در تقویت پوست و مو چه میوه‌ها و سبزیجاتی موثر هستند

گزارش بازرگانی،   3990912050

به گفته متخصصان تغذیه، پوستی درخشان، موهای پرپشت‌تر و بدنی سالم همگی با کمک غذاها و تغذیه سالم امکان‌پذیر خواهد بود. لازم نیست خودتان را گرسنه نگه دارید تا خوب به نظر برسید. تمام آنچه شما نیاز دارید این است که غذاهای مناسب بخورید. در اینجا یک برنامه رژیم غذایی زیبایی است که توسط متخصصان تغذیه وبسایت timesofindia تنظیم شده تا به شما کمک کند که ضمن حفظ تناسب اندام ، زیبا و سالم باشید.

سلامت موها

پرتقال: پرتقال سرشار از ویتامین C و همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتری است. کمبود ویتامین C می تواند باعث ریزش یا آسیب مو شود.ویتامین C در تولید کلاژن بسیار مهم است که باعث تقویت مو می‌شود. با گنجاندن میوه‌ها و سبزیجات در برنامه غذایی خود شاهد رشد سریع مو هایتان خواهید بود.

لیمو: فواید استفاده از لیمو در برنامه مراقبت از مو برای سنین مختلف مهم است. لیمو  منبع بسیار خوبی از ویتامین C ؛ ماده مغذی‌ای که برای ارتقا سلامت  و رشد سریع مو بسیار مهم محسوب می‌شود.

موز: مطالعات ثابت کرده‌اند که موز به عنوان یک محرک بالقوه رشد مو است. همچنین ثابت شده است که از ریزش مو جلوگیری می‌کند. موز که برای بهبود سلامت پوست سر شما شناخته می‌شود، دارای ویتامین B است که باعث می‌شود از  شر موخوره و شکستن موها راحت شوید.

از سایر میوه‌های موثر برای رشد و سلامت مو می‌توان به آووکادو به دلیل دارا بودن مواد مغذی زیاد، انگور، آناناس، زردآلو، کیوی، گریپ فروت، انبه، گیلاس و انار را نام برد.

 

سلامت پوست  دور چشم

پوست زیر چشم یکی از ظریفترین قسمت های بدن ما است. مصرف الکل، کمبود خواب، افزایش سن، کافئین و عدم مصرف کافی آب می‌تواند منجر به سیاهی دور چشم  ما شود. گاهی اوقات حلقه‌های سیاه چنان لجبازی می کنند که در نهایت همه راه های درمانی ممکن را در تلاش برای خلاص شدن از شر آنها امتحان می‌کنیم اما نتیجه خوشی ندارد. آنچه که معمولاً به آن فکر نمی‌کنیم این است که حفظ سبک زندگی بهتر و مصرف غذای غنی از ویتامین ممکن است در خلاص شدن از این سیاهی دور چشم به ما کمک کند. باید در مورد مصرف مواد غذایی خود آگاهی بیشتری داشته باشیم. مصرف غذاهایی که غنی از ویتامین K، ویتامین C، ویتامین A  ویتامین E هستند ممکن است در کاهش تیرگی دور چشم کمک کند. نوشیدن حداقل 2 لیتر آب در روز و هشت ساعت خواب روزانه می‌تواند مشکل را برطرف کند. میوه‌ها و سبزیجات آبرسان، غذاهای غنی از مواد معدنی و غذاهایی که دارای آنتی اکسیدان‌های تقویت کننده گردش خون هستند یک امتیاز مثبت هستند.
صیفیجات آبداری نظیر گوجه فرنگی، خیار سبز و توت سیاه برای رفع سیاهی دور چشم مفید هستند. گوجه فرنگی از آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی تشکیل شده است که به محافظت از رگ‌های خونی ظریف زیر چشم کمک می‌کند و گردش خون بهتر را بهتر می‌کند. گوجه فرنگی همچنین غنی از لیکوپن، لوتئین، بتا کاروتن، کوئرستین و ویتامین C  است که به دلیل حفظ رژیم سالم پوست شناخته شده است.

توت سیاه گردش خون ما را بهبود می بخشد، به ویژه در عصب بینایی چشم. این ماده حاوی آنتوسیانین است که اکسیژن بیشتری به بافت‌ها می‌رساند و به کاهش تیرگی زیر چشم کمک می‌کند. بنابراین قرار دادن میوه و سبزیجات در بخشی از تغذیه روزانه‌تان می‌تواند نقش عمده‌ای در سلامتی شما داشته باشد.