دستگیری افرادی که می‌خواستند غذای نظامیان روس را مسموم کنند

  4021224041

سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه اعلام کرد که عوامل یک هسته تروریستی با عنوان "سپاه داوطلب روسیه" (RDK) که قصد داشتند، غذای ارتش و ساکنان مناطق تازه پیوسته به روسیه را مسموم کنند، در سن‌پترزبورگ دستگیر شدند.

دستگیری افرادی که می‌خواستند غذای نظامیان روس را مسموم کنند

به گزارش ایرنا از ریانووستی، این سرویس اطلاعاتی پنجشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ از دستگیری چهار نفر در این پرونده خبر داده و افزوده است: این شهروندان روس با گرایش افراطی راستگرا،‌ قصد داشتند به دستور اطلاعات نظامی اوکراین، ‌محصولات غذایی را که برای ارسال کمک بشردوستانه به ارتش روسیه در نظر گرفته شده بود را با افزودن مواد شیمیایی بسیار سمی مسموم کنند.
بنا بر این گزارش، افراد دستگیر شده همچنین اطلاعاتی درباره امکانات پشتیبانی حیاتی، حمل و نقل و سایر زیرساخت‌های حیاتی در سن پترزبورگ و منطقه لنینگراد به منظور آمادگی بیشتر برای حملات تروریستی جمع آوری کرده بودند.
اداره منطقه‌ای سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که همه اعضای این گروه تروریستی دستگیر شده‌اند و پرونده‌های جنایی با عنوان مشارکت در فعالیت‌های یک سازمان تروریستی برای این افراد گشوده شده است.

گروه سپاه داوطلب روسیه که متشکل از برخی اتباع روس است، پس از آنکه مسئولیت حملات به مرزبانان و خرابکاری در مناطق بریانسک و بلگورود را برعهده گرفت، از سوی یک دادگاه نظامی در روسیه به عنوان سازمان تروریستی شناخته شد.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی را که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد. این عملیات نظامی تاکنون ادامه دارد و کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم‌ها بر روسیه، سلاح و مهمات در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.