هیلاری کلینتون: نتانیاهو قابل اعتماد نیست و باید برود

  4021119045 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه پیشین آمریکا با انتقاد از نقش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رویدادهای اخیر غزه او را مانعی برای دوران پس از این جنگ توصیف کرد و گفت نتانیاهو دیگر ارزشی ندارد و باید از قدرت کناره‌گیری کند.

هیلاری کلینتون: نتانیاهو قابل اعتماد نیست و باید برود

به گزارش ایرنا، تارنمای صهیونیستی تایمز او اسرائیل نوشت هیلاری کلینتون در مصاحبه با برنامه شبکه تلویزیونی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» با انتقاد از مدیریت جنگ غزه از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: نتانیاهو باید برود، او دیگر رهبر قابل اعتمادی نیست. حملات ۷ اکتبر (حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی) زیر نظر وی رخ داد. او باید برود و اگر مانعی در مقابل آتش‌بس و بررسی اتفاقات بعد از آن است حتما باید کنار رود.

این رسانه نوشت: حماس به دنبال آتش‌بس همراه با درخواست هایی از جمله آزادی اسرا است اما رژیم اسرائیل می گوید نمی‌تواند با آن موافقت کند و تا زمانی که حماس سرنگون نشده و گروگان ها آزاد نشده اند به جنگ ادامه می دهد.

نامزد پیشین دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره رابطه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با نتانیاهو، مدعی شد «بایدن هر کاری که می توانست، انجام داده است تا به نگرانی های مشروع مردم اسرائیل پس از ۷ اکتبر پاسخ دهد و با آن (رژیم) در مقابل حمله تروریستی متحد شود».

اظهارات کلینتون همزمان با دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه کنونی آمریکا در سرزمین های اشغالی و دیدار با مقامات صهیونیستی مطرح شد. بلینکن در این سفر با انتقاد شدید از وضعیت انسانی غزه گفت اسرائیل باید از رفتار غیرانسانی با جمعیت غیرنظامی در منطقه خودداری کند.