انتظار شما از شهردار جدید تهران چیست؟

گروه اجتماعی الف،   3970910037 ۹۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

تکلیف شهرداری تهران پس از مدت‌ها انتظار برای انتخاب شهردار پایتخت و حواشی زیاد مشخص شد و حالا کرسی بهشت پس از چند شهردار و سرپرست در یک ساله اخیر به پیروز حناچی رسیده است.

انتظار شما از شهردار جدید تهران چیست؟

به گزارش الف، پس از مدت‌ها کش و قوس فراوان بر سر انتخاب شهردار پایتخت، در روزهای آخر هفته گذشته حکم پیروز حناچی برای مدیریت تهران از سوی وزیر کشور امضا شد و وی به صورت رسمی شهردار تهران شد.

انتخاب وی به عنوان شهردار در حالی صورت می‌گیرد که در شورای شهر پنجم و حضور جریان اصلاحات و لیست «امید»ی‌ها در شورای شهر، و روند مدیریت آنها بر شهر به گونه‌ای پیش رفت که با انتخاب گزینه‌های نامناسب برای اداره تهران، حواشی بسیاری را برای خود آنها و صدالبته مشکلات فراوانی را برای مردم تهران ایجاد کرد و در بسیاری از مواقع حساس مردم از نبود برنامه‌ریزی برای شرایط سخت (از جمله بارش‌های برف سال گذشته و..) گله‌مند بوده و ناکارآمدی شهردار انتخاب شده از سوی شورای شهر به وضوح مشخص بود.

این روند ادامه داشت تا در آخر محمدعلی نجفی از سمت شهردار تهران استعفا داده و کناره‌گیری کرد. پس از نجفی اعضای شورای شهر با انتخاب محمدعلی افشانی، اداره پایتخت را به وی سپردند که مدیریت او نیز باعث انتقادات بسیاری از چهره‌های سیاسی شده و گله‌مندی مردم نیز همچنان ادامه داشت. در ادامه با اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، ایشان نیز شامل این قانون شده و اعضای شورای شهر نیز در کمتر از یک سال فعالیت خود باید به دنبال سومین شهردار تهران می‌گشتند.

انتخاب سه‌باره شهردار در شورای شهر، در روز ۲۲ آبان تکمیل شد و از بین دو گزینه عباس آخوندی و پیروز حناچی، حناچی به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد و طبق گفته‌های وی باید شاهد دوران جدیدی در مدیریت شهری باشیم؛ آنجا که وی در اعلام برنامه‌هایش گفت: تهران شهری برای همه است!

حناچی در اعلام برنامه‌هایش از «کاهش آلایندگی آب و هوا، از میان برداشتن عرصه های ناپایدار شهری، ایجاد عدالت و برخورداری از خدمات، کاهش ترافیک، مدیریت خردمندانه، تکمیل شبکه فاضلاب، احیای قنات‌ها، چالش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت و..» سخن گفت و محور برنامه‌هایش اعلام کرد و در سخنانی با بیان اینکه برنامه‌های من با شعار تهران شهری برای همه تدوین شده است گفت: پس از ورودم به شهرداری نگاهم به شهرداری تغییر کرده است!

حال پس از گذشت ۱۶ ماه از حضور مدیریت جدید شهری در تهران می‌گذرد. ماحصل خروجی ۲۱ عضو اصلاح طلب شورای شهر که از احزاب مختلف هستند؛ انتخاب چندین شهردار و سرپرست برای اداره بهشت بوده که پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره حکم حناچی صادر شد. باید دید آیا حنای پیروز حناچی میتواند به تهران رنگ داده و باعث رضایت مردم از شهرداری شود؟

نظر شما چیست؟ آیا حناچی می‌تواند گزینه خوبی برای صندلی بهشت باشد؟ آیا حضور وی می‌تواند دغدغه مردم را رفع کرده و مشکلات تهران را حل کند..؟!

  • اکنون نوبت شماست تا با شهردار تهران حرف‌های خود را از انتقاد گرفته تا پیشنهاد بیان کرده و انتظاراتتان را مطرح کنید. نظرات و مطالب شما از طریق درج نظر در ذیل همین صفحه منتشر می شود.