رئیس هلال احمر: مردم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کمک کرده‌اند/ یک دلار کمک خارجی دریافت نکرده‌ایم

گروه سیاسی الف،   3980125059 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

پیوندی با اشاره به اینکه تاکنون مردم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به حساب‌های هلال احمر واریز کرده اند، گفت: همچنین مردم حدود ۳۰ میلیارد تومان در قالب اقلام غیر نقدی کمک کرده اند که این اقلام یا ارسال شده و یا در حال ارسال است.

رئیس هلال احمر: مردم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کمک کرده‌اند/ یک دلار کمک خارجی دریافت نکرده‌ایم

به گزارش مهر، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در تشریح اقدامات این جمعیت در سیل اخیر، گفت: جمعیت هلال احمر همواره بر اساس وظایف ذاتی خود در حوادث غیر مترقبه چون زلزله و سیل به کمک مردم می‌شتابد.

وی افزود: بر این اساس، جمعیت هلال احمر در مناطق سیل زده حضور یافت و حدود ۲۱۴۵ روستا، شهر و بخش را که تحت تأثیر سیل و سیلاب بودند را امدادرسانی کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: حدود ۴۴۵ نفر از مردم در مناطق سیل زده درگیر بودند که نیروهای هلال احمر آنان را از مهلکه خارج کرده و به نقاط امن انتقال دادند.

پیوندی تصریح کرد: با توجه به آنکه بسیاری از روستاها و شهرها در مناطق سیل زده با آب محاصره شده بود، جمعیت هلال احمر از طریق امدادهای هوایی به مردم کمک رسانی کرد و حدود ۸۰۹ ساعت پرواز صورت گرفت و از این طریق مواد غذایی و اقلام مورد نیاز به نقاط سیل زده انتقال داده شد.

وی باتأکید بر اینکه ما در ابعاد بسیار گسترده‌ای بحث امداد و نجات را در دستور کار قرار دادیم، گفت: یکی دیگر از وظایف ما اسکان اضطراری افرادی بود که نجات دادیم که این افراد حدود ۲۲۷ هزار نفر بودند که لازم است از وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان و همچنین متولیان حسینیه‌ها تشکر ویژه شود چرا که اماکنی را برای اسکان اضطراری سیل زدگان در اختیار هلال احمر قرار دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: همچنین حدود ۴۰ هزار چادر را به تناسب میزان تخریب بین آسیب دیدگان توزیع کردیم و بالغ بر ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع جمعیت هلال احمر برای حل مشکل سیل زدگان هزینه شده است.

پیوندی اظهار داشت: یکی دیگر از مسائل بسیار مهم آن است که به مسائل روحی و روانی سیل زدگان هم توجه شود که ما تیم‌هایی از جمعیت هلال احمر را جهت ایجاد فضای شاد در نقاط سیل زده و همچنین مشاوره دادن و بیان نکات روان شناسی به این نقاط انتقال دادیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مردم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به حساب‌های هلال احمر واریز کرده اند، گفت: همچنین مردم حدود ۳۰ میلیارد تومان در قالب اقلام غیر نقدی کمک کرده اند که این اقلام یا ارسال شده و یا در حال ارسال است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: همچنین ما از صلیب سرخ درخواست کمک کرده ایم که ۱۰ کشور صرفاً اقلام زیستی و غیر نقدی خود را برای ما ارسال کرده اند اما متأسفانه به دلیل تحریم‌ها و بسته بودن حساب‌های ارزی و سوئیفت تاکنون یک دلار یا یورو هم کمک‌های خارجی دریافت نکرده ایم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۵۵۵۱۷۰۹:۴۵:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۵
یعنی هر ایرانی میانگین ؛ 1200 تومن کمک کرده ! علی برکت الله !
ناشناس۸۵۵۵۴۷۱۰:۰۴:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۲۵
مملکت روی نفت و سرمایه خوابیده نیازی به کمک خارجی و کمک مردم نداریم
ناشناس۸۵۵۵۶۲۱۰:۲۷:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۵
پول بدهند تا هاپولي شود؟
ناشناس۸۵۵۵۹۱۱۰:۵۷:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۵
و چقدر از کمکها بدست مردم سیلزده رسیده؟!!!..م
ناشناس۸۵۵۶۳۳۱۱:۲۶:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۵
داداش !!! شیخ حسن چطوره ؟!!!!!
ناشناس۸۵۵۸۷۹۱۴:۳۸:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۲۵
.. خوبه ؛ علی برکت الله .
پرتو۸۵۵۶۸۴۱۲:۱۲:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۲۵
مایه شرمساری است که ما به امید کمک بیگانگان باشیم.ما کشور فقیری نیستیم.
ناشناس۸۵۵۷۱۲۱۲:۳۷:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۲۵
این دریافت نکردن کمک خارجی را باید مخالفان fatf جواب بدند و تند روها مردم خودشون هزار تا مشکل دارند در توانشان نیست کمک کنند
ناشناس۸۵۵۷۵۸۱۳:۱۹:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۵
مبلغ بدهی یکی از این اختلاسگران رو زنده کنیم (فقط یکی !) مشکل حل میشه !
امیر۸۵۵۷۶۱۱۳:۲۰:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۵
یا نقل قول خبری اشتباه است یا ایشان هم از مدیرانی است که عدد و رقم نمی داند. کل خسارت سیل حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان براورد شده ایشان ۱۳۰ هزار میلیارد تومان خرج کرده‌اند؟ - اولا هلا احمر چنین بودجه ای ندارد - ثانیا با این رقم می‌شود نه تنها تمام خرابی‌ها سیل را جبران کرد بلکه می‌توان سیل زده ها را در وضعیت بهتری از قبل هم قرارداد. فرض نصف ‍رقم ذکر شده را بگذاریم برای تاسیسات و فرض ۱ میلیون سیل زده داشته باشیم به هر کس حدود ۶۰ میلیون ‍ولو بلاعوض میرسد!
ناشناس۸۵۵۷۷۵۱۳:۴۱:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۵
آمریکا و کشورهای تحریم کننده ایران متاسفانه حسابهای جمعیت هلال احمر ایران را مسدود نموده اند. در این میان لازم است دستگاه دیپلماسی فعالتر عمل کند. همانگونه که مرخصی فرمانداران و استانداران لغو شده بود، مرخصی تمامی اعضاء دستگاه دیپلماسی نیز لغو گردد و به محل کار خود بازگردند. در تمامی کشورهایی که سفارتخانه ، نمایندگی دائم و یا موقت وجود دارد لازم است تا پرونده های شکایت بین المللی علیه تحریم کنندگان باز شود. براساس کنوانسیونهای بین المللی و منشور حقوق بشر سازمان ملل در شرایط بحرانی به هر دلیلی نمی توان مانع کمک رسانی به مصدومین و یا بیماران شد. همانگونه که آنها در لوگزامبورگ علیه ایران پرونده حقوقی بازکردند پس می‌توان در کشورهای دیگر علیه آنها طرح دعوا نمود. هم اکنون فضای مناسبی فراهم شده تا روشنگری علیه تحریم های ظالمانه انجام شود. در این شرایط اضطراری، وزرای محترم خوب است جداگانه در پیامهایی ویدیویی به زبان انگلیسی از تحریمهایی که مانع امداد رسانی میشود، منتشر کنند و دستور دهند تا بصورت اورژانسی فهرستی از تجهیرات و اقلام امدادی که مشمول تحریم شده است و هم اکنون در مناطق سیل زده به آنها نیاز فوری میباشد، تامین شود. این تجهیزات لیست کاملی است از بالگردهای امدادی، آمبولانسهای اورژانس، تجهیزات ارتباطی، وسایل خاکبرداری، مواد اولیه دارویی و همچنین بذر و سموم آفت کش برای کشاورزان است چرا که اصلی ترین آسیب دیدگان سیل اخیر متاسفانه روستائیان، کشاورزان و حاشیه نشینان شهرها بودند. ایجاد موج رسانه ای علیه تحریم کنندگان بیش از آنکه وظیفه تک تک مردم باشد، اول وظیفه مسئولین دولتی و پس از آن بر عهده نهادها و سازمان است که در قالبهای بشر دوستی فعالیت می کنند. هلال احمر و صلیب سرخ خصوصا دفتر صلیب سرخ در تهران در این میان نقش عمده ای دارند. ایجاد شفافیت و روشنگری به مردم و استفاده از ابزارهای قضایی در قالب شکایت حقوقی از دولتهای تحریم کننده و همچنین طرح دعوا علیه شرکتها و سازمانهای خارجی که مانع امدادرسانی می شوند از شدت تحریمها خواهد کاست و حداقل اثربخشی آن شکایتها این است که هم مردم کشورمان و هم دیگر کشورها با عمق اهداف پلید و غیرانسانی تحریم کنندگان آشنا می شوند. شبکه های اجتماعی همانگونه که از نام آنها پیداست محل تبادل آراء و نظرات مردم و ذینفعان است. مسئولان همانگونه که از روزهای اولیه وقوع حادثه نشان دادند باید در صحنه عمل وارد شوند. انفعال و توئیتر بازی قابل قبول نیست. بهترین فرصت همین زمان است که در قالب دعاوی حقوقی، صدای مظلومیت رنجدیدگان این حادثه را به گوش جهانیان برسانند. این فریادها باید آنچنان بلند باشد که مرزهای رسانه ای غرب را پشت سر بگذارد و در عمق وجود عدالتخواهان جای بگیرد. https://www.alef.ir/news/3980119166.html به بهانه تحریم هلال احمر توسط آمریکا
ناشناس۸۵۵۹۴۵۱۵:۱۲:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۵
اصلي ترين نياز مردم مناطق سيل زده مسكن و سر پناه است، بهتر است همه كمك هاي نقدي صرف ايجاد مسكن در شهرك هاي به نام شهرك باران شود و از حيف و ميل كمك هاي نقدي به شدت جلوگيري شود. بايد يك شهرك با مصالح جديد و به شكل مدرن و بر اساس معماري منطقه و به دور از رودخانه و مسيل ها ايجاد شود. مهرداد رجبي
ناشناس۸۵۶۱۱۵۱۷:۴۱:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۵
عدد ١٣٠ هزارميليارد تومان هزينه شده توسط منابع هلال احمر درمقابل كمك١٠٠ ميليارد كمك مردمي عدد بسيار منطقي نيست .يا اشتباه نوشتاري بوده ؟يا رييس نادرست گفته!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین