ادعا‌های جدید گروسی درباره موضوع هسته‌ای ایران

  4021124075 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن طرح ادعاهایی درباره موضوع هسته‎ای ایران، گفت که به دیپلماسی در قبال ایران باور دارد.

ادعا‌های جدید گروسی درباره موضوع هسته‌ای ایران

خبرگزاری میزان - رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سخنانی در اجلاس جهانی دولت‌ها در دبی با ادعای اینکه ایران در مورد برنامه اتمی خود کاملا شفاف نیست، مدعی شد: ایران در حال ارائه چهره‌ای است که در مورد فعالیت‌های هسته‌ای خود کاملا شفاف نیست؛ البته این خطرات را افزایش می‌دهد. 

به گزارش آسوشیتدپرس، گروسی با تاکید بر اینکه دیپلماسی در قبال ایران باور دارد، ادعا کرد: چیز‌هایی که درباره ایران می‌گویم، واقعیت هستند و ما دستور کار سیاسی نداریم.

مدیرکل آژانس، اضافه کرد: اگر ایران می‌خواهد برنامه هسته‌ای نیروگاهی داشته باشد، چیزی که اکنون دارد، می‌تواند آن را داشته باشد و ما مشکلی با آن نداریم.

گروسی با ادعای اینکه ایران باید یک سیستم بازرسی متناسب با کاری که انجام می‌دهد، داشته باشد، مدعی شد: این در حالی است که ایران رویه پاسخ ندادن و همکاری نکردن با آژانس را ادامه می‌دهد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بخشی دیگر گفت: برای اینکه دیپلماسی رخ دهد، ایران باید به بازرس‌های ما اجازه ورود بدهد.