روایت سیزدهم / احساسات کاربران بعد از مناظره / من مهندسم / فیلم دفاع منتشر شد/ منم وقت میخوام !

گروه سیاسی الف،   4000317057 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

واکنش ها به مناظره نخست تلویزیونی نامزدها و سنجش بازخوردهای آن ادامه دارد. مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی بیش از ۱/۷میلیون توییت منتشر شده پیرامون انتخابات در ۲۴ ساعت پس از مناظره اول انتخابات، به بررسی احساسات کاربران توییتر درباره هر نامزد پرداخته است. ابراهیم رئیسی و عبدالناصر همتی بیشترین محتوای منتشر شده در این بازه زمانی را به خود اختصاص داده‌اند. 

دراین داده کاوی شادی و غرور، تحسین و حمایت، ناراحتی و ناامیدی و در نهایت خشم و عصبانیت در توییت‌های منتشرشده درباره هر شخصیت محاسبه شده و با دیگر نامزدها مورد مقایسه قرار گرفته است. 

بیشترین خشم و عصبانیت کاربران در این بررسی به مهرعلیزاده و کمترین عصبانیت کاربران ناشی از گفتار و کردار قاضی زاده بوده است .

تحسین و حمایت کاربران بیشتر نثار نامزدهای اصول گرا، به ترتیب: ابراهیم رئیسی ، محسن رضایی، زاکانی و جلیلی شده است. رییسی دو برابر مهر علیزاده و کمی بیش از دو برابر همتی مورد حمایت و تحسین این کابران قرار گرفته است. این در حالی است که تعداد توییت های مربوط به همتی کمی بیشتر از رییسی بوده است. 

ظاهرا قاضی زاده بیشتر احساس شادی و غرور را در این کاربران برانگیخته است.

نماینده رییسی خواستار وقت اضافه برای پاسخ به اتهامات 

نماینده سیدابراهیم‌ رئیسی ، در نامه‌ای به کمیسیون تبلیغات صدا وسیما اختصاص زمان برای پاسخگویی به برخی اظهارات مطرح شده از سوی دو نامزد دیگر ریاست جمهوری را خواستار شده است.

 محمد مهدی اسماعیلی به رئیس کمیسیون تبلیغات سازمان صدا وسیما نوشته است:

با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهاتت حضرت امام صادق (ع) به استحضار می رساند از آنجایی که در اولین برنامه مناظره انتخابات ریاست جمهوری، اقایان عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده برعلیه آیت الله سید ابراهیم رئیسی افتراهایی عنوان کردند، خواهشمند است مبتنی بر مقررات اعلامی، زمانی جهت پاسخگویی رسمی به این موارد کذب در اختیار قرار گیرد

بیژن مقدم مدیر مسئول سایت الف نیز در توئیتر از ابراهیم رییسی خواست از استفاده از این 5 دقیقه انصراف دهد . 

از سوی دیگر اظهارات همتی و مهر علیزاده درباره رییسی همچنان با واکنشهای مختلفی روبروست.

امیر نظری، کسی که مدعی است خود در جلسه دفاع از رساله دکترای آیت‌الله رئیسی حاضر بوده، روایتی از این جلسه را در فضای مجازی منتشر کرده است. او نوشته است:  سال  92 بود و کارشناسی ما رو به اتمام بود لکن هنوز در مدرسه شهید مطهری(ره) رفت‌وآمد داشتم. عصر روز چهارشنبه‌ای بود که برای تشکر از قبول زحمتی محضر استاد بزرگوارم آیت‌الله محقق داماد رسیدم، ایشان فرمودند: «جلسه دفاعیه آقای رئیسی است، شما هم بیا و در جلسه شرکت کن».

غیر از آیت‌الله امامی کاشانی که به‌احترام ایشان در جلسه حاضر شده بودند، افرادی به‌عنوان داور حضور داشتند که هرکدام استوانه‌های فقهی و حقوقی در دانشگاه‌ها به‌شمار می‌رفتند و می‌روند.

با جزئیات به‌خاطر دارم که در ابتدای جلسه دفاع آیت‌الله محقق داماد فرمودند: «این موضوع، بحثی بسیار مهم و تخصصی است و من از روز اول مایل بودم کسی آن را بر عهده بگیرد که در علم قضاء دستی بر آتش دارد، خدا را شاکریم که آقای رئیسی به‌خوبی تحقیقات این رساله را به پایان رساند.»

بخش هایی از فیلم این دفاعیه نیز در خبرگزاری تسنیم منتشر شده است. 

ابراهیم رئیسی دیروز یکشنبه در اجتماع مردم عزادار اسلامشهر که به مناسبت شهادت امام صادق (ع) برگزار شد حضور یافت. او همچنین گفته است:  از روز نخست ریاست جمهوری، پایان مراودات فسادانگیز و رانتی را اعلام می‌کنم و استارت ساخت یک میلیون واحد مسکونی را هم خواهیم زد

مهر علیزاده حرفش را پس نگرفت

محسن مهرعلیزاده در نشست خبری خود در ایرنا درباره اظهاراتش در روز مناظره درباره تحصیلات رییسی ضمن تکرار سخن خود گفته است:  چون مهندس هستم همه چیز را با دقت در حد میلیمتر می بینم نسبت به جد آقای رئیسی احترام قائل هستم. من گفتم آقای رئیسی ۶ کلاس کلاسیک خوانده است، طبق قوانین رئیسی مدرکش را معادل سازی کرده است. در امور اقتصادی اصولا رویه کلاسیک برای رشد علمی وجود دارد اقتصاد یک علم است، یک فرد باید تا دکتری خوانده باشد تا یک لمس از امور اقتصادی داشته باشد.

نخستین مستند مهرعلیزاده نیز به نام جمهور پخش شد.


همتی: ۲۰ دقیقه وقت اضافه می خواهم

عبدالناصر همتی در توییتی  با هشتگ آزمون عدالت و پنج در برابر یک نوشته است:

در جریان مناظره، نامزدهای پوششی به همراه نامزد اصلی، ۲۹ بار با بردن اسم بنده به من تهمت زدند. با توجه به اینکه به رقیب اصلی بنده ۵ دقیقه فرصت اضافی داده شد بنابر محاسبات انجام شده باید ۲۰ دقیقه فرصت اضافی برای پاسخگویی به بنده هم اختصاص یابد.

برخی شنیده های تایید نشده حکایت از این می کنند که همتی به دنبال معاون اولی همسرش در دولت آینده است.




جلیلی و مبارزه با تبعیض و  فاصله طبقاتی

یکی از شعارهای اصلی انقلاب، عدالت بوده است که لازمه تحقق آن مبارزه با تبعیض و کاهش فاصله طبقاتی است. این بخشی از سخنان سعید جلیلی است که عصر دیروز  در برنامه رئیس جمهور و جوانان حاضر شده بود.

 با بیان اینکه مبارزه با فقر به واسطه مبارزه با تبعیض آغاز میشود، خاطرنشان کرده است: توزیع عادلانه امکانات چه به لحاظ جغرافیایی و چه به لحاظ اقشار در دستور کار ما خواهد بود.

جلیلی با بیان اینکه برخی شاخص‌ها در استان‌های مختلف دارای اختلاف چشمگیری با یکدیگر هستند، گفته است: در موضوعات اقتصادی باید نگاهی حکمفرما باشد که زمینه های تبعیض شکل نگیرد. امروز 50 درصد جمعیت ایران تابحال تسهیلاتی دریافت نکرده‌اند و از سوی دیگر، 90 درصد ارزش تسهیلات پرداختی به 10 درصد تعلق گرفته است؛ این یکی از تبعیض های جدی است.سالانه 800 هزار مسکن برای خانواده‌های جدید، 200 هزار مسکن روستایی و  200 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده نیاز داریم. برنامه ما این است که حداقل سالی یک میلیون واحد مسکونی بسازیم.


حمایت تاجگردون از رضایی

محسن رضایی که روز گذشته به شوخی‌ها و طنازی‌های مردم با او و موضوع نامزدی چندباره اش در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داده بود این روزها سخت در تلاش است تا خود را به عنوان توانمندترین نامزد انتخابات مطرح کند. به تازگی غلامرضا تاجگردون، نماینده سابق شهرستان‌های گچساران و باشت در ستاد انتخاباتی محسن رضایی حضور پیدا کرده است.
تاجگردون، با حضور در ستاد انتخاباتی محسن رضایی حمایت خود را از این کاندیدا اعلام کرده است.

تاجگردون در اسفند سال گذشته پیش بینی کرده بود که محسن رضایی در برابر قالیباف شانس بیشتری در انتخابات دارد.


چمران: لیست شورای ائتلاف برای شورای شهر تهران فردا شب اعلام می‌شود

رئیس شورای ائتلاف استان تهران به تسنیم گفته است  فرداشب لیست نهایی شورای ائتلاف در ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش اعلام می‌شود.
مهدی چمران تاکید کرده است: پس از اعلام لیست نهایی شورای ائتلاف، هیچ ائتلافی با سایر گروه‌ها و احزاب نخواهد شد.

امسال انتخابات شوراها اتفاق جدید را نیز تجربه می کند. به گفته رئيس هيات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ۸ شهر و خيلی از روستاها بدون کانديدا هستند که فکری بايد بشود !