پزشکان تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان معاف از مالیات شدند

گروه اقتصادی الف،   3980502176 ۸۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به استخدام ۲۰ هزار پرستار در سال‌جاری گفت: پزشکانی که تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان گردش مالی داشته باشند، نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارند.

به گزارش فارس، حیدرعلی عابدی عصر امروز در نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با فرماندار و مسؤولان بهداشت و درمان کاشمر در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان این شهرستان، گفت: اگر چه ترکیب اعضاء در کمیسیون‌های مجلس متفاوت است، اما در کمیسیون بهداشت و درمان تمامی اعضاء صرفا دارای تخصص بهداشت و درمان، آموزش و پزشکی هستند، به‌طوری که اعضای این کمیسیون به‌جای اینکه برای وزرا مشکلات درست کنند با حمایت از وزیر بیشتر کارساز هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همواره اعضای کمیسیون تلاش می‌کنند به‌جای قوانین بازدارنده، مجموعه‌های وزارت بهداشت، تامین اجتماعی و هلال احمر را کمک می‌کنند، افزود: خوشبختانه در بودجه ۹۸ برای اجرای ادامه اجرای طرح تحول سلامت پیش‌بینی‌های خوبی انجام شد و همانند سال‌های گذشته نیز ۱۱ میلیارد تومان برای اجرای این طرح مصوب شد.

وی با بیان اینکه انتظارمان از وزارت بهداشت توجه جدی به‌موضوع مراقبت از مردم است، یادآور شد: با توجه به‌اینکه در برنامه ششم بحث مراقبت در منزل جزو وظایف وزارت بهداشت و درمان آمده است، اگر این مهم به‌خوبی انجام شود و بتوانیم زمینه افزایش و ارتقای این مراقبت‌ها را فراهم کنیم، قطعا هزینه‌های درمانی و بیمارستانی کاهش می‌یابد.

عابدی با اشاره به اینکه درصدد هستیم با برنامه‌ریزی در سطح‌بندی خدمات در راستای صرفه‌جویی هزینه‌ها اقداماتی انجام دهیم، افزود: بحث مالیات پزشکان از جمله مواردی است که بیشتر در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته و در خصوص آن مصاحبه‌های متعددی منتشر شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از پزشکان در این زمینه از حق و حقوقات خود مطلع نیستند، بیان کرد: اگر پزشکی تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان در سال گردش مالی داشته باشد نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برای اخذ مالیات به‌حساب افراد مراجعه نمی‌شود، گفت: رفتار برخی از پزشکان در جمع‌آوری دستگاه‌های کارتخوان خوب نبود، چرا که در بحث تعیین میزان مالیات پزشکان، تنها اظهارنامه مالیاتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عابدی عدم توجه به استخدام پرستار و عدم توجه به بازنشستگی پرستاران را از مشکلات دیگر این حوزه عنوان و اظهار کرد: در جلسات متعدد کمیسیون موضوع مالیات پزشکان و نیز استخدام پرستار مطرح شد که بر این اساس قول دادند در سال جاری مجوز استخدام ۲۰ هزار پرستار صادر شود.