در جلسه ویژه حاجی بابایی و نوبخت تصمیم گیری شد؛ گام نهایی برای اجرای کامل قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر/۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

گروه سیاسی الف،   3990704159 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از جلسه ویژه با نوبخت برای همسان سازی حقوق باز نشستگان خبرداد و گفت: شرایط برای اجرای کامل قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری مهیاست.

به گزارش خبرنگار الف، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر تشکیل جلسه ویژه با نوبخت گفت: اکنون که دولت اراده کرده است که مواد ۱۲ و۳۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی وفرهنگی اجرایی شود، باید کمک کنیم تا دقیقا اجرا شود.

وی افزود: ماده ۱۲ در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی شده است و در حال حاضر در آستانه اقدام برای اجرایی نمودن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم قرار گرفته ایم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به جلسه ویژه ای که با همین دستور کار  و اجرای کامل و دقیق این قانون در روز چهارشنبه دوم مهر ماه جاری با نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه و پور محمدی معاون بودجه سازمان داشته اند، افزود: در حال حاضر دولت و به ویژه آقای نوبخت آمادگی کامل برای اجرایی نمودن مصوبه مجلس را دارند.

حاجی بابایی در ادامه تاکید کرد: باید همه مساعدت نماییم، که این اقدام که حکم قانون برنامه ششم و درخواست بازنشستگان عزیز لشکری و کشوری بوده است، محقق شود.

وی گفت: مقرر شده است از محل قانون بودجه(بند واو تبصره ۲) ، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری در قانون بودجه ۱۳۹۹، مستند به ماده ۱۲ قانون برنامه ششم که ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود و ۳۲ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص یافته است، ۱۸ هزار میلیارد تومان باقیمانده برای بازنشستگان لشکری و کشوری اختصاص می یابد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطر نشان کرد: برای اجرای کامل ماده ۳۰ قانون برنامه ششم، مبنی بر همسان سازی حقوق بازنشستگان مبلغ ۲۸ هزار میلیارد تومان نیاز است، از سوی دیگر اصلاحیه بند واو  تبصره ۲ نیز باید انجام پذیرد.

حاجی بابایی گفت: در طرح مجلس برای کالاهای اساسی علاوه بر ۳۰ هزار میلیاردتومان برای تامین کالاهای اساسی مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان، برای تکمیل اعتبار احکام بازنشستگان کشوری و لشگری در نظرگرفته شود تا هم در مصوبه قانون رعایت  شود و هم اعتبار لازم برای شش ماه پیش بینی شود.

وی تاکید کرد: از آنجا که دولت برای اجرای این قانون از ابتدای فروردین اعتبار لازم را در اختیار ندارد، این قانون از ابتدای مهرماه سال جاری اجرایی می گردد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد، احکام به گونه ای صادر شود، که دقت لازم در پرداخت لحاظ گردد.

حاجی بابایی با بیان اینکه درمورد تامین کالاهای اساسی نیز بحث و بررسی  لازم صورت گرفت، افزود:کلیات این موضوع مورد توافق قرار گرفت تا هم هماهنگی بین مجلس و دولت در خصوص تامین کالاهای اساسی صورت گیرد و هم قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری اجرایی شود و از سوی دیگر پروژه های عمرانی دارای اولویت با ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش در سال آینده تامین اعتبار و بهره برداری شوند.