معاون ظریف در گفتگو با الف: ۱۳ آبان جز یک جنگ روانی هیچ چیزی نیست/ از رسانه‌ها گله‌مندیم ولی ناراحت نیستیم/ بزودی پیشنهادات اروپایی‌ها را دریافت خواهیم کرد

گروه سیاسی الف،   3970801074 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ۱۳ آبان ماه جز یک جنگ روانی از سوی آمریکایی ها چیزی جدیدی نیست، گفت: بحث «نهاد ویژه مالی» (SPV) در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی پیشنهادات اروپایی ها که باید ارزش ماندن ایران در برجام را داشته باشد، دریافت کنیم.

معاون ظریف در گفتگو با الف: ۱۳ آبان جز یک جنگ روانی هیچ چیزی نیست/ از رسانه‌ها گله‌مندیم ولی ناراحت نیستیم/ بزودی پیشنهادات اروپایی‌ها را دریافت خواهیم کرد

غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد اعمال تحریم‌های ۱۳ آبان آمریکا علیه ایران اظهار داشت: در مورد تحریم‌ها، وزارت امورخارجه بسیار فعال بوده است؛ چه در حوزه کاری آقای عراقچی و چه در حوزه معاونت اقتصادی وزارت خارجه بسیار فعال بودیم.

وی افزود: در بحث تحریم‌ها چه در دوره اول (مرداد ماه) و چه در دوره دوم (آبان ماه) اقداماتی انجام دادیم و فکر نمی‌کنیم که ۱۳ ابان اتفاق خاصی رخ دهد و اعمال این تحریم‌ها بیشتر جنگ روانی است که آمریکایی راه انداخته‌اند، چراکه آمریکایی‌ها هر کاری که می‌خواستند انجام دادند و همواره تهدیدهای مختلفی و دستور العمل هشدار دهنده‌ای عیله ایران اعمال کرده اند.

انصاری با بیان اینکه ۱۳ آبان جز یک جنگ روانی چیزی جدیدی نیست، گفت: این ارزیابی وزارت خارجه کاملا درست است و وزارت خارجه کار خود را از زمانی که آمریکا از برجام خارج شده به صورت گسترده و فعال چه در حوزه خارجی و چه در حوزه کشورهای منطقه و فرامنطقه ای آغاز کرده و در حال انجام است.

معاون وزارت خارجه بیان کرد: در حوزه اروپا نیز انجام اقدامات بر عهده آقای عراقچی بوده، که تاکنون نیز این اقدامات بسیار خوب پیش رفته است که بحث «نهاد ویژه مالی» (SPV) در جریان است و امیدواریم به زودی پیشنهادات اروپایی ها را دریافت کنیم؛ پیشنهادات کاربردی برای اینکه ارزش ماندن ایران در برجام را داشته باشد.

وی در ادامه گفت: وزارت خارجه با سایر کشورها هم در مورد تحریم‌ها ارتباط بسیار فعالی دارد و چه آنهایی که زمینه کار  به صورت مستقیم فراهم است و چه آنهایی که به صورت غیر مستقیم بین کشورها و سازمان برقرار می‌شود، مثل در حوزه‌های بانکی، تجاری و همچنین خرید و فروش را پیگیری خواهیم کرد.

انصاری در مورد رسانه‌ها با انتقاد به اینکه به منفعلانه عمل می‌کنند، و در بخی موارد نقش تحریک کننده را دارند، بیان کرد: رسانه‌های ما باید بیشتر کار کنند و تحریک کننده خیلی خوب هستند که ما ناراضی نیستیم، زیرا به عنوان یک تکلیف ملی و تکلیف اسلامی، مجبوریم همه توان خود را با توجه به تجربیاتی که در وزارت خارجه داریم، به کار گرفته و این مسیر را ادامه دهیم و از رسانه‌ها هم ناراحت نیستیم انتقاد می‌کنند و اینگونه می نویسند.

انصاری با باین اینکه یکسری از کارها را نمی‌توانیم بیان کنیم و بگوییم که چه اقداماتی انجام می‌دهیم و یا داده شده است، گفت: کار ما دو بخش است، یکسری کلیاتی است که مطرح کردم و بخش دیگر هم نمی‌توان بیان کرد که با توجه به ارق ملی بخواهند در مورد آن صحبت کنیم و  اهمیت شدیدی که در مورد فعالیت‌های ایران در خارج از کشور وجود دارد.

وی همچنین از انتخاب سفیر ایران در هند خبر داد و گفت: آقای چگینی به عنوان سفیر ایران در هند تعیین شده که سه چهار روز دیگر عازم این کشور خواهند شد.