دولت آیت الله رئیسی سیاست خارجی منفعل را تبدیل به دیپلماسی فعال با همسایگان کرد

  4021228016 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت سیزدهم مواضع انفعالی دولت روحانی در قبال برجام را به مواضع فعال و رو به جلو تبدیل کرده است.

دولت آیت الله رئیسی سیاست خارجی منفعل را تبدیل به دیپلماسی فعال با همسایگان کرد

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان اینکه بخشی از دستاوردهای ویژه دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی بوده است، گفت: واقعیت این است که دولت سیزدهم مواضع انفعالی دولت روحانی در ماجرای برجام را به مواضعی فعال و رو به جلو تبدیل کرده است.

وی افزود: در ارتباط با همسایگان نیز دولت آقای رئیسی گسترش روابط با کشورهای همسایه کشورهای مستقل و توسعه یافته را در دستور کار خود قرار داده و اقدامات قابل توجهی را در این بخش داشته است.

عباس‌زاده مشکینی خاطرنشان کرد: عضویت در پیمان‌های اقتصادی بریکس و شانگهای و ایفای نقش محوری در بخشی از پیمان‌ها و مجامع از جمله اقدامات مهم دولت آیت‌الله رئیسی در دو سال گذشته است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: این پیشرفت‌ها و حرکت رو به جلو در حوزه سیاست خارجی هم به خاطر روحیه و رویکرد رئیس جمهور و هم به خاطر سیاست خارجی هوشمندی بوده که تاثیرات قابل توجهی در تأمین منافع کشور داشته است.

به گزارش ایرنا، کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت از تجارت غیر نفتی ۵۰ میلیارد دلاری ایران و ۱۵ کشور همسایه در ۱۰ ماهه امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه با رشد ۱.۸ درصدی همراه بوده است.