• ۱۰۰ درصد روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند

    ۱۰۰ درصد روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

  • نیمی از جمعیت جهان به آب سالم دسترسی ندارند

    نیمی از جمعیت جهان به آب سالم دسترسی ندارند

    بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود نیمی از جمعیت جهان به آب سالم دسترسی ندارند. و همیچنین گفته شده مصرف آب در جهان نیز سالانه به میزان یک درصد رو به افزایش است.

  • یک میلیارد مترمکعب به ظرفیت شبکه آب‌ شرب کشور اضافه شد

    یک میلیارد مترمکعب به ظرفیت شبکه آب‌ شرب کشور اضافه شد

    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:برنامه ۴ ساله دولت تامین ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب به ظرفیت آب‌رسانی شرب کشور بود که معادل ۹ درصد ظرفیت تامین آب است، اما در ۲ سال اخیر یک میلیارد و ۵۸ میلیون متر مکعب آب تامین شده و این رقم تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

  • هدررفت یک‌میلیارد مترمکعبی آب شرب در شبکه توزیع

    هدررفت یک‌میلیارد مترمکعبی آب شرب در شبکه توزیع

    از مجموع حدود ۹.۲ میلیارد مترمکعب آب شرب مصرفی در طول سال در ایران، بالغ بر ۱.۴ میلیارد مترمکعب پیش از رسیدن به‌دست مصرف‌کننده، در شبکه توزیع هدر می‌رود.

  • آب شرب آب‌شیرین‌کن خلیج فارس به ۲ شهر و ۲۱ روستای هرمزگان می‌رسد

    آب شرب آب‌شیرین‌کن خلیج فارس به ۲ شهر و ۲۱ روستای هرمزگان می‌رسد

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اجرای پروژه جدید آبرسانی در هرمزگان، از تامین آب شرب جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر در دو شهر و ۲۱ روستای شهرستان های بندرعباس و خمیر از خط انتقال آب شیرین کن خلیج فارس تا سال آینده خبر داد.

  • ۱۶ سد مهم تأمین آب شرب کشور با ذخایر زیر ۲۰درصد+جدول

    ۱۶ سد مهم تأمین آب شرب کشور با ذخایر زیر ۲۰درصد+جدول

    درحالی‌که برخی سدهای مهم در تأمین آب شرب و کشاورزی، ذخایر مناسب و بیش از نرمال دارند؛ برخی سدهای مهم کشور نیز، ذخایری زیر ۲۰ درصد دارند و به‌عبارتی کمتر از یک‌پنجم ظرفیت آنها، هم‌اکنون آب در این سدها وجود دارد.

  • رتبه جالب ایران در دسترسی به آب آشامیدنی در جهان

    رتبه جالب ایران در دسترسی به آب آشامیدنی در جهان

    دولت سیزدهم کار خود را با انباشتی از مشکلات و تنش‌های آبی آغاز کرد؛ اما تدوین چند برنامه مهم و اساسی پس از ۲ سال دستاورد روشنی را در بخش آب کشور رقم زد.

  • مشکل آب شرب را با ساخت آب‌شیرین‌کن حل می‌کنیم

    مشکل آب شرب را با ساخت آب‌شیرین‌کن حل می‌کنیم

    معاون سازمان انرژی اتمی گفت: با استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای می‌توان بخشی از ابربحران‌ها مانند کمبود آب شیرین و یا پساب‌های صنعتی را حل کرد.

  • ادامه قطعی پراکنده آب شرب در برخی مناطق تهران

    ادامه قطعی پراکنده آب شرب در برخی مناطق تهران

    طی قطعی آب مناطقی از تهران به علت سیلاب روز جمعه ۱۹ خرداد، شرکت آن منطقه‌ای تهران از رفع مشکل تا ساعاتی دیگر اطلاع داد که در این خصوص یکی از کارشناسان حوزه انرژی گفت: پیش بینی می‌شود تا فردا شب شبکه آبرسانی استان تهران به حالت پایدار برسد و مشکلی در تامین آب وجود نداشته باشد.

  • کدورت آب شهرکرد تا پایان هفته برطرف می‌شود

    کدورت آب شهرکرد تا پایان هفته برطرف می‌شود

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه با اقدامات انجام شده برای تامین آب تا پایان هفته مشکل کدورت آب مرتفع خواهد شد، گفت: سلامت آب خط قرمز این مرکز است، در محلاتی آب کدورت دارد، مردم از آب را به مدت پنج دقیقه بجوشانند و پس از خنک شدن استفاده کنند.