سیل در ایران/ تهران در وضعیت هشدار/ جاری‌شدن دوباره سیلاب در شیراز/ سطح آب کارون بالا آمده است

گروه سیاسی الف،   3980106078 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

بارش باران شدید در کشور باعث طغیان رودخانه‌ها وجاری‌شدن سیل شده است.

سیل در ایران/ تهران در وضعیت هشدار/ جاری‌شدن دوباره سیلاب در شیراز/ سطح آب کارون بالا آمده است

رهبر انقلاب در پی سیلاب شیراز پیامی صادر کردند. رهبر انقلاب در پیامی به امام‌ جمعه‌ی شهر شیراز، ضمن تسلیت به مردم داغدار، سرعت و جدیت در امر امدادرسانی به حادثه‌دیدگان را خواستار شدند.

پیام رهبر انقلاب در پی حادثه سیل در شیراز

 

رئیس‌جمهور با حضور در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور گزارش مسئولین اجرایی را شنید و دستوراتی صادر کرد. روحانی گفت: مردم ما ضمن اینکه هوشیاری خود را باید در این ایام حفظ کنند و برای حفظ خود و خانواده شان تلاش کنند در عین حال مطمئن باشند همه مقامات دولتی و نیروهای مسلح و امدادی پای کار هستند و مردم هم تا به امروز با روحیه و توان کافی تلاش کردند به تلاش خود ادامه دهند.

روحانی: قدم اول تخلیه آب از شهرها است/تشکر از ارتش، سپاه و وزیر کشور

 

تهران در وضعیت هشدار

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به احتمال بارش‌های سیل آسا از عصر امروز در تهران از شهروندان خواست که از تردد غیرضروری در سطح شهر این ساعات خودداری کنند.

احمد صادقی در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران که ظهر امروز با حضور استاندار در مرکز فرماندهی و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از حوالی ساعات ۱۶ امروز تا ۲۰ شاهد بارش‌های شدید در تهران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه موج بارش‌ها از غرب تهران وارد و از شرق خارج خواهد شد، گفت: لازم است، شهروندان هشدارهای بارندگی را جدی گرفته و از تردد غیر ضروری در این ساعات خودداری کنند.

رانش زمین در جاده کن‌سولقان

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از رانش زمین در جاده کن سولقان خبر داد.

وقوع سیلاب در خاور شهر تهران/ حادثه مصدوم نداشت

رئیس اورژانس تهران گفت: در خاور شهر تهران سیلاب رخ داده است اما حادثه مصدومی نداشت. پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از وقوع سیلاب در تهران خبر داد و اظهار کرد: از مدتی پیش سیلاب در محدوده خاورشهر استان تهران شروع شده است.

وی ادامه داد: این سیل شدت و حجم اب زیادی ندارد و تا به این لحظه تلفات مالی و جانی به همراه نداشته است

 

دستور پیگیری رئیس قوه قضاییه به سازمان بازرسی کل کشور و مسئولان قضایی استان‌های سیل زده

رئیس قوه قضاییه با صدور پیامی، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه شیراز از سازمان بازرسی کل کشور و مسئولان قضایی استان‌های سیل زده خواست تا ضمن حضور فوری در مناطق سیل‌زده، ابعاد حادثه را مورد نظارت و ارزیابی قرار دهند.

 

آخرین وضعیت سیلاب خوزستان/تراز آب کارون در حال خروج از حد نرمال

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به احتمال آبگرفتگی جاده ساحلی و زیرگذرگاه‌های اهواز گفت: مسافران و شهروندان از اسکان در حاشیه رودخانه یا خروج غیرضروری از منزل تا دو روز آینده خودداری کنند.

علیرضا عالیپور با اشاره به ادامه بارندگی در دو روز آینده اظهار کرد: با توجه به افزایش میزان آب رودخانه و بالا آمدن سطح آب، بنرهای هشداردهنده در سطح شهر و در حریم رودخانه جهت پرهیز شهروندان و مهمانان نوروزی از نزدیک شدن به سواحل رودخانه نصب شده است.

فرماندار ایذه با اشاره به آبگرفتگی معابر این شهرستان در شب گذشته، گفت: اکنون وضعیت در این شهرستان به حالت عادی برگشته است.

مصطفی سمالی تصریح کرد: در حال حاضر در ایذه بارندگی کمی وجود دارد اما مشکل خاصی نداریم. همچنین ساکنان محله‌هایی که روز گذشته منازل خود را تخلیه کردند به منازل خود بازگشته‌اند.

 

یک روستا در بویراحمد محو شد

فرماندار بویراحمد از محو روستایی در منطقه زیلایی بر اثر رانش و سیلاب خبر داد و گفت: این روستا زیر 10 خانوار جمعیت داشت که به موقع از خطر سیل نجات پیدا کردند.

شاهرخ کناری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: روستای آبیدک از توابع زیلایی شهرستان بویراحمد به علت بارندگی و رانش زمین کاملا محو شد اما خوشبختانه به مردم آسیبی نرسید و تلفاتی نداشتیم.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵ محور ارتباطی در استان به دلیل بارندگی‌های سیل آسا مسدود شده است.

 

اطلاعیه جدید هواشناسی؛ احتمال سیلاب و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

بنا بر اطلاعیه جدید هواشناسی بخش زیادی از کشور در دو روز آینده با احتمال طغیان رودخانه‌ها و سیلاب مواجه‌اند و در بخش‌های دیگری از کشور هم باد شدید وزیدن خواهد گرفت.

 

وضعیت جوی و ترافیکی هراز، فیروزکوه و چالوس

سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فعلاً در محور فیروزکوه در محدوده شیرگاه ریزش کوه داریم. انسداد موقت در این محدوده و ترافیک سنگین است و برای سفر مناسب نیست.

وی ادامه داد: امروز محوزهای فیروزکوه و هراز برای مسافرت مناسب نیست.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تاکید کرد: جاده چالوس همچنان مسدود است.

 

سیلاب دوباره در شیراز/ مسدود شدن دروازه قرآن تا اطلاع ثانوی/ سیل به محله سعدی شیراز رسید

رئیس پلیس راهور فارس با اشاره به انسداد کلیه انشعابات میدان ابوالکلام، چهل مقام و بلوار دلشگا توسط پلیس راهور، گفت: دروازه قرآن شیراز نیز تا اطلاع ثانوی مسدود است.

سرهنگ مصطفی عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در پی وقوع سیل و شدت بارندگی، کلیه مسیرهای زیرگذر و کنارگذر شیراز مسدود  و مسیر جایگزین پیش‌بینی‌شده است.

وی همچنین گفت: دروازه قرآن شیراز نیز تا اطلاع ثانوی مسدود است و وررود و خروج به شهر شیراز از کمربندی جوادیه خواهد بود.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: کلیه انشعاباتی که به میدان ابوالکلام، چهل مقام و تقاطع دلگشا منتهی می‌شود نیز مسدود است و پلیس راهور اجازه تردد نمی‌دهد.

عباسی همچنین گفت: در حال حاضر وضعیت تردد در سایر معابر شهر شیراز جریان دارد و مشکل خاصی نیست اما شهروندان از تردد غیرضروری اجتناب کنند.

محله سعدی شیراز دچار سیلاب شد؛ گستردگی حجم سیلاب

مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از جاری شدن سیلاب گسترده در محله سعدی شیراز خبر داد

علیرضا عدلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از جاری شدن سیلاب گسترده در محله سعدی شیراز خبر داد و اظهار داشت: نیروهای امدادی در حال خدمات رسانی هستند اما متاسفانه حجم سیلاب زیاد است.

وی افزود: تاکنون آماری از مصدومین و مفقودین احتمالی نداریم و هیچ گزارشی از طرف آتش نشانی و اورژانش اعلام نشده است.

 

سیلاب در سرپل‌ذهاب خسارت هنگفتی به زیرساخت‌ها وارد کرد/ جابجایی 50 خانوار زلزله‌زده

محبت جمالی‌نیا، فرماندار سرپل ذهابگفت: در پی بارش‌های اخیر، روز گذشته با طغیان بی‌سابقه رودخانه الوند مواجه شدیم.

فرماندار سرپل‌ذهاب ادامه داد: کانکس‌های مردم زلزله‌زده از سال گذشته تا دیروز در حریم رودخانه مستقر بود که طی صحبت‌هایی که مردم زلزله‌زده و همچنین سیل‌زده داشتیم با همکاری ارتش، سپاه و نیروی انتظامی؛ ساکنان این محدوده در سوله‌های ورزشی اسکان داده شدند و کانکس‌ها به محل امن‌تر توسط شهرداری انتقال داده شد.

جمالی‌نیا افزود: بارش‌های چند روز گذشته به زیر ساخت‌های کشاورزی، راه، هفت پل، جاده‌های مواصلاتی، آب و برق روستایی و شیلات این شهرستان خسارت هنگفتی وارد کرده که میزان خسارت تا فردا توسط کارشناسان ارزیابی می‌شود.