شهادت بیش از ۵ هزار دانش آموز فلسطینی از آغاز جنگ غزه

  4021210100

وزارت آموزش و پرورش فلسطین از شهادت بیش از پنج هزار و ۴۲۴ نفر از دانش‌آموزان فلسطینی از آغاز جنگ غزه خبر داد.

شهادت بیش از ۵ هزار دانش آموز فلسطینی از آغاز جنگ غزه

به گزارش ایسنا، وزارت آموزش و پرورش فلسطین امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد از هفتم اکتبر گذشته و همزمان با آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری، ۵۴۲۴ دانش آموز فلسطینی به شهادت رسیده و ۹۱۹۳ دانش مجروح شده‌اند.

این وزارتخانه افزود: تعداد دانش آموزان به شهادت رسیده ساکن نوار غزه از ابتدای این تجاوز ۵۳۷۹ نفر و تعداد دانش آموزان مجروح این منطقه نیز ۸۸۸۸ نفر بوده است. همچنین در این مدت زمان ۴۸ دانش آموز در کرانه باختری به شهادت رسیده، ۳۰۵ دانش آموز مجروح شده و ۹۷ نفر دیگر از آنها نیز بازداشت شده‌اند.

در این گزارش همچنین به شهادت ۲۵۵ معلم و کادر آموزش و ۸۹۱ نفر دیگر از آنان در نوار غزه اشاره شده و علاوه بر آن مجروحیت ۶ معلم و کادر آموزشی کرانه باختری و بازداشت بیش از ۷۳ نفر از آنها نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در جریان حملات اشغالگران ۲۸۶ مدرسه دولتی و ۵۶ مدرسه وابسته به آژانس آنروا در معرض بمباران و تخریب قرار گرفته است که در ۱۱۱ مورد از آنها خسارات وارد شده قابل توجه بوده و در ۴۰ مورد نیز ساختمان به طور کامل ویران شده است. همچنین ۵۷ مدرسه در کرانه باختری مورد حمله و تخریب قرار گرفته و علاوه بر آن ۱۳۳ مدرسه دولتی نوار غزه برای پناه دادن به آوارگان مورد استفاده قرار گرفته است.