خیالات خام اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران

گروه جهان الف،   4030114104 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

«اگرچه جایگاه شهید زاهدی و یارانشان در محور مقاومت قابل چشم پوشی نیست، با این حال، ایران در هیچیک از حوزه های قدرت خود، فردمحور و شخصیت محور نبوده که با ترور افراد توسط دشمنان کشورمان، روند گسترش قدرت ایران در حوزه ای خاص، متوقف شود.»

خیالات خام اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران

به گزارش الف؛ زمان زیادی از حمله جنگنده های اف 35 اسرائیلی به کنسولگری کشورمان در دمشق پایتخت سوریه و به شهادت رسیدن سردار شهید "محمد رضا زاهدی" و تعدادی دیگر از مستشاران و افسران نظامی کشورمان در خاک سوریه نمی گذرد. در این راستا، شاهد طرح تحلیل و تفسیرهای مختلف با محوریت رویداد مذکور و بررسی ریشه ها، ابعاد مختلف و پیامدهای آن بوده و هستیم. 

حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان با سیلی از ابراز محکومیت های منطقه ای و بین المللی مواجه شده و بیش از پیش انزوای این رژیم را در محیط بین المللی برجسته سازی کرده است. در این راستا، به تازگی مقام معظم رهبری نیز در موضع گیری از انتقام ایران توسط دلاورمردان کشورمان سخن گفته اند و تاکید کرده اند که اشغالگران صهیونیست از اقدام اخیر خود پشیمان خواهند شد. 

 به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی در جریان حمله اخیر خود به کنسولگری کشورمان در دمشق، 2 فرض غلط را پایه و اساس کار خودش قرار داده است. 

اولا، صهیونیست ها از همان نخستین ساعات حمله به کنسولگری کشورمان، مانور گسترده ای را با محوریت مقام و جایگاه برجسته سردار زاهدی و مستشاران نظامی همراه با ایشان در رویکرد و سیاست های منطقه ای ایران به ویژه در رابطه با سوریه و لبنان انجام داده اند. این در حالی است که اگرچه جایگاه شهید زاهدی و یارانشان در محور مقاومت قابل چشم پوشی نیست، با این حال، ایران در هیچیک از حوزه های قدرت خود، فردمحور و شخصیت محور نبوده که با ترور افراد توسط دشمنان کشورمان، روند گسترش قدرت ایران در حوزه ای خاص، متوقف شود. 

به طور خاص پس از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز شاهد بودیم که علی رغم جایگاه والای او در توسعه قدرت منطقه ای ایران، این روند متوقف نشده و چندین گام نیز به پیش حرکت کرده است. در مورد ترور شهید فخری زاده نیز شاهد بوده ایم که از زمان ترور این شهید عزیز تا به امروز، برنامه و توانمندی‌های اتمی کشورمان هم چندین پله به جلو حرکت کرده و خودِ جریان های دشمن و مخالف با ایران نیز به این مساله اعتراف کرده اند. 

از این رو، حذف و ترور برخی شخصیت ها، اگرچه وجودشان برای کشورمان ارزشمند است، در هیچ حوزه ای مانع توسعه قدرت ایران نخواهد بود و اساسا ایران خود را برای این راهبرد دشمنان کشورمان آماده کرده است. 

دوم اینکه رژیم اشغالگر قدس این تحلیل را دارد که ایران چون نمی خواهد وارد یک درگیری بزرگ منطقه ای شود، در برابر هر اقدام تروریستی این رژیم علیه منافع خود سکوت خواهد کرد و صبر راهبردی پیشه می کند. این در حالی است که مطرح کنندگان این دیدگاه توجه ندارند که اسرائیل هم آمادگی یک جنگ بزرگ منطقه‌ای را ندارد. 

رژیمی که تاکنون از پسِ جنبش حماس در نوار غزه و یا حزب الله لبنان در  جنوب لبنان برنیامده، به هیچ عنوان در جایگاهی نیست که بخواهد در برابر ایران عرض اندام کند. بگذریم که اکنون رژیم اسرائیل با سیلی از بحران‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی نیز دست به گریبان است.