امسال یک میلیون مشترک پُرمصرف به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند

  4030125065

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوری‌های نوین شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: امسال یک میلیون دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکان پرتوانیرمصرف برق نصب خواهد شد.

امسال یک میلیون مشترک پُرمصرف به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند

به گزارش ایرنا از توانیر، «حامد احمدی» افزود: امسال نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف در همه تعرفه‌ها از جمله مشترکان خانگی و تجاری در دستور کار قرار گرفته و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، افزون بر یک میلیون مشترک برق پرمصرف امسال به کنتورهای هوشمند مجهز می‌شوند.

وی، این اقدام را در ادامه طرح هوشمندسازی صنعت برق دانست و ادامه داد: مطابق این برنامه امسال یک میلیون مشترک خانگی با مصرف بیش از ۲.۵ برابر الگو به همراه مشترکان تجاری با بیش از ۲ هزار کیلووات‌ساعت مصرف در مناطق عادی و بیش از سه هزار کیلووات‌ساعت مصرف در مناطق گرمسیر، مجهز به کنتور هوشمند خواهند شد.

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوری‌های نوین توانیر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۲ درصد مشترکان دیماندی و پرمصرف دارای کنتور هوشمند هستند، خاطرنشان کرد: در آغاز طرح، نصب کنتور هوشمند و رویت پذیری مصرف برای مشترکان در تعرفه‌های کشاورزی، صنعتی، عمومی و اداری، در اولویت قرار گرفت و تا پایان سال ۱۴۰۲ تقریباً همه این مشرکان به کنتور هوشمند مجهز شدند.