معاون اقتصادی وزارت اطلاعات: به جای فشار مضاعف به تجارو اصناف؛ از فرار مالیاتی جلوگیری و مؤدیان مالیاتی جدید شناسایی شوند

گروه اقتصادی الف،   4010413097

معاون اقتصادی وزارت اطلاعات در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه ضمن اشاره به سیاست های مالیاتی دولت عنوان کرد: باید در قانون جدید از فرارهای مالیاتی جلوگیری شده و شناسایی مودیان مالیاتی جدید در دستور کار قرار بگیرد تا فشار مضاعفی به تولیدکنندگان،تجار و اصناف خوش نام وارد نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه معاون اقتصادی وزارت اطلاعات در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه ضمن اشاره به سیاست های مالیاتی دولت اظهار داشت: باید در قانون جدید از فرارهای مالیاتی جلوگیری شده و شناسایی مودیان مالیاتی جدید در دستور کار قرار بگیرد تا فشار مضاعفی به تولیدکنندگان،تجار و اصناف خوش نام وارد نشود.

معاون اقتصادی واجا ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین تجار و فعالین اقتصادی استان آذربایجان غربی، آن ها را سربازان خط مقدم حوزه اقتصاد و تولید نامیده و افزود : گزارشات معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات به سران سه قوه ارسال میگردد و قطعا نظرات فعالان اقتصادی در تهیه گزارشات صحیح بسیار مهم و موثر خواهد بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم فراهم نمودن بستر مناسب برای فعالین اقتصادی بویژه تولید کنندگان، اضافه کرد : فضای اقتصادی برای فعالین این حوزه باید تسهیل گردد ولی متاسفانه شرایط تحریمی، بروکراسی مزمن ، برخی سیاست های نادرست و شرایط حاصل از درگیری های منطقه ای سربازان اقتصادی کشور را با مشکل مواجه نموده و سرمایه ها و نقدینگی لازم بسمت بخش های مولد  هدایت نشده است.

معاون اقتصادی وزارت اطلاعات با اشاره به موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت : این بحث چندجانبه بوده و در جلسات اقتصادی دولت همیشه مطرح گردیده لیکن با توجه به دغدغه های مطرح شده در این جلسه؛ به نظر می رسد باید موارد جدید نیز مورد بررسی دقیقتر قرار گیرد .

این مقام مسئول با هشدار در خصوص تبعات منفی عدم سوق نقدینگی به سمت تولید عنوان کرد: افزایش نقدینگی بی ارتباط با تولید در گذشته اتفاق افتاده است که یکی از دلایل اصلی آن عدول بانک های خصوصی از سیاست های بانک مرکزی و روی آوردن به بنگاه داری و فعالیت های سفته بازی و .... است.

وی همچنین با اشاره به موضوع مذاکرات برجامی گفت : هدف اصلی از این مذاکرات رفع تحریم های ظالمانه و بازگشایی های اقتصادی و جذب سرمایه گذار خارجی میباشد.

در ابتدای این دیدار نیز تعدادی از فعالین اقتصادی ضمن قدردانی از حمایت دستگاه اطلاعاتی و امنیتی از فعالین اقتصادی، در فضایی صمیمی و صریح دغدغه ها و مشکلات خود را بیان کردند.