابی و اعتبارنامه تاجگردون» درباره تعیین تکلیف اعتبارنامه تاجگردون در صحن مجلس و مطلب دیگری با عنوان «لطفا اندکی به فکر آبروی شورای نگهبان باشید!»در نقد عملکرد شورای نگهبان در الف منتشر شد. تعدادی از نظرات کاربران الف در این باره خواندنی است:

*برخورد با تاجگردون، برخورد با اهالی شریف گچساران است.

*(پاسخ به کامنت بالا) اون دو نماینده ای هم که در مجلس قبلی به خاطر زد و بند در فروش خودرو بازداشت شدن و رفتن زندان هم برخورد باهاشون برخورد با مردم شهرهایی که انتخابشون کرده بودن می باشد؟ نه خیر مردم ممکن است به یکی رای بدن چون از خیلی مسائل و اتفاقات و عملکردهای افراد در پشت پرده خبر ندارند پس به اسم مردم از رانت بازها حمایت نکنید

*باید فرایند تایید صلاحیت در شورای نگهبان هم شفاف شود، تنها راه برای از بین رفتن این مشکلات

*با توجه به واقعیت های کنونی و اقدامات مالی در جامعه و اینکه نماینده‌ای محترم اول ورود به مجلس مصونیت مالی و اقتصادی پیدا میکنند تا سیاسی و اگر شخص نماینده کارهایی اقتصادی که اصلا با مسولیت تعریف شده نمایندگی مردم ارتباطی ندارد انجام دهد هیچ نهاد نظارتی وجود ندارد که به نماینده گوشزد کند که وظیفه مهم در قبال مردم دارد و در قبال بسط و گسترش موضوعات اقتصادی نباید ورود کند. من کار به سخن خاصی ندارم فقط ضعف قانونی را اعلام میکنم.و از این بابت متاسفام که نماینده منتخب من به فکر دغدغه های خودش میباشد و نه جامعه.والسلام

*مدرک جعلی را باید وزارت علوم پاسخگو باشد. در مورد ریخت و پاش هم مگر قانون داریم که باید رد صلاحیت بشود؟ در همه انتخابات ریخت و پاش برای رای اوردن وجود دارد. در مورد سو استفاده از موقعیت شغلی هم قوه قضاییه چرا ورود نکرده وقتی مدارک علیه ایشون است 

*(پاسخ به کامنت بالا)برای ریخت و پاش حتما باید قانون وجود داشته باشه؟بعد چون در همه انتخابات ها ریخت و پاش می شه مجوزی که این آدم هم این کار رو بکنه؟ضمن اینکه ایشان جزو معدود کاندیداهایی بود که اینقدر اغراق کرد در ریخت و پاش که فیلم اشم دراومد...پول و حقوق باید حلال باشه چه برای نماینده چه برای من و شما

*مطهری که اصلا در مجلس کاری نمی کرد به کنار. شورای نگهبان به علت یک جمله مطهری را رد کرد ولی با این حجم از تخلفات تاجگردون عجیب است که تایید صلاحیت شده است. البته صحبتهای شورای نگهبان را هم باید شنید کما اینکه در شورا رای گیری می شود . مهمتر از همه باید دید وقتی شورای نگهبان تاجگردون را رد صلاحیت کرده بود چگونه با مراجعه تاجگردون به شورای نگهبان دوباره تایید صلاحیت شد.

* مملکت مگر کمونیستی است؟!...اگر کشور کمونیستی میخواهید جای شما در جمهوری اسلامی ایران نیست ؛ به کره شمالی بروید؛ چون اسلام از اساس با کمونیست مخالف است. طرفدار تاج گردون نیستم اما دید ضد سرمایه داری شما در نهایت انصافا به ضرر فقرا و منافع ملی ایران اسلامی عزیز است.

*(پاسخ به کامنت بالا)برخورد با تحصیل مال نامشروع از طریق سوء استفاده از منصب حاکمیتی و جلوگیری از اعمال اثر تعارض منافع در قانونگذاری های کشور ربطی به نگرش سیاسی اقتصادی حاکمیت نداره. فرد مذکور متهم به سوء استفاده از منصب خود در مجلس و اعمال نفوذ غیرقانونی هست و قاعدتا فرد متهم نباید تایید صلاحیت بشه تا زمانی که دادگاه برای تمام اتهامات برگزار شده و متهم تبرئه بشه... به هر حال شورای نگهبان در حال حاضر اعمالش مبتنی بر قانون اساسی نیست.

***

یادداشتی با عنوان «پاسخ به اتهام یا ریاکاری سیاسی؟!» درباره قاضی منصوری در الف منتشر شد که برخی از نظرات مخاطبین درباره این یادداشت را می‌خوانید:

*ایشون مگه جرمش ثابت شده که اینطور بی پروا بهش حمله میکنید؟ سه روزم نیست اسم ایشون درا‌مده تا قبلش هیچکس نمیشناختش. چرا از خدا نمیترسید؟ چرا به قانون کشورتون احترام نمیگذارید؟ انسانیت پیشکشتون لااقل مراعات مراتب اثبات جرم رو بکنید.

*(پاسخ به کامنت بالا)این فرمایش شما در مورد افراد معمولی و مدیگر مجرمین کاملاً بحا می باشد . اما ایشون که سمت قضاوت داشته و مهم هم بوده اند و به قول خودشون ذوبدر نظام هستن، در همین مملکت و مانند هزاران بیمار دیگر معالجه انجام داده و این مقدار هزینه نمی کردند . ضمناً یک مسئول عالیرتبه و البته سالم و نه دارای فساد مالی، مگر توان انجام هزینه های خارج از کشور داشته که به قول خودش مدت های زیادی است که آنجا اسیر شده و نمی تواند بازگردد .پس این برائت بازی برای این فرد را مطرح نفرمایید . مطلبی را که خودش نیز به آن اعتقادی نداشته و ضمناً این یک مورد از فسادهای مطرح شده است، دیگر پرونده هایی که حکم داده، احکام درست و سالمی می باشد؟؟؟!!!

*چرا اکبر طبری با این پرونده سنگین باید ۲۰ سال در قوه قضاییه مشغول به کار باشد؟ این سوال اساسی مردم است که بهتر است جوابی به آن داده شود.

*چه اندازه سیستم های گزینش و نظارت و احراز صلاحیت مکتبی و اخلاقی ما دقیق است که این همه افراد پاکدست در بدنه مدیریتی  کشور داریم. وقتی از نظر اقایان فقط مهم باشد که ظاهر حفظ شود به راحتی کلاهبرداران که استاد ظاهر سازی هستند وارد می شوند و ظاهر سالاری جای شایسته سالاری را می گیرد. ولی اگر فردی صداقت و شفافیت داشت و مثلا اگر در گزینش صادقانه گفت که در نماز جمعه شرکت نمی کند قطعا کافر است و عنصر نفوذی! باید افرای مانند خاوری و طبری باشی تا تایید شوی.

*قوه قضاییه همچون نهادهای دیگر نیاز به یک پالایش اساسی دارد. اعتماد مردم در مواجهه با چنین افرادی به شدت خدشه دار شده و می شود. مردم می پرسند که چگونه چنین افرادی در دستگاه قضا رشد و نمو کرده و با این میزان از جرایم سالها در آنجا بوده اند.

*هر کسی با این ادبیات غلیظ محو در نظام حرف می زند مثل ایشان باید مواظب ریاکاریشان بود. همون طور که قبلا مواردی بود که طرف تند ترین شعارها علیه اسرائیل و آمریکا میداد بعد جاسوس خودشون در اومد.

*از خارج رفتنش برای درمان با این قیمت نجومی ارز به خوبی عمق فاجعه مشخص میشود.فقط این وسط استفاده ابزاری این افراد از دین برای سواستفاده خود جای تاسف دارد،خروجی این رفتار وضعیت اخلاقی امروز جامعه ماست

*کارکنان دولت هر وقت میخواند از کشور خارج بشن, به دستگاهشون اطلاع میدن. چطور. و چگونه محل خدمت ایشان, از خروجش اطلاع نداشته است ؟!