در جلسه ویژه حاجی بابایی و نوبخت تصمیم گیری شد؛ گام نهایی برای اجرای کامل قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر/۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

گروه سیاسی الف،   3990704159 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از جلسه ویژه با نوبخت برای همسان سازی حقوق باز نشستگان خبرداد و گفت: شرایط برای اجرای کامل قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری مهیاست.

 گام نهایی برای اجرای کامل قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر/۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرنگار الف، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر تشکیل جلسه ویژه با نوبخت گفت: اکنون که دولت اراده کرده است که مواد ۱۲ و۳۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی وفرهنگی اجرایی شود، باید کمک کنیم تا دقیقا اجرا شود.

وی افزود: ماده ۱۲ در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی شده است و در حال حاضر در آستانه اقدام برای اجرایی نمودن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم قرار گرفته ایم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به جلسه ویژه ای که با همین دستور کار  و اجرای کامل و دقیق این قانون در روز چهارشنبه دوم مهر ماه جاری با نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه و پور محمدی معاون بودجه سازمان داشته اند، افزود: در حال حاضر دولت و به ویژه آقای نوبخت آمادگی کامل برای اجرایی نمودن مصوبه مجلس را دارند.

حاجی بابایی در ادامه تاکید کرد: باید همه مساعدت نماییم، که این اقدام که حکم قانون برنامه ششم و درخواست بازنشستگان عزیز لشکری و کشوری بوده است، محقق شود.

وی گفت: مقرر شده است از محل قانون بودجه(بند واو تبصره ۲) ، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری در قانون بودجه ۱۳۹۹، مستند به ماده ۱۲ قانون برنامه ششم که ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود و ۳۲ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص یافته است، ۱۸ هزار میلیارد تومان باقیمانده برای بازنشستگان لشکری و کشوری اختصاص می یابد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطر نشان کرد: برای اجرای کامل ماده ۳۰ قانون برنامه ششم، مبنی بر همسان سازی حقوق بازنشستگان مبلغ ۲۸ هزار میلیارد تومان نیاز است، از سوی دیگر اصلاحیه بند واو  تبصره ۲ نیز باید انجام پذیرد.

حاجی بابایی گفت: در طرح مجلس برای کالاهای اساسی علاوه بر ۳۰ هزار میلیاردتومان برای تامین کالاهای اساسی مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان، برای تکمیل اعتبار احکام بازنشستگان کشوری و لشگری در نظرگرفته شود تا هم در مصوبه قانون رعایت  شود و هم اعتبار لازم برای شش ماه پیش بینی شود.

وی تاکید کرد: از آنجا که دولت برای اجرای این قانون از ابتدای فروردین اعتبار لازم را در اختیار ندارد، این قانون از ابتدای مهرماه سال جاری اجرایی می گردد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد، احکام به گونه ای صادر شود، که دقت لازم در پرداخت لحاظ گردد.

حاجی بابایی با بیان اینکه درمورد تامین کالاهای اساسی نیز بحث و بررسی  لازم صورت گرفت، افزود:کلیات این موضوع مورد توافق قرار گرفت تا هم هماهنگی بین مجلس و دولت در خصوص تامین کالاهای اساسی صورت گیرد و هم قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری اجرایی شود و از سوی دیگر پروژه های عمرانی دارای اولویت با ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش در سال آینده تامین اعتبار و بهره برداری شوند.

دیدگاه کاربران

احمد۱۶۱۲۷۱۲۲۲:۵۷:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۴
اقای حاجی بابایی ضمن تشکر از زحمات شما لطفا بازنشستگان دانشگاهها که هیات امنای هستند فراموش نشوند باشاغلین دانشگاهها همتراز شوند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین