انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از سید حسن خمینی/تحليل حسین شریعتمداری از خرابكاری نطنز/ ظريف نامزد انتخابات می‌شود؟

سیاسی،   4000125110 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از سید حسن خمینی/تحليل حسین شریعتمداری از خرابكاری نطنز/ ظريف نامزد انتخابات می‌شود؟

آخرين آمار كرونا در ايران

وزارت بهداشت آخرین موارد ابتلا و فوتی ناشی کووید ۱۹ در کشور را اعلام کرد.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۵۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۹۸ نفر از آنها بستری شدند.

به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۱۴۳ هزار و ۷۹۴ نفر رسید.

همچنین متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵ هزار و ۳۵۹ نفر رسید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

همچنین ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

آمار کرونا در ایران: فوت ۳۰۴ بیمار در شبانه روز گذشته

***

واکسیناسیون ضد کرونای داخلی از خردادماه آغاز میشود

قاسم جان‌بابایی، معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: واکسیناسیون ضد کرونای تولید داخلی از خردادماه آغاز می‌شود و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است.

وی بیان کرد: تهیه واکسن خارجی نیز ادامه دارد و مهم‌ترین هدف ما این است که با تلاش و اهتمام جدی در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری اقدام و وضعیت را با اهتمام جدی کنترل کنیم که این مسئله بدون شک در چرخه درمان نقش اساسی ایفا می‌کند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت‌: یکی از برنامه‌های ما واکسیناسیون کامل کادر درمان بر ضد این ویروس است که در این زمینه به‌عنوان یکی از اولویت‌های اساسی و مهم مطرح است تا بتوان شرایط ایمنی را برای آنان فراهم کرد.

***

واکنش واعظی به انتقادهای وزیر بهداشت

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره انتقادهای اخیر سعید نمکی وزیر بهداشت که به نظر می‌رسید خطاب به اعضای تصمیم‌گیر دولت بوده است، گفت: شاید برای یک پزشک راحت باشد که بگوید اولین کار این است که ما همه کشور را ببندیم اما برای این کار اول باید یک بودجه بزرگی را فراهم کنیم تا کسی که مغازه‌ای دارد و برای آن اجاره، مالیات و چک می‌دهد یک تدبیری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اینکه من به عنوان یک دستگاه عضو شورا و ستادی باشم و فکر کنم که باید فقط آن ستاد تصمیمات و نظرات من را اجرا کند، این درست نیست. ضمن اینکه جای این حرف‌ها در همان جلسات است نه در بین عموم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری یادآور شد: البته این هم کار درستی نیست که وقتی همه مردم رعایت می‌کنند و فوتی‌ها کم می‌شود، یک دستگاه فکر کند همه کارها را او کرده است و به آن افتخار کند اما به محض اینکه اتفاقی می‌افتد یا مردم رعایت نمی‌کنند یا به هر دلیل دیگری موج تازه‌ای شکل بگیرد، انگشت اتهام را به سمت دستگاه‌های دیگر بگیریم. این که کار درستی نیست.

بیشتر بخوانید:

واعظی: اسرائیل پشت اقدامات خرابکارانه در سایت نطنز است

***

نباید به بهانه کرونا و خطرجانی از مردم فاصله گرفت

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با مدیران کل بخش‌های مختلف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نظام اسلامی هیچگونه حجاب و فاصله میان کارگزار و مردم نباید وجود داشته باشد، گفت: حتی به دلایلی همچون بیماری کرونا و در خطر بودن جان نیز نمی‌توان از مردم فاصله گرفت، اما متأسفانه ما از این فضاها فاصله گرفته‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری روزهای جنگ تحمیلی گفت: شاید چنین فضاهایی از نظر بسیاری از مدیران رویایی به نظر آید، اما ما نبود این فاصله‌ها را در ایام جنگ تحمیلی به کرات دیده و تجربه کرده‌ایم، بنابراین باید گفت؛ پشت خاکریزها، نماد و مصداقی از اخوت، برادری و همراهی رزمندگان و جان برکفان وطن بود.

بیشتر بخوانید:

انتقاد قالیباف از مقاماتی که از مردم فاصله گرفته‌اند

***

بگذارید مثل ۱۰۰ روز اول تحریمها را بشکنیم

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در جلسه هیأت دولت گفت: بعضی‌ها می‌گویند باید دست ظالم قطع شود اما نه اکنون. چرا که در اردیبهشت و خرداد ماه کراهت دارد بگذارید که به تیر برسیم آن وقت مشکلی ندارد، این حرف‌ها چیست باید دست ظالم را فوری قطع کرد. ما تیر و مرداد نداریم چرا که ظالم آن کسی است که زندگی مردم را گروگان گرفته و مردم را آزار می‌دهد و حتی در تهیه و اکسن و مواد غذایی نیز مزاحمت ایجاد می‌کند.

روحانی یادآور شد: بیش از سه سال است که این فشارها بر روی مردم وجود دارد و باید دست این ظلم را قطع کنیم اگر یک ساعت هم زودتر می‌توانیم این کار را صورت دهیم باید فوراً اقدام کنیم.

وی افزود: باشد، آمریکا مگر چه کسی است؟ ما قدرتمندیم و با آمریکا مذاکره می‌کنیم همانگونه که در برجام مذاکره کردیم و آمریکا را آوردیم و سر جایش نشاندیم. بنابر این ما توانمند هستیم و اینقدر بر روی توان ما شک نکنید. بگذارید مثل ۱۰۰ روز اول تحریم‌ها را بشکنیم.

بیشتر بخوانید:

روحانی: دست ما را باز بگذارید؛ ۱۰۰ روز ‌آخر هم تحریم را می‌شکنیم

***

ظريف نامزد انتخابات مي شود؟

روزنامه شرق نوشت: خود را نه اصلاح‌طلب می‌داند و نه اصولگرا، اما هر دو جناح می‌دانند اگر برای انتخابات ریاست‌جمهوری پا پیش بگذارد، سبد رأی خوبی خواهد داشت. مردم، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه 62ساله کابینه حسن روحانی را با برجام و پایان‌دادن به تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل می‌شناسند. او از افرادی است که در هشت سال اخیر سوژه اول رسانه‌های داخلی و حتی خارجی بوده و اصلاح‌طلبان بدشان نمی‌آید که ظریف را به‌عنوان گزینه اصلی خود وارد انتخابات کنند، اما دل خودش رضا نیست و روز گذشته نوشت عزم خود را بر نامزد‌نشدن استوار کرده است... وزیر خارجه ایران در حالی برای بار چندم اعلام کرده که برای ریاست‌جمهوی نمی‌آید که سیب سیاست ایران تا به زمین برسد هزاران چرخ خواهد خورد و هر چیز غیرممکنی را ممکن می‌کند.

***

روزهاي سخت اصلاح طلبان

اعتماد نوشت: ... با كناره‌گيري قطعي سيدحسن خميني از حضور در انتخابات پيش ‌رو، گزينه‌هاي اصلاح‌طلبان محدودتر شده و حتي برخي از آنان فكر مي‌كنند ممكن است كه كارشان در انتخابات دشوارتر باشد... به ‌غير از ظريف، اسحاق جهانگيري نيز ازجمله گزينه‌هاي مهم است كه به نظر مي‌رسد هنوز به تصميم قطعي در اين رابطه نرسيده و منتظر شرايط و تحولات پيش ‌رو  است.

به هر روي اگر حدود 2 ماهي كه تا روز سرنوشت انتخابات رياست‌جمهوري مانده نيز به همين شكل طي شود و اصلاح‌طلبان به نتيجه‌اي روشن نرسند، بايد منتظر نام‌نويسي چهره‌هاي متعدد اصلاح‌طلب و انتظار آنان براي اعلام نتايج بررسي صلاحيت‌ها از سوي شوراي نگهبان بمانيم تا آن‌گاه بتوان بنابر اينكه چه كساني موفق به عبور از سد نظارت استصوابي شوراي نگهبان شده‌اند، درباره كانديداي اصلي جريان اصلاحات اظهارنظر كرد. آنچه اما تاكنون روشن شده و به نظر قطعي مي‌رسد آن است كه سياست و راهبرد انتخاباتي اصلاح‌طلبان حمايت از كانديداي تماما اصلاح‌طلب و غيرائتلافي است و مهم‌تر اينكه آنان تلاش خواهند كرد كه با جلوگيري از تعدد كانديداها، با كانديدايي واحد  وارد  ميدان  شوند.

آفتاب یزد نوشت: اصلاح‌طلبان مدعی هستند که دست شان خالی نیست ولی باید اذعان کرد که «حالا» خالی است. با توجه به آنکه کاندیداتوری سید حسن خمینی منتفی شده و محمد جواد ظریف نیز بر «نه» خود استوار است آنان یا ناچارند به ردیف دوم کاندیداهای اصلاح‌طلب رجوع کنند و یا باز هم بروند سراغ کاندیدای اجاره‌ای و قرضی... اما در ردیف دوم کاندیداهای اصلاح‌طلب شاهد ترافیک هستیم ولی نکته اینجاست که هیچ کدام قابلیت جریان‌سازی ندارند. تمام افرادی که پیشینه اصلاح‌طلبی داشتند و در انتخابات موفق بودند از کاریزمای لازم برخوردار بوده و توانستند طبقه متوسط و یا بخش خاکستری جامعه را به سمت صندوق هل دهند. ضمن آنکه باید اشاره کرد اگر 8سال قبل یک کاندیدای اصلاح‌طلب با 50درصد کاریزمای لازم می‌توانست مردم را راضی به مشارکت کند اکنون با توجه به کارنامه مششع دولت فعلی به 150درصد کاریزما نیاز است!آری؛کار هم سخت است و هم پیچیده.

***

زیر میز میزنم اما نه با دمپایی

عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در دومین جلسه از سلسله جلسات میز انتخاباتی جمهور اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که با عنوان « تحول در حکمرانی، عدالت و کارآمدی» برگزار شد، گفت: شعار من زیر میز زدن است اما با دمپایی نمی‌شود زیر میز زد، زیر میز زدن کفش کوهنوردی می‌خواهد و کفش کوهنوردی من شما جریان دانشجویی هستید. میزی که گزینه های آمریکا روی آن است من زیر این میز می زنم.

وی گفت: من طرفدار برجام هستم، اما برجامی که خودم دارم، بازگشت ریاست جمهوری اسلامی ایران به مردم. این برجام من است. ریاست جمهوری باید به مردم بازگردد. یعنی استفاده از توان و حضور مردم و واگذاری اقدامات اقتصادی به مردم. یعنی جمهوریت را به معنای واقعی به رسمیت بشناسیم.

وی در بخش دیگری گفت: من روحانی نیستم، اگر رئیس جمهور شوم هرکاری روحانی کرد من خلافش را انجام می‌دهم. مدیریت ریموتی یکی از مشکلات آقای روحانی بود.عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: جمنا یک تجربه ناموفق سیاسی بود برای پدرخوانده هایی که در تاریک خانه ها تصمیم می گیرند و انتظار دارند بقیه عمل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر آقای رئیسی کاندیدا شوند همچنان به عرصه انتخابات وارد خواهد شد پاسخ داد: حضور من در انتخابات معطوف به هیچ فاکتوری نیست. حضور من حتما تقویت جریان انقلاب است.

***

فضای سرد انتخاباتی را با پوست و گوشت احساس میکنیم

اسماعیل گرامی‌مقدم، عضو حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در رابطه با عدم حضور سید حسن خمینی در انتخابات و وضعیت اصلاح طلبان پس از غیاب او به برنا گفت: اگر سید حسن خمینی تمایلی به شرکت ندارد و یا اگر به گفته خودش رهبری صلاح ندانسته تا ایشان به انتخابات بیاید بر عرصه انتخابات تاثیر می‌گذارد. این مسئله به معنی نامزد نداشتن اصلاح‌طلبان نیست و یا اینکه اصلاح‌طلبان حالتی انفعالی خواهند داشت و انتخابات را رها می‌کنند.

گرامی‌مقدم خاطرنشان کرد: ما عقیده داریم هر اتفاقی که می افتد باید در صندوق رای بیفتد. به همین دلیل نامزدهای دیگر اصلاح‌طلب می توانند وارد انتخابات شوند و رقابت داشته‌باشند.

او تاکید کرد: اگر در شرایط فعلی شورای نگهبان کاندیدای دیگر اصلاح‌طلبان را هم رد صلاحیت کند شاهد روند خوبی در انتخابات نخواهیم بود، چیزی به انتخابات نمانده و همه با پوست و گوشت و استخوان فضای سرد انتخابات را احساس می کنیم.

او اظهار کرد: اولین نامزدی که می تواند آرا مردم را جلب کند و موجب مشارکت شود حسن آقای خمینی بود و بعد آقای ظریف بعد از این دو باید در عرصه انتخابات دید چه اتفاقی می‌افتد.

***

محافظهکار بازنده

جهان صنعت نوشت: سیدحسن خمینی با وجود آنچه برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب به مخاطب القا می‌کردند، کلی نقطه ضعف داشت و به هیچ‌وجه گزینه مطلوبی برای کاندیداتوری نبود. اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی ناگزیر به انتخاب او بودند اما خودشان هم می‌دانستند که امکان عبور خمینی جوان از فیلتر شورای نگهبان چندان نیست... از سوی دیگر عدم تجربه و سابقه وی در امور اجرایی کشور تردیدهای جدی در قابلیت رای‌آوری او ایجاد کرده بود. حامیان کاندیداتوری او در حالی بر این ضعف جدی سرپوش می‌گذاشتند که خودشان هم می‌دانستند که تولیت مرقد امام کجا و کشورداری کجا.

***

تحليل كيهان از خرابكاري نطنز و مذاكرات وين

حسين شريعتمداري در رزونامه كيهان نوشت: برخلاف برخی از گمانه‌ها که هدف از خرابکاری اخیر در تاسیسات نطنز را، اخلال در مذاکرات وین می‌دانند، شواهد بسیاری حاکی از آن است که این خرابکاری با هدف ادامه روال کنونی مذاکرات در وین صورت گرفته است و نه اخلال و یا مخالفت با آن!

 اخبار و گزارش‌هایی که از مذاکرات وین می‌رسد، این تردید جدی را پدید آورده است که مذاکره‌کنندگان کشورمان اصرار چندانی به رعایت خطوط قرمز نظام ندارند و مفهوم «لغو کامل همه تحریم‌ها»که نظر رسماً اعلام شده نظام است را به میل خود و در جهتی که با مفهوم و مقصود اصلی آن فاصله فراوانی دارد تفسیر می‌کنند! توضیح آنکه، در دستورالعمل رهبر معظم انقلاب و مصوبه مجلس که برگرفته از نظرحضرت ایشان است، روی لغو کامل همه تحریم‌ها، اعم از تحریم‌های هسته‌ای و تحریم‌هایی که به بهانه‌های مضحکِ نقض حقوق بشر! و یا حمایت از تروریسم وضع شده تاکید دارند ولی آقایان ظریف و عراقچی از لغو تحریم‌هایي که در دوران ترامپ وضع شده است سخن می‌گویند که همسو با نظر مقامات آمریکایی است و نتیجه آن ادامه تحریم‌ها خواهد بود!.

بیشتر بخوانید:

روایت حسین شریعتمداری از مذاکرات وین/ نعل وارونه صهیونیست‌ها در مذاکرات!

***

کشور دچار تشدید آلودگی امنیتی شده است

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با مهر اظهار داشت: کشور به طور گسترده یک آلودگی امنیتی پیدا کرده است و نمونه آن این است که کمتر از یک سال، سه رویداد امنیتی اتفاق افتاده است؛ دو انفجار و یک ترور.

رضایی افزود: قبل از این، از اسناد به کلی سری هسته‌ای ما سرقت شده است و قبل از آن چند ریز پرنده مشکوک آمدند و کارهایی انجام دادند. پس معلوم است آلودگی امنیتی پیدا کرده‌ایم و سالم‌سازی امنیتی باید یکی از برنامه‌های مهم دولت آینده باشد که آن را در تمام رده‌ها، وزارتخانه‌ها و جاهای حساس انجام دهد و این موارد مشکوکی که وجود دارد و منابع نفوذی احتمالی را پاکسازی کند.

بیشتر بخوانید:

محسن رضایی: حادثه نطنز حیثیتی بود

***

فعالیت انتخاباتی عارف کلید خورد

محمدرضا خباز، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با مهر از ارائه فهرست نامزدهای حزب متبوعش در انتخابات شوراها به جبهه اصلاحات ایران نهاد اجماع ساز خبر داد و گفت: جبهه اصلاحات به احزاب اعلام کرده بود که افرادی که از حزب شما برای شوراها ثبت‌نام کردند را معرفی کنید. البته برای هر حزب هم سهمیه‌ای مشخص شد.

وی افزود: طبیعتا افرادی که معرفی می‌شوند، باید اولا ثبت‌نام کرده باشند و ثانیا عضو حزب یا هوادار حزب باشند. به طور کلی هر حزب می‌توانست ۱۰ نفر را برای انتخابات شوراها به نهاد اجماع‌ساز معرفی کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: در نهایت نهاد اجماع‌ساز ۲۱ گزینه را برای انتخابات شورای شهر تهران مشخص می‌کند که آنها از پرامتیازترین افرادی هستند که از کانال احزاب معرفی شده‌اند.

خباز همچنین درباره شنیده‌های رسمی و غیررسمی درباره کاندیداتوری محمدرضا عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: از شعار انتخاباتی عارف خبر ندارم؛ اما از آمادگی او برای کاندیداتوری و آغاز فعالیت‌های انتخاباتی‌شان اطلاع دارم.

***

باید نفوذیها در مراکز هستهای، نهادهای نظامی و امنیتی شناسایی شوند

علی مطهری، فعال سیاسی در گفت‌وگو با ایلنا درباره حادثه نطنز گفت: مراجع اطلاعاتی و امنیتی ما باید جواب دهند که چگونه اسرائیل به راحتی می‌تواند چنین کارهایی را انجام دهد؟ چرا نمی‌توانند این شبکه را کشف کنند. علت شاید این باشد که حواس‌‌ها  متوجه انتخابات شده یا اینکه توجه‌شان بیشتر به منتقدان و مخالفان است، در صورتی که باید به مسائل دیگر بپردازند.

وی با اشاره به مذاکرات کمیسیون برجام در وین و ناخشنودی برخی افراد نسبت به این سلسله نشست‌ها گفت: برخی از افراد از اینکه مذاکرات وین در حال پیشرفت است و احتمال لغو تحریم‌ها و احیای برجام وجود دارد نگران هستند. حتی به جاهایی هم اعلام نگرانی کرده‌اند که اگر مذاکرات پیش برود طرف مقابل رأی می‌آورد. بنابراین این گفت‌وگوها را متوقف کنیم و برای دولت آینده بگذاریم.

مطهری درباره توصیه مقام معظم رهبری به سیدحسن خمینی به منظور عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: قبلا گفته‌ام شخصا مخالف هستم که روحانیون در پست اجرایی دولتی خصوصا ریاست جمهوری قرار گیرند چه برای جناب سیدحسن خمینی و چه برای دیگران. فکر می‌کنم اعلام عمومی آن از این جهت بوده است که نوه گرامی امام(ره) خواسته‌اند جواب کسانی را بدهند که اصرار داشته‌اند ایشان بیاید. بنابراین با رهبری صحبت کرده‌اند و گفته شده که ایشان موافق نیستند. در واقع سید حسن خمینی با این کارش خواست حجت را بر آنهایی که اصرار داشتند وی در انتخابات شرکت کند تمام کند و بگوید من به این دلیل نمی‌توانم بیایم.

***

جلیلی میتواند از گزینههای جریان انقلاب باشد

مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به برخی اظهارنظرها درباره مطالب منتشر شده از این جبهه درباره آقای سعید جلیلی گفت: نگاه ما به آقای جلیلی نگاه ارزشی و اعتقادی است و ایشان از نیروهای پاک و وفادار به انقلاب اسلامی است و می‌تواند یکی از گزینه‌های جریان انقلاب برای انتخابات 1400 باشد.

وی افزود: ما فعلا گزینه‌ها را به‌صورت قطعی بررسی نکرده‌ایم و نتایح بررسی‌ها را اعلام خواهیم کرد اما فعلا هیچ‌کسی گزینه قطعی ما نیست.

***

 رئیسجمهور شوم نرخ تورم را به صفر میرسانم

باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگویی با سید محمد غرضی، وزیر نفت در دولت میر حسین موسوی و وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت مرحوم آیت‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی انجام داده که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید:

- عملکرد دولت حسن روحانی خیلی بدتر از عملکرد دولت‌های گذشته بوده است.

- دولت روحانی با اینکه ۶۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته، اما بیشترین فشار را به جامعه آورده است تا جایی که مردم باید در بازار به دلار خرید کنند؛ در حالی که به ریال درآمد دارند.

- اگر رئیس جمهور شوم نرخ تورم را به صفر درصد می‌رسانم. من در مدیریت خود توانسته ام که این اتفاق را رقم بزنم که برعکس مسیر تورم عمل کنم.

- قطعا این کشور انقدر ثروتمند هست که می‌توان تورمِ آن را منفی کرد.

- راه حل آن این است که دست رانت‌خواران را از قدرت سیاسی کوتاه کنیم. رانت‌‎خواران سیاسی، اقتصادی و گردنه بزن را باید عقب رانده تا مردم جای آن‌ها را بگیرند و این اقدامی بسیار ساده است.

- الان هم اعلام می کنم که من نه اسپانسر مالی می‌پذیرم و نه ستاد تشکیل می‌دهم و نه گروه هزینه ایجاد می کنم. حرفم را محکم می زنم و خواهم آمد و مردم را قانع خواهم کرد.

بیشتر بخوانید:

غرضی: مردم به ریال درآمد دارند، به دلار خرید می‌کنند/ رئیس‌جمهور شوم نرخ تورم را به صفر می‌رسانم!

***

کمپین ملی و انقلابی دعوت از آیتالله رئیسی برای کاندیداتوری تشکیل شود

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم به فارس گفت: دولت آینده باید از بیشترین اجماع و حمایت نزد مجموعه نهادهای حاکمیتی قرار داشته باشد و خودش و برنامه هایش مورد اعتماد عموم نهادهای حاکمیتی باشد. این یک واقعیت است که دولت آقای روحانی در این 8 سال علیرغم اختیارات وسیعی که داشت اما بدلیل ضعف های بسیار بزرگ، کشور را در مرحله حساسی قرار داده و اگر همت به خرج داده نشود، ممکن است جمع و جور کردن این اوضاع بسیار سخت‌تر شود.

به عبارت دیگر، ما فرصت نداریم و نیازمند تشکیل دولتی قوی، مورد اعتماد، کاربلد و پاکدست هستیم که بررسی‌های ما نشان می‌دهد شخصیتی غیر از آیت‌الله رئیسی نمی‌تواند چنین دولتی را تشکیل دهد.

امیرآبادی گفت: محبوبیت اقای رییسی به طور فزاینده رو به افزایش رفته و پیش‌بینی می شود طی همین یکی دو ماهه مانده به انتخابات به اوج برسد. در یک جمله می‌توانم بگویم بی دلیل نیست که محبوبیت آقای رییسی در کشور به بالاترین سطح رسیده است؛ چون مردم او را مرد عمل دیده‌اند و کذب بودن تبلیغات تخریبی 4 سال قبل را درک کرده اند.