۲۸ روز بعد از تزریق واکسن کرونا، می‌توانید خون اهدا کنید

سلامت،   4000403044

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: افرادی که در برابر کرونا واکسینه شده‌اند تنها به مدت ۲۸ روز از اهدای خون معاف هستند.  

پژمان صالحی‌فر امروز در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اهداکنندگان خون در شرایط کرونایی، اظهار داشت: افرادی که دارای علایم سرماخوردگی همچون سردرد، تب، لرز و سرفه هستند برای اهدای خون مراجعه نکنند.

وی در خصوص اهدای خون افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، افزود: تزریق واکسن کووید ۱۹ منعی برای اهدای خون نیست و افرادی که در برابر این بیماری واکسینه شده‌اند تنها به مدت ۲۸ روز پس از سپری شدن از تزریق واکسن و بهبودی واکنش‌های اولیه به واکسن از جمله تب، درد عضلانی ضعف و بیحالی، می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: تمامی امکانات خون‌‌گیری در مراکز انتقال خون استان استریلیزه و ضدعفونی است و هیچگونه مشکلی در این زمینه برای گیرندگان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: افرادی که در قالب گروهی قصد دارند برای اهدای خون به مرکز مراجعه کنند، حتما از قبل هماهنگی لازم را داشته باشند تا در ساعاتی حضور یابند که ازدحام ایجاد نشود.

صالحی‌فر در پایان، خاطرنشان کرد: سیستم نوبت‌دهی اینترنتی هم فعال است، افراد پس از نوبت‌گیری در زمان مقرر مراجعه کنند تا بدون معطلی کار آن‌ها انجام شود.