مجلس به تهدیدهای تاجگردون چه پاسخی می‌دهد؟

محسن کریم‌پور،   3990417116 ۶۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، منتخب مردم گچساران امروز چهارشنبه در دستور کار مجلس قرار میگیرد . حدود یک ماه پیش و پس از تایید اعتبارنامه تاجگردون در شعبه و پیش از طرح در صحن مجلس، در مطلبی بیان کردیم که اعتبارنامه تاجگردون سنگ محک مناسبی برای مجلس یازدهم است. از آن روز تاکنون و به‌دلیل اتفاقات و اظهارنظرها این موضوع تشدید شده است.

پس از تایید اعتبارنامه تاجگردون در شعبه، این موضوع در دستورکار صحن مجلس قرار گرفت. در صحن علیرضا زاکانی نماینده قم و یکی از نمایندگان معترض به اعتبارنامه تاجگردون اخطار قانون اساسی داد و با رای مثبت نمایندگان به این اخطار، اعتبارنامه تاجگردون به کمیسیون تحقیق ارجاع شد.

اما کمیسیون تحقیق که ابتدا عنوان کرده بود زمان و فرصت کافی برای رسیدگی به موارد پرحجم مربوط به این موضوع را ندارد وبه همین دلیل اعتبارنامه تاجگردون را تایید کرده است بعدا اعلام کرد این موارد را بررسی کرده و امروز نیز رئیس این کمیسیون در بیانیه ای این موضوع را مورد تاکید قرار داد !

پس از رای کمیسیون تحقیق به تایید اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، وی سلسله گفت‌وگوهایی با رسانه‌های مختلف انجام داد. یکی از نکاتی که در این گفت‌وگوها برجسته بود لحن تهدیدآمیز تاجگردون بود. برخی از جملات تاجگردون را مرور کنیم:

«-شاید من شیشه کثیف باشم ولی شما دستمالتون تمیز نیست.(گفت‌وگو با فراز)

-من اطلاعات فراوانی از آقایان دارم که می‌توانم منتشر کنم و بگویم، اما شما حرف بی‌ربط و خارج از عرف، اصول و اخلاق از من نشنیده‌اید.(گفت‌وگو با شرق)

-کاش الان در اتاق من بودیم و می‌دیدید که حدود نیم‌متر مدرک درمورد مسائل خانوادگی آقایان روی میز من است. من بیایم مسائل خانوادگی‌شان را مطرح کنم؟... خودشان بهتر می‌دانند که دشمن خانوادگی‌شان چه کسی است و این روزها چه اطلاعاتی در اختیار من گذاشته‌اند. بهتر است دست نگاه دارند. یک روزی هم قافیه‌ی ما تنگ می‌شود و یکوقت دیدید چیزی گفتیم که نشود جمع‌اش کرد.(گفت‌وگو با انصاف‌نیوز)»

نمایندگان مجلس خوب است برای رای به تایید یا رد اعتبارنامه تاجگردون برای چند لحظه خود را جای مردم بگذارند. مردم شاهدند که تاجگردون به صورت تلویحی همه را تهدید به افشاگری کرده است. اگر فردی با چنین پرونده سنگینی به افشاگری تهدید کند و بعد اعتبارنامه‌اش تایید شود چه چیزی برای عموم مردم تداعی می‌شود؟

بی‌شک تایید اعتبارنامه تاجگردون علی‌رغم تهدیدهای او پیام بسیار بدی به جامعه منتقل می‌کند.   

مجلس باید بداند در شرایط ویژه ای قرار دارد . به‌خصوص اینکه در این ماجرا کمیسیون تحقیق به وظیفه شرعی و قانونی خویش عمل نکرده و بدون بررسی دقیق تاجگردون را تایید کرده است. آخرین نمونه  این بی‌مبالاتی در اجرای قانون مربوط به بیانیه منتشرشده به نام این کمیسیون در حمایت از تاجگردون به فاصله یک روز مانده به بررسی در صحن است.

بیانیه‌ای که بنا به گفته سخنگوی این کمیسیون، نظرات شخصی رئیس کمیسیون است و کمیسیون تحقیق برای تصویب و انتشار این بیانیه جلسه‌ای نداشته است.

به نظر می‌رسد مجلس باید جور  کم کاریهای کمیسیون تحقیق را بکشد و راسا با بررسی دقیق اعتبارنامه در صحن علنی به تهدیدات تاجگردون واکنش درستی نشان دهند.