نظرات برگزیده مخاطبین الف: مسئولین چگونه می‌توانند جوابگوی شهدا باشند؟/ آمریکا می‌خواهد ایران را تجزیه کند تا امنیت اسرائیل تضمین شود/ برخی از پدر شهید احمدی روشن سوءاستفاده می‌کنند

گروه سیاسی الف،   3991010047 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: مسئولین چگونه می‌توانند جوابگوی شهدا باشند؟/ آمریکا می‌خواهد ایران را تجزیه کند تا امنیت اسرائیل تضمین شود/ برخی از پدر شهید احمدی روشن سوءاستفاده می‌کنند

مخاطبین الف درباره خبری با عنوان «افشین واقعی سریال خانه امن کیست؟» نظرات متعددی ارسال کردند که برخی از آنها را می خوانید:

*اونها وقتی بچه های ما رو میگیرن ، به فجیع ترین شکل ممکن شکنجه میکنن و به شهادت میرسونن . اما دولت ایران جاسوسهایی رو که تا اتاق کار هم نفوذ دارن و از میزش عکس گرفتن ، با خنده و شوخی و به همراه قالی و زعفرون و هدایای دیگه ، دو دستی تقدیم سفارت سوئیس میکنه .

*به حرمت خون شهدا بیشتر از این فیلم ها بسازید شهدا غریبند باز شهدا گمنام غریب ترن ان شالله مدیون خون شهدا نباشیم

*همیشه شرمنده شهداییم نکند درامانتداری میراثشان کوتاهی کنیم. ما به نظرشان محتاجیم که یاری کنند تا ابد انقلاب را ان شالله

*بنظر من بایستی گشت نفوذی رو پیدا کرد یک یا چند نفر از داخل موقعیت این شهید والا صفت رو لو داده بودن قطعا که امروزه کسی حاضر به اشاره در جهت مبانی علل آن نیست و بنظر من یکیش اتفاقا عدم تامین مایحتاج این دست نیروها هست که کار رو به اینجا میرسونه

*معلوم نیست اسراییل چقدر شکنجه بهش داده تا به شهادت برسد.اون لحظات آخر چه دردهایی را تحمل کرده که حتی از فکر کردن به اونها تن و روح آدم به درد میاد.کاش مردم بیشتر می فهمیدند که چه کسانی چه چیزهایی برای آرامش و آسایش اونها پرداخت می کنند.در زمان زنده بودن مظلوم.در زمان شهادت مظلوم.بعد از شهادت هم مظلوم.خدایا خودت بر درجه و مقام این شهیدان گمنام بیافزا و به بازماندگانشان صبر عنایت بفرما.

*شهدا واقعاشمع محفل بشریت هستند آنها جانشان را برای اسلام وامنیت فدا کردن افسوس که عده ای به میز ریاست چسبیده اند وبه فکر منافع خود واطرافیانشان هستند واز خون شهدا خجالت نمی کشند

*درست است که مشکلات زیادی در کشور وجود دارد ولی فراموش نکنیم ستاره های درخشان که از جان ومال وناموس مملکت دفاع کردن به خصوص شهدای گمنام مثل ایشان که به ما اعتماد کردن که خونشان پایمال نمی شود

*خدا میداند در آن سه هفته از دستگیری تا شهادت، چه بر این مجاهد گمنام گذشت؟! 

*مورد عبرت دزدان و اختلاسگران بیت المال و عاشقان قدرت و ثروت دنیوی .مسئولان لطفا خجالت بکشید بخدا قسم اگر سنگ توان شنیدن و دیدن این واقعیات را داشت از خجالت آب میشد .

***

یادداشتی با عنوان «وقتی یک ایرانی، مسیر تاریخ را عوض کرد!» از مطالب پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*مشکل ایران وجود انسان های فرصت طلب و زر اندوزی است که در لباس دین درآمده اند و تیشه به ریشه ایران و انقلاب اسلامی می زنند. چه اگر در این لباس نبودند زودتر شناسایی می شدند. این افراد در خط مقدم جبهه حضور ندارند، زیرا منفعت طلبی اجازه بر مرگ زود هنگام نمی دهد. پس آنها به عنوان پشتیبان عمل می کنند و از فرصت برای بستن توشه خود اقدام می کنند. این افراد درست است که ایرانی هستند ولی هیچ دیدگاه ملی بر کشور خود ندارند. ببینید آنهایی را که با وجوه بدست آمده به کشورهای دیگر رفتند. در کدام جایگاه بودند. ملی گرایی اصل نیست ولی بسیار با اهمیت است. اگر در آن سستی شود، کار و تلاش نیز اهمیت خود را از دست خواهد داد. فلسفه حاج قاسم ایرانی اسلامی بود. برای همین برای هر دو جنگید و شهید و ماندگار شد. اقتصاد و فرهنگ نیز انسان هایی ایرانی اسلامی می خواهد.

*همانطور که الان متوجه شده ایم که دلیل تحریک اتحاد جماهیر شوروی سابق برای حمله به افغانستان چه بود و یا کودتای بیست و هشت مرداد کار که بود و یا چرا پیمان کمپ دیوید بسته شد بعدها متوجه خواهیم شد که علت جنگهای متعدد در خاورمیانه به عنوان بزرگترین منبع نفت و گاز جهان چه بوده است و چه عواملی باعث شدند تا رژیمهای ملوک الطوایفی اعراب با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کنند و.....

*به قول معروف کسی که کشورش رو بفروشه حاضر چیزهای دیگه ای هم بفروشه آن هم به بهای کم.کسایی که این نقشه هارو کشیدن نه دلشون برای مردم ایران می سوزه و نه هیچ کشور دیگری.از چشم و ابرو ما که خوششان نیامده که به فکر ما هستند.

*مثل یک خواب خیلی خوب میمانه که فکر کنیم تجزیه ایران به نفع مردم میشینه.بحران انرژی داره برای کشورهای بزرگ مسئله میشه.و تغییر کوچک در اقتصاد مردم کشورهای قدرتمند مردم رو به هرج و مرج و اعتراض پیش می بره.پس دولت های بزرگ تنها راهشان چپاول هست.آن ها که نمی روند همدیگر رو تیکه پاره کنند.میان مردم کشورهای خاورمیانه و آفریقا برده می کنن.آنوقت می بینیم که چقدر می شود بهتر زندگی کرد.الان مثلا با تجزیه یوگسلاوی مردم اونجا در خوشی و آرامشند.بیشترین قاچاق انسان و فحشا کشورهای تجزیه شده دارند.اونوقت که نمی تونی با خیال راحت بری بیرون مثلا ماست بخری اونوقته که میگی ای کاش...

*ایران در زمان طاغوت گاو شیرده امریکا بود و 50 درصد نفت ما را یانکی ها مفتی می بردند و با کاپیتولاسیون تحقیرمون می کردند و فقر و زاغه نشینی در کشور بیداد می کرد و اکنون هم امریکا بخش عمده ای از نفت عربستان را مفتی می برد و تحقیرشون هم می کند.

*هدف امریکا و اسرائیل از تاسیس داعش تجزیه کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و سوریه و یمن و لبنان بود و این به بشار اسد مربوط نیست.

*طرح ایجاد خاورمیانه جدید و تجزیه کشورهای منطقه که امریکا و اسرائیل طراحی کرده بودند با شکست مواجه شد به قول خود ترامپ با 7 تریلیارد دلار هزینه شکست خوردند.

***

«دوگانه‌سازی‌های مذموم ...» عنوان یادداشتی درباره تغییر نام خیابان شجریان به فخری زاده توسط عده ای خودسر بود که در الف منتشر شد. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*چرا باید نام خیابانها به این وسعت تغییر یابند؟ کجای دنیا این همه تغییرات در نام خیابانها، پارکها، میدانها، اتوبانها انجام می گیرد؟ مگر فلامک چه ایرادی داشت که باید بشود شجریان؟ و شجریان چه ایرادی داشت که باید بشود فخری زاده؟ مگر ماهیت انسانها به این چیزها است؟ چرا کار شورای شهرها اینقدر نازل شده است؟

*مهم این نیست که بر روی تابلو خیابان چه نوشته شود. مهم این است که مردم تابلو را چه می خوانند! اوایل انقلاب «کرمانشاه» را کردند «باختران»، «رامسر» را کردند «سخت سر» و.. بعد از چند سال دیدند که مردم آنها را قبول نمی کنند. دوباره اسمشان را به صورت قبل برگردانند.

*دستگیر شدن یا نشدن این افراد خیلی مهم نیست، مهم اینه که خانواده شهید فخری زاده با یک بیانیه زیبا جواب حرکت غیر منطقی این افراد رو دادند.

*این حرکات زمینه ساز بازگشت اصلاح طلبان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است . دوگانه سازی های کاذب و تحریک عواطف عمومی جامعه! آقای فروغی مسئولیت دوگانه سازی عادل فردوسی پور و صدا و سیما را عهده دار شده اند و جناب احمدی روشن دوگانه استاد شجریان و شهید فخری زاده . مشابه این دوگانه سازی ها در ماه های آینده تکرار خواهد شد.

*یه بار این مدل افراد رو زندانی کنن دیگه از این کارا نمیکنن.

*بابا یکی جلوی این آقا رو بگیره داره اجر و جایگاه پسر شهیدش رو خراب می کنه. عموم مردم هر دو این بزرگواران رو دوست دارند و تمایلی به اینگونه حرکات ندارند.

*یک گروه چنده نفره؟!!! چطور یک گروه چند نفره میتونه اسم یک خیابان رو عوض کنه اما یک گروه چند ده میلیون نفره نمیتونه اسم اون خیابان رو برگردونه؟

*شجریان کسی بود که مثلش حالا حالاها نخواهد آمد ولی الان بحث این نیست. بحث خودسری عده ای تندرو است که هر کار دلشان بخواهد میکنند و.. تهدید کرده اند که دوباره این کار را خواهند کرد. الان بنده معتقدم آیت.. کاشانی به کشور جفا کرده نه خدمت، پس می توانم با چهار نفر راه بیفتم اسم خیابان را عوض کنم؟

*مشکل از اونهایی هست که پدر شهید احمدی روشن رو تحریک می کنند و مطرح می کنند. این همه پدر شهید تو جنگ تحمیلی داریم، چرا اونها مطرح نیستند. مشکل اینجاست که بعضی افراد برای سوء استفاده جناحیشون متوجه شدند که می تونند پدر شهید احمدی روشن رو تحریک کنند و جلو بفرستند

*من بارها شده در جاهای غریب به علت تعدد اسامی راه گم کرده ام، کاش استاندارد جهانی در نامگذاری رعایت شود.نام خیابانها اصلی اگر بر اساس واقعه تاریخی یا شخصیتهای مهم باشد خوب است ولی خیابانهای فرعی و کوچه ها و حتی بزرگ راهها باید بر اساس موقعیت جغرافیایی و شماره گذاری باشد.