نظر منتشر شده
۳۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 219688
قبولی صدرصد، حقیقتی تلخ است
بخش تعاملی الف - محمدصادق احمدوی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۴
در برنامه نظام تحولی آموزش و پرورش مقرر شده است تحصیل تمام دانش‌آموزان تا پایان سال سوم راهنمایی اجباری باشد و اگر هم خانواده‌ها در این مورد از تحصیل دانش‌آموزان ممانعت کنند، طبق قانون و مقررات با آنها رفتار شود.

با تصویب این قانون، سعی مسئولین آموزش و پرورش بر این شده است تمامی دانش آموزان تا پایه سوم راهنمایی حداقل تحصیل کنند. بسیار عالی! خوب بهتر است کمی واقع بینانه ­تر این قضیه را بررسی کرد. واقعیت امر این است که حداقل تعداد قابل توجهی از دانش آموزان توانایی ادامه تحصیل نظری را ندارند. این امری است که بر کسی پوشیده نیست. از سویی دیگر مسئولین آموزش و پرورش برای اینکه به این هدف برسند به آرامی و در مدت چندین سال به دبیران فشار آورده که باید صدرصد قبولی بدهند و همه ی دانش آموزانان باید قبول شوند.

در صورتی که دبیر مخالفت کند و چند نفر در درسی مردود شوند با فشار مدیر مدرسه و اداره مواجه می شوند و با این عبارت روبرو می­ شوند که شما توانایی تدریس را ندارید و با تهدید به اینکه از اضافه کاری در سال آینده خبری نیست و یا اینکه در ارزشیابی، امتیاز کمتری خواهید گرفت و سال آینده باید به مدرسه ی دیگر بروید. این پایان ماجرا نیست! کار بدان جا رسید که بعد از مدتی به دبیر گفته می شود که میانگین نمرات کم است و باید میانگین بیشتر شود. زمانی که عده­ ای از دبیران به مسئولین اعتراض کردند با این پاسخ مواجه شدند سعی ما براین است که دانش آموزان تا پایه سوم راهنمایی متخلق به اخلاق اسلامی شوند و مهارت های دیگر را باید در دبیرستان فرا بگیرند.

حال چه رخ داده است. دبیر با تهدید مدیر روبرو است. مدیر با تهدید اداره منطقه و ادراه منطقه با ادراه کل. ظاهراً همه چیز درست است. اولیاء خوشحال از اینکه دانش آموزان با نمرات عالی قبول می­ شوند. دبیر به اضافه کار خود رسیده است و از سویی دیگر سر مسئولین ادراه در مقابل روساء بالاست.

اما این واقعیت با حقیقت بسیار تفاوت دارد. بی­سوادی بی حد و حصری در میان دانش آموزان به وجود آمده است. چرا که دانش آموز می­ داند که حتی اگر برگه ­ی خالی امتحان را هم تحویل دهد، دبیر باید او را قبول کند. با نمره­ ی مستمر و یا هر شیوه ی دیگر. دبیران انگیزه­ ی خود را از دست داده ­اند چرا که نتیجه ­ی تلاش آنها از قبل مشخص شده است. کار بدانجا رسیده است که حتی برخی از دانش آموزان در اواخر مقطع راهنمایی یا اول دبریستان توانایی خواندن و نوشتن در حد کلاس اول یا دوم ابتدایی را هم ندارند. این اغراق نیست! بلکه حقیقتی تلخ است.

قبل از شروع سال تحصیلی مدیر مدرسه برگه­ ای جلوی دبیر قرار داده و از او تعهد می­ گیرد که غیر از اینکه باید صدرصد قبولی بدهد باید بگوید که میانگین نمرات امسال او چند خواهد. نمرات دانش آموزانی که حتی یکبار هم آنها را ندیده است.

خوشبختانه یا بدبختانه این دایره بی­ تدبیری به دبیرستان به صورت کامل کشیده نشده است. اول دبیرستان بسیاری از دانش آموزانان که با فشار درسی و نمره­ ی واقعی روبرو می­ شوند کم کم شروع به ترک تحصیل می­ کنند. کمتر کلاس درسی است که با ترک تحصیل چهار یا پنچ دانش آموز روبرو نشود.

در پایان باید خاطر نشان شوم که بسیاری از دبیران و مدیران با این روش مخالف هستند اما گویا این مسئولین آموزش و پرورش هستند که می­ خواهند از واقعیت فرار کنند و با ظاهر سازی صحنه­ ای بی­ عیب از سازمان خود نشان دهند.

البته این پایان ماجرا نیست. دوباره به موضوعات دیگری در این زمینه خواهیم پرداخت.
 
کلمات کلیدی : محمدصادق احمدوی
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۱۳:۲۵:۱۵
دبيري با ٢۵ سالتجربه تدريس رياضي هستم, تمام مشکلاتي که ليست نمديد ناشي از ضعف مالي فرهنگيان است,
آنچه شيران را کند روبه مزاج
احتياج است, احتياج است, احتياج
اما دبيراني در متوسطه هست که با تمام فشارهاي سيستم, حاضر به تغيير نمرات واقعي نيستند و همواره مورد اقبال همان مديران هم هستند. (2025768) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۲-۱۲-۲۵ ۰۱:۰۳:۳۱
علتش اینه که :
قبلا تر ها ، "صداقتش " همه رو می کشت ، ولی حالا..........." ظاهرش" !!!!!؛ (2027261) (alef-13)
 
سعید تمر
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۱۴:۰۱:۱۸
برادر دیگر نگویید بس است، که ما دق کردیم از این همه بی مسوولیتی سیاستگذاران (2025945) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۱۴:۰۵:۴۸
حذف نظام ارزشیابی مبتنی بر نمره، تعصب کور و بی پشتوانه خانواده ها نسبت به مستعد بودن فرزندانشان، اتکای برخی از مدارس بر کمک های والدین ثروتمند همه و همه از عواملی هستند که موجب تشدید این موضوع می شوند، ممنون از مطلب خوبتان (2025954) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۱۴:۱۲:۲۹
اوضاع سیستم آموزشی کشورمان افتضاح شده است. (2025973) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۱۴:۱۳:۳۱
بسمه تعالي
از مسئولين محترم سايت خواهشمندم در صورت امكان مطلب بنده را هم به عنوان يك يادداشت مستقل درج فرمايند و در صورت عدم درج به عنوان مطلب مستقل، به عنوان نظري ذيل مطلب فوق درج گردد.
بنده چهل سال دارم و دوره ابتدايي را در يك مدرسه روستايي سپري كرده ام. يادم مي آيد كه آن زمان ما هرروز 5 ساعت مدرسه مي رفتيم(سه ساعت صبح و 2 ساعت عصر) صبح ها از ساعت 8 تا 11 و عصر از ساعت 14 تا 16 . پنج شنبه ها هم فقط صبح ها مدرسه بوديم يعني در هر هفته جمعا 28 ساعت. 3 نفر از معلمان مدرسه از روستاي خودمان و دونفر هم از روستايي در 5 كيلومتري روستاي ما. در طول پنج سال دوره ابتدايي يك روز حتي يك روز پيش نيامد كه يكي از معلمان بگويد من صبح به جاي ساعت 11 ، تا ساعت 1 بچه ها را در مدرسه نگه دارم و دو ساعت بعد از ظهر كلاس را تعطيل كنم يا اينكه پنج شنبه بچه ها به مدرسه نيايند. اما الان پسر من كلاس چهارم ابتدايي است به لطف آقاي حاج بابايي پنج شنبه ها كه تعطيل شده اند و هفته اي پنج روز به مدرسه مي روند يعني هفته اي 20 ساعت. از طرف ديگر روزهاي يكشنبه هم يك خانم معلم ورزش برايشان سركلاس مس آيد كه فقط ورزش و كمي قرآن با آنها كار مي كند و عملا درس و مدرسه تعطيل است يعني ساعات آموزشي اينها هفته اي 16 ساعت است. حالا من مانده ام كه چطور با اين 16 ساعت و تعداد درسه اي زياد اين بچه ها قرار است با سواد شوند؟ (2025978) (alef-10)
 
amir
۱۳۹۲-۱۲-۲۶ ۱۶:۲۹:۵۳
پسر من کلاس اوله . واقعا یه بچه هفت ساله آیا میتونه تا ساعت یک و ربع تو مدرسه بمونه و بازدهی داشته باشه ؟ من نمیدونم روی چه اصلی پنجشنبه ها رو تعطیل کردن . تو آموزش پرورشی که تعطیلی بیداد میکنه . حاجی بابایی مثل مرادش (دکتر محمود )همه چیز رو داغون کرد. (2030129) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۱۵:۰۵:۳۴
تحصیل باید حداقل تا دیپلم اجباری باشد. اگر کسی خودش توانایی ادامه تحصیل نداشت سیستم می تواند مجوزهای خاص ترک تحصیل صادر کند. لطفا لوس نکنید اصل قضیه را! (2026093) (alef-10)
 
مشنگ
۱۳۹۲-۱۲-۲۵ ۰۰:۳۳:۴۷
تحصیل اجباری پس از دوره ابتدایی باعث ضایع شدن حق دانش آموزان کوشا ومستعد توسط نوجوانان ناهنجار ، بعضا بزهکار و.... میشه. (2027247) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۱۵:۱۹:۰۰
چرا باید همه به زور تحصیلات بالا داشته باشند ؟ تحصیلاتی که در پایان ، افراد ،حتّی از نوشتن یک نامه عاجز باشند !!!
به کجا می رویم ؟ ...
به دنبال ایجاد اشتغال باشید نه سرکار گذاشتن نیروی عظیم جوانان و در پی آن بیکاری ، بزهکاری ، افسردگی ، اعتیاد و...
اگر به طور واقعی و استاندارد آزمونی برای برخی دیپلمه ها و حتّی دانشجویان از پنجم ابتدایی بگیرید و نتیجه ی درست را اعلام کنید آن وقت متوجّه می شوید .
سیستم گزارشی را کنار بگذارید .
به خودمان دروغ نگوییم ... (2026115) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۱۶:۱۱:۵۲
اتفاقا این دایره بی تدبیری دو سالی است که با بخشنامه ی عدم تکرار پایه از سوی آموزش و پرورش به دبیرستان هم کشیده شده.خرداد و شهریور ومهر سه بار امتحان پایانی از دانش آموز گرفته می شود تازه در صورت عدم قبولی فرد به کلاس بالاتر رفته و تابستان بعدی دوباره همین برنامه تکرار می شود درآخر با فشار مدیر مدرسه به معلم مخصوصا درغیرانتفاعی ها نمره قبولی اخذ گردیده و دروس غیر نهایی به همین آسانی و بی وجدانی اصطلاحا ((پاس می گردد)) و ترویج بی سوادی به جای علم همچنان ادامه خواهد یافت . (2026210) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۱۶:۳۰:۴۱
اون نوبرهاش در دانشگاه آزاد به ما میرسد
مطمئنم 90 درصدشون یک دستگاه دو معادله و دو مجهول رو اصلا در عمر خودشون ندیدند! 99در صدشون نمیتونن حلش کنن!

موقع تصحیح ورقه امتحان، غلط املایی مینویسن فجیع

12 ترم طول میکشه تا لیسانس بگیرن اما بلافاصله ارشد هم قبول میشن (2026246) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۵ ۰۸:۴۰:۰۴
بعدشم دکترا قبول میشوند!!! و آنهایی که پارتی دارند بلافاصله به عنوان هیات علمی استخدام هم شده اند و میشوند!!! (2027373) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۵ ۱۶:۰۳:۴۶
وقتی 15 سال پیش دانشجوی کارشناسی ارشد بودم یک روز یه دانشجوی دوره کارشناسی اومد پیشم و گفت که استادمان گفته برای حل فلان مسئله از رسم نمودار استفاده کنید حالا من باید چکار کنم؟ گفتم خوب راحته دیگه محورهای مختصات رو بکش و اطلاعات مسئله رو روی اون پیاده کن. هاج و واج برگشت و از من پرسید ببخشید محور مختصات چیه و چجوری می کشند؟!!!!!!!!!!!!!
پنج سال پیش توی یه دانشگاه تدریس میکردم. یه دانشجوی ترم آخر کارشناسی صنایع غذایی در جواب سوال امتحان زعفران را نوشته بود ضعفرون سه خط پایین تر نوشته بود آذربایجان شرغی دو خط پایین تر نوشته بود چقندر غند . اول فکر کردم منو مسخره کرده اما بعدا ثابت شد که سواد نوشتاری اش در همین حد بیشتر نیست. یکی دیگه در پاسخ به این سوال که چه کالایی از نظر مصرف جانشین تخم مرغ محسوب میشود جواب داده بود: تخم کفتر !!!!!!!!!!! و متاسفانه هردوی اینها مهندس شدند و من از شدت غصه تدریس را کنار گذاشتم. (2028233) (alef-10)
 
فرهنگی
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۱۷:۱۱:۳۵
من مدیر یک مدرسه هستم
1- به لطف برنامه ریزی و کار کارشناسی آقایان
الف--آبدارخانه مدرسه را که پنجره هم ندارد تبدیل به کلاس کردیم
ب- دانش آموز 11 و 12 ساله (کلاس ششم)با دانش آموز 5ساله آمادگی و6ساله پایه اول در یک حیاط بازی میکنند و هزاران مشکل به وجود آمده است
ج- هر هفته یک جلسه برایمان برگزار میگردد که هیچ دانش آموزی نباید مردود شود بخدا دانش آموز پایه ششم داریم که یک جمع ساده کلاس دوم را بلد نیست
د-از خودم بدم میاد که مجری برنامه های چنین کسانی هستم (2026339) (alef-10)
 
فرهنگی
۱۳۹۲-۱۲-۲۵ ۲۳:۵۲:۳۰
آقای یا خانم مدیر بند الف درست است در بعضی جاها این اتفاق افتاده است .بند دوم اگر فضا ندارید چطور دانش اموز امادگی را ثبت نام کرده اید امادگی و پیش که جدا شده و در فضای مستقلی هستند شاید در شهر شما قانون فرق دارد.بند سوم شاید نگرش این باشد که تلاش کنیم دانش اموزان کمتری مردود شوند( با برگزاری کلاسهای تقویتی و توجیه والدین و روشهای درست ) بدلیل مشکلاتی که ایجاد می کند ولی نمی دانم در کدام شهر یا استانی اید که هر روز از شما این را می خواهند . (2029052) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۲-۱۲-۲۶ ۲۱:۵۳:۳۳
احتمالا جناب عالی از مسئولین اداری هستیدکه این قدر بی خبرید! (2030599) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۶ ۲۰:۳۹:۳۰
چرا یک اعتراض نمی کنید ؟ با این برنامه ها در واقع معلمها را مسخره کردند . (2030511) (alef-15)
 
مسعود
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۱۷:۴۸:۴۴
من‏ ‏این‏ ‏موضوع‏ ‏رو‏ ‏تایید‏ ‏میکنم‏ ‏توی‏ ‏روستای‏ ‏پدری‏ ‏من‏ ‏با‏ ‏اینکه‏ ‏معلم‏ ‏جواب‏ ‏امتحانم‏ ،‏ ‏روی‏ ‏تخته‏ ‏مینویسه‏ ‏ولی‏ ‏بازم‏ ‏اکثرا‏ ‏نمره‏ ‏زیر‏ ‏۱۵ میگیرن‏ ‏‏(‏مقطع‏ ‏پنجم‏ ‏دبستان‏)‏‏ ‏خیلیاشون‏ ‏سواد‏ ‏نوشتن‏ ‏ندارند‏ ‏روانخوانیم‏ ‏در‏ ‏حد‏ ‏صفر‏ ‏متاسفانه‏ ‏بعد‏ ‏که‏ ‏دوره‏ ‏راهنمایی‏ ‏میرن‏ ‏شهر‏ ‏تازه‏ ‏متوجه‏ ‏میشن‏ ‏که‏ ‏چه‏ ‏خیانتی‏ ‏بهشون‏ ‏شده (2026420) (alef-10)
 
دبیر
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۱۸:۰۶:۴۴
به نظر میرسد این بخشی از پروسه ناتمام سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باشد. سندی که تمام هم و غم خود را مبتنی بر فرمالیته کردن نظام آموزشی و هر چه بیشتر ایئولوژی کردن نظام آموزش و پرورش کرده است. این مساله بخشی از برکات وزارت حاج بابایی در نظام آمزش و پرورش می باشد. اگر رویکرد نظام آموزشی مبتنی بر حذف نمره و مطالب حفظی در نظام آموزش و پرورش باشد مساله ای به جا و متضمن تغییر در همه حورزه های نظام آموزشی از کتاب ها ی درسی تا تغییر در دیدگاه مسولین و دبیران باشد.اما این هدف به بدترین شیوه ممکن در آموزش و پرورش اجرایی شد.از سویی اهرم اقتدار و مشروعیت دبیر را در سر کلاس حذف کرد و از سویی دیگر در این فرایند چیزی جایگزین آن نشد.البته نوشتن این مطالب نه دردری درمان میکند نه تحولی در نظام آموزش و پرورش ایجاد میکند. نظامی آموزشی که از دوره امیر کبیر و حسین خان سپهسالار با رویکرد آماده سازی فرزندان ایران به دنیای مدرن ایجاد شده بود امروزه به سمت قهقرایی گرایی ایدئولوژیک حرکت میکند که نتیجه آن ایجاد فرزندانی است که وارث روسا و وزرایی باشد که بیسوادی و بی تدبیری از مشخصات بارز آنان است.
در نهایت ممنونیم از جناب حاج بابایی که بانی سنتی در آموزش و پرورش شد که تا سالهای سال تاثیرات ویرانگر وی زدوده نخواهد شد.سنتی که میتوان آن را بازگشت به نظام مکتب خانه ای ایران دوره پیشا مدرن محسوب شود.
به نظرم شخصیت وزیر سابق آموزش و پرورش در اضهار نظر وی در مورد حادثه دلخراش آتش سوزی شین آباد بریند همه اهداف سند تحول بنیادین در نظام آموزشی باشد که وی وعده داده بود به سرانجام برسد... (2026448) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۱۸:۱۰:۳۴
آینده ای نداریم چون آینده سازی نداریم (2026456) (alef-13)
 
سلیمی
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۱۹:۰۱:۳۹
باور کنید در یکی از مدارسی که من تدریس می کنم در پایه سوم راهنمایی به جرات می توانم بگویم که 30 در صد دانش آموزان از روی کتاب فارسی نمی توانند یک بیت شعر را به صورت صحیح بخوانند. حساب کردم در بیتی که 14 کلمه دارد، بیشتر اینگونه دانش آموزان بیشتر از 10 کلمه را غلط خواندند. در این مرحله معلم وارد محتوا می شود و دیگر نمی تواند روخوانی یاد بدهد. بیشتر معلمان که به کلاسها می روند از فرط بیسوادی دانش آموزان کم می ماند سکته کنند. بگذریم از اینکه خود اینگونه شاگردان هم غذابی مضاعف را تحمل می کنند. (2026536) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۲۰:۰۸:۴۳
یک خاطره:
بنده دبیر علوم تجربی راهنمایی هستم. 4 سال پیش در یک مدرسه بعد از یک ماه تدریس قرار بود از بخش اول کتاب آزمونی کتبی بعمل آورم. در روز امتحان در کلاس اول راهنمایی ، 10 دقیقه از توزیع برگه ها گذشته بود که دیدم یکی از دانش آموزان در حال گریه کردنه.
علت را پرسیدم اما جواب نداد. فکر کردم بیماره و نتونسته درس بخونه واسه همین گریه میکنه. از دانش آموزان دیگه پرسیدم چرا گریه میکنه؟ مریضه؟
بچه ها گفتن : نه آقا مریض نیست. چون نمیتونه بنویسه داره گریه میکنه.
با تعجب خواستم بیاد پای تابلو. اومد. کتاب رو بهش دادم گفتم بخون. در حالی که اشک تمام پهنه ی صورتش رو خیس کرده بود و زمین هم از اشکهاش خیش شده بود و حس شرمندگی صورتش رو قرمز کرده بود گفت : آقا بلد نیستم.
احساس حقارتی که تمام وجود دانش آموز را به یغما برده بود و اورا خوار کرده بود قلبم را به آتش کشیده بود و در دل بر مسببان این قضیه نفرین و بدوبیراه میگفتم.
ازش پرسیدم چطور قبول شدی؟ جواب نداد
پرسیدم تجدیدی داشتی یا نه؟ گفت : نه
گفتم با معدل چند قبول شدی ؟ گفت : 14/5
دردم دوچندان شد. اتفاقا با مدیر مدرسه هرسال سر درصد قبولی کلی کل کل می کردم و همیشه کمترین ارزشیابی رو در عین بیشترین تلاش برای من رد می کرد.
دانش آموز را به دفتر بردم و به مدیر گفتم این دانش آموز خواندن و نوشتن بلد نیست... از مدیر ابتدایی توضیح خواستند. اوگفت در کلاس دوم مردودش کردیم اما به علت فشارهای اداره مبنی بر اینکه در دوره ی ابتدایی مردودی جایی ندارد ناچار به قبولیش شدیم.
اکنون در دبیرستان تدریس میکنم و به شمایی که فکر می کنید این بیماری فقط تا آخر راهنمایی وجود دارد میگویم که این معضل تا از دبیرستان نیز گذشته و به دانشگاههای ما رسیده . زوری که یکی از بستگان ما در حالی که سواد درست و حسابی ندارد هر ترم بیش از 15 واحد درسی را در دانشگاه پاس می کند !!!
به قول یکی از همکاران داریم به سمتی میریم که در آینده افراد دکتر بشن اما تو خیابون جلوتو بگیرن و ازت بخوان که آدرس روی کاغذ رو براشون بخونی...
با این وضعیت جو عمومی حاکم بر کشور به سرعت در حال پیموندن قله های ترقی نیست بلکه به سرعت در حال سقوط است.. (2026670) (alef-10)
 
شهرآشوب
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۲۱:۵۴:۱۲
تصورش هم سخته که یک بچه سوم راهنمایی نتونه درست بنویسه یا بخونه تازه بعد از هشت سال مدرسه رفتن! (2026865) (alef-10)
 
دوست
۱۳۹۲-۱۲-۲۶ ۲۲:۲۶:۵۹
بخونه درست بودنش پیشکش.... (2030645) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۲۲:۳۹:۳۳
دانش آموز هست تو دوره راهنمایی که معلم تابلو را به دو قسمت تقسیم می کند یک مسئله را مثلا در سمت چپ کامل می نویسد و حل می کند همان را در سمت راست می نویسد و دانش آموز بلد نیست جواب بدهد. اینها مغزشان از طوطی هم ضعیف تر است. (2027008) (alef-10)
 
دبير مطالعات اجتماعي
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۲۲:۴۳:۰۶
باتشكر از سايت الف در رابطه با انتشار اين درد چند ساله دبيران
تحول بنيادي مورد نظر حاج بايايي كه با شعارهاي پوپوليستي رئيس دولت دهم همگام شده بود آن چنان خساراتي به كيفيت آموزشي وارد كرد كه ده ها سال بعد گند اين موضوع در خواهد آمد
من دانش آموزاني در سوم راهنمايي دارم ( حاضرم كليپ از آن ها تهيه كنم وبه سايت الف بفرستم )كه حروف الفبا را بلد نيستند به گفته دبير رياضيات حتي جدول ضرب هم بلد نيستند
فقط براي اينكه حاج بابايي نشان دهد وزير لايقي است ارزشيابي توصيفي جايگزين نمره شد تا مردودي را به ظاهرجمع كند ولي با اين كارش زيرسؤال اقدامات اش در ساير بخش هاي آموزش وپرورش نمي رفت . جنايتي كه در حق دانش آموزان ايراني اين وزير ارزشي انجام داده است كه آثار آن در آينده آشكار خواهد شد. (2027018) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۲-۱۲-۲۴ ۲۳:۱۸:۰۹
والله تو مدرسه ما مدیر نمرات رو نوشت بعد به من گفت باید امضا کنی منم فکر کردم اگه امضا نکنم چون پیمانی هستم واسم مشکل میشه به همین دلیل امضا کردم (2027111) (alef-13)
 
جلیلی
۱۳۹۲-۱۲-۲۵ ۲۰:۱۹:۳۷
مشکل واسه دیگران بوجود میاد به درک. مهم خودتونین.مواظب باشین یه وقت مشکلی واستون به وجود نیاد . (2028685) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۵ ۲۳:۵۶:۲۷
26 سال سابقه دارم ولی این نکته را تاکنون ندیده ام مدیر مگر بیکار است با این همه گرفتاری برادر من . (2029058) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۵ ۱۱:۱۸:۲۸
عمارت ا ز پای بست ویران است
خواجه ها به فکر آب و گل هستند
عزیز
وقتی درد نداشته باشید درمان هم نمی خواهید
هنوز دردی به نام آموزش و پرورش لایق انسان ، در دل مسوولان ما نپیچیده تا دنبال درمان باشند
34 سال کم است ؟؟؟؟//
100 ساله اش کنید ! (2027587) (alef-6)
 
یک همکار
۱۳۹۲-۱۲-۲۵ ۱۱:۲۱:۵۷
درود بر شما همکار ارزشمندم
بنظر من کار بسیار پسندیده ای رو آموزش وپرورش داره انجام میده و به امید خدا همین دانش آموزان سکاندار آینده مملکت اسلامی خواهند شد و همه مشکلات بدست این افراد توانمند حل خواهد شد! تصور کنید مجلسی توانمند از همین نخبگان داشته باشیم و... (2027593) (alef-6)
 
[جمشید
۱۳۹۲-۱۲-۲۵ ۱۳:۲۱:۵۵
با سلام خدمت دوستان از زاویه دید این حقیر دبیر 21 سال سابقه اینکه از آموزش وپرورش فقط ان باقی مانده که به همت مسولین جدید ان هم حذف میشود (2027844) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۱۲-۲۵ ۱۳:۵۷:۰۱
سلام ممنون از اینکه این مسأله را که برای چندین سال در خفا بود و همگان سعی داشتند دست کم از دانش آموزان پنهان کنند و تنها دست بالا موضوع بحث در دفتر دبیران بود به یک پرابلماتیک اجتماعی تبدیل کردید. البته مخفی داشتن همچون امری ممکن نیست چرا که دانش آموز حتی اگر ضریب هوشی زیر متوسط هم داشته باشد به هر تقدیر در طی سه سال دوره راهنمایی به استقرا به این موضوع پی می برد. من بنا دارم نکاتی هم به یادداشت فوق بیفزایم، در توجیه این کار مسئولین و مدیران مدارس متذکر می شوند که اولاً ما باید به سازمان جهانی آموزش پاسخگو باشیم و این امر به نوعی فرار از پاسخگویی به مسأله اصلی (یا همان به اصطلاح پاک کردن صورت مسأله منجر شده است) مسأله اگر نامتناسب بودن محتوای کتب درسی و مدرسه گریزی دانش آموزان است که این دادن صد در صد قبولی راه حل این مسأله نیست. توجیه دیگر ایشان این است که می کوشیم دانش آموزان را به هر نحوی شده در مدرسه نگاه داریم تا از محیط مسموم بیرون (فحشا، اعتیاد، دزدی و ... ) مصون باشند، که باز هم راه حل بالا اخته است و یک مسأله و معضل اجتماعی را می خواهد با در قفس مدرسه نگاه داشتن دانش آموزان حل کند، اولاً دانش آموزان بیشتر وقت خود را در آن محیط هستند و در طول 24 ساعت تنها شش ساعت را در مدرسه می گذرانند، در ثانی مشکل محیط اجتماعی را باید در جای دیگری حل کرد تا به مدرسه و دانش آموزان سرایت نکند نه اینکه به جای درست کردن محیط اجتماعی مدرسه را هم به فلاکت و بیسوادی بیندازیم. البته حرف بسیار است و بنده مختصر می کنم، در کل این راه حل نه درمان است نه مُسکن، بلکه تنها ورود به جاده ای انحرافی است که پایانش ورود حجم عظیمی از دانش آموختگان بی دانش به عرصه های علمی و تقاضای منصب و شغل بدون وجود تخصصی در ازای آن است، این امر هم ظلم در حق دانش آموزان است که وقت شان را در مدرسه تلف می کنند و هم در حق جامعه ای است که اینان نماد علمی آن هستند. (2027943) (alef-10)
 
abbas
۱۳۹۲-۱۲-۲۶ ۰۷:۵۹:۱۴
قبل از تعلیم ، پرورش افراد است .
ما باید به فرزندان خود طرف شدن با "شکست" را یاد بدهیم . تجدیدی و مردودی جزئی از این روند میتواند باشد. ما در دانشگاهها نیز همین قضیه را داریم. اگر بخواهیم آموزش و پرورش ما رشد کند و افراد متعالی تحویل جامعه دهد راهی جز سخت گیری و ایجاد نظم ندارد. چیزی که در مدارس و دانشگاههای معتبر اتفاق می افتد.
روز 24 اسفند مدارس خوزستان نیمه تعطیل بود و از 25 اسفند تعطیل شده است. دانشگاهها از 17 اسفند تعطیل شده اند. با این "گوشت" نمیشه "کباب" درست کرد. (2029283) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۱۲-۲۶ ۰۸:۲۰:۵۴
دبیزی هستم با۶سال سابقه.فقط خواستم بگم منتظر ۱۵ ۲۰ سال بعد باشید تا نسل تربیت شده ی امروز را ببینید.تا دست امثال کردان را بوسید (2029305) (alef-13)