کنایه شهاب حسینی در نشست پرحاشیه فیلم «شین»

گروه فرهنگی الف،   3981120009 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

شهاب حسینی با حضور در یک نشست رسانه‌ای در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر با اصحاب رسانه به گفتگو نشست.

کنایه شهاب حسینی در نشست پرحاشیه فیلم «شین»

به گزارش مهر، نشست خبری فیلم سینمایی «شین» به کارگردانی میثم کزازی و تهیه‌کنندگی شهاب حسینی از آثار اکران شده در بخش خارج از مسابقه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بامداد یکشنبه ۲۰ بهمن ماه در پردیس ملت برگزار شد.

شهاب حسینی در این دوره از جشنواره فیلم سینمایی «آن شب» به کارگرانی کوروش آهاری را هم در مقام تهیه‌کننده در دو بخش «نگاه نو» و «سودای سیمرغ» داشت اما به دلیل مسافرت به خارج از کشور، در نشست رسانه‌ای آن فیلم غایب بود.

در این نشست بازیگران پیشکسوتی همچون آتش تقی‌پور، هوشنگ توکلی و سیامک اطلسی به‌عنوان بازیگران فیلم «شین» حضور داشتند.

در ابتدای این نشست آتش تقی‌پور بازیگر این فیلم ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه گفت: امیدوارم همیشه با صفا و صمیمیت زندگی کنید، دلتان شاد و جیبتان پر پول باشد.

هوشنگ توکلی: امیدواریم «شین» مشکل اکران نداشته باشد

در ادامه هوشنگ توکلی دیگر بازیگر این اثر گفت: من خیلی تحت‌تاثیر این فیلم قرار گرفته‌ام. فیلم پرقدرت و با ارزش و ‌ای بود. میثم کزازی را ده دوازده سال است که می‌شناسم، او شاعر و نقاش است و ذهن عارفانه و شریفی دارد. امیدوارم اکران خوبی به آن بدهند، متاسفانه این نوع آثار با ذهنیت مدیریت فعلی در تضاد است و گویی عقلشان به ین آثار نمی‌رسد، ممکن است مقداری در اکران آن اخلال ایجاد شود. امیدوارم اینطور نشود البته کار اصلاحات فنی مثل رنگ نیاز دارد. شهاب حسینی برای این فیلم خیلی زحمت کشید به همه خسته نباشید می‌گویم.

توکلی در ادامه بیان کرد: ژانر وحشت با زنده‌یاد خاچیکیان وارد سینما شد و او در دوران خود خیلی زحمت کشید تا این ژانر جا بیندازد ولی بعداً یک فاصله طولانی برای این نوع سینما به وجود آمد کار سخت و پیچیده‌ای است به ویژه اینکه با فرهنگ ما به سختی می‌تواند همخوانی پیدا کند یعنی یک تهیه‌کننده و کارگردان و تیم قوی نیاز دارد تا اندیشه و فرهنگ خود را درک کرده باشند. من کارهای زیادی در این بیست سال دیده‌ام که به این حوزه آمده و شکست خورده‌اند ولی این فیلم حرف برای گفتن داشت. مسایل مهمی داشت. از موقعیت‌هایی هم استفاده می‌کرد که تجربه سینمایی داشته باشد ژانر این فیلم از ژانر وحشت فراتر است.

سیامک اطلسی: شهاب حسینی هر چه درمی‌آورد خرج سینما می‌کند

سیامک اطلسی دیگر بازیگر پیشکسوت فیلم «شین» عنوان کرد: من وقتی به این کار دعوت شدم فکر نمی‌کردم یک فیلم وحشت است. تا حالا در ژانر وحشت بازی نکرده بودم. خوشحالم در این فیلم این نقش را بازی کردم و با هنرمندان جدیدی آشنا شدم. خوشبختم که این اتفاق افتاد. ما نقش کوچکی در این فیلم داشتیم. خوشحالم که این ژانر را هم تجربه کردم امیدوارم خوب بفروشد. شهاب حسینی هر چه درآورده خرج سینما می‌کند. خوشحالم که کار فرهنگی می کند فیلم «آن شب» را دیدیم که خیلی خوب بود امیدوارم همیشه موفق باشند.

میثم کزازی: معتقد به ژانر نیستم

میثم کزازی کارگردان این اثر در ادامه بیان کرد: من معتقد به ژانر نیستم که متعلق به ژانر وحشت باشد. سعی کردیم درام در بستر ترس باشد وگرنه با امکانات امروز، این انتخاب از ابتدا اشتباه می‌توانست باشد. یک‌ زیرمتن کلی داشت که پوسته با مغز کار دو حالت متفاوت داشت در بطن کار می‌گوییم ظلم در جهان است و همیشه فرصت برای جبران مافات نیست. اصلاً در سکانس اول فیلم تمام شده است. تمام هدفمان این بود که بگوییم همیشه فرصت برای جبران نیست، خواستیم فضای فیلم متفاوت از خیانت و مثلث عشقی و... باشد ای‌کاش ژانرهای وحشت و... بیاید و تنوع داشته باشیم. سخت است جوانی که فیلم اول را می‌سازد وقتی کمدی خوب می‌فروشد ریسک کنیم و به سمت جاهایی برویم که نمونه موفقی نداشته است.

شهاب حسینی: امکان ندارد در هیچ گوشه‌ای از این سرزمین اتفاق تلخی بیفتد و قلب ما به درد نیاید

در ادامه نوبت به شهاب حسینی رسید که با سکوت دربرابر سوال مرتبط با فیلم «شین» ترجیح داد اینگونه صحبت‌های خود را آغاز کند: من مطمئنم جلسه‌ای که امشب برگزار شده بخشی از آن مربوط به شین است نه همه آن. دوست دارم مطالبی را بگویم. بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند. امکان ندارد در هیچ گوشه‌ای از این سرزمین اتفاق تلخی بیفتد و قلب ما به درد نیاید و رنجش را متحمل نشویم می‌خواهم از صمیم قلب با تمام داغداران وقایع اخیر همدردی کنم تفکیک هم نمی‌کنم.

انتقاد صریح از تفرقه‌افکنی کارگردان پیشکسوت

شهاب حسینی در بخشی از این نشست گفت: من برنمی‌تابم و نمی‌توانم ساکت بشینم که یک استاد پیشکسوت سینما که هر سال برخورد ناراحت‌کننده با آثارش شده است، امسال فیلمی می‌سازد که می‌داند نسبت به آن هم واکنش منفی نشان خواهند داد و برای همین روغن ریخته را نذر امامزاده می‌کند و سنگ بنایی می‌گذارد که نتیجه آن جز تفرقه‌افکنی نیست و بقیه را در آمپاس اخلاقی می‌گذارد. این عین بی‌انصافی است. چرا یک نفر باید آنقدر آدم خودخواهی باشد که ملاحظه هیچ کس را نکند. اینکه به من می‌گویند به خاطر حمایتت از جشنواره فجر به شما امتیاز ویژه داده شده تا فیلمت در خارج از مسابقه اکران شود می‌گویم خیر اینطور نیست ما آدم های مدنی هستیم سعی می‌کنیم از حقوق قانونی خود دفاع کنیم.