تنها 50 درصد مردم‌ زاهدان آب شرب بهداشتی دارند

گروه اجتماعی الف،   3970220049 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: فقط ۵۰ درصد مردم زاهدان از آب شرب با کیفیت برخوردار هستند و لازم است خط دوم این مسیر با تامین اعتبار به‌زودی در دستور کار کمیسیون عمران قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رضایی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای ورود به زاهدان از پروژه های عمرانی استان به ویژه بافتهای فرسوده شهر زاهدان بازدید داشته ایم که متاسفانه شرایط سخت زندگی مردم در این مناطق به وضوح قابل مشاهده بود.

وی افزود: قرار بر این شد که وزارت راه و شهرسازی نسبت به افزایش اعتبارات به ویژه برای تامین قیر و آسفالت معابر حاشیه شهر توجه ویژه ای داشته باشد. رییس کمیسیون عمران درخصوص بازدید از تصفیه خانه فاضلاب زاهدان اظهار داشت: این تصفیه خانه پس از گذشت ده سال هنوز به اتمام نرسیده و امیدواریم به زودی با بررسی در جلسه کمیسیون با حضور وزیر نیرو نسبت به تامین اعتبار پروژه تصفیه خانه شهر زاهدان اقدام شود.

رضایی با اشاره به شرایط سخت آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری در سال گذشته از صندوق توسعه ملی، اعتبارات قابل توجهی برای پروژه آبرسانی روستایی در نظر گرفته شده است و امیدواریم با تامین منابع مالی شاهد اجرای آبرسانی به مناطق روستایی باشیم.

وی افزود: متاسفانه تنها ۵۰ درصد مردم زاهدان از آب شرب با کیفیت برخوردار هستند که لازم است که خط دوم این مسیر با تامین اعتبار به‌زودی در دستور کار کمیسیون عمران قرار گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره بر اهمیت راه اندازی راه آهن زاهدان به چابهار در کشور خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه های سیستان و بلوچستان لازم است تا جلسات مستمری با حضور وزرا مربوطه برگزار شود و با جدیت موضوع عمران سیستان‌ و بلوچستان پیگیری شود.