پاسخ وزارت صنعت ،معدن و تجارت درباره واردات 6 میلیون دلار شانه سر طی 9 ماه

گروه اقتصادی الف،   3961202129

وزارت صنعت ،معدن و تجارت در مورد گزارش واردات 6 میلیون دلار شانه سر در 9 ماه، اعلام کرد: حمایت لازم تعرفه ای بعمل آمده و همه ساله تعرفه های مذکور پایش می‌شود که برای واردات شانه، گیره و کالاهای مشابه تحت تعرفه به میزان 20 درصد و از سایر اقلام تحت ردیف تعرفه های و حقوق ورودی معادل 55% تعیین شده است.

به گزارش الف؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت ،معدن و تجارت در پاسخ به گزارش آماری سایت الف مورخ 11/11/96 با عنوان " واردات 6 میلیون دلار شانه سر در 9 ماه /تولید کنندگان چه گناهی کردیم تولیدکننده شدیم " ، توضیحاتی را به جهت شفافیت هر چه بیشتر موضوع به شرح زیر ارائه داد:

- براساس مواد قانونی مندرج در برنامه های سوم،‌ چهارم و پنجم پنجساله توسعه و در ادامه آن ماده (22) قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور از تولیدات داخلی با تعیین حقوق ورودی متناسب با " میزان تولید " و "درصد تامین داخلی " حمایت لازم تعرفه ای بعمل آمده و همه ساله تعرفه های مذکور پایش می‌شود و پس از تصویب در هیات محترم وزیران در کتاب مقررات صادرات و واردات اعمال می‌گردد.


-برای واردات شانه، گیره و کالاهای مشابه تحت تعرفه 96151100 به میزان 20 درصد و از سایر اقلام تحت ردیف تعرفه های 96151900 و 96159000 حقوق ورودی معادل 55% تعیین شده است. لذا حمایت تعرفه ای لازم از تولیدات داخلی بعمل آمده است .


- با عنایت به میزان حقوق ورودی کالای مذکور نرخ تمام شده واردات این کالا به گونه‌ای است که شرایط رقابت‌پذیری را برای تولیدات داخلی میسر نموده است .