رئیس هلال احمر: مردم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کمک کرده‌اند/ یک دلار کمک خارجی دریافت نکرده‌ایم

گروه سیاسی الف،   3980125059 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

پیوندی با اشاره به اینکه تاکنون مردم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به حساب‌های هلال احمر واریز کرده اند، گفت: همچنین مردم حدود ۳۰ میلیارد تومان در قالب اقلام غیر نقدی کمک کرده اند که این اقلام یا ارسال شده و یا در حال ارسال است.

به گزارش مهر، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در تشریح اقدامات این جمعیت در سیل اخیر، گفت: جمعیت هلال احمر همواره بر اساس وظایف ذاتی خود در حوادث غیر مترقبه چون زلزله و سیل به کمک مردم می‌شتابد.

وی افزود: بر این اساس، جمعیت هلال احمر در مناطق سیل زده حضور یافت و حدود ۲۱۴۵ روستا، شهر و بخش را که تحت تأثیر سیل و سیلاب بودند را امدادرسانی کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: حدود ۴۴۵ نفر از مردم در مناطق سیل زده درگیر بودند که نیروهای هلال احمر آنان را از مهلکه خارج کرده و به نقاط امن انتقال دادند.

پیوندی تصریح کرد: با توجه به آنکه بسیاری از روستاها و شهرها در مناطق سیل زده با آب محاصره شده بود، جمعیت هلال احمر از طریق امدادهای هوایی به مردم کمک رسانی کرد و حدود ۸۰۹ ساعت پرواز صورت گرفت و از این طریق مواد غذایی و اقلام مورد نیاز به نقاط سیل زده انتقال داده شد.

وی باتأکید بر اینکه ما در ابعاد بسیار گسترده‌ای بحث امداد و نجات را در دستور کار قرار دادیم، گفت: یکی دیگر از وظایف ما اسکان اضطراری افرادی بود که نجات دادیم که این افراد حدود ۲۲۷ هزار نفر بودند که لازم است از وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان و همچنین متولیان حسینیه‌ها تشکر ویژه شود چرا که اماکنی را برای اسکان اضطراری سیل زدگان در اختیار هلال احمر قرار دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: همچنین حدود ۴۰ هزار چادر را به تناسب میزان تخریب بین آسیب دیدگان توزیع کردیم و بالغ بر ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع جمعیت هلال احمر برای حل مشکل سیل زدگان هزینه شده است.

پیوندی اظهار داشت: یکی دیگر از مسائل بسیار مهم آن است که به مسائل روحی و روانی سیل زدگان هم توجه شود که ما تیم‌هایی از جمعیت هلال احمر را جهت ایجاد فضای شاد در نقاط سیل زده و همچنین مشاوره دادن و بیان نکات روان شناسی به این نقاط انتقال دادیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مردم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به حساب‌های هلال احمر واریز کرده اند، گفت: همچنین مردم حدود ۳۰ میلیارد تومان در قالب اقلام غیر نقدی کمک کرده اند که این اقلام یا ارسال شده و یا در حال ارسال است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: همچنین ما از صلیب سرخ درخواست کمک کرده ایم که ۱۰ کشور صرفاً اقلام زیستی و غیر نقدی خود را برای ما ارسال کرده اند اما متأسفانه به دلیل تحریم‌ها و بسته بودن حساب‌های ارزی و سوئیفت تاکنون یک دلار یا یورو هم کمک‌های خارجی دریافت نکرده ایم.