نظرات برگزیده مخاطبین الف: دولت رئیسی مشکلات را به گردن دولت قبل نیندازد/ باید درآمد پزشکان هم‌سطح بقیه اقشار شود/ رفتار پلیس با متهمین باید استاندارد باشد

گروه سیاسی الف،   4000729007 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: دولت رئیسی مشکلات را به گردن دولت قبل نیندازد/ باید درآمد پزشکان هم‌سطح بقیه اقشار شود/ رفتار پلیس با متهمین باید استاندارد باشد

مخاطبین الف درباره یادداشتی با عنوان «بمب ساعتی که دولت قبل به ارث گذاشت» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید: 

*دولت انقلابی و جهادی آقای رئیسی دلار را به زیر 15 هزار سریعتر برساند اکنون که لیبرال ها و دولت روحانی دیگر وجود ندارد چرا نرخ ارز را دولت پایین نمی آورد چرا کالاها باز در حال گران شدن هستند؟

*هر دولتی به سر کار میاید تمام گناهان را به دولت قبلی ربط میدهد خو شما با وضعیت ملمکت آشنا بودی اگه نمیتونستین چرا این مسئولیت را پذیرفتین خوب شما آمدین وضعیت فعلی را اصلاح کنین خوب این گوی و این میدان

*مشکل جایی دیگه است آنهم بازنشستگی زود رس است. کجای دنیا زیر 60 سال سن بازنشسته می شوند . در صندوق بازنشستگی کسایی رو داریم که با 48 سال سن بازنشست شده اند و اینان اگه 90 سال عمر خدا بهشون بده بیش از 50 سال باید بهشون حقوق پرداخت شود . آلمان وهلند سن بازنشستگی 68 سال است . مجلس همی الان تصویب کند 60 سال سن بازنشستگی است

*بارها گفتیم دولتی سر کار آمده بود که از عمد کشور را ویران کند

*(پاسخ به کامنت بالا)این همه نهادهای نظارتی و بزرگان سکوت کردند که یه عده عمدا مملکت را نابود کنند ؟؟ چرا ؟؟

*دولت رئیسی اطلاع کافی از شرایط و اوضاع اقتصادی و سیاسی مملکت داشت و با اصرار و ابرام و تلاش فراوان مسئولیت قبول کرد اطفا از این حرفها دست بردارید در ضمن قرار بود اوضاع بورس درست شود چی شد ؟؟

*(پاسخ به کامنت بالا)روحانی 8 سال خرابکاری کرده نباید انتظار داشته باشیم رئیسی یک ماهه مشکلات 8 سال گذشته رو حل بکند.

*اشتباه دولت روحانی همین بود بجای اینکه بدنبال توسعه صادرات غیرنفتی و پتروشیمی و غیره باشد بدنبال امریکا و برجام برای افزایش فروش نفت رفت و در نهایت با بدعهدی شیطان بزرگ زمین خورد.

*وقتی صادرات 2 میلیون بشکه در ماه یک دفعه به خاطر تحریم ها به زیر 500 هزار بشکه می رسد، دولت چاره ای ندارد جز اینکه اسکناس چاپ کند و دیونش را نپردازد. به نظر شما راه دیگری هم دارد؟ اگر وجود دارد جلوی پای رییسی قرار دهید.

*(پاسخ به کامنت بالا)بیچاره 90درصد کشورهای دنیا که نفت ندارن برای فروش!! برو عمو و دنبال درست اداره کردن اقتصاد نبودین

*ضرر را از هر کجا که بگیرید منفعت است. بدون سرمایه گذاری خارجی، روابط آزاد بانکی، صادرات و واردات بدون واسطه و امن، نمی توان هیچ کشور را ارزان اداره کرد.

*(پاسخ به کامنت بالا)سرمایه های داخلی را رها کرده اید تا تورم ایجاد کند آن وقت دنبال خارجی ها هستید برای گدایی

*هیچکدام از دولتها اضباط مالی نداشته اند.درآمدهای نفتی تمام خرابکاریها را پوشش می داد. اکنون که این درآمدها ناچیز شده اند، آتش زیر خاکستر نمایان شده است.

*تنها چاره گذر از بحران و مشکلات اقتصادی، تعامل با قدرتهای بزرگ دنیا و در راس آنها آمریکا است.

*(پاسخ به کامنت بالا)که باز با پول نفت اقتصاد را سرکوب کنید و بعد دوباره تحریم شوید و بگویید چاره کد خدا هست؟ اقتصاد علم است شماها نمی خواهید آن را اجرا کنید

***

«با دانشجویان پزشکی ضعیف در کنکور چه کنیم؟ » عنوان یکی از مطالب پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*اعمال سهمیه برای پدیرش رشته های پزشکی در واقع نشون میده که جان انسانها برای مسئولین هیچ ارزشی نداره.دانش اموز سخت کوش از مسیر خارج وتعدادی تنبل از خود راضی جایگزین میشن .

*نه تنها سهمیه بندی در امر کنکور عادلانه و منطقی نیست، بلکه سهمیه بندی در امر استخدام و کلاً نظام امتیاز دهی به افراد فارغ از سواد و استعداد، کاری اشتباه است.

*تا تعداد پزشکان و سطح زندگی آنها مانند مردم عادی نشه این کنکور درست بشو نیست، چون همه دوست دارن درآمد 100 میلیون تومانی در ماه داشته باشند.

*مگر در رویکردهای کلان مدیریتی تمرکز گرایی نداریم و شهری بودن را مدح و روستاها را به نفع حاشیه نشینان تخلیه نکرده ایم ؟ حالا انتظار داریم فردی برای خدمت در روستا داوطلب شود یا روستایی تحصیل کرده در منطقه بومی خود بماند؟! این مشکلات علت نیست بلکه معلول رویکردهای کلان ماست

*کسی که تخصص نداره به چی میتونه تعهد داشته باشه . باید یه چیزی داشته باشه که بهش تعهد داشته باشه .

*تنها راه حل افزایش ظرفیت و در نتیجه همسان‌سازی درآمد پزشکان با سایر اقشار است. در اینصورت تب کنکور نیز می خوابد.

*گيرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل؟ سهمیه بندی کنکور چند دهه است که در این مملکت مرزهای عدالت را زیر و رو کرده است. تا کی این سیاست تبعیض آمیز که دودش در چشم مردم می رود باید ادامه داشته باشد؟

*سهمیه بندی کنکور مانند مسابقه دو میدانی می ماند که در آن تعدادی از دوندگان به جای خط استارت، از وسط مسیر مسابقه شروع به دویدن می کنند!

*آقا اینقدر به سهمیه ها ایراد نگیرید اگه جنگی اتفاق بیفته دیگه با دادن 100 برابر این سهمیه ها هم هیچکس حاضر نیست بره جلوی گلوله کمترین هزینه برای خانواده هایی که مجانی به اسم اسلام و وطن عزیزانشون پرپر شدن همین امکانات الکی هست که به اصطلاح در اختیارشون هست سهمیه و.... با این رفتارهای غلط وفضا سازی های کاذب باعث نشید همین آدمها هم از کرده خودشون پشیمون بشن جالب اینه یکسری ازشون توی هر نسلی شهید دادن یعنی هر موقع اتفاقی بفته پای کار جون دادن برای ایران هستن

*پزشکان غیر سهمیه ای دمار از روزگار مردم در آورند درسختی ها وتنگناهای کشور حضور ندارند به فکر‌پرکردن جیب خود هستند. جناب استادی که فرمودی دخترم از سمپاد با معدل 19 فارغ التحصیل شده و درصد زیست 60زده ولی بهداشت می خونه مگه شما هم درسایه امنیت وآرامش ایجاد شده ایثارگران به این جایگاه نرسیدی چرا نمک نشناسی می کنی

*بهتر سهمیه مازاد بدهند نه حق دانش اموزای دیگه مگه اونا چه گناهی کردن مطمعن باش همشون باید اون دنیا جواب بدند

*ما نمیگیم این عزیزانی که در راه وطن رفتن کم کاری کردن، نه، هرگز، هیچ وقت ایثار و جان فشانی این عزیزانو فراموش نمیکنیم و تا ایرانی پابرجاست قدردانشون هستیم، اما این مدل امتیازات داره تیشه میزنه به ریشه ی علم و آگاهی و سواد آموزی، کسی باید توی این مسیر بره که صلاحیتشو داره همه جای دنیا دولت ها به متعهدانشون امتیازاتی میدن اما هیچ جای دنیا یه همچین تبعیضی قائل نمیشن! دود این مدل امتیازات فقط توی چشم خودمون میره و بس

*آنقدری که روی سهمیه های شهدا مانور داده میشه روی سهمیه های مناطق مانور داده نمیشه

*راه حل همان کاری هست که در مورد وکالت کردند اجازه دهند بدون محدودیت و توسط بخش خصوصی پزشک تربیت شود بعدش امتحان متمرکزی برگزار شود که هرکس 70 درصد نفر اول نمره اورد ،به او مجوز طبابت داده شود.در وکالت دیوار را در امتحان جامع وکالت قرار داده اند نه در ورود به دانشگاه در کشورهای پیشرفته هم شیوه کار همین است و هر کس از هر جای دنیای مدرک گرفته باشد می تواند در امتحان جامع شرکت کند و در صورت پاس کردن ان مجوز طبابت بگیرد ولو غیر

*سهمیه هیات علمی ها که فاجعه است ‌. بچه هاشون به راحتی پزشکی میخونند.چون هیات علمی هستند

***

خبری با عنوان «ورود رياست‌جمهوری به ماجرای برخورد پليس با دختر جوان» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*درست است همه ماها باید توابع قانون و مقررات باشیم.ولی نیروی انتظامی هم بایستی به پرسنل محترم کلاس توجیهی درمورد برخوردشایسته با ارباب رجوع را داشته باشد چه زن و چه مرد ..

*بسیار کار درستی بود ورود ریاست جمهوری..چرا کشور ایران را هی هی با امریکا مقایسه میکنید؟؟اگر جرم اون خانوم چیزه دیگه ای بود چرا نرفتین در منزلش دستگیرش کنید نه جلوی انظار مردم...به هر جهت کار پلیس را به هیچ عنوان نمیشه توجیحش کرد.. حالا هر چقدر هم اون خانوم مقاومت کرده باشه..البته هم پلیس خوب داریم و هم پلیس بد..خیلی بد...کار را بسپارید به کاردان..

*کاش بجای این همه ایراد به کار پلیس یه ذره ای هم به فکر معشیت و مسکن و حقوق اون پلیس ها باشیم

*در کشور جمهوری اسلامی همه دستگاههای حکومتی باید این فرمایش پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله را همواره مد نظر داشته باشند.«به حساب خود برسید قبل از آنکه به حساب‌تان برسند» به عبارت دیگر منتظر انتشار فیلم عملکرد خود نباشند.

*همه این بی اعتمادی ها به نیروی انتظامی درگیر شدن ناشی از درگیر شدن آنها در مسائلی است که ربطی به پلیس ندارد.مثل حجاب، جمع اوری ماهواره،...

*تفکیک قوا و عدم دخالت در کار قوای دیگر، فقط یک سری عبارات کلیشه ای و تکراری است. معلوم است کسانی که می خواهند با تمسک به اینگونه اصطلاحات رییس جمهور را از پیگیری حقوق مردم یعنی همان کسانی که اورا کرده اند رییس جمهور، بازدارند، هیچ اعتقادی به جمهوریت ندارند.

*اقتدار پلیس باید زیاد باشدمثل اقتدار نیروهای کمیته انقلاب در دهه شصت نه مثل الان که مجرمان با دیدن سرهنگ نیروی انتظامی هم خم به ابرو نمی آورند چون می دانند حتی اگر به دادگاه هم بروند زود با لابی گری بعضی ها و با دیدن دم بعضی از قضات زود آزاد می شوند... من نمی دانم مگراز نظر فقه اسلامی و مجازات های اسلامی هر شخصی نه فقط به قصد سرقت حتی به نیت و قصد ارعاب و ترساندن جامعه دست به سلاح چه سرد و چه گرم ببردبدن هیچگونه ترحمی حکه ان شخص اعدام و یا حداقل زندان ابد می باشد پس چگونه افرادی پس از چند بار سرقت مسلحانه دوباره به کارشان ادامه می دهند نکند قضات هم مثل بعضی از پزشکان دوست ندارند هیچوقت مردم هیچ وقت بیمار نشوند که نان انها اجر نشود احتمالا بعضی از قضات و در ضمن وکلا اگر جرم و جنایت و دزدی کلاهبرداری کم شودنان شان آجر می شود خدا کند اینگونه نباشد

*ماموران پلیس اگه قانون رو اجرا نکنند توبیخ میشن اگر قانون رو اجرا کنه با امکانات کم و نیروی کم و عدم حمایت مواجه میشه در معرض تهدید و مرگ و آسیب و قتل و شهادت هم هست واقعا ما در کشورمون چکار میکنیم؟ می خوایم انگیزه کار ناجا رو هم صفر کنیم؟ اون زن باید بخاطر عدم اجرای دستور مامور و مقاومت در برابر قانون توبیخ بشه نه مامور بخاطر اجرای قانون!

*(پاسخ به کامنت بالا)رفتار پلیس در مواجهه با مردم و افراد تحت تعقیب باید استاندارد وتعریف شده باشدو خارج از ان موجب پیگرد قانونی باشد. در غیر اینصورت احترام پلیس به سرعت در جامعه پائین آمده و مردم پلیس را حافظ امنیت خود نخواهند دانست.

*با اینکار پلیس و فشل میکنید. با این وضع هیچ ماموری انگیزه برخورد با جرم و مجرم نداره وقتی ازشون حمایت نمیشه. اقای فرمانده نیروی انتظامی اگر مجرمی در مقابل بازداشت پلیس مقاومت کنه مامور باید چه کاری انجام بده؟

*مردم عموما به پلیس اعتماد ندارند و از آنها می ترسند بنابرین بهش اعتماد ندارند و البته بخشی از این مسئله به مشکلات معیشتی پرسنل نیروی انتظامی و بخشی به عدم توجه به اهمیت موضوعات تربیتی و فرهنگی در جذب نیرو و همچنین بخش دیگر عدم توجیه پرسنل در اختلاف بین اقتدار و خشونت است عزم برای تغییر در نگرش رده های مافوق برای حل این مشکلات ضروری است البته از زحمات نیروهای خادم و کاربلد و توجیه شده این نیرو نباید غافل شد