تکذیب بازداشت پروانه سلحشوری/ روایت کدخدایی از افزایش آمار تایید صلاحیت‌ها!/ رشوه بزرگ یک متهم به اکبر طبری

گروه سیاسی الف،   3981112126 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

تکذیب بازداشت پروانه سلحشوری/ روایت کدخدایی از افزایش آمار تایید صلاحیت‌ها!/ رشوه بزرگ یک متهم به اکبر طبری

رشوه بزرگ یک متهم به اکبر طبری

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اولین بار نام طبری در پرونده ابر بدهکار بانکی رسول دانیال زاده که تحت عنوان سلطان فولاد شناخته می‌شود، شنیده شد. دانیال زاده که بیش از ۴ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارد از نزدیکان طبری شناخته می‌شود و البته بیشتر معروفیت او به دلیل برجی است که در کامرانیه ساخته و شنیده شده که اکبر طبری در این برج فوق لاکچری سکونت دارد و او این ملک را به عنوان رشوه از دانیال زاده دریافت کرده است.

البته در این  پرونده نام حسین فریدون هم به چشم میخورد و به همین دلیل گمانه زنی ها حاکی از آن است که طبری، فریدون و دانیال زاده با یکدیگر ارتباط داشته‌اند و از همین رو دانیال زاده جعبه سیاه حسین فریدون و اکبر طبری نامیده می‌شود.

پس از پرونده دانیال زاده نام طبری در دیگر پرونده‌ها هم شنیده شد، یکی دیگر از پرونده‌های فساد اقتصادی که نام طبری در آن خودنمایی می‌کند، پرونده جلیل سبحانی از متهمان اصلی پرونده فساد پتروشیمی است. قاضی مسعودی مقام درباره حضور طبری در پرونده فساد پتروشیمی اظهار کرد: در این پرونده نام آقای طبری به چشم می‌خورد و البته هنوز تحقیقات در این باره ادامه دارد.

طبری مسئولی بود که تنها ۷ روز پس از آغاز به کار رئیسی از قوه قضائیه برکنار شد و البته علاوه بر اقدامات مختلف، او کار‌های اجرایی را هم بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید:

رشوه فوق لاکچری در جیب اکبر طبری / آیا طبری، ملک فعلی خود در برج کامرانیه را از بدهکار ۴ هزار میلیاردی به عنوان رشوه دریافت کرده؟

***

روایت کدخدایی از افزایش آمار تایید صلاحیت‌ها!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: حدود ۱۶ هزار و ۳۳ نفر در انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند که تعدادی از آنها انصراف داده و برخی نیز در هیئت‌های اجرایی ردصلاحیت شدند که در نهایت صلاحیت حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر را بررسی کردیم و افرادی که مورد تأیید قرار گرفتند بیش از ۵۰ درصد بودند و صرفا حدود بیست و چند درصد رد صلاحیت شدند، البته بررسی‌ها ادامه دارد و ممکن است تعداد تأیید صلاحیت شدگان افزایش یابد.

کدخدایی گفت: از مرحله قبل که مرحله بررسی صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیئت مرکزی بود تا مرحله شورای نگهبان اول حدود ۲ هزار نفر به تأیید صلاحیت شده‌ها اضافه شدند، لذا خواهش دارم که دوستان و صاحب نظران سیاسی منتظر باشند و برای بیان اظهارنظراتشان عجله نکنند چرا که شورای نگهبان وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهد و نسبت به بررسی صلاحیت افراد حساسیت لازم را دارد و حتی احتمال دارد آمار تأیید صلاحیت شده‌ها تا پایان وقت مقرر قانونی افزایش پیدا کند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: برخی افراد ایراداتی به تحقیقات محلی وارد می‌کنند و لازم است که این نکته را بگویم که با تحقیقات محلی بسیاری از کسانی که اصطلاحا عدم احراز صلاحیتشان اعلام شد به تأیید صلاحیت برگشتند که نکته خوبی است و این مسئله‌ای که در قانون پیش بینی شده امکان دقت بیشتری را برای شورای نگهبان فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

کدخدایی: ۲ هزار نفر به تعداد تائید صلاحیت‌شده‌ها اضافه شدند/ درباره رد صلاحیت داماد رئیس جمهور نامه‌ای زده نشده

***

آیا اصلاح‌طلبان مظلوم‌نمایی می‌کنند؟

از زمان اعلام ردصلاحیت‌ها اصلاح‌طلبان مدام از ردصلاحیت نامزدهای خویش در سراسر کشور گلایه کرده‌اند و از بی‌معنی شدن رقابت در انتخابات امسال گفته‌اند. در این زمینه حمیدرضا ترقی نائب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره رویکرد اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اصلاح‌طلبان بنا دارند نامزدهای این گرایش سیاسی را چراغ خاموش وارد مجلس کرده و بعد از رأی‌آوری اعلام کنند که این‌ها نامزدهای مورد حمایت آنان بوده‌اند.

او ادامه داد: اینکه اصلاح طلبان می‌گویند نامزدی ندارند، جوسازی است. اصلاح‌طلبان در مقاطعی که دچار ریزش و ضعف سرمایه اجتماعی می‌شوند و احتمال رأی‌آوری خود را پایین می‌بینند، دست به گریه و زاری و مظلوم‌نمایی می‌زنند.

ترقی گفت: آمار دقیق داریم که ۱۳۴ تن از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در سراسر کشور تأیید صلاحیت شده‌اند؛ بنابراین، طرح موضوعاتی مبنی بر اینکه ما کاندیدایی نداریم، ترفندی برای مظلوم‌نمایی است. اصلاح‌طلبان بنا دارند نامزدهای خود را چراغ خاموش وارد مجلس کرده و بعد از رأی‌آوری اعلام کنند که این‌ها نامزدهای مورد حمایت آنان بوده‌اند.

چند روز پیش، بادامچیان دبیرکل موتلفه هم سخنان مشابهی را درباره تعداد نامزدهای تایید صلاحیت‌شده اصلاح‌طلب بیان کرده بود. اما برخی از اصلاح‌طلبان که به سخنان بادامچیان واکنش نشان داده بودند خواستار انتشار اسامی این ۱۳۰ نفر شدند.

در این زمینه به نظر می‌رسد به‌دلیل فقدان احزاب فراگیر و عدم شفافیت شورای نگهبان چنین معضلاتی رخ می‌دهد. اگر احزاب کارآمد و قوی در کشور وجود داشتند، طبعا اعضای احزاب هم مشخص بودند و از طرف دیگر اگر شورای نگهبان شفاف عمل می‌کرد مشخص می‌شد چه کسانی از چه حزبی و به چه دلیل و مدرک ردصلاحیت شده‌اند که متاسفانه چنین نیست.

***

۱۰ نفر به هیئت انتخاب لیست ائتلاف اصولگرایان اضافه شدند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعضای هیئت انتخاب کاندیداهای نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در مجمع عمومی تهران که متشکل از حدود پنج هزار نفر است، انتخاب شدند؛ اعضای "هیئت انتخاب" متشکل از اعضای شورای مرکزی ائتلاف و ۱۰ نفری که مجمع عمومی انتخاب کرده است، هستند. البته کسانی که کاندیدا هستند عضو هیئت انتخاب نخواهند بود.

اسامی ۱۰ نفری که مجمع عمومی به هیئت انتخاب کاندیدا اضافه کرده به شرح زیر است:

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، حجت‌الاسلام مسعود عالی، حجت‌الاسلام قاسمیان، رضا روستا آزاد، حجت‌الاسلام احسان بی آزار تهرانی، کامران دانشجو، یاسر جبراییلی، منوچهر متکی، معصومه آباد، نادر طالب زاده.

در این زمینه باید گفت اصولگرایان با این مدل سیاست‌ورزی احتمالا تا سال‌ها بعد فقط از ضعف رقیب بتواندد استفاده کنند و پیروز انتخابات شوند. مروری برا اسامی این ۱۰ نفر نشان می‌دهد که برخی از این افراد علی‌رغم اینکه افراد محترمی هستند اساسا ربطی به امور سیاسی ندارند و فقط سخنران مراسمات مذهبی هستند.

به‌راستی چرا یک جریان سیاسی انتخابات لیست انتخاباتی‌اش را به چند منبری می‌سپارد؟ انتخاب لیست باید توسط افراد مجرب سیاسی صورت گیرد نه چنین افرادی. این اتفاقات نشان می‌دهد سیاست‌ورزی عاقلانه همچنان پاشنه آشیل اصولگرایان است.

***

تکذیب بازداشت پروانه سلحشوری

محمدعلی وکیلی، نماینده تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با تکذیب بازداشت پروانه سلحشوری اظهار کرد: من روز چهارشنبه گذشته با دادسرای فرهنگ و رسانه تماس داشتم و توافق بر این شد که خانم پروانه سلحشوری به دادگاه مراجعه کند و با قرار کفالت آزاد شود که همین اتفاق هم افتاد.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: زمانی که شایعه بازداشت خانم سلحشوری مطرح شد من با دادسرای فرهنگ و رسانه تماس گرفتم و گفتند خانم سلحشوری ساعت ۱۰ صبح به دادسرا مراجعه کرده تفهیم اتهام شده و برای وی قرار کفالت صادر شده است.

وی افزود: خانم سلحشوری احضاریه‌های متعددی داشت که برخی برای مجلس شورای اسلامی آمده بود و در دستور کار هیات نظارت بر رفتار نمایندگان قرار داشت و برخی از احضاریه‌ها نیز مستقیما برای خودشان آمده بود.