جزئیات و قابلیت‌های گوشی پیکسل ۴/ کنترل توسط حرکات دست

مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،   3980325033

شرکت گوگل در نظر دارد پاییز امسال نسل جدید گوشی هوشمند پیکسل را با نام پیکسل ۴ معرفی کند. اسمارتفونی که مشخصات قابل توجهی خواهد داشت و اخیرا نیز تصویر رندر شده آن توسط گوگل فاش شد.

جزئیات و قابلیت‌های گوشی پیکسل ۴/ کنترل توسط حرکات دست

سرویس فناوری الف - تاکنون شایعات مختلفی درباره پیکسل 4 منتشر شده که هر یک به ویژگی خاص این اسمارتفون اشاره می کند. گوگل در نظر دارد سال جاری دو مدل پیکسل 4 معرفی کند که یکی از آنها نسخه استاندارد و دیگری نسخه ایکس ال است. در این بین به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می دهد باید شاهد معرفی قابلیت فوق العاده و بی نظیری در پیکسل 4 گوگل باشیم.

قابلیتی که کنترل حرکت دست خواهد بود و به افراد اجازه می دهد بدون لمس نمایشگر دستگاه از دور به کنترل گوشی هوشمند موردنظر بپردازند. پیش از این ال جی در گوشی هوشمند G8 قابلیت مشابهی را به کار گرفته اما این ویژگی محدودیت داشته و چندان گسترده نیست.

حال گوگل می خواهد در پیکسل 4 به گسترش قابلیت پرداخته و آن را به یک ویژگی جذاب تر تبدیل کند. اما در این بین پرسشی مطرح می شود که گوگل چگونه چنین چیزی را محقق خواهد کرد. این کار با کمک چیپ رادار سولی ممکن می شود و قرار است درون پیکسل 4 تعبیه شود.

پیش از این در کنفرانس Google I/O 2015 بود که پروژه سولی گوگل معرفی شد. پروژه سولی توسط تیم ATAP گوگل توسعه پیدا کرده و به افراد اجازه می دهد تا با حرکات دست خود به کنترل گوشی هوشمند بپردازند. تفاوتی نداشته که دستگاه شما تبلت، ساعت هوشمند یا گوشی هوشمند است، با وجود چیپ رادار سولی شما می توانید این قابلیت را روی هر گجت هوشمندی داشته باشید.

چیپ رادار سولی نوعی سنسور حرکتی تلقی می شود که امر کنترل حرکت دست را بر روی دستگاه محقق می کند. مشخص نیست گوگل چه استفاده ای از چیپ سولی در پیکسل 4 خواهد کرد و این احتمال وجود دارد برای پشتیبانی ژست حرکتی تا تعامل حرکتی با دستیارهای صوتی، به کار گرفته شود.

پیش از این گوگل پیش نمایش سولی را به اجرا درآورد که در آن افراد می توانند در اپ نقاشی رنگ موردنظر را برای طراحی انتخاب کنند. در سوی دیگر فرد می تواند به کنترل صوتی دستگاه بپردازد. اما دقیقا پیدا نیست چه استفاده هایی به کمک این چیپ راداری در نظر گرفته شده است.

وب سایت XDA موفق شد در نسخه بتا اندروید کیو به کدهایی دست یابد که قابلیت سنسور هوشیار را نشانه گرفتند. اگر چنین ویژگی را در پیکسل 4 مشاهده کنیم، باید نسل بعدی پیکسل را نه تنها در طراحی و سخت افزار، بلکه در کاربری نیز باید گزینه متحول شده دانست. جزئیات بیشتری در این رابطه وجود ندارد تا به آن پرداخت و می بایست منتظر ماند شرکت گوگل با معرفی نسل جدید گوشی های هوشمند خود جزئیات دقیقی در اختیار قرار دهد.