عضو مجلس خبرگان: گزارش سوال از رئیس‌جمهور به قوه قضائیه ارسال شود

گروه سیاسی الف،   3970610075 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: استیضاح‌ها و سوال‌کردن‌های اخیر از سوی مجلس، باعث می‌شود دولت سریعتر خود را جمع و جور کند.

عضو مجلس خبرگان: گزارش سوال از رئیس‌جمهور به قوه قضائیه ارسال شود

آیت‌الله محسن حیدری، صبح امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: حضور هفته گذشته رئیس جمهور در مجلس و پاسخگویی به سوالات نمایندگان، پدیده مبارکی بود که اتفاق افتاد و به تعبیر مقام معظم رهبری نمایش اقتدار جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی بود.

وی افزود: از آنجایی که طبق قانون اساسی قوا از هم تفکیک شده و قوه مجریه وظیفه خود را دارد و قوه مقننه نیز نظارت دارد بر کار این قوه و می‌تواند از پایین‌ترین تا بالاترین مقام کشور را مورد سوال قرار دهد، در این شرایطی که مشکلات اقتصادی مطرح هستند و پایین آمدن ارزش پول کشور هم وجود دارد، وظیفه نمایندگان بود که طبق قانون از وزرا و حتی رئیس‌جمهور سوال کنند که در اقدامی صحیح این کار را کردند.

 عضو مجلس خبرگان گفت: خیلی شفاف و روشن سوالات نمایندگان مطرح شد و رئیس جمهور هم با متانت و ادب به سوالات پاسخ داد، هرچند بسیاری از پاسخ‌ها نتوانست نمایندگان را قانع کند. در مجموع اتفاق خوبی افتاد و اثراتش این است که دولت تلنگری می‌خورد که وظایفش را بهتر انجام دهد و مجلس هم این حق را دارد موضوعات را به قوه قضائیه ارجاع دهد تا اگر خدایی نکرده تخلفی صورت گرفته، هر مقامی که باشد باید تحت تعقیب قرار بگیرد.

وی ادامه داد: منافع نظام و انقلاب ایجاب می‌کند که هر کسی تخلف کرد، پیگیری شود و با او برخورد شود.

آیت‌الله حیدری درباره اینکه عملاً این استیضاح‌ها و سوال پرسیدن‌ها از سوی مجلس، چه اثراتی دارد، گفت: اولاً اعتماد ملت نسبت به نظام افزایش پیدا می‌کند، ثانیاً مجلس احساس اقتدار می‌کند و متوجه می‌شود واقعاً در راس امور است و ثالثاً دولت و رئیس جمهور خودشان را سریعتر جمع و جور می‌کنند و بیشتر تلاش می‌کنند که طبق مصالح ملت پیش بروند. 

وی ادامه داد: این روندی که شکل گرفته روند خوبی است و امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌شود، اوضاع بهبود پیدا کرده و به‌ویژه مشکلات اقتصادی مرتفع شوند.