• سازمان انتقال خون، اعلام نیاز کرد

    سازمان انتقال خون، اعلام نیاز کرد

    سازمان انتقال خون درخواست کرد که هموطنان این سازمان را در حفظ ذخایر خونی کشور کمک کنند.

  • افزایش جراحی‌ها در اسفندماه/ فراخوان تهرانی‌ها برای اهدای خون

    افزایش جراحی‌ها در اسفندماه/ فراخوان تهرانی‌ها برای اهدای خون

    مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به کاهش آمار اهدای خون در روزهای پایانی سال و از طرف دیگر افزایش جراحی‌ها در اسفندماه، گفت: از مردم می‌خواهم بیماران و سازمان انتقال خون را در این روزها تنها نگذارند و پیش از شروع ماه مبارک رمضان نسبت به اهدای خون اقدام کنند تا با میزان ذخایر مناسبی وارد تعطیلات شویم و در ارتباط با ذخایر خون نگرانی نداشته باشیم.

  • حداقل و حداکثر سن اهدای خون / نجات جان سه نفر با اهدای هر کیسه خون

    حداقل و حداکثر سن اهدای خون / نجات جان سه نفر با اهدای هر کیسه خون

    سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون ضمن بیان اینکه هر کیسه خون اهدایی در سه بخش گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما می‌تواند به سه نفر کمک کند، گفت: تلاش می‌کنیم تا اهدای خون داوطلبانه در میان جوانان فرهنگ‌سازی شود که در این زمینه در حال برنامه‌ریزی با دانشگاه‌ها هستیم.

  • آیا پس از جراحی می توان خون اهدا کرد؟

    آیا پس از جراحی می توان خون اهدا کرد؟

    دلایل مختلفی وجود دارد که سبب می شود یک داوطلب اهدای خون نتواند به طور دائم یا برای مدتی محدود خون اهدا کند. یکی از این دلایل بستری شدن یا تحت اعمال جراحی قرار گرفتن است که معافیت‌هایی را برای اهدای خون در پی دارد.

  • نیاز مستمر به اهدای خون جهت حفظ ذخایر خونی / آغاز پویش اهدای خون دانشجویان از فردا

    نیاز مستمر به اهدای خون جهت حفظ ذخایر خونی / آغاز پویش اهدای خون دانشجویان از فردا

    مدیرکل انتقال خون استان تهران از آغاز پویش اهدای خون دانشجویان از روز پنجشنبه همزمان با روز دانشجو و به مدت یک هفته خبر داد.

  • کاهش اهدای خون تهرانی‌ها/ استفاده از ذخایر خونی جهت تامین نیاز روزانه

    کاهش اهدای خون تهرانی‌ها/ استفاده از ذخایر خونی جهت تامین نیاز روزانه

    مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به کاهشی شدن روند اهدای خون در پایتخت همزمان با فصل سرد سال، گفت: میزان مصرف خون در استان تهران روزانه حدود ۱۵۰۰ واحد است اما با آغاز فصل سرما، تنها ۱۲۰۰ واحد خون اهدا می‌شود و این یعنی روزانه ۳۰۰ واحد از ذخایر خونی خود برمی‌داریم.

  • اهدای تندیس سفیر اهدای خون ایران به مدیرعامل همراه اول

    اهدای تندیس سفیر اهدای خون ایران به مدیرعامل همراه اول

    در چهل‌ونهمین سالروز تأسیس سازمان انتقال خون ایران، تندیس سفیر اهدای خون به مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول اعطاء شد.

  • شرایط اهدای خون و موارد معافیت از آن چیست؟

    شرایط اهدای خون و موارد معافیت از آن چیست؟

    انتقال خون و فرآورده‌های آن نجات دهنده زندگی بسیاری از بیماران است؛ بارزترین مثال آن عبارت است از نیاز به خون در حوادث و سوانح گوناگون نظیر تصادفات رانندگی، سوختگی‌ها و اعمال جراحی نظیر جراحی قلب باز و از طرفی بعضی افراد مانند بیماران تالاسمی ماژور یا هموفیلی نیز برای ادامه زندگی عادی خود به دریافت منظم خون یا محصولات آن نیازمند هستند.

  • حداقل وزن برای اهدای خون چقدر است؟ / خون اهدایی بعد از ۲۴ساعت جبران می‌شود

    حداقل وزن برای اهدای خون چقدر است؟ / خون اهدایی بعد از ۲۴ساعت جبران می‌شود

    بسیاری از هموطنان داوطلب اهدای خون هستند و با این کار انسان دوستانه جان بیماران را نجات می‌دهند، اهدای خون دارای شرایط و شاخص‌های خاصی است و یکی از آنها داشتن سن و وزن مشخص است.

  • پل طبیعت امشب به رنگ قرمز درمی‌آید

    پل طبیعت امشب به رنگ قرمز درمی‌آید

    پل طبیعت به مناسبت ۲۴ خرداد روز جهانی اهداکنندگان خون به رنگ قرمز در می‌آید.

  • خون‌های اهدایی صادر نمی‌شوند

    خون‌های اهدایی صادر نمی‌شوند

    ماجرای تاسیس سازمان ملی انتقال خون، روند توسعه و روزآمد شدن آن در کشور، اهدای خون کاملا داوطلبانه، سهم گروه‌های سنی و جنسی در اهدای خون، سلامت خون‌های اهدایی ایرانیان و ... از جمله مباحثی است که مدیرکل انتقال خون استان تهران در آستانه روز جهانی اهدای خون به تشریح آن پرداخت .

  • مسابقه کتابخوانی و نقاشی، اهدای خون، کوهپیمایی، همایش دوچرخه سواری و توقف خط تولید برنامه های شرکت دخانیات در هفته بدون دخانیات

    مسابقه کتابخوانی و نقاشی، اهدای خون، کوهپیمایی، همایش دوچرخه سواری و توقف خط تولید برنامه های شرکت دخانیات در هفته بدون دخانیات

    مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت دخانیات ایران از اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی و تفریحی از جمله مسابقه کتابخوانی و نقاشی، اهدای خون کارکنان شرکت، کوهپیمایی و جمع آوری فیلتر سیگار، همایش دوچرخه سواری و توقف ۸۶ دقیقه ای خط تولید در هفته بدون دخانیات خبر داد.

  • ویژگی افرادی که قصد اهدای خون دارند را بشناسیم

    ویژگی افرادی که قصد اهدای خون دارند را بشناسیم

    مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: پیش از اهدای خون پزشکان موجود در مراکز انتقال خون افراد اهدا کننده را مورد معاینه قرار می‌دهند و سالم‌ترین فرد برای این کار انتخاب می‌شود تا به این صورت علاوه‌بر اینکه سلامت بیمارانی که خون به آن‌ها تزریق می‌شود تامین باشد افراد اهدا کننده خون نیز دچار مشکل و بیماری نشوند.