تداوم کیفیت هوای سالم/ بارش پراکنده در پایتخت

  4021210017

کیفیت هوای شهر تهران با توقف فعالیت سامانه بارشی امروز پنجشنبه دهم اسفند در وضعیت سالم قرار گرفت.

تداوم کیفیت هوای سالم/ بارش پراکنده در پایتخت

به گزارش ایرنا، بارش برف و باران چند روز گذشته موجب شده بود که وضعیت کیفیت هوای تهران در سه روز متوالی در شرایط سالم و پاک قرار بگیرد.

اکنون نیز شاخص کیفیت هوای پایتخت با قرار گرفتن روی عدد ۸۰ در وضعیت سالم قرار دارد و این در حالیست که در ۲۴ ساعت گذشته نیز وضعیت در شرایط سالم و پاک قرار داشت.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران بیشتر مناطق شهر تهران در وضعیت سالم قرار دارد.

بارش پراکنده در پایتخت

به گزارش سازمان هواشناسی، آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه‌ابری گاهی همراه با بارش پراکنده و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی شده است که در بعضی ساعات ورزش باد شدید رخ خواهد داد. امشب نیز آسمان تهران صاف تا قسمت ابری در بعضی ساعات همراه با ورزش باد است.

فردا نیز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت همراه وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. کمینه و بیشینه دمای هوا در پایتخت امروز ۲- و مثبت ۵ درجه سانتی‌گراد است که به تدریج در روزهای آینده افزایش دما را خواهیم داشت.

از ابتدای سال جاری تا امروز ۱۰ روز هوای پاک، ۲۲۳ روز هوای قابل قبول، ۱۰۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.