نظرات برگزیده مخاطبان الف: مافیای مدارس به مافیای کنکور اضافه شد/ ای‌کاش همه به هشدارهای هواشناسی بیشتر توجه کنند/ لوازم خانگی ایرانی در نبود رقابت به عاقبت خودروسازی دچار می‌شود

گروه سیاسی الف،   4010512114 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: مافیای مدارس به مافیای کنکور اضافه شد/ ای‌کاش همه به هشدارهای هواشناسی بیشتر توجه کنند/ لوازم خانگی ایرانی در نبود رقابت به عاقبت خودروسازی دچار می‌شود

یادداشتی با عنوان «چرا انتقاد و نارضايتي از عملكرد رسانه‌اي دولت تمامي ندارد؟» از یادداشت های مخاطبان الف با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*دولت باید کارهای انجام نشده و شده در دولت قبلی را قبل از اعلام کارهای خود در هر موردی گوشزد بکند تا مورد مقایسه مردم قرار بگیرد!

*دلار چنده؟ وضعیت کشور با نرخ دلار و تورمی که ایجاد کرده معلوم میشود باقی حرفها را نشنیده بگیر.

*من وقتی خرید میکنم متوجه کارامدی دولت میشوم بقیه موارد مانند بیکاری، تورم و … بماند تا بعد

*به طرفداران دولت و خود دولت پیشنهاد دلسوزانه و بردارانه داریم تا دیر نشده با ملت صداقت پیشه کنید...هر چند صداقتتون هم باعث التیام زخم های عمیق معیشتی ملت نخواهد شد ..

*باید دولت ها یاد بگیرند وعده و وعید و دروغ به مردم ندهند نتیجه و اثار ان دروغ ها میشود سوال از دولت اگر پاسخ درست ندهد انتقاد و نارضايتي از عملكرد دولت شروع میشود

*تیم رسانه ای کاری از دستش بر می آید؟ هر چی می خریم قیمتش چند برابر شده. دیگه حتی بیسکویت هم نمی تونیم بخریم اما در ظاهر همه چیز را گل و بلبل نشان می دهند.

*اصلا فرض کن رسانه ایده آل شما باشه و از صبح تا شب دستاورد های گل و بلبل نشون بده .. خوب من یه سر برم سوپری محل ۲ قلم جنس بخرم و نگاه حقوقم کنم و نگاه وضعیت اقتصادی فامیل و دوست کنم که حساب کار دستم میاد ...

*مشکل اصلی دولت تیم رسانه ای نیست. ولی سخنگوی دولت هم آدم مناسبی برای این پست نیست دائم در حال متلک انداختن و رجز خوندن برای دولت قبله تا سخنگویی دولت فعلی.

*اگر قبول داشته باشیم که رسانه متعلق به تمامی مردم ایران است بنابراین باید سلیقه همه مردم در آن دخیل باشد نه فقط یک گروهی که درصد اندکی از جامعه را نمایندگی می کند!

*دولت چرا به مردم وعده خلاف می دهد برای جاماندگان یارانه برای کل اعضای خانواده فقط یک ۳۰۰ هزار تومان واریز کرده و یارانه اردیبهشت و خرداد را هم هنوز نداده اند

*در انتظار ایجاد سالی یک میلیون شغل و یک میلیون مسکن هستیم...

*مردم گفته های رییسی و دولتش را در عمل می بینند و قضاوت می کنند. تیم رسانه ای دولت هیچ تاثیری در قضاوت مردم ندارد.

*(پاسخ به کامنت بالا)نخیر وقتی اسیر جریان رسانه ای مغرض می شوید و می آیید اینجا حرف آنها را تکرار می کنید و ما را به زحمت می اندازید برای پاسخگویی

*تیم رسانه ای رییسی از صدا و سیما الگوبرداری کرده است. فقط جنبه های نمایشی مورد نظر هستند.

*(پاسخ به کامنت بالا)نروند یک عده می گویند چرا نرفتند می روند باز می گویند چرا رفتند! جمعش کنید

*رسانه دولت بيش از واقعيت هم تبليغ مي كند عملكرد خود دولت جاي سوالات فراوان است

*نمیشه ما مقاومت کنیم و فرزندان برخی مسولین در اروپا و آمریکا جشن هالوین بگیرند..

***

مخاطبین الف درباره مطلبی با عنوان «وقتی نقاب از چهره حقوق بشر غربی افتاد» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*همیشه حق با غربیهاست!!

*خب توقع دارید برای قتل یک نفر یک کشور مهم در عرصه جهانی رو چیکار کنن؟ خاشقچی فقط یک نفر بود بیان به خاطر یک نفر با 20 میلیون نفر مردم عربستان قطع رابطه کنن؟! راهکار بدید غرب باید چیکار کنه؟

*نباید دشمنی ها را ادامه داد.

*(پاسخ به کامنت بالا)اگه هر کسی برگرده خونه خودش و تضمین بده که دیگه غلط زیادی نکنه همه دشمنی‌ها خود به خود تموم میشه!!

*خاشقچی همکار جیسون رضائیان در روزنامه واشنگتن پست بود!

*(پاسخ به کامنت بالا)ظاهرا شما درکی ازین که روزنامه های عظیم چطور اداره میشوند ندارید. مثل اینکه بگویی فلانی در فیسبوک یا اینستاگرام اکانت دارد پس رفیق مارک زاکربرگ است.

***

یادداشتی با عنوان «برای جلب اعتماد مردم به کالاهای داخلی هیچ تلاشی صورت نگرفته است» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*نتیجه انحصار و ممنوعیت واردات بهتر از این نمی شود

*در نبود رقابت و بازار بسته داخل،تولید کنندگان در حال مکیدن خون مردم درمانده هستند،البته با ژست طلبکارانه

*تولید به صرفه نیست. فقط واردات صرفه داره . هر چیزی هم که تولید میشه درصدیش وارداتیه که به صرفه بشه. کلا وقتی سود تو دلالیه کسی سراغ تولید نمیره

*ایرانی هر جا که بتونه تخلف خواهد کرد. از گرانفروشی در سایه انحصار، کم فروشی، اختلاط جنس خوب با بد، خدمات نامتناسب با هزینه دریافتی، در رفتن از زیر تعهدات، خدمات ضعیف پس از فروش و نادیده گرفتن حقوق مشتری.

*بیایید حقیقت را بپذیریم, در ایران نمیتوان هیچ کالای با کیفیتی تولید کرد. بهتر است روی جذب گردشگر خارجی سرمایه گذاری شود, هم ظرفیت بالایی برای گردشگری وجود دارد هم بازدهی بالایی دارد هم قابل تحریم نیست.

*کارخانجات لوازم خانگی ایرانی اغلب مونتاژکار هستند و موتور و یا نوآوری ایرانی در تولید دخیل نیستند فقط مونتاژ لوازم خانگی با موتورهای ضعیف و مونتاژی ضعیف تر جنس رو به مشتری تحویل میدن از طرفی قیمت لوازم خانگی ایرانی درحال حاضر تنه به تنه لوازم خانگی باکیفیت خارجی هستش و مردم ترجیح میدن یک وسیله با طول عمر بالاتر تهیه کنند

*کدام تولید ملی ؟ ما پنل ال سی دی میسازیم یا موتور و اینورتر ؟ تولید کننده های محترم بجای واردات از چین به شرکت های دانش بنیان کمک کنن ، پلو پز ایرانی خریدم برد داخلش سوخته و گارانتی میگه موجود نیست و باید وارد بشه

*کدام کالای داخلی؟ خیلی از تولید کننده ها حتی زحمت تولید قطعاتی که تکنولوژی تولید داخل دارند را به خود نمی دهند همه قطعات رو از چین (البته با بدترین کیفیت) وارد می کنند و با بالاترین سود در بازاری که رقابتی در آن نیست به فروش می رساند. انحصار همیشه فساد می آورد.

*جنس خوب تولید کنید هیچ تلاش دیگری لازم نیست.

*چرا باید پولی را که به سختی بدست میاریم برای کالاهای بنجل داخلی هزینه کنیم؟

*معیوب بودن، عقب مانده بودن فناوری و شیوه خدمات پس از فروش و قیمت گرانشان بهترین معرفی به مردم است

*وقتی به راحتی جلو واردات خارجی را میگیرید و حمایت بالا را جلب میکنید، اهمیتی نمیدهید که رضایت پائین را نیز جلب کنید. تا میتوانید در غیاب رقیب قیمتها را بالا می برید و کالاها را بی کیفیت تر میکند.

*تنها راه افزایش جلب اعتماد افزایش کیفیت و خدمات پس از فروش است.

*تنها راه، آزاد کردن ورود کالاها و برخورد با انحصار است.

***

خبری با عنوان «خارج کردن جسد زن جوان از قسمت شمالی صحن امامزاده داوود» از یادداشت های مخاطبان الف با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*حداقل میتونستین وقتی هواشناسی هشدار داد امام زاده و رستوران ها رو تعطیل کنید بعد از سیل با پاچه گلی عکس یادگاری گرفتن دردی از مردم دوا نمی کنه

*۷۰ درصد مردم به هشدارها بی تفاوت هستند و یک عده ای از مردم هم از لحاظ مالی اینقدر ضعیف هستند که کاری از دستشون بر نمیاد نه شرایط جاب جایی و تخلیه را دارند نه کاری دیگر از دستشون بر میاد

*مردم باید مراقب باشن نرن دیگه بلای طبیعی رم میخاین یه استفاده سیاسی ازش ببرین

***

مخاطبین الف درباره مطلبی با عنوان «چرا ترور رهبر القاعده بزرگترین شکست سیاست خارجی دولت بایدن است؟» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*کشتن این تروریستها ازنظر مردم بهترین گزینه است،حالا به هر نیت و هدفی که باشه

*یک تروریست، خودخواه که خود را مسلمان نامیده و هزاران بیگناه را کشته، بدرک واصل شده و باعث خوشحالی است.

*دوستان خودشان بودن و تاریخ مصرف هم تمام شده بود هرچند الان هم در کشته شدن شک وجود دارد

*روزنامه واشینگتن پست حامی حزب جمهوری خواه است. مشخص است که با غرض ورزی موفقیت بایدن در کشتن یکی از تروریستهای بزرگ جهان را اشتباه و کوچک جلوه دهد.

***

مطلبی با عنوان «انتقاد احمد توکلی از ابلاغ مصوبه کنکوری توسط رئیس جمهور» از مطالب پربحث این هفته الف بود. تعدادی از نظرات مخاطبین درباره این مطلب را می‌خوانید:

*تماما حقیقت هست مافیای مدارس به مافیای کنکور اضافه شد

*کاش دیگه دست از سر بچه ها بردارن و هی شل کن سفت کن نکنند .بگذارن این بچه برنامه ریزی کنند و درس بخوانند به خدا این تغییر ثانیه به ثانیه و این پیام حمله گریز اشخاص به هم بیشتر از هر مافیای کنکوری درحال فرسایش روان بچه هاست .اول باید بین خوشون تصمیم میگرفتن بعد رسانه ای می کردن .حالا که رسانه ای کردند لطفا لطفا جهت سلامت روان فرزاندان این مرز و بود دیگه بحث رو ببندند

*رویه جدید اگر چه توسط جمعی از بلندپایگان و مقامات بیشتر سیاسی و مذهبی در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ غیراصولی و غیر کارشناسی و ناعادلانه است. آزمون هایی که به صورت غیر متمرکز داوری و تصحیح میشوند عملاً به سلیقه و روحیات و مزاج مصححین گره خورده و مقایسه نتایج آن عادلانه نخواهد بود لذا استفاده از نمرات حاصل برای رتبه بندی و انتخاب دانش آموزان برای ورود به دانشگاه، عین ظلم و جفا در حق ایشان است.