نمایندگان مردم در گفتگو با الف مطرح کردند؛ یاوه گویی وزیر خارجه آمریکا/ سپاه نهادی مقدس و موشک های برای دفاع از ایران/چرا رژیم صهیونیستی هزاران بمب هسته ای دارد؟/ چه کسی خالق داعش است؟

گروه سیاسی الف،   3970301281 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

نمایندگان مجلس معتقدند که وزیر خارجه آمریکا علیه ایران یاوه گویی کرده و آمریکا و همپیمانانش بزرگترین حامی تروریست هستند و سپاه نهادی مقدس است که با در خواست دولت سوریه، به یاری مظلومان این کشور رفت.

یاوه گویی وزیر خارجه آمریکا/ سپاه نهادی مقدس و موشک های برای دفاع از ایران/چرا رژیم صهیونیستی هزاران بمب هسته ای دارد؟/ چه کسی خالق داعش است؟

به گزارش الف، مایک پاپمئو، وزیر خارجه ایالات متحده در سخنانی در محل اندیشکده «هریتیج» این کشور، ضمن تهدید به اعمال فشارهای مالی بی‌سابقه علیه ایران، ۱۲ سرفصل خواسته‌های واشنگتن از تهران را عنوان کرد.

استراتژی جدید آمریکا در برابر ایران باسخنان تکراری و 12 درخواست کهنه پاپمئو

تعطیلی راکتورهای آب سنگین و توقف غنی‌سازی و نرفتن به سمت بازفرآوری پلوتونیوم، اجازه به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اجازه دسترسی آزادانه به تمامی سایت‌ها، اعلام فهرست تمامی ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای به آژانس، توقف توسعه و پرتاب موشک‌های بالستیک و دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای، آزادی تمامی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران، توقف حمایت از حزب الله، حماس و جهاد اسلامی، خروج از سوریه، حمایت از خلع سلاح و انحلال نیروهای حشدالشعبی عراق، توقف حمایت نظامی از شبه نظامیان حوثی یمن، توقف حمایت از گروه طالبان و دیگر گروه‌های "تروریستی" در افغانستان و منطقه و ندادن پناه به اعضای القاعده، توقف حمایت نیروی قدس سپاه از "تروریست‌ها" و شرکای شبه نظامی آن، توقف رفتار تهدیدآمیز علیه همسایگان این 12 خواسته آمریکا از ایران است.

خبرنگار الف به سراغ نمایندگان مجلس رفت و نظر آنها را در این زمینه سوال کرد.

بیشتر بخوانید:

روحانی: اینکه وزیر خارجه آمریکا برای ایران و دیگر کشورها تعیین تکلیف کند، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست

آمریکا دنبال شکاف بین مردم و مسئولین است/دولتمردان با برنامه ریزی صحیح شرایط اقتصادی مردم را بهبود بخشند/ هرگونه حرکت آمریکا با پاسخ جدی ایران روبرو می‌شود

 *نمایندگان اظهارات وزیر خارجه آمریکا را محکوم کردند
سید فرید موسوی عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است که وزیر خارجه آمریکا یاوه گویی کرد.

وی با بیان اینکه این اظهارات باعث اتحاد بیشتر ملت ایران می شود، افزود: دولتی که خروج از معاهدات و قراردادهای بین المللی را جزو سیاست های خود قرار داده حق دخالت در امور داخلی دیگر کشورها از جمله ایران را ندارد.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به محکوم کردن اظهارات پاپمئو از سوی ظریف وزیر امور خارجه گفت: همچنین نمایندگان مجلس این اظهارات را محکوم کردند و حتی مردم آمریکا هم مخالف این نوع موضع گیری مقامات شان هستند.

موسوی افزود: وزیر خارجه آمریکا در قد و اندازه ای نیست که در خصوص ایران که دارای تمدن و فرهنگ غنی است، چنین اظهاراتی داشته باشد.

*آمریکا بزرگترین حامی تروریست

سید حسین نفوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم معتقد است که وزیر خارجه آمریکا حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد و مقامات آمریکائیها باید مراقب اظهار نظرهای خود باشند و بیش از این دیوار بی اعتمادی ایران به آمریکا را بیشتر نکنند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا بزرگترین حامی تروریسم در منطقه و جهان است، افزود: آمریکا بهتر است از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت نکند و نگران بمب های هسته ای این رژیم باشد.

نماینده ورامین با بیان اینکه موشک های ایران برای دفاع است نه تهاجم، افزود: ایران هیچ وقت تهدیدی در منطقه نبود و همواره بر صلح و صمیت تاکید دارد.

نقوی حسینی سپاه را یک نهاد مقدس توصیف کرد و گفت: آن کشوری که باید از سوریه، یمن، عراق و افغانستان خارج شود آمریکا و همپیمانانش هستند نه ایران. ایران کشوری در منطقه است و با این کشورها همسایه. این آمریکاست که کیلومترها از آن سوی مرزها به منطقه آمده است.

*ایران فعالیت هسته ای خود را از سر می گیرد

اکبر ترکی نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت خطاب به وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: با توجه به خروج آمریکا از برجام، ایران با فعالیت هسته ای خود را از سر بگیرد و غنی سازی را هر چه سریعتر شروع کند.

وی با بیان اینکه آمریکا کشوری بد عهد است که اصلا قابل اعتماد نیست، افزود: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها از فعالیت هسته ای ایران بازدید کرده و همواره بر صلح آمیز بودن این فعالیت ها نظر دادند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه آمریکا، اسرائیل غاصب و عربستان بزرگترین حامی تروریست هستند، افزود: جالب است که کشورهایی که دست آنها به خون مردم منطقه و حتی کودکان آغشته است، سپاه را به حمایت از تروریست متهم می کنند.

*آمریکا خالق داعش در منطقه

یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس هم معتقد است که وزیر خارجه آمریکا تعادل روحی و روانی نداشته که چنین اظهاراتی را بیان کرد.

وی افزود: آمریکا اگر حامی تروریست نیست برای چه این همه تجهیزات نظامی به عربستان داده و این اسلحه ها علیه ملت یمن، سوریه و عراق بکار برده می شود.

نماینده مسیحیان آشوری در مجلس افزود: اگر ترامپ و وزیر خارجه اش مسیحی هستند، باید بداند که در دین مسیح آمده همسایه ات را دوست داشته باش و با آنها در صلح و صفا زندگی کن. پس چرا شماها در همه جا جنگ به راه می اندازید.

بت کلیا افزود: اگر آمریکا از ایران می خواهد فعالیت موشکی نداشته باشد، چرا به رژیم صهیونیستی که هر روز زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون می کشد و هزاران بمب هسته ای دارد، چنین دستوری نمی دهد.

وی افزود: کشورهایی که خود داعش را درست کرده و آنرا پرورش دادند ایران را به حمایت از تروریسم متهم می کنند و می گوید سپاه حامی تروریسم است در حالی که سپاه نزد مردم ایران و مردم آزاده منطقه، عزیز و حامی مظلومین است.