سید عباس موسویان میهمان ویژه الف/ سؤالات خود را درباره بانکداری اسلامی و بدون ربا از او بپرسید

گروه اقتصادی الف،   3970501098 ۸۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

سید عباس موسویان عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و عضو شورای فقهی بانک مرکزی و صاحب‌نظر در حوزه اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی برای پاسخ به سؤالات بینندگان در روز چهارشنبه ۳ مرداد‌ماه ۱۳۹۷ میهمان ویژه الف می‌شود.

به گزارش الف؛ حجت‌الاسلام «حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سید عباس موسویان» عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و عضو شورای فقهی بانک مرکزی، برای پاسخ دادن به سؤالات بینندگان درباره وضعیت بانکداری اسلامی و بانکداری بدون ربا، در روز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ میهمان ویژه الف خواهد بود.

بانک، امروز یکی از موضوعات مهم در اقتصاد ایران است؛ البته اقتصاد ایران بانک محور است یعنی بخش اعظمی از تأمین مالی از طریق این نهاد انجام می‌شود. در وضعیت امروز اقتصاد ایران به کارکرد نظام بانکی انتقاداتی وارد است که حتی برخی کارشناسان نظام بانکی را منشا مشکلات اقتصادی عنوان می‌کنند و اعتقاد دارند این این نظام کارکرد مناسب را ندارد که یکی از این موارد اجرای بانکداری بدون ربا و بانکداری اسلامی است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۶۳ قانون عملیات بانکداری بدون ربا در کشور تصویب شد و قرار بود که این قانون در مدت پنج سال به‌صورت آزمایشی اجرا شود و پس‌ازآن موردبررسی قرار گیرد و ایرادات آن رفع شود؛ بااین‌حال یکی از انتقادات در بحث بانکداری بدون ربا، همین قانون است.

به همین جهت و برای بررسی وضعیت بانکداری بدون ربا و اسلامی در کشورمان، «سید عباس موسویان» عضو هیئت‌علمی گروه اقتصاد اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و عضو شورای فقهی بانک مرکزی، در روز چهارشنبه ۳ مردادماه ۱۳۹۷ میهمان ویژه الف می‌شود تا به سؤالات بینندگان در مورد این بخش پاسخ دهد.

موسویان در حوزه اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی دارای تحصیلات و تحقیقات زیادی است و در حوزه بانکداری اسلامی به‌عنوان یکی از صاحب‌نظران شناخته می‌شود و بسیاری از طرح‌های ارائه‌شده وی در کشور به اجرا درآمده است. وی همچنین دارای تألیف مقالات و کتب متعددی درزمینهٔ اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی بوده است.

بینندگان گرامی، «آقای موسویان» برای پاسخگویی به سؤالات شما بینندگان درباره نظام بانکی بخصوص بانکداری اسلامی و بدون ربا مهمان ویژه الف شده‌اند، لطفاً سؤالات خود را در بخش نظرات (دیدگاه کاربران) در انتهاي اين صفحه نوشته و ارسال بفرماييد.

 

ضمناً:

۱- قبل از ارسال سؤال خود آن را ويرايش، تصريح و تلخيص بفرماييد.

۲- لطفاً فقط سؤال بفرستيد، نه نظر و يا پاسخ به سؤالات ديگران.

۳- قبل از طرح و ارسال سؤال، حتماً سؤالات ديگر كاربران را ببينيد و سؤال تكراري ارسال نفرماييد.