رئیسی: درباره عدالت «خط قرمز» نمی‌شناسیم

گروه اجتماعی الف،   3980702116 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی مجلس خبرگان به نقل از حجت‌الاسلام رئیسی در اجلاسیه امروز این مجلس گفت: رئیس دستگاه قضا در رابطه با عدالت تاکید خاصی داشتند و فرمودند ما خط قرمز نمی‌شناسیم و در حقیقت با این کار مدیران صالح و ناصالح شناخته می‌شوند. حرف‌شان این بود که برخی می‌گویند مبارزه با مفسد و یا فساد که باید مبارزه با هر دو را داشته باشیم.

به گزارش میزان، آیت‌الله سید احمدخاتمی در حاشیه هفتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، درباره برنامه‌های این اجلاس بیان داشت: اولین برنامه این اجلاس، سخنرانی آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان حول محور‌های اربعین سالار شهیدان، مقاومت و مسائل کشور بود.

وی ادامه داد: بعداز سخنرانی آیت الله جنتی نوبت به نطق‌های قبل از دستور رسید، محور اصلی این نطق‌ها درباره حادثه عطیم عاشورا، کربلا و مشکلات کشور بخصوص در عرصه معیشتی و فرهنگی بود. ناطقان گله شدیدی از بد، شل و بی‌حجابی‌ها داشتند.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شخصیت مدعو در این اجلاس، حجت‌الاسلام رئیسی بودند که ایشان نیز سخن‌شان را از اینجا شروع کردند که اعتماد مردم سرمایه نظام است و اینکه مدام طی این سال‌ها فساد‌ها اعلام شد، اما اقدام‌ها کم یا ناگفته ماند، به اعتماد مردم آسیب وارد کرد.

آیت الله خاتمی گفت: رئیسی در سخنرانی خود، اعتماد سازی و بازگرداندن اعتماد آسیب دیده به مردم را به‌عنوان راهبردی اساسی مطرح کردند که فرمایش درستی بود. رئیس دستگاه قضا در رابطه با عدالت نیز تاکید خاصی داشتند و فرمودند ما خط قرمز نمی‌شناسیم و در حقیقت با این کار مدیران صالح و ناصالح شناخته می‌شوند. حرف‌شان این بود که برخی می‌گویند مبارزه با مفسد و یا فساد که باید مبارزه با هر دو را باید داشته باشیم.

وی بابیان اینکه بحمدلله این یک واقعیت است که جامعه ما امیدوار شده و به این نکته رسیده‌اند که نظام عزم حدی در مبارزه با فساد دارد، افزود: در ماه‌های اخیر دو نکته درکشور جلوه برجسته دارد، یکی حمایت از مقاومت است. مقاومت درمنطقه، همه مردم را به تحسین واداشته است؛ همه مردم به مقاومان در یمن، سوریه و دیگر نقاط آفرین می‌گویند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تاکید براینکه مسئله مبارزه با فساد به عنوان یک فرهنگ مطرح است و این کار قوه قضاییه است که امیدواریم این حرکت ادامه یابد، تصریح کرد: در تائید این مطالب آقای رئیسی، سه ناطق صحبت کردند و دو ناطق هم عصر امروز، سخنرانی خواهند داشت.