هنیه: اسرائیل پس از آزادی اسرا خود، جنگ علیه غزه را از سر می‌گیرد

  4021220116 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اینکه اسرائیل به دنبال آزادی اسرای خود و سپس آغاز مجدد جنگ علیه نوار غزه است، گفت که دشمن در خصوص خروج کامل نیروهای ارتش خود از غزه هیچ تعهدی نمی‌دهد.

هنیه: اسرائیل پس از آزادی اسرا خود، جنگ علیه غزه را از سر می‌گیرد

به گزارش فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، شامگاه روز شنبه تأکید کرد که هفتم اکتبر (زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی)، نقطه عطفی در تاریخ مسئله فلسطین است؛ زیرا با وجود تلاش کشورهای استعمارگر برای به فراموشی سپردن این مسئله، هفتم اکتبر آن را به صدر رخدادهای جهانی بازگرداند.هنیه با تأکید بر اینکه اسرائیل به خاطر جنایاتش، مجازات خواهد شد، گفت: «از زمان آغاز طوفان الاقصی در دو جبهه میدانی و سیاسی مشغول به کار هستیم. از زمان آغاز مذاکرات هم سه اصل برای حصول توافق تعیین کردیم که شامل پایان دادن به جنگ، تبدیل ایستادگی مردم غزه به دستاوردهای سیاسی و بستن راه به روی طرحهای هدف قرار دادن غزه است».
وی با بیان اینکه در هر توافقی باید توقف جنگ و خروج کامل ارتش اسرائیل از نوار غزه گنجانده شود، تصریح کرد: به دنبال توافق خوبی برای تبادل اسرا با اسرائیل هستیم. حماس در این مذاکرات، نرمشهای بسیاری از خود نشان داد، ولی دشمن تا کنون حاضر نشده است ضمانتهای واضحی در موضوع آتش‌بس بدهد.
این مقام حماس با اشاره به اینکه اسرائیل به دنبال آزادی اسرای خود و سپس آغاز مجدد جنگ علیه نوار غزه است، گفت: «دشمن در خصوص خروج کامل نیروهای ارتش خود از غزه هیچ تعهدی نمی‌دهد و به جای آن، درباره استقرار مجدد نیروهای خود در نوار غزه سخن می‌گوید».