چمران: امروزه اگر هوای پاک و صاف ببینیم تعجب می‌کنیم

  4021109087 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه زمانی که هوا صاف و کوه‌ها نمایان می‌شوند مردم تعجب می‌کنند در حالی که باید برعکس باشد و زمانی که هوا آلوده می‌شود مردم تعجب کنند اما متاسفانه تعداد روزهای آلوده ما از تعداد روزهای پاک ما بیشتر است که این از خودروهای ما نشئت می‌گیرد.

چمران: امروزه اگر هوای پاک و صاف ببینیم تعجب می‌کنیم

به گزارش فارس، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز دوشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه خودرو تهران گفت: خرید و فروش خودرو همچنین ساخت خودرو در کشور ما معضل است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: حد متوسط مصرف بنزین در کشور ما حدود ۱۱۰ میلیون لیتر در روز است این در حالیست که ما با جمعیت کمتر و تعداد خودروی کمتر نسبت به دیگر کشورهای جهان در حد آنها بنزین مصرف می‌کنیم.

وی ادامه داد: اینکه آیا این سوخت استاندارد است یا خیر طبق گفته مسئولان این امر،در شهرهای بزرگ بنزین یورو ۵ توزیع می‌شود و استاندارد است.

چمران تصریح کرد: بنزین ما به نسبت کشورهای همسایه بسیار ارزان‌تر است و زمانی که این بنزین ارزان سوزانده می‌شود مشکلاتی مانند آلودگی هوا را برای مردم ایجاد می‌کند و مردم از آن رنج می‌برند.

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمانی که هوا صاف و کوه‌ها نمایان می‌شوند مردم تعجب می‌کنند در حالی که باید برعکس باشد و زمانی که هوا آلوده می‌شود مردم تعجب کنند اما متاسفانه تعداد روزهای آلوده ما از تعداد روزهای پاک ما بیشتر است که این از خودروهای ما نشئت می‌گیرد.

وی افزود: متاسفانه ما هنوز اتومبیل‌هایی داریم که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۴ یا ۱۵ لیتر سوخت مصرف می‌کنند در حالی که دنیا به سمت ۴ یا ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رود.