انتقال خون: افراد با گروه‌های خون منفی، خون اهدا کنند

اجتماعی،   3991104111

برای اهدای خون مثل همیشه گروه‌های منفی در اولویت هستند، کسانی که گروه خونی منفی دارند سعی کنند بیشتر برای انتقال خون مراجعه کنند.

انتقال خون: افراد با گروه‌های خون منفی، خون اهدا کنند

مجید زینلی مدیرکل انتقال خون اصفهان امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به وضعیت اهدای خون در اصفهان اظهار داشت: با فرارسیدن فصل سرما معمولاً مراجعه برای اهدای خون کاهش پیدا می‌کند و امسال با وجود بیماری کرونا این موضوع بیشتر تحت ‌تأثیر قرار گرفت و باید توجه داشت مصرف خون در مراکز درمانی همیشگی است و این مصرف به صورت روزانه اتفاق می‌افتد.

 افزود: بیماران تالاسمی، اتاق‌های عمل و مراکز درمانی هر روز به خون نیاز دارند و ما منتظر اهدای خون مردم هستیم، در حال حاضر وضعیت ذخیره خون در خطر نیست اما باز هم نیاز به حضور مردم برای اهدای خون است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما به مردم این است که اهدای خون را به مناسبت‌های خاص موکول نکنند و این کار را به صورت دائمی انجام دهند، گفت: در حال‌ حاضر مانند همیشه گروه‌های خونی منفی در اولویت اهدا هستند، کسانی که گروه خونی منفی دارند سعی کنند بیشتر برای انتقال خون مراجعه کنند اما ما پذیرای مردم با تمام گروه‌های خونی هستیم.

زینلی با اشاره به شرایط اهداکنندگان خون عنوان کرد: سن اهداکنندگان باید بین ۱۸ تا ۶۰ سال باشد و در سلامت کامل روحی و جسمی و مصرف دارو نیز نداشته باشند و هنگام مراجعه برای اهدای خون کارت ملی همراه خود داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون اصفهان با اشاره به وضعیت اهدای پلاسمای بیماران بهبودیافته از کرونا بیان کرد: با توجه به کاهش آمار کرونا، مصرف پلاسمای خون هم کاهش پیدا کرده است، البته با وجود این شرایط سازمان انتقال خون استان اصفهان باز هم پذیرای افرادی است که مایل به اهدای پلاسمای خون خود هستند؛ شرایط فعلی ما برای ذخیره‌سازی پلاسمای خون شرایط خوبی است و اگر پیک جدیدی اتفاق بیفتد آماده مقابله با آن هستیم.